Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Προτεινόμενη Δραστηριότητα για μαθητές της Α΄Λυκείου Παπαθανάση Καλλιόπη-Δήμητρα Α.Μ.: 201604 Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων
_____________________________________________ Δραστηριότητα 27 _____________________________________________ Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων
Οι μαθητές αναμένεται: να μπορούν να χαράζουν τη γραφική παράσταση της συνάρτησης f(x)=αx+β για οποιαδήποτε τιμή του α να γνωρίζουν τις βασικές ιδιότητες αυτής να μπορούν να κατανοούν τις έννοιες κλίση ευθείας, εφαπτομένη οξείας γωνίας, συντελεστής διεύθυνσης ευθείας να γνωρίζουν ότι η γραφική της παράσταση διέρχεται από το σημείο (0,β) του άξονα y’y και ότι τέμνει τον άξονα x’x στο σημείο (− 𝛽 𝛼 ,0) να αναγνωρίζουν τη σχέση ανάμεσα στις f(x)=αx+β και f(x)=αx καθώς και τη σχέση παραλληλίας και καθετότητας δύο ευθειών Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων
Όταν η διδασκαλία γίνεται με τα συμβατικά διδακτικά εργαλεία (πίνακας, μολύβι, χαρτί, γεωμετρικά όργανα κ.λ.π.), δημιουργούνται γνωστικά και διδακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές. Με τη χρήση λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας, οι μαθητές θα ανακαλύψουν και θα κατανοήσουν πώς συμπεριφέρεται η f(x)=αx+β, καθώς τους παρέχεται η δυνατότητα να επέμβουν στην κατασκευή των γραφικών παραστάσεων των συναρτήσων μεταβάλλοντας τις τιμές των δρομέων και να παρατηρήσουν τι αλλαγές επιφέρει η μεταβολή τους. Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων
Το λογισμικό δυναμικής Γεωμετρίας που θα χρησιμοποιηθεί, προσφέρει ακρίβεια, ταχύτητα μετρήσεων και κατασκευών πολλαπλών αναπαραστάσεων. Παρέχει στους μαθητές δυνατότητες διερεύνησης και κατασκευής μέσα από χρήση εργαλείων και πηγών, καθώς και δυναμικό χειρισμό των μαθηματικών αντικειμένων, τα οποία θα τους βοηθήσουν να ανακαλύψουν τις βασικές ιδιότητες της συνάρτησης, να διατυπώσουν και να επαληθεύσουν ή να απορρίψουν εικασίες σχετικά με το συντελεστή διεύθυνσης και τη μορφή της γραφικής παράστασης, να αναζητήσουν ιδιότητες και σχέσεις και τελικά να οδηγηθούν στην προσωπική κατασκευή της γνώσης. Στοχεύει δηλαδή στην κινητοποίηση των μαθητών, στην ενεργοποίηση και πρόκληση του ενδιαφέροντός τους, στην επικοινωνία μέσω χρήσης εργαλείων, στην ενεργή εμπλοκή τους σε μαθησιακές δραστηριότητες. Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων
Η διδακτική μεθοδολογία στηρίζεται στη συνεργατική μάθηση Η διδακτική μεθοδολογία στηρίζεται στη συνεργατική μάθηση. Οι μαθητές, εργαζόμενοι σε ομάδες των δύο ατόμων και καθοδηγούμενοι από ένα φύλλο εργασίας, ασχολούνται με τις δραστηριότητες που τους έχουν τεθεί. Μέσα από διαδικασίες έκφρασης και επικοινωνίας οι μαθητές θα ανακαλύψουν τελικά την αλγεβρική αλλά και τη γεωμετρική σχέση των ευθειών, θα επαναδιαπραγματευτούν τους στόχους τους και τελικά θα διατυπώσουν συμπεράσματα. Ο εκπαιδευτικός συνεργάζεται με τους μαθητές, τους ενθαρρύνει, τους εμψυχώνει στο να διατυπώνουν τις εικασίες τους, τους ενισχύει τη διάθεση για πειραματισμό και έρευνα. Ελέγχει τα συμπεράσματα των μαθητών και συμπαρίσταται στην ερευνητική τους προσπάθεια. Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων
Ευχαριστώ πολύ! Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων