Εκπαιδευτική ρομποτική
Χαρακτηριστικά ενός ρομπότ (τα βασικά) Επαναπρογραμματίζεται Παίρνει δεδομένα από το περιβάλλον Αντιδρά, ανάλογα με τα δεδομένα εισόδου και τον προγραμματισμό του
Το σύστημα LEGO Mindstorms EV3 Περιλαμβάνει Κεντρική μονάδα Αισθητήρες, Μοτέρ Δομικά υλικά Καλώδια Μπαταρία Αρχικές οδηγίες Κουτί οργάνωσης
Το σύστημα LEGO Mindstorms EV3 Περιλαμβάνει Κεντρική μονάδα Αισθητήρες, Μοτέρ Δομικά υλικά Καλώδια Μπαταρία, αρχικές οδηγίες Κουτί οργάνωσης Προωθεί (δυνητικά) Ιδέες Πειραματισμό Εφευρετικότητα Δημιουργικότητα … Μπορούμε να βρούμε Projects Οδηγίες … Χρειάζεται Λογισμικό Έχει Δυνατότητες Όρια και περιορισμούς
διαδικασία Κατασκευή Προγραμματισμός Δοκιμές Βελτιώσεις … Για τη διαδικασία, ιδιαίτερα τη διαδικασία του προγραμματισμού θα επανέλθουμε στην επόμενη συνάντηση
Η κεντρική μονάδα (p-brick) Προγραμματίζεται (όχι άμεσα) Θύρες επικοινωνίας ABCD έξοδοι 1234 είσοδοι με pc … Μενού Πως ανοίγει – πως κλείνει
λογισμικό
1 2 5 4 3
1 2 3
Τα οχήματα
Τα οχήματα
Τα οχήματα
Move steering Δοκιμάστε την εντολή Το ρομποτακι να κινείται πάνω σε άσπρο χαρτί. Από μια σηγκεκριμένη γραμμή που θα την σημειώσετε ως αφετηρία Αλλάζοντας τις τρεις παραμέτρους παρακολουθήστε που σταματάει το ρομποτάκι κάθε φορά Κρατήστε σημειώσεις Απαντήστε την επόμενη διαφάνεια
Από εδώ έχουμε τις επιλογές που φαίνονται παρακάτω: 1η επιλογή ……………….. Τι κάνει:……………………………………………………………………………………………………………. 2η επιλογή ……………….. Τι κάνει:………………………………………………………………………………………………… 3η επιλογή ……………….. Τι κάνει:………………………………………………………………………………………………… 4η επιλογή ……………….. Τι κάνει:………………………………………………………………………………………………… 5η επιλογή ……………….. Τι κάνει:…………………………………………………………………………………………………
Από εδώ μπορούμε να ορίσουμε …………………………………………………………………… …………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………… … Παίρνει τιμές από …………………………………………… μέχρι………………………………………………. Άλλες παρατηρήσεις:: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………
Περιγράψτε μόνοι σας αυτή την επιλογή
Περιγράψτε μόνοι σας αυτή την επιλογή
Περιγράψτε μόνοι σας αυτή την επιλογή
Περιγράψτε μόνοι σας αυτή την επιλογή
Δοκιμάστε τους επόμενους συνδυασμούς επιλογών πάνω στο ίδιο θρανίο ή λευκό χαρτί ξεκινώντας από την ίδια πάντα αφετηρία. Σημειώστε το σημείο τερματισμού για κάθε μία από αυτές Τι παρατηρείτε; Τι τροχιά ακολουθεί το ρομποτάκι κάθε φορά; (κυκλική, ελλειπτική, ευθεία….)
Ασκηση1: Ρομπότ φορτοεκφορτωτής. Πίστα ένα θρανίο. Τοποθετούμε το ρομπότ στην αφετηρία μια άκρη του γραφείου. Προσοχή!!! Καθίστε στις άκρες του θρανίου να το προστατέψτε από πτώση. Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα το οποίο να καθοδηγεί το ρομπότ να: Σφυρίζει μια φορά (άγνωστη εντολή θα ψάξετε να την βρείτε) Προχωράει από την αφετηρία στο τέρμα (15 πόντοι πριν την απέναντι άκρη του θρανίου) Σφυρίζει μια φορά Επιστρέφει στην αφετηρία Ασκηση2: Ρομπότ φύλακας Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα στο οποίο το ρομπότ να εκτελεί περιπολία. Δηλαδή να κάνει τον γύρο του διαδρόμου μια φορά