Η ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ 1.- Πράγματα που εξυπηρετούν αμέσως το Δημόσιο συμφέρον, όπως οδοί, πλατείες, λιμάνια, γέφυρες, σχολεία, πολεμικά οχήματα κλπ αποτελούν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ex. 2. Window Xmin = –8 Xmax = 8 Xscl = 1 Ymin = –8 Ymax = 8 Yscl = 1.
Advertisements

Ex. 2 Window: Xmin = –8 Xmax = 8 Xscl = 1 Ymin = –8 Ymax = 8 Yscl = 1.
ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 411/11/2014
Έννοιες – περιεχόμενο – διακρίσεις Αμοιβή εργασίας Τόπος - Χρόνος εργασίας Τρόπος: Το διευθυντικό δικαίωμα - Κανονισμοί εργασίας – Υποχρεώσεις εργαζόμενου.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ Βασικές έννοιες οργάνωσης και μεθοδολογίες αξιολόγησης – αποτίμησης δράσεων ΕΤΑΚ Τετάρτη 13 Μαΐου 2015 Αμφιθέατρο Ινστιτούτου.
Η νέα προγραμματική περίοδος για την Ελλάδα στην «Ευρώπη 2020»
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ & ΑΚΡΑΙΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ( E - X ) ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΥΠΡΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Επίκουρος.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΕΡΡΕΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ. Ε. ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ.
Ιωάννης Χανιωτάκης Επιβλέπων Λαγαρός Νικόλαος, Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ Συνεπιβλέπων Μιχαηλίδης Γεώργιος, SIMaP, INP Grenoble ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.
Σύνδρομο Sjogren Δαούσης Δημήτριος Επίκουρος Καθηγητής Παθολογίας/Ρευματολογίας Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νομικής Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο Καθηγητής Χαράλαμπος Π. Παμπούκης.
Κατανομή Υγρασίας σε τοιχώματα Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ Τμήμα Γεωργικών Μηχανών και Αρδεύσεων Μάθημα: Έλεγχος Περιβάλλοντος Αγροτικών Εγκαταστάσεων Διδάσκων:
Νομική οργάνωση της εκμετάλλευσης Διευθυντικό δικαίωμα Πεδίο ανάπτυξης του διευθυντικού δικαιώματος Υποχρέωση πίστης και υποχρέωση πρόνοιας Υποχρέωση σεβασμού.
Συμβατική δράση της Δημόσιας Διοίκησης Αικατερίνη Ηλιάδου Αικατερίνη Ηλιάδου
Νέος Νόμος για Φάρμακα Καθηγητής Νίκος Μανιαδάκης BSc, ΜSc, PhD, FESC Διευθυντής Τομέας Οργάνωσης & Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας Αναπληρωτής Κοσμήτορας Εθνική.
27/9/2016 I. MEΛΕΤΗΣ 1 AΠΛΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ n 1898 : P. Ehrlich –Πυρετός - εξελκώσεις - μητρορραγία - βαρειά αναιμία - λευκοπενία –Νεκροψία : λιπώδης μυελός,
Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΡΑΝΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑΣ Αλέξιος ΤΑΤΤΗΣ, Δ.Ν. Μάρτιος 2013.
Η ιδιωτική επιβολή του δικαίου ανταγωνισμού και η σχέση της με τη δημόσια επιβολή (Οδηγία 2014/104 .Ιστορικό και λόγοι υιοθέτησης. Βασικές αρχές. Σημεία.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
ΨΥΧΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ (6031) Εαρινό Εξάμηνο
Λοιπές Κατηγορίες Ασφάλισης Περιουσίας & Αστικής Ευθύνης
Αρχές Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι δέκα αρχές του ΟΗΕ για την Ε.Κ.Ε. Μέρος Α’
Διδακτικές Προσεγγίσεις σε μαθήματα Προγραμματισμού
Αναδοχή & σχεδιασμός ελέγχου
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Ενιαίο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΕΜΒΡΑΝΗΣ.
Η κατάταξη των πιστωτών στην τραπεζική αφερεγγυότητα
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Το βασικό ερώτημα:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
Βασικά χαρακτηριστικά επιστήμης 1/2
Βιομετρία - Γεωργικός Πειραματισμός
Η επιταση του ασφαλιστικου κινδινου
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Συνάντηση γονέων και μαθητών για το ταξίδι στην ΕΛΒΕΤΙΑ
Σύνδρομο Sjogren Δαούσης Δημήτριος
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
Αρχαϊκη ελλαδα (8-6ος αι. π.Χ.)
1.Φυλετικός Ρατσισμός Κωνσταντόπουλος Μάριος Τσαλουμά Κωνσταντίνα
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Οικονομική του Περιβάλλοντος
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Από τη Βασιλεία στη Res Publica Αθηνά Δημοπουλου ΠΜΣ Ιστορίας Δικαίου
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
ΣΤΕΦΑΝΟΣ Α. ΝΤΟΥΚΑΚΗΣ Παθολόγος Επιμελητής A’ ΕΣΥ
Ενότητα 3η Η κλοπή της φωτιάς
Άγγελος Τσακανίκας Μιχάλης Βασιλειάδης Νίκος Σμιτ
Ε. Συμεωνίδου –Καστανίδου Καθηγήτρια Ποινικού Δικαίου στο ΑΠΘ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΝΟΜΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ
Άσκηση Pipeline 1 Δεδομένα Έχουμε ένα loop... Rep: lw $2,100($3)
Ex-ante αξιολόγηση Χρηματοδοτικά Εργαλεία Π.Π
آمار و کاربرد آن در مدیریت
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ρυθμιστική Πολιτική και Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ελλάδα
Ασκηση 2η Η Δασική Υπηρεσία προτίθεται να αναδασώσει επιφάνεια 600 Ηα με τρια δασοπονικά είδη, Ερυθρελάτη, Μ.Πέυκη και Ελάτη. Η επιφάνεια κατανέμεται σε.
Καθηγητής Παναγιώτης Γετίμης &
5.5 – Multiple-Angle and Product-to-Sum Identities
Πρακτικές Εξαγωγών και Εισαγωγών
ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
Χριστίνα Κ. Λιβαδά Επίκουρη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Δικηγόρος Ιούνιος 2018
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
(επιχείρηση που διευκολύνει τη σύμπραξη) ΜΠΑΛΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Κεφάλαιο 5 Διακριτές Κατανομές Πιθανοτήτων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α΄ ΒΑΘΜΟΥ Σύντομος οδηγός για την.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Άσκηση Pipeline 1 Δεδομένα Έχουμε ένα loop... Rep: lw $2,100($3)
Η ελληνική αγορά προμήθειας και η σύγκριση με την ευρωπαϊκή εμπειρία
ΠΜΣ ΑΫΛΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ 1.- Πράγματα που εξυπηρετούν αμέσως το Δημόσιο συμφέρον, όπως οδοί, πλατείες, λιμάνια, γέφυρες, σχολεία, πολεμικά οχήματα κλπ αποτελούν τη Δημόσια Περιουσία ή κτήση του Κράτους και των άλλων Δημόσιων Οργανισμών, δηλαδή τα λεγόμενα ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Σ’ αυτά ανήκουν επίσης τα λεγόμενα φυσικά κοινόχρηστα πράγματα Όπως οι ποταμοί, οι μεγάλες λίμνες και οι αιγιαλοί. 2.- Υπάρχουν όμως και άλλα περιουσιακά στοιχεία του κράτους που δεν εξυπηρετούν άμεσα κανένα δημόσιο συμφέρον. Εδώ ανήκουν οι κρατικές επενδύσεις σε μετοχές, ομόλογα, ακίνητα, γενικά όλα τα περιουσιακά στοιχεία που αποκτώνται στο πλαίσιο της συναλλακτικής δραστηριότητας της διοίκησης. Εδώ ανήκουν επίσης και τα αδέσποτα ακίνητα και περιουσίες των αποβιωνόντων χωρίς κληρονόμο που ανήκουν κατά νόμο στο Δημό- σιο . Τα στοιχεία αυτά αποτελούν τη λεγόμενη ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ του Κράτους ή των άλλων δημόσιων οργανισμών.

ΑΝΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΤΑ Τα κοινής χρήσεως πράγματα, εφόσον δεν ανήκουν σε δήμο ή κοινότητα ή ο νόμος δεν ορίζει αλλιώς, ανήκουν στο Δημόσιο. (968ΑΚ). Η διάταξη αυτή περιέχει μεν τεκμήριο κυριότητας υπέρ του δημοσίου, προϋποθέτει όμως την δυνατότητα ιδιωτικής κυριότητας των κοινοχρήστων. Η επιφύλαξη αυτή υπέρ του νόμου δεν είναι βέβαια αναγκαία, αφού ο Αστικός Κώδικας, ως απλός νόμος, δεν μπορεί να αποκλείσει αντίθετους ή αποκλίνοντες μελλοντικούς νόμους.

ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ Αναγκαστική απαλλοτρίωση κατά την έννοια του Συντάγμα- τος (άρθ.17 παρ.2 επ.) είναι η στέρηση ιδιοκτησίας με μονομερή πράξη του κράτους, λόγω δημόσιας ωφέλειας, καθοριζόμενης από τον νόμο, και έναντι δικαστικώς προσδιοριζόμενης αποζημίωσης του ιδιοκτήτη. Δηλαδή το άρθρο αυτό θέτει την ιδιοκτησία υπό την προστασία του κράτους. Σε περίπτωση που το όριο της χερσαίας ζώνης τέμνει ακί νητο τότε έχουμε α π ο δ υ ν ά μ ω σ η της ιδιοκτησίας η οποία υπάγεται στην έννοια της στερήσεως της ιδιοκτησίας κατά το άρθρο 17 του Συντάγματος και στην περίπτωση αυτή τα δικαστήρια επιδικάζουν αποζημίωση.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Η συνταγματική προστασία της ιδιοκτησίας περιορίζεται μόνο στα εμπράγματα δικαιώματα και όχι στα ενοχικά. Επί παραδείγματι το άρθρο 17 του Συντάγματος δεν καλύπτει τα εκ της μετοχής (ενοχικά) δικαιώματα αλλά μόνο τα επί της μετοχής (εμπράγματα) δικαιώματα του μετόχου. Το Σύνταγμα προστατεύει μόνο την ιδιωτική ιδιοκτησία και δεν προστατεύει την περιουσία του κράτους αφού δεν νοείται προστασία του κράτους έναντι του εαυτού του. Στην περίπτωση όμως των ΝΠΔΔ πρέπει να διακρίνουμε μεταξύ της δημόσιας και της ιδιωτικής περιουσίας τους. Η τελευταία προστατεύεται, αλλά όχι η πρώτη.

Προστασία και απαλλοτρίωση της ιδιοκτησίας μόνο κατά τους όρους του Συντάγματος Η ιδιοκτησία απαλλοτριώνεται μόνο κατά τους όρους του Συντάγματος, ανεξάρτητα από το εάν ανήκει σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ιδιωτικού ή δημοσίου ή εκκλησιαστικού δικαίου, ημεδαπό ή αλλοδαπό. Στην περίπτωση των ΝΠΔΔ υπάρχουν τρεις εξαιρέσεις: Δεν υπόκεινται σε απαλλοτρίωση τα ακίνητα και άλλα πε- ριουσιακά στοιχεία των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Η αναγκαστική απαλλοτρίωση ενεργείται πάντα από το κράτος και δεν νοείται απαλλοτρίωση κρατικού περιουσια- κού στοιχείου, ΑΠΛΩΣ μεταβάλλεται η χρήση του. Στην περίπτωση ενός άλλου ΝΠΔΔ πρέπει να γίνει διάκριση μεταξύ της ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας του.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ 1.- ΔΗΜΟΣΙΑ ΩΦΕΛΕΙΑ: Η δημόσια ωφέλεια κατά το Σύνταγμα συνάδει με το Δημόσιο συμφέρον. Πρέπει να είναι προσηκόντως αποδεδειγμένη (επαρκώς) και η αναγκαστική απαλλοτρίωση πρέπει να αποσκοπεί αμέσως στην δημόσια ωφέλεια, δηλαδή να συμβάλλει άμεσα και σημαντικά στην προαγωγή της οικονομίας ή άλλου δημοσίου συμφέροντος. Η Διοίκηση κρίνει συγκεκριμένα πότε εξυπηρετείται ο σκοπός αυτός. 2.- ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Πρέπει να προβλέπεται νομοθετικά. Στη Χερσαία Ζώνη λιμένα προβλέπεται από το άρθρο 22 του ν. 2971/2001. Εδώ ο νόμος ορίζει κάπως αφηρημένα μια δημόσια ωφέλεια, η Διοίκηση την

(συνέχεια προϋποθέσεων) εξειδικεύει και την συγκεκριμενοποιεί. 3.- Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ: Πρέπει να είναι πλήρης. Ως κριτήριο λαμβάνονται προ πάντων η αξία των παρακείμενων ομοειδών ακινήτων. Ως ΚΡΙΣΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ θεωρείται το διάστημα που μεσολάβησε από την ημερομηνία κήρυξης της απαλλοτρίωσης μέχρι της συζητήσεως ενώπιον του δικαστηρίου. Τυχόν υποτίμηση ή ανατίμηση της αξίας του απαλλοτριωμένου κατά τον κρίσιμο χρόνο, λαμβάνεται πάντα υπόψη.

4.- ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ 4.- ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ Ο δικαστικός προσδιορισμός της αξίας προβλέπεται από το Σύνταγμα. Δύναται να υπάρξει και διοικητική προ-εκτίμηση. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η στέρηση της ιδιοκτησίας αποτελεί ιδιαιτέρως επαχθές μέτρο και επιβάλλεται ως έσχατο μέσο. Κηρύσσεται με Κ.Υ.Α. του Υπουργού Οικονομίας & Οικονομικών και του αρμόδιου Υπουργού. Η νομιμότητα της κηρύξεως της απαλλοτρίωσης ελέγχεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Η απαλλοτρίωση, ως στέρηση ατομικού δικαιώματος, υπόκειται σε πολύπλοκη διαδικασία που ρυθμίζεται κυρίως στο ν.δ. 797/1971 (όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) «περί αναγκαστικών απαλλοτριώσεων». Τα στάδια της διαδικασίας αυτής είναι βασικώς τα εξής πέντε :

(στάδια διαδικασίας) 1.- Απόφαση της Διοίκησης ότι η εξυπηρέτηση μιας ορισμένης, νομοθετικά αναγνωρισμένης δημόσιας ωφέλειας απαιτεί την αναγκαστική απαλλοτρίωση ορισμένου αντικειμένου. 2.- Αναγνώριση των δικαιούχων αποζημιώσεως. 3.- Κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης. (Διοικητική πράξη – ρητή με ανάγκη ειδικής αιτιολογίας). Απαιτείται κτηματολογικό διάγραμμα και κτηματολογικός πίνακας που αναγράφει τους ιδιοκτήτες. Η πράξη δημοσιεύεται στο Δ΄ τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως και μπορεί να προσβληθεί στο ΣτΕ με αίτηση ακύρωσης εντός 30 ημερών από την έκδοσή της.

(διαδικασία συνέχεια) 4.- Προσδιορισμός της αποζημίωσης. 5.- Συντέλεση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης με την καταβολή της αποζημίωσης.

Όταν κατά τον καθορισμό χώρων σε Ζώνη Λιμένα περιλαμβάνονται ιδιωτικά κτήματα, θεωρούνται ως κηρυχθέντα απαλλοτριωτέα, προκειμένου να περιληφθούν στη Ζώνη Λιμένα με την δημοσίευση στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, της εγκριτικής απόφασης του Περιφερειάρχη μετά του διαγράμματος. Απαιτείται έκδοση ιδιαίτερης διοικητικής πράξης (Κ.Υ.Α. του Υπουργού Οικονομίας & Οικονομικών και του αρμόδιου Υπουργού) κηρύττουσα την αναγκαστική απαλλοτρίωση των εντός

. της οριογραμμής της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα κειμένων ξένων ιδιοκτησιών, διότι στην προκειμένη περίπτωση, δεν πρόκειται περί αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, οφειλομένης σε πρωτοβουλία της διοικήσεως με την δικαιολογία ότι επιδιώκει την πραγματοποίηση «Δημόσιας ωφέλειας», αλλά η αναγκαστική απαλλοτρίωση εν προκειμένω επέρχεται ως ex lege συνεπεία του καθορισμού της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, αφού όπως σαφώς καταφαίνεται από την διάταξη των

. άρθρων 22 και 28 του ν. 2971/2001 (Α-283), ούτε ο φορέας διοίκησης που με την απόφασή του καθορίζεται η οριογραμμή της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, ούτε ο Περιφερειάρχης σήμερα, ο οποίος επικυρώνει την εν λόγω απόφαση του φορέα διοίκησης, κηρύσσουν απαλλοτρίωση. Η απόφαση δηλαδή του Περιφερειάρχη που επικυρώνει την απόφαση του φορέα διοίκησης λιμένα αποτελεί μεν πράξη της διοίκησης ιδρυτική της Χερσαίας Ζώνης του Λιμένα, δεν είναι όμως ικανή να μεταγάγει μεταβολή στο καταλαμβανόμενο ιδιωτικό κτήμα. Μεταβολή στη κυριότητα επιφέρει η τήρηση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας, που είναι αναγκαία γιατί δεν δικαιολογείται αφαίρεση ιδιοκτησίας χωρίς την προβλεπόμενη από το άρθρο 17 του Συντάγματος διαδικασία.

Προσδιορισμός της αποζημίωσης Προσδιορισμός της αποζημίωσης Ο προσδιορισμός της αποζημίωσης γίνεται πάντοτε κατά το Σύνταγμα από τα πολιτικά δικαστήρια. Αρμόδιο είναι το δικαστήριο στην περιοχή του οποίου είναι το ακίνητο. Ο δικαστικός προσδιορισμός της αποζημίωσης αφορά μόνο καθορισμό «τιμή μονάδος» χωρίς αναγνώριση δικαιούχου και χωρίς καταψήφιση υπόχρεου. Μπορεί να γίνει σε δύο στάδια, πρώτα από το μονομελές πρωτοδικείο και οριστικά κατόπιν από το εφετείο.

συνέχεια Η συντέλεση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης επέρχεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Συντάγματος και την ρητή πρόβλεψη του νόμου με την καταβολή πλήρους αποζημιώσεως στον δικαιούχο, ή την κατάθεσή της στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ή εάν την έκδοση έχει το Δημόσιο, την έκδοση χρηματικού εντάλματος πληρωμής.

Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση παραλίας και άρθρο 22 ίδιου νόμου, αναγκαστική απαλλοτρίωση ιδιωτικών κτημάτων που έχουν συμπεριληφθεί σε Χερσαία Ζώνη Λιμένα). Η απόφαση του Νομάρχη πρώτα και τώρα του Αποκεντρωμένου που επικυρώνει την απόφαση του φορέα διοίκησης λιμένα αποτελεί μεν πράξη της διοίκησης ιδρυτική της Χερσαίας Ζώνης του Λιμένα, δεν είναι όμως ικανή να μεταγάγει μεταβολή στο καταλαμβανόμενο ιδιωτικό κτήμα. Μεταβολή στη κυριότητα επιφέρει η τήρηση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας, που είναι αναγκαία γιατί δεν δικαιολογείται αφαίρεση ιδιοκτησίας χωρίς την προβλεπόμενη από το άρθρο 17 του Συντάγματος διαδικασία.

Αναγκαστική απαλλοτρίωση κατά την έννοια του Συντάγματος (άρθ. 17 παρ Αναγκαστική απαλλοτρίωση κατά την έννοια του Συντάγματος (άρθ. 17 παρ.2 επ.) είναι η στέρηση ιδιοκτησίας με μονομερή πράξη του κράτους, λόγω δημόσιας ωφέλειας, καθοριζόμενης από τον νόμο, και έναντι δικαστικώς προσδιοριζόμενης αποζημίωσης του ιδιοκτήτη. Δηλαδή το άρθρο αυτό θέτει την ιδιοκτησία υπό την προστασία του κράτους. Η τήρηση της διαδικασίας είναι απαραίτητη και όταν δεν υφίσταται περίπτωση αποζημιώσεως (Α.Π. 719/63 ΝοΒ 12.463, Α.Π. 584/55 ΝοΒ 4.277, ΕΑ 720/60 Ελλ. Δ/σύνη 1.426 Πρωτ. Αθ. 3418/53).

Μέχρι τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης το Δημόσιο όχι μόνο δεν υποχρεούται αλλά και δεν δικαιούται να παρεμποδίσει τους ιδιοκτήτες να προβούν σε οικοδομικές ενέργειες, καθόσον μη συντελεσθείσης της απαλλοτριώσεως, αυτοί είναι κύριοι και δικαιούνται κατά το Σύνταγμα να χρησιμοποιούν και να εκμεταλλεύονται τα ακίνητά των. Για οποιαδήποτε βέβαια εργασία ή κατασκευή θα πρέπει να λαμβάνονται οι απαραίτητες άδειες και εγκρίσεις, για τις οποίες θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να απευθύνονται στην Υπηρεσία Δόμησης του οικείου δήμου.

. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ