Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Coaching : Διαφορετική οπτική στην κρίση
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
Πάντα να βοηθάς ένα φίλο Να πιστεύεις στον εαυτό σου.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ &ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕ.ΣΥ.Π. ΝΕΑΠΟΛΗΣ & ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Π. ΘΕΜΑ: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια.
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Αγαπημένο μου παιδί....
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Σχεσιοδυναμική και προσωποκεντρική συμβουλευτική Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Είσαι ένα σπασικλάκι!! Φύγε, από εδώ φυτό!! Είσαι ένα σπασικλάκι!! Φύγε, από εδώ φυτό!! Μαααα;;; Δεν είμαι. Μαααα;;; Δεν είμαι. Ένα πρωί στο σχολείο.
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Συντονίστρια Συμποσίου: Ι. Παπαβασιλείου- Αλεξίου.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Συνέντευξη με νήπια.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Μια φορά ήταν ένα κοριτσάκι….
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Αγαπημένο μου παιδί....
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εκφοβισμός στα σχολεία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Επίδραση του καπνίσματος στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας.
Είμαστε το ίδιο. Να το θυμάσαι. Μην το ξεχνάς.
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας Ελένη Αντωνίου Φιλόλογος M.Ed. Counselling in Education, University of Bristol

Η συμβουλευτικη ως επιστημη (Βρετανικη Εταιρεια συμβουλευτικησ/British Association of Counselling): «Ο όρος ‘συμβουλευτική’ συμπεριλαμβάνει την εργασία με άτομα […], η οποία μπορεί να συνδέεται με την ανάπτυξη των ατόμων ή την αντιμετώπιση κρίσεων, μπορεί να είναι ψυχοθεραπευτική, καθοδηγητική ή να έχει στόχο την επίλυση προβλημάτων ... Η συμβουλευτική έχει σκοπό να δίνει στον ‘πελάτη’ μια ευκαιρία να εξερευνήσει, να ανακαλύψει και να αποσαφηνίσει τους τρόπους που θα του παράσχουν μια ζωή πιο ικανοποιητική και δημιουργική.» (BAC1984, από McLeod2005, σελ. 30)

Με αλλα λογια… …είναι η διαδικασία εκείνη με την οποία κατά τρόπο ατομικό ή ομαδικό ένας ειδικός συνεξετάζει με ένα άτομο θέματα ή προβλήματα τα οποία τους απασχολούν και διευκολύνει την εξεύρεση λύσης

Με στοχο… …την ελεύθερη θετική αλλαγή της δομής της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς του. Δηλαδή το άτομο αφού γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και το περιβάλλον του, να είναι σε θέση να επιτύχει επιλογές τέτοιες, που θα εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του εαυτού του για δικό του αλλά και για γενικότερο όφελος. (Κωνσταντοπούλου Δ., Ε.Π.ΠΑΙ.Κ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, 2016)

Σχεση με αλλες επιστημεσ Ψυχολογία (επίλυση καθημερινών προβλημάτων με στόχο την αποφυγή ψυχική ασθένειας) Εκπαίδευση (γνώση/χρήση δεξιοτήτων συμβουλευτικής από εκπαιδευτικούς) Κοινωνιολογία (γνώση/χρήση δεξιοτήτων από κοινωνικά επαγγέλματα π.χ. νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί κ.λπ.) Οικονομική Επιστήμη

Βασικες αρχες της συμβουλευτικης Διερεύνηση Δράση Κατανόηση

Κώστας (15) Κώστας Μελετη περιπτωσησ Σκουλαρίκι Φόρμα Απουσίες Παρακοή Φυσική απουσία πατέρα Ψυχική απουσία μητέρας

Καίτη (30) Καίτη Μελετη περιπτωσης Αργή Κάνει λάθη Δεν μιλά Δεν τρώει Δυσκολίες επικοινωνίας Κατάθλιψη

Κούλα (50) Κούλα Μελετη περιπτωσης Καυγάδες (στο σπίτι) Κούραση (αϋπνίες) Κάπνισμα Απώλεια βάρους Κούλα Ανασφάλεια για επάγγελμα Φόβος και άγχος για το μέλλον της οικογένειας

Βασικεσ δεξιοτητεσ τησ συμβουλευτικησ 1. Ενεργητική ακρόαση π.χ. Μου φαίνεται ότι λείπεις συχνά, συμβαίνει κάτι; (οπτική επαφή, γλώσσα του σώματος, απαραίτητος χρόνος αναμονής) 2. Ενεργητική ανταπόκριση/διευκρίνηση π.χ. Δηλαδή δεν έχεις όρεξη για φαγητό; 3. Ερωτήσεις κλειστού τύπου π.χ. Πώς αισθάνεσαι εσύ για τους καυγάδες; 4. Ενεργητική σιωπή (για όσο χρειάζεται δεν μιλά κανείς) 5. Επανάληψη/περίληψη (νιώθει ο συνομιλητής ότι τον ακούς κι εσύ βεβαιώνεσαι ότι τα πράγματα έχουν όπως τα έχεις αντιληφθεί) 6. Λήψη αποφάσεων/σχεδιασμός δράσης π.χ. Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται να γίνει για να αλλάξει η κατάσταση;

Λανθασμενεσ προσεγγισεις της συμβουλευτικησ Ι «Πες μου για τη σχέση σου με τη μητέρα σου», η τάση να ελέγχουμε και να κατευθύνουμε όπως το να αποφασίζουμε για το θέμα. «Νομίζω ότι φέρεσαι εγωιστικά», «Δεν ήταν τόσο έξυπνο αυτό που είπες», η τάση για αξιολόγηση και κριτική του άλλου. «Θα έπρεπε να σέβεσαι τους καθηγητές σου», η ηθικολογία και η τάση να «διδάξουμε».

ΙΙ «Υποφέρεις από κόμπλεξ κατωτερότητας», η τάση για διάγνωση, η χρήση χαρακτηρισμών. «Έτσι νιώθουμε όλοι, δεν είσαι μόνος», «σύντομα θα γίνεις μια χαρά», η τάση να καθησυχάζουμε τον άλλο είτε με χιούμορ είτε με αλλαγή θέματος, πριν καν ολοκληρώσει ή ακόμα και πριν θρηνήσει μια δυσάρεστη εμπειρία.

ΙΙΙ «Η απογοήτευση είναι η χειρότερη επιλογή», «δεν πρέπει να λυπάσαι», η τάση να μην αποδεχόμαστε τα συναισθήματα του άλλου και να του λέμε ότι θα έπρεπε να είναι διαφορετικά. Το να δίνουμε συμβουλές. Αυτό δεν βοηθά γιατί με τον τρόπο αυτό δεν του δίνουμε την ευκαιρία να πάρει τις δικές του αποφάσεις για τα προβλήματα του. Η υποβολή πολλών προσωπικών ερωτήσεων.

IV «Η αποτυχία σου στο σχολείο οφείλεται στο ότι νιώθεις πως οι γονείς σου δε σε αγαπούν», η τάση για εξηγήσεις και ερμηνείες της συμπεριφοράς του άλλου, που μπορεί να μην έχουν σχέση με την πραγματικότητα ή με το τι πιστεύει ο ίδιος. «Έχω βρεθεί κι εγώ σ’ αυτή τη θέση. Τότε, θυμάμαι…», η τάση να παρουσιάζει κάποιος δικές του εμπειρίες, συγκρίνοντας, συχνά δυσκολεύει και παραπλανεί. «Όποτε παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, έλα να με βρεις», η τάση να ενθαρρύνει κάποιος την εξάρτηση.

Βασικες αρχες της συμβουλευτικης Διερεύνηση Δράση Κατανόηση

Σας ευχαριστω