ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΆΘΕ ΧΡΟΝΟ 1.3 ΕΚ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ 50 ΕΚ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Advertisements

Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Γ. Κανελλαΐδης, Καθηγητής ΕΜΠ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΟΥΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
προοπτικές βελτίωσης συγκοινωνιακών παραμέτρων – ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Ο Δικυκλισμός και Ατυχήματα
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
- Kάθε μέρα χάνεται μια πενταμελής οικογένεια ή μια ομάδα μπάσκετ. - Kάθε δύο μέρες μια ποδοσφαιρική ομάδα θυσιάζεται στην άσφαλτο. - Kάθε εβδομάδα.
Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν παγκόσμιο σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Στη χώρα μας, δυστυχώς, οι θάνατοι από τροχαία είναι σχεδόν διπλάσιοι.
Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Εργασία Οικιακής Οικονομίας ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Δημήτρης Σκέντζας Αντώνης Σταμάτης Στρατής Βαλάντης Υπερβολική ταχύτητα.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΤΟΣ
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την σημαντικότητα του κοινωνικού προβλήματος: «τροχαία ατυχήματα». Να γίνει αντιληπτό σε όλους ότι η κύρια αιτία.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Η καταγραφή και ανάλυση ατυχημάτων ως εργαλείο στήριξης αποφάσεων για την επιλογή παρεμβάσεων στο Ε.Ο. Δίκτυο της Π.Δ.Ε. με στόχο τη βελτίωση της οδικής.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δημήτριος Δ. Θεοδωρακόπουλος Εργαστήριο Συγκοινωνιακών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Γεώργιος Κανελλαΐδης, Καθηγητής ΕΜΠ Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μανδηλαρά 11 Άλιμος, Τηλ./Fax : Κιν.: ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ - Ο∆ΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Εκπαίδευση και μειονότητες
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Θεμα: Τροχαια ατυχηματα
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΆΘΕ ΧΡΟΝΟ 1.3 ΕΚ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ 50 ΕΚ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ.

ΣΤΗΝ Ε. Ε. 26. 000 ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΑΝΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ τους KAI 1 ΣΤΗΝ Ε.Ε. 26.000 ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΑΝΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ τους KAI 1.7 ΕΚ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ - OI 135.000 ΣΟΒΑΡΑ

ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΤΟ 2016 : 807 ΕΧΑΣΑΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ 855 ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΗΚΑΝ ΒΑΡΙΑ ή ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΝΑΠΗΡΟΙ 12.798 ΗΤΑΝ ΟΙ ΕΛΑΦΡΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ

ΤΟ 2016 ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ 63 ΕΧΑΣΑΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ: ΗΡΑΚΛΕΙΟ 26 ΧΑΝΙΑ 18 ΡΕΘΥΜΝΟ 11 ΛΑΣΙΘΙ 8

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ. - ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17/18. 11.17 ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ. - ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17/18. 11.17

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, η Βουλή των Ελλήνων και οι μαθητές της Κρήτης, με πρωτοβουλία της Ο.Α.Κ. σχεδιάζουν την εξάλειψη της μάστιγας των τροχαίων στη χώρα μας.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας για τα παιδιά στη χώρα μας Σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας της Eurostat (2012): Κάθε χρόνο στη χώρα μας σημειώνονται περισσότερα από 1.800 ατυχήματα μέσα και έξω από τα σχολεία, με θύματα μικρούς μαθητές, ενώ: Περισσότερα από 75 παιδιά (εως 14 ετών) αφήνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στους δρόμους της χώρας μας. Η Ελλάδα κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στην Ε.Ε. (14 θάνατοι ανά 100 χιλ άτομα) αναφορικά με τους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Οι καλύτεροι δάσκαλοι από τους οποίους μαθαίνουμε τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς και ασφαλείας είναι οι γονείς, καθώς κατανοούμε και μιμούμαστε τους κανόνες που ακολουθούν οι δικοί μας άνθρωποι. Για το λόγο αυτό, οι γονείς θα πρέπει να αισθάνονται υπεύθυνοι για τον τρόπο με τον οποίο οδηγούν, καθώς παραδειγματιζόμαστε από αυτούς, δηλαδή τον σεβασμό στους κανόνες της οδικής ασφάλειας.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Κατά τα έτη 1996-2003, το 50% των παιδιών εως 14 ετών που υπέστησαν τροχαίο ατύχημα, τραυματίστηκαν ως πεζοί. Το 20% των παθόντων παιδιών προσχολικής ηλικίας βρισκόταν στο μπροστινό κάθισμα και το 70% δεν έκανε χρήση παιδικού καθίσματος. Το 10% των παθόντων παιδιών 5-14 ετών ήταν ποδηλάτες, ενώ σχεδόν κανένα δεν φορούσε κράνος. 7 στους 10 παθόντες εφήβους και νέους 15-24 ετών τραυματίστηκαν ως χρήστες μηχανοκίνητων δίκυκλων.

ετοσ 2015 νομοσ σ.τρχ. σ.τ.ν. Τρχ.θ. Ν. Τρμ. τρχ Σ.τρμ. Β.τ. Ε.τ. ετοσ 2015 νομοσ σ.τρχ. σ.τ.ν. Τρχ.θ. Ν. Τρμ. τρχ Σ.τρμ. Β.τ. Ε.τ.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Η ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή της Βουλής, γίνεται προσέγγιση πάνω στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας, κατατίθενται προτάσεις και μέτρα, με άμεσο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Οι προτάσεις μας στηρίζονται, στη μελέτη των εισηγήσεων που κατατέθηκαν από τους ειδικούς, σε δημοσιευμένες μελέτες οργανισμών, στις προτάσεις ευαισθητοποιημένων φορέων που ασκούν δραστηριότητα πάνω στο ζήτημα. Επιπλέον, σε θεσμοθετημένους φορείς της πολιτείας, σε θέσεις συνανθρώπων μας που είναι θύματα τροχαίων, αλλά και σε συλλογικούς φορείς και φυσικά πρόσωπα, που αποδεδειγμένα έχουν ασχοληθεί με το πρόβλημα.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Εξ αρχής ξεκαθαρίσαμε ότι θα λειτουργήσουμε σαν μια γροθιά απέναντι στη μάστιγα που για δεκαετίες τρώει τις σάρκες της πατρίδας μας, μετά από θητείες δύο συνόδων της Βουλής και τα δύο πορίσματα που συντάχθηκαν «πέρασαν» ομόφωνα από όλα τα μέλη της επιτροπής. Θέσαμε στόχους σύμφωνα με τις εισηγήσεις των ειδικών που προσήλθαν εθελοντικά στην επιτροπή μας – τους ευχαριστούμε θερμά γι αυτό – συντάξαμε τα πορίσματα/προτάσεις και στάλθηκαν αρμοδίως δια του προέδρου της Βουλής στα αντίστοιχα υπουργεία - αυτή είναι η δουλειά της επιτροπής.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας αφορά σε ολόκληρο τον πλανήτη Είναι κορυφαίο παγκόσμιο πρόβλημα, αφού αγγίζει όλες τις χώρες ανεξάρτητα του κοινωνικοπολιτικού συστήματος διακυβέρνησης, Είναι ουσιώδης συνιστώσα της δημογραφικής επιβίωσης και της οικονομικής προοπτικής ανάπτυξης κάθε κράτους, Είναι πρόβλημα πολυπαραμετρικό, πολυπαραγοντικό, πολυεπίπεδο, υπερκομματικό, αλλά παραμένει βαθιά πολιτικό, Τα τροχαία ατυχήματα για να συμβούν, είναι απαραίτητη η συνδρομή των τριών παραγόντων, του οχήματος, του οδικού περιβάλλοντος και του ανθρώπου/χρήστη. Απαιτεί αντιμετώπιση με στιβαρή πολιτική βούληση, διάγνωση αιτιών, ιεραρχημένες παρεμβάσεις, συστηματική ανάλυση δεδομένων, θεσμοθέτηση κατάλληλου νομικού πλαισίου και αυστηρή εφαρμογή του

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Το πρόβλημα της Οδικής Ασφάλειας στην Πατρίδα μας Η οδική ασφάλεια αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα με πολλές παραμέτρους και επιπτώσεις - κοινωνικές και οικονομικές. Δεν έχει όμως δοθεί η απαραίτητη προσοχή στο πρόβλημα, και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στους δείκτες των τροχαίων ατυχημάτων. Η χώρα μας, διαχρονικά αντιμετωπίζει πολύ σοβαρό πρόβλημα στα τροχαία ατυχήματα.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Για το 2016 σημειώθηκε αύξηση 0,76% στους νεκρούς 805 (από 789 το προηγούμενο έτος), μείωση 19,94% στους βαριά τραυματίες 855 (από 1.068) και επίσης μικρή μείωση 0,574 % στους ελαφρά τραυματίες 12.798 από (12.872). Στο 10μηνο του 2017 σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΑΣ, καταγράφονται 608 νεκροί (79 λιγότεροι από το 2016), 612 βαριά τραυματίες ( 129 λιγότεροι από το 2016 ) και 10.122 ελαφρά τραυματίες (603 λιγότεροι από το 2016) - Η πρώτη αισιόδοξη χρονιά μετά από χρόνια - ας ελπίσουμε ότι θα τελειώσει το ίδιο καλά!

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Οι συνέπειες των τροχαίων – πέρα από την οδύνη – για την κοινωνία μας Από το 2000 μέχρι το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. και της ΕΛ.ΣΤΑΤ., είχαμε σε 245.404 τροχαία συμβάντα, 22.397 νεκρούς, 32.555 βαριά τραυματίες και ανάπηρους και 277.967 ελαφρά τραυματίες. Με βάση τα παραπάνω πραγματικά στοιχεία, η χώρα μας δαπάνησε πάνω από 81.181.704.000 € τα τελευταία 16 χρόνια (2000 – 2015). Είναι πόροι που τους στερήσαμε από τα σχολεία, τα νοσοκομεία, την ανάπτυξη του τόπου, ενώ είναι προφανές ότι, εάν ένα μικρό μέρος αυτού του ποσού είχε διατεθεί στην πρόληψη, τα θετικά αποτελέσματα θα ήταν υπερπολλαπλάσια, από 10 έως 100 φορές του επενδυόμενου ποσού σε μέτρα πρόληψης! Η πραγματικότητα φαντάζει εξωπραγματική – αφορά στο ¼ του χρέους - όμως δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα στην πατρίδα μας!

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας για τα παιδιά στη χώρα μας Γιατί τόσα τροχαία στη χώρα μας; Κανένας άνθρωπος δεν θέλει να πεθάνει όταν αντιλαμβάνεται κίνδυνο - προσπαθεί να τον αποφύγει. Γιατί όμως σκοτώνονται οι Έλληνες στους δρόμους; Έχουμε άγνοια κινδύνου; Υπερεκτιμούμε τις δυνατότητές μας; Αδιαφορούμε για το διπλανό μας και θεωρούμε σχεδόν βέβαιο ότι η παραβατικότητα δεν θα έχει αρνητικές συνέπειες για τον παραβάτη; Δεν έχουμε την απαραίτητη κυκλοφοριακή αγωγή; Η πολιτεία αδιαφορεί για την οδική ασφάλεια των πολιτών; Δυστυχώς η απάντηση στα ερωτήματα αυτά είναι μία και προφανής… ΝΑΙ

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Το μεγάλο δράμα των οικογενειών μετά από απώλεια ή το σοβαρό τραυματισμό Τις συνέπειες των τροχαίων τις αντιλαμβανόμαστε όλοι, όχι όμως όπως τα θύματα και οι οικογένειές τους. Για το άτομο/θύμα, η απώλεια της ίδιας του της ζωής, ο σοβαρός τραυματισμός, αλλά και η ενδεχόμενη αναπηρία, αποτελούν μια ιδιαίτερα τραγική εξέλιξη. Η στήριξη των οικογενειών τροχαίων θυμάτων με σοβαρή επίπτωση, αποτελεί την οφειλόμενη ενέργεια από πλευράς της πολιτείας, αφού δεν μερίμνησε έγκαιρα να προστατεύσει τους πολίτες. Εξάλλου, η ζωή των θυμάτων και των οικογενειών τους αλλάζει ριζικά, η προσαρμογή στις νέες συνθήκες διαβίωσης απαιτούν σημαντικές δαπάνες, από το σπίτι μέχρι το χώρο εργασίας (εφόσον είναι ικανοί για εργασία).

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Η απονομή δικαιοσύνης στις δικαστικές διενέξεις τροχαίων Δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία ως προς τον χρόνο απόδοσης δικαιοσύνης στις υποθέσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, αλλά είναι κοινή πεποίθηση σε όσους παρακολουθούν τις σχετικές διαδικασίες, ότι υπάρχουν απαράδεκτες καθυστερήσεις. Η άμεση τελεσιδικία σημαίνει ηθική αποκατάσταση των θυμάτων, ψυχική ηρεμία για τους συγγενείς, αλλά και προστασία των πολιτών. ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Αστυνόμευση Οδικού Δικτύου Η αστυνόμευση του οδικού δικτύου αποτελεί βασική προϋπόθεση για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες η ΕΛΑΣ επιτελεί το έργο της με περιορισμένα μέσα τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, όσο και υλικά. Η αίσθηση αυθαιρεσίας που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους, πρέπει να εκλείψει. ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Οι υποδομές βασικός παράγων Οδικής Ασφάλειας Οι υποδομές αποτελούν βασική παράμετρο του ζητήματος της Οδικής Ασφάλειας. Στην Ελλάδα μέχρι το 2000, τα τροχαία ατυχήματα ήταν η αιτία για πάνω από 2.000 θανάτους ανά έτος, προκαλώντας ιδιαίτερα σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Ειδικότερα, το 2.000 είχαμε 2.103 θανάτους, 4.123 βαριά τραυματίες και 26.166 ελαφρά τραυματίες. Τα παραπάνω μεγέθη μειώθηκαν σημαντικά μέχρι το 2010, λόγω του εκσυγχρονισμού και της βελτίωσης των οδικών υποδομών, αλλά κυρίως λόγω της σταδιακής αποπεράτωσης των οδικών αξόνων ΠΑΘΕ και ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Το 2010 λοιπόν είχαμε αντίστοιχα, 1.281 θανάτους (μείωση 39,09%), 1.754 βαριά τραυματίες (μείωση 57.46%), και 17.024 ελαφρά τραυματίες (μείωση 34,94%). Είναι προφανές και αυτονόητο ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα των υποδομών στην Κρήτη διότι – εκτός των άλλων – απαιτούνται θεμελιώδη έργα υποδομής που λείπουν απ' το νησί, αλλά και συντήρηση/βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Πρόληψη Ο καλύτερος και αποτελεσματικότερος τρόπος συμμόρφωσης των συμπατριωτών μας και η σημαντική βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας είναι η απόκτηση της κατάλληλης παιδείας οδηγικής συμπεριφοράς. Η παιδεία οδικής ασφάλειας αναφέρεται στην ουσιαστική καλλιέργεια της προσωπικότητας του ατόμου και στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς του. Στο πλαίσιο αυτό η οδική ασφάλεια πρέπει να αναδειχθεί σε αξία, να αναγνωρίζεται δηλαδή από ένα σύνολο ανθρώπων ως σημαντική για τους ίδιους και να αποτελέσει μέτρο αξιολόγησης προσώπων και συμπεριφοράς.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Αν από πολύ νωρίς περάσουν στα παιδιά τα θετικά πρότυπα στην σωστή οδηγική συμπεριφορά, θα έχουμε κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα στην εκπαίδευσή τους, οπλίζοντάς τα παράλληλα με σεβασμό στους κανόνες οδικής συμπεριφοράς και την ανθρώπινη ζωή. Η πρόληψη αποτελεί τον θεμέλιο λίθο στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, αφορά σε όλες τις δράσεις περιορισμού των κινδύνων του οδικού περιβάλλοντος – η επιτυχία της όμως εξαρτάται από την καλλιέργεια κυκλοφοριακής αγωγής από τη νεαρά ηλικία – αν το κάνουμε πράξη υπάρχει ελπίδα! Το επιστέγασμα όλων των προαναφερθέντων είναι ότι, η ώριμη και ορθή στάση της πολιτείας απέναντι στο πρόβλημα σήμερα, δημιουργεί τους υπεύθυνους πολίτες του αύριο.

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο.Α.Κ.-ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΧΑΝΙΩΝ 17-18.11.17 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας, ελπίζω να βοήθησα στο στόχο του συνεδρίου για τη δημιουργία της πρώτης «Διακήρυξης για τη Ζώη», την οποία θα συντάξουν οι Νέοι της Κρήτης, καθώς είναι αυτοί που θα κληθούν να ανεβάσουν τον πήχη της Οδικής Ασφάλειας στο νησί της Κρήτης και σε όλη την Ελλάδα.