Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Παράδειγμα 3: Δίνονται Ν αριθμοί Xj,j=1,2,…N.Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα βρίσκει το μεγαλύτερο αριθμό και τις θέσεις στις οποίες εμφανίζεται αυτός.
Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Γλώσσες Μηχανής
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Κεφάλαιο 2 : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Σχεδίαση αλγορίθμων (2ο μέρος)
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Παράδειγμα 2:Υπολογισμός μέγιστης και ελάχιστης θερμοκρασίας Αλγόριθμος Ελάχιστη_Μέγιστη !Αρχή αλγορίθμου.
Αλγοριθμική Μία εισαγωγή στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Αλγόριθμοι συνέχεια 2.2.4, 2.2.5,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή Μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών –βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος Η έννοια του αλγορίθμου.
Kεφάλαιο 4 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (αναλυτική προσέγγιση)
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
1. 2 Τι είναι αλγόριθμος; 1. 3 Ιδιότητες ενός αλγορίθμου 1
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ §3.7 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Αλγόριθμος Η έννοια του αλγορίθμου δεν συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με προβλήματα της Πληροφορικής. Πχ συνταγή.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Ισοδυναμία ΜΠΑ με ΠΑ Για κάθε ΜΠΑ Μ υπάρχει αλγόριθμος ο οποίος κατασκευάζει ΠΑ Μ’ αιτιοκρατικό ώστε να αναγνωρίζουν την ίδια ακριβώς γλώσσα. Καθώς το.
Αναπαράσταση Αλγορίθμου
Επανάληψη.
Δομημένος Προγραμματισμός - Κεφάλαιο 4 - Ανάπτυξη αλγορίθμων
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Αναπαράσταση Αλγορίθμου
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ Κεφ. 2.2 Αλγόριθμοι Ενοτ. 2.2.4 Βασικοί Τύποι Αλγορίθμων Ενοτ. 2.2.5 Αναπαράσταση Αλγορίθμου

2.2.4 Βασικοί Τύποι Αλγορίθμων (1/3) Σειριακοί Αλγόριθμοι: Οι εντολές εκτελούνται με τη σειρά η μία μετά την άλλη. Απαιτείται μία ΚΜΕ (Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας) Όμως: Οι σειριακοί αλγόριθμοι συχνά είναι αργοί. Υπάρχει ανάγκη επιτάχυνσης της εκτέλεσης της λύσης Παράλληλοι Αλγόριθμοι: Ορισμένες ή μια σειρά από τις εντολές εκτελούνται παράλληλα (ταυτόχρονα) Απαιτούνται δύο ή περισσότερες ΚΜΕ

2.2.4 Βασικοί Τύποι Αλγορίθμων (2/3) Παράδειγμα:Ταξινόμηση Πίνακα Σειριακά: Παράλληλα:

2.2.4 Βασικοί Τύποι Αλγορίθμων (3/3) Επαναληπτικοί Αλγόριθμοι: Συγκεκριμένες εντολές εκτελούνται πολλές φορές Παράδειγμα: Υπολογισμός Παραγοντικού (Ν!) Ν! = 1*2*3*…*(Ν-1)*Ν π.χ. Αν Ν=5, 5! = 1*2*3*4*5 (σε κάθε βήμα πολλαπλασιάζουμε επαναληπτικά με τον επόμενο αριθμό) Εναλλακτικά με αναδρομή (αναδρομικός αλγόριθμος): Ν! = (Ν-1)! * Ν, αν Ν≥1 0! = 1 (το Ν! ορίζεται χρησιμοποιώντας το (Ν-1)!)

2.2.5 Αναπαράσταση Αλγορίθμου (1/4) Φυσική Γλώσσα: Η περιγραφή γίνεται με την ομιλούμενη γλώσσα. Μπορεί να παρατηρηθούν ασάφειες. Ψευδοκώδικας ή Ψευδογλώσσα: Υποθετική γλώσσα για την αναπαράσταση αλγορίθμων με στοιχεία από κάποιες γλώσσες προγραμματισμού.

2.2.5 Αναπαράσταση Αλγορίθμου (2/4) Γλώσσα Προγραμματισμού: Τεχνητή γλώσσα, που έχει αναπτυχθεί για να δημιουργεί ή να εκφράζει προγράμματα για τον υπολογιστή. Οπτικές Γλώσσες Προγραμματισμού (η περιγραφή γίνεται με γραφικά στοιχεία, π.χ. πλακίδια (λ.χ. Scratch)) Κειμενικές Γλώσσες Προγραμματισμού (η περιγραφή γίνεται με χρήση σειρών κειμένου (λ.χ. Java)) Διαγραμματικές Αναπαραστάσεις: Γραφικός τρόπος παρουσίασης του αλγόριθμου (με σχήματα, βέλη κτλ). Πιο διαδεδομένη είναι το Διάγραμμα Ροής (η περιγραφή και η αναπαράσταση των αλγορίθμων γίνεται με τη χρήση γεωμετρικών σχημάτων – συμβόλων)

2.2.5 Αναπαράσταση Αλγορίθμου (3/4) Παράδειγμα: Να αναπτυχθεί αλγόριθμος, ο οποίος θα διαβάζει τις τιμές δύο μεταβλητών και θα αντιμεταθέτει το περιεχόμενό τους. Στη συνέχεια θα εμφανίζει ως αποτέλεσμα το περιεχόμενο των μεταβλητών μετά την αντιμετάθεση. Φυσική Γλώσσα: Αφού εισαχθούν οι τιμές δύο μεταβλητών α και β, να δώσετε το περιεχόμενο της μεταβλητής α και σε μία νέα μεταβλητή temp (προσωρινή). Στη συνέχεια, να δώσετε το περιεχόμενο της μεταβλητής β στη μεταβλητή α και τέλος να δώσετε το περιεχόμενο της μεταβλητής temp και στη μεταβλητή β.

2.2.5 Αναπαράσταση Αλγορίθμου (4/4) Διάγραμμα Ροής: Ψευδογλώσσα: 1. Αλγόριθμος Αντιμετάθεση 2. Διάβασε α, β 3. temp ← α 4. α ← β 5. β ← temp 6. Εμφάνισε α, β 7. Τέλος Αντιμετάθεση