Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προσωπικές δεξιότητες
Advertisements

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
« Καταπολέμηση των διακρίσεων και της ανεργίας με τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ » ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Οργάνωση προσώπων και μέσων ειδικού σκοπού. ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΔΙ.Κ.ΚΕ.Μ. Θεσσαλονίκη 9 Ιουλίου 2014 Δημιουργία του ΔΙΚΤΥΟΥ Κοιν.Σ.Επ. Κεν. Μακεδονίας,
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Κατεύθυνση: Θεωρία και Πολιτική Ανάπτυξης και Διεθνούς Οικονομικής Μάθημα: Κοινωνικοοικονομική.
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Γίνε μέρος της λύσης Τι; Πώς; Πότε;.
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Κεφάλαιο 2 Αναδυόμενοι Πληθυσμοί και Υγεία
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Προγραμματική Περίοδος
Είναι η διακοπή της θεραπείας αποτυχία;
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Πρακτικές δραστηριότητες
Η έννοια της επιχείρησης
Εκστρατεία για την υπεύθυνη κατανάλωση από τη Diageo Μάρτιος 2014
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή Κούτρα Κλειώ kkoutra@staff.teicrete.gr 1 1

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η εξάσκηση σε ζητήματα σχεδιασμού, η απόκτηση γνώσεων, η κατανόηση και η εφαρμογή των μεθόδων. 2 2

Διαδικασία 1η οι σπουδαστές του παρόντος εξάμηνου που δεν έχουν παρακολουθήσει ξανά το εργαστήριο καλούνται ανά ομάδες εργασίας (έως 2 άτομα) να επιλέξουν θεματική ενότητα και με τη μέθοδο του κοινωνικού σχεδιασμού να συνθέσουν την εργασία τους 3 3

ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Η επιλογή της ομάδας και του θέματος είναι απόλυτα δικά σας και δεν χρειάζεται να τα δηλώσετε. Η εργασία θα στηριχθεί στον κοινωνικό σχεδιασμό έως το β στάδιο της Α φάσης (θα το δείτε στις διαφάνειες). Δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός σελίδων. Η εργασία αν προσπαθήσετε θα βγει στο μεγαλύτερο μέρος της μέσα στην τάξη του ώρα του εργαστήριου!!!!

Το εργαστήριο θα επιβραβεύει όσους είναι στην τάξη και δεν θα τιμωρεί όσους λείπουν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα παίρνουμε παρουσίες και όχι απουσίες….. Μπορείτε να είστε όπου θέλετε……αλλά όταν θα έρχεστε την τάξη θα είστε την ώρα που θα συμφωνήσουμε. Συμφωνείτε?

Διαδικασία 2η Οι φοιτητές/τριες που έχουν παρακολουθήσει το εργαστήριο το προηγούμενο εξάμηνο ή παλιότερα θα εξετάζονται σε τεστ προόδου πριν την εξεταστική περίοδο και στην ύλη που θα τους ανακοινωθεί. Κατά την διάρκεια του εξαμήνου το εργαστήριο θα διδάσκεται κανονικά σε επίπεδο επαναλήψεων της ύλης. Όσοι είχαν κατοχυρώσει το εργαστήριο δεν απαιτείται να είναι στην τάξη.

«Κοινότητα» Τρία κοινά στοιχεία: Τόπος Κοινωνική αλληλόδραση (μοίρασμα δραστηριοτήτων, ενδιαφερόντων) Κοινοτικό δεσμό (αίσθημα του ανήκειν, συλλογική ταυτότητα, δράση, αμοιβαιότητα) 7 7

Είδη κοινοτήτων (Willmott) Κοινότητα Ενδιαφέροντος Χωρική Κοινότητα Κοινότητες Αφοσίωσης 8 8

Κοινότητα Ενδιαφέροντος Κοινή εθνική καταγωγή, θρησκεία, απασχόληση, ελεύθερο χρόνο Π.χ. αλβανική, μουσουλμανική, γεωργός, ροκ. 9 9

Χωρική Κοινότητα Γεωγραφική κοινότητα ή τοπική κοινωνία όπου έχουν κάτι κοινό, τον τόπο διαμονής. Το «τοπικό» διαχωρίζει το αίσθημα του ανήκει στην κοινότητα που ίσως δεν το μοιράζονται όλα τα μέλη αλλά απλά γνωρίζονται, σε αντίθεση με το «κοινότητα» όπου απαιτεί το αίσθημα του ανήκειν. 10 10

Κοινότητες Αφοσίωσης Κοινές πεποιθήσεις και ιδέες, που οδηγούν σε συλλογική δράση, αλληλεγγύη, αμοιβαιότητα στοιχεία απαραίτητα για την κοινοτική ταυτότητα, την οποία απολαμβάνουν όλα τα μέλη της. 11 11

Τι θα μπορούσε να είναι μια παρέμβαση ? Ένα πρόγραμμα, μια πολιτική ή μια δημοφιλής πρακτική που εστιάζει στις αλλαγές. 12 12

Γιατί να αναπτύξουμε παρεμβάσεις; Για να βελτιώσουμε την ευημερία της κοινότητας. Για να κατανοήσουμε τα προβλήματα. Για να επιτύχουμε αποδοτικές παρεμβάσεις. Υπάρχουν πολλά ισχυρά πλεονεκτήματα στη χρησιμοποίηση των παρεμβάσεων ως μέσα να επιτευχθούν οι στόχοι σας. Μερικοί είναι πολύ προφανείς μερικοί ενδεχομένως λιγότερο. Με το σχεδιασμό και την εφαρμογή των επεμβάσεων κατά τρόπο σαφή, συστηματικό, μπορείτε να βελτιώσετε την υγεία και την ευημερία της κοινότητάς σας και των κατοίκων της. Οι παρεμβάσεις προωθούν την κατανόηση του χώρου που εργάζεστε τις αιτίες και τις λύσεις .Όταν κάνετε κάτι καλά, οι άνθρωποι ενημερώνονται και διαδίδετε. Για να συνεχίσουμε καλύτερα. Οι περισσότεροι από μας που εργαζόμαστε για να βελτιώσουν την υγεία και την ευημερία των μελών των κοινοτικών προγραμμάτων ή να προσπαθούμε να αλλάξουμε πολιτικές όπως οι τοπικοί νόμοι ή τους σχολικούς κανονισμούς, ή να προσπαθούμε να αλλάξουμε τα πράγματα που συνήθως πράττουν οι άνθρωποι. 13 13

Πότε θα έπρεπε να αναπτύξετε μια παρέμβαση; Όταν ένα πρόβλημα χρειάζεται λύση. Όταν η οργάνωσή σας έχει τους πόρους. Όταν είναι κατάλληλη περίοδος για την οργάνωσή σας να λύσει το πρόβλημα. Έχει νόημα να αναπτύξετε ή να ξανασχεδιάσετε μια παρέμβαση όταν: Υπάρχει ένα κοινοτικό ζήτημα ή ένα πρόβλημα που οι τοπικοί άνθρωποι και οι οργανώσεις θεωρούν ως ασυμπλήρωτη ανάγκη. Η οργάνωσή σας έχει τους πόρους, δυνατότητα, και επιθυμεί να καλύψει αυτή την ανάγκη, και Έχετε αποφασίσει ότι η ομάδα σας είναι η κατάλληλη για να την πραγματοποιήσει. Τα τρία αυτά σημεία αξίζουν κάποια εξήγηση. Θα υπάρξουν πάντα πράγματα που η οργάνωσή σας θα μπορούσε να κάνει ,που πιθανώς θα μπορούσε να αφήσει σε άλλες οργανώσεις ή άτομα. 14 14

Επιλογή θέματος και ομάδας εργασίας. ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση μελών της κοινότητας σε ζητήματα κοινοτικής ανάπτυξης, εμπλοκή των μελών της κοινότητας σε συλλογικές δράσεις, εκτίμηση κοινοτικών αναγκών και των προβλημάτων των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων, ανάπτυξη δομών συλλογικής δράσης και αλληλοβοήθειας, συντονισμός και αξιοποίηση δικτύων κοινωνικών υπηρεσιών για την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων, 15 15

Επιλογή θέματος και ομάδας εργασίας. ενίσχυση του κοινωνικού κεφαλαίου της κοινότητας, ή και των νοικοκυριών μιας κοινότητας, ενίσχυση της πολιτισμικής συνεργασίας, βελτίωση του επίπεδου υγείας, ανάπτυξη του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, έκταση της φτώχειας και εξάρτηση από προνοιακά επιδόματα, πρόληψη του καπνίσματος σε ομάδες υψηλού κινδύνου, βελτίωση των υπηρεσιών πληροφόρησης σχετικά με την χρήση ουσιών, την κατανάλωση αλκοόλ, την σεξουαλική συμπεριφορά κ.λ.π. 16 16