Επεξήγηση σχήματος 3.14 & παρουσίαση του παραδείγματος 10.4

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βλέπε επίσης:
Advertisements

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ»
Σαββίνα - Μανώλης Έτος Μάθημα Πληροφορικής Τάξη Δ΄
Αν έριχνα τα πράγματά του στη θάλασσα για να του τη σπάσω, λες να πάψει να ισχύει η αρχή του Αρχιμήδη και να βουλιάξουμε; Άσε καλύτερα… Να την πετάξω.
ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΦΡΥΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ F.D.T. ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΖ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ Η’ ΤΟΥ ΠΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΦΡΥΔΙΩΝ.
Τεχνολογία & Ποιοτικός Έλεγχος Γάλακτος και Γαλακτοκομικών Προϊόντων Ενότητα 2 (Μέρος Β): Χημική σύσταση & φυσικοχημικές ιδιότητες του γάλακτος. Ελένη.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Φυσική Β΄ Λυκείου Άσκηση 1 (άσκηση 4, εργ. οδ. Α΄ Λυκείου)
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΚΟΥΤΑΣ.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
…στη Χώρα των Αισθήσεων…
ΤΑ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΨΑΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Συστήματα θέρμανσης - Κατανομή της θερμότητας
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
ΑΣΤΡΑΠΕΣ - ΚΕΡΑΥΝΟΙ.
Περιεχόμενα Καρτεσιανό Σύστημα Συντεταμένων,
Αερισμός θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Function Probe (FP)
Αρχή λειτουργίας των φωτοβολταϊκών
Παράδειγμα 3.2 Υπολογίστε την τάση threshold (VT0) όταν VSB=0, με πύλη πολυπυριτίου, n_type κανάλι MOS transistor με τις ακόλουθες παραμέτρους: Πυκνότητα.
ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Σ.Ρ. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Σοιχεία Πυρηνικής Φυσικής και Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα Τ3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Ασκήσεις #5 Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο.
ΛΕΥΚΟ ΦΩΣ ΓΥΑΛΙΝΟ ΠΡΙΣΜΑ.
Επιμέλεια Τσάμης Δ. Ιωάννης Μαθηματικός
Μελέτη της κίνησης οχήματος με βάση πειραματικά δεδομένα
Από τον Ηλεκτρισμό στο Μαγνητισμό – Ένας Ηλεκτρικός (ιδιο-)Κινητήρας
ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ & ΜΥΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΣΧΗΜΑ 4.1 Σχηματική παρουσίαση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στο μονοηλεκτρονικό άτομο Η (αριστερά) και στο πολυηλεκτρονικό άτομο He (δεξιά).
Κινητική θεωρία των αερίων
ΣΧΗΜΑ 4.1 Σχηματική παρουσίαση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στο μονοηλεκτρονικό άτομο Η (αριστερά) και στο πολυηλεκτρονικό άτομο He (δεξιά).
ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Για να αποφευχθούν ανθρώπινες απώλειες πρέπει προσεισμικά: Na εμπεδώσουμε την αντισεισμική συμπεριφορά Να γίνουν βίωμα κάποιοι βασικοί.
ΣΧΗΜΑ 4.1 Σχηματική παρουσίαση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στο μονοηλεκτρονικό άτομο Η (αριστερά) και στο πολυηλεκτρονικό άτομο He (δεξιά).
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σπύρος Ευθυμιόπουλος Ιωάννα-Κατερίνα Αγγελή Αθηνά Μαρμάρη
Равномерно убрзано праволинијско кретање
נושא 1: מבוא לתורת החשמל.
مديرة المدرسة أ. خالدة المير رئيسة القسم أ. منيرة العدواني
Садржај Циљ вежбе Објашњење калибрације Коришћена апаратура
بازسازی داده های هواشناسی
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΤΟΛΗ.
Κυκλοφορικό σύστημα Αναπνευστικό σύστημα.
ΤΟ ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ ΜΟΥ.
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
τι σημαίνει να είσαι παντρεμένος
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
2. EYΘΥΓΡΑΜΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ.
Бөлім 1. Электр барлаудың негізгі түсініктері
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επεξήγηση σχήματος 3.14 & παρουσίαση του παραδείγματος 10.4 Γιαννακίδης Κωνσταντίνος - 6224

Επεξήγηση Σχήματος 3.14 Στο παρακάτω σχήμα φαίνεται το διάγραμμα των ζωνών μετάβασης για τους compensated ημιαγωγούς (αγωγοί στους οποίους υπάρχουν προσμίξεις δοτών και αποδεκτών στην ίδια περιοχή).

Επεξήγηση Σχήματος 3.14 n0: Συγκέντρωση ηλεκτρονίων στη ζώνη αγωγιμότητας p0: Συγκέντρωση ηλεκτρονίων στη ζώνη σθένους Ed: Στάθμη δοτών Ea: Στάθμη αποδεκτών Efi: Στάθμη Fermi Nd+=Νd-nd: Ιονισμένοι δότες Na-=Νa-pa: Ιονισμένοι αποδέκτες nd:: Συγκέντρωση ηλεκτρονίων στην ενεργειακή ζώνη των δοτών pa: Συγκέντρωση ηλεκτρονίων στην ενεργειακή ζώνη των αποδεκτών

Επεξήγηση Σχήματος 3.14 Ακόμα και χαμηλή ποσότητα ενέργειας, όπως είναι η θερμική ενέργεια, είναι αρκετή ώστε να κάνει τα ηλεκτρόνια της ενεργειακής ζώνης του δότη να μεταπηδήσουν στη ζώνη αγωγιμότητας. Αυτό είναι δυνατόν να συμβεί, διότι η ζώνη των δοτών απέχει πολύ λίγο ενεργειακά από τη ζώνη αγωγιμότητας. Αντίστοιχα στην περίπτωση των αποδεκτών, τα ηλεκτρόνια της ζώνης σθένους δεν έχουν αρκετή ενέργεια ώστε να μεταπηδήσουν στη ζώνη αγωγιμότητας, ωστόσο η θερμική ενέργεια είναι αρκετή για να κάνει τα ηλεκτρόνια αυτά να μεταπηδήσουν στη ζώνη των αποδεκτών

Επεξήγηση Σχήματος 3.14 Έτσι σύμφωνα με τα παραπάνω υπάρχουν πλέον στη ζώνη αγωγιμότητας ηλεκτρόνια ελεύθερα να κινηθούν στον κρύσταλλο. Όμως παράλληλα έχουν δημιουργηθεί σταθερά θετικά φορτισμένα ιόντα στον κρύσταλλο. Αντίστοιχα στη ζώνη σθένους υπάρχουν πλέον ελεύθερες οπές, οι οποίες είναι ικανές να δημιουργήσουν ρεύμα. Επιπλέον και πάλι δημιουργούνται σταθερά ιόντα στον κρύσταλλο, αλλά αρνητικά φορτισμένα αυτή τη φορά.

Επεξήγηση Σχήματος 3.14 Η σχέση που χαρακτηρίζει τη διαδικασία αυτή είναι : n0 + (Νa-pa)=p0 + (Νd-nd) Αν υποθέσουμε ότι ο ιονισμός είναι πλήρης η σχέση γίνεται: n0 + Νa=p0 + Νd Θεωρώντας ότι p0 =ni2/n0 μπορούμε να βρούμε τη συγκέντρωση των ηλεκτρονίων

Επεξήγηση Σχήματος 3.14 Στο σχήμα όμως παρατηρούμε ότι κάποια από τα ηλεκτρόνια των δοτών πέφτουν στη ζώνη των αποδεκτών. Αυτό συμβαίνει όσο προσθέτουμε άτομα του δότη, καθώς λαμβάνει χώρα μια αναδιανομή των ηλεκτρονίων στις διάφορες ενεργειακές ζώνες. Οπότε η συγκέντρωση των ηλεκτρονίων στη ζώνη αγωγιμότητας δεν είναι πλέον ίση με τα με τη συγκέντρωση των δοτών συν τη συγκέντρωση του ενδογενή αγωγού. Παρόμοιες διαδικασίες συμβαίνουν και μεταξύ των ζωνών αγωγιμότητας και σθένους. Οι διαδικασίες αυτές συμβαίνουν προκειμένου να ικανοποιείται η συνθήκη ηλεκτρικής ουδετερότητας.

Επεξήγηση Σχήματος 3.14 Τέλος αν αυξήσουμε τη θερμοκρασία η ενδογενής συγκέντρωση ni αυξάνεται και επομένως αυξάνεται και η δημιουργία ζευγαριών οπών (ζώνη σθένους-αποδεκτών)-ηλεκτρονίων (ζώνη αγωγιμότητας-δοτών). Τελικά θα φτάσουμε σε μια κατάσταση όπου ο αγωγός θα χάσει τις εξωγενείς ιδιότητες του.

Παράδειγμα 10.4 Στο παράδειγμα αυτό μας ζητείται να βρούμε πόσο λεπτό θα πρέπει να είναι το οξείδιο ενός MOS συστήματος, ώστε να έχουμε συγκεκριμένη τάση κατωφλίου. Πιο συγκεκριμένα έστω ότι έχουμε μια πύλη πολυπυριτίου n+ και p τύπου υπόστρωμα ντοπαρισμένο με Na=3*1016 cm-3. Υποθέτουμε ότι Qss’=10-11 cm-2 . Τέλος θεωρούμε ότι VTN = +0.65 volts.

Παράδειγμα 10.4 Θα ξεκινήσουμε από την εξίσωση που δίνει την τάση κατωφλίου:   Ο όρος Φfp αποτελεί τη διαφορά μεταξύ Εfi και Εf και δίνεται από τη σχέση:

Παράδειγμα 10.4 Ο όρος |QSD’(max)| απεικονίζει τη μέγιστη πυκνότητα φορτίου ανά μονάδα επιφάνειας στην περιοχή αραίωσης και δίνεται από τη σχέση: Ο όρος χdt αποτελεί το μήκος της περιοχής αραίωσης και δίνεται από τη σχέση: Οπότε |QSD’(max)| =8.64*10-8 coul/cm2

Παράδειγμα 10.4 Τέλος το Φms είναι το δυναμικό (αρνητικό στην περίπτωσή μας) το οποίο δημιουργείται μετά την εφαρμογή της τάσης κατωφλίου και εμποδίζει την περεταίρω κίνηση των φορέων. Η τιμή του βρίσκεται από το διπλανό σχήμα και είναι ίση με -1.13 volt.

Παράδειγμα 10.4 Οπότε αντικαθιστώντας στην αρχική εξίσωση βρίσκουμε το ζητούμενο ίσο με: tox=504 A