Γνωριμία με τα άτομα με ειδικές ανάγκες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Ο Σύνδεσμος Μυοπαθών Κύπρου και τα άτομα με αναπηρία.
“…ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝ ΣΤΗ ΓΗ”
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Παρουσίαση με θέμα: Ο ρόλος του ΚE.Δ.Δ.Υ. Στην Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων 7 Νοεμβρίου 2008 Ξενοδοχείο Alexander Beach Αλεξανδρούπολη.
Μια παρουσίαση από τα παιδιά της Δ΄ τάξης
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Χαρακτηριστικά των παιδιών με κινητικά προβλήματα
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μην χρησιμοποιείτε το κλικ Ανοίξετε τον ήχο.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Διάλεξη 10η Διαταραχές Αισθητηρίων
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗ
Άτομα (παιδιά) με ειδικές ανάγκες ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΕΛΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΕΛΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΣΤ'2 18 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μια γριά κινέζα κουβαλούσε νερό με δύο μεγάλα δοχεία, κρεμασμένα από τους ώμους της.
Καθηγήτρια: Μαρία- Βενετία Αποστολοπούλου
Καθηγήτρια: Μαρία- Βενετία Αποστολοπούλου. Μεγάλωσα και από φέτος θα φοιτώ στο Γυμνάσιο!!!
Μια βόλτα στο θέατρο Σπύρος Ρουμελιώτης Α’3.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΛΟΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Δ’ ΤΑΞΗ
ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ- ΠΤΕΑ
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Χαράλαμπος Δούκας Μηχανικός Πληροφοριακών &
Τα Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες και ο ρόλος της τεχνολογίας στη βελτίωση της καθημερινής τους ζωής.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
1 3/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΛΕΟΥΣΑΣ ΑΡΤΑΣ. 2 Nα υιοθετήσετε θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα (στα παιδιά με ειδικές ανάγκες). Στο τέλος της παρουσίασης.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
στο σχολικό και διαδυκτιακό εκφοβισμό
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μην χρησιμοποιείτε το κλικ Ανοίξετε τον ήχο.
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ
Όνομα μαθητή: Ελισσάβετ Δουλοπούλου
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Ανοίξετε τον ήχο.
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μην χρησιμοποιείτε το κλικ Ανοίξετε τον ήχο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μην χρησιμοποιείτε το κλικ Ανοίξετε τον ήχο.
ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ Μην χρησιμοποιείτε το κλικ Ανοίξετε τον ήχο.
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γνωριμία με τα άτομα με ειδικές ανάγκες Ευέλικτη ζώνη Εκπαιδευτικός ΠΕ70: Λογαρά Ιωάννα

Ποια είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες; Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες (Α.μ.Ε.Α.) αποτελούν το 13% του πληθυσμού και συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία. Οποιοδήποτε παιδί ή ενήλικας, που χρειάζεται ειδική πολύπλευρη στήριξη και μέριμνα, για να βιώνει μια κανονική ζωή, εντάσσεται στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Οι συνάνθρωποί μας που πάσχουν από σωματικές-κινητικές αναπηρίες, από τύφλωση, από προβλήματα ακοής, από αυτισμό καθώς και από σύνδρομο Down και από νοητική υστέρηση περιλαμβάνονται στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Νιώθουν την ανάγκη για κοινωνικοποίηση όπως όλοι μας. Οφείλουμε συλλογικά να τους ενισχύουμε, να τους στηρίζουμε, αλλά σε καμία περίπτωση να τους λυπόμαστε. Τους ανθρώπους αυτούς πρέπει να τους κοιτάζουμε στα μάτια ως ισότιμα μέλη της κοινωνίας και όχι να τους περιφρονούμε. Η αναγνώριση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι αδιαπραγμάτευτο συνταγματικό δικαίωμα κάθε πολιτισμένης κοινωνίας.

Παιδιά με σωματικές-κινητικές αναπηρίες Η κινητική αναπηρία άλλοτε είναι εμφανής με την γέννηση (εκ γενετής βλάβες) και άλλοτε αναπτύσσεται αργότερα (π.χ τροχαίο ατύχημα). Συνήθως υπάρχουν δυσκολίες στην κίνηση εξαιτίας του φτωχού μυϊκού συντονισμού, της παράλυσης και της απουσίας μελών του σώματος.

Παιδιά με προβλήματα όρασης Τυφλοί και αμβλύωπες μαθητές. Δυσχέρεια στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης. Το τυφλό παιδί προσεγγίζει το περιβάλλον και αποκτά εμπειρίες, με τις υπόλοιπες αι­σθήσεις εκτός από την όραση, η οποία αποτελεί κυρίαρχη αίσθηση. Έχουν προσαρμοσμένα βιβλία σε γραφή Braille.

Παιδιά με προβλήματα ακοής Κωφοί και βαρήκοοι μαθητές. Οι διαταραχές της ακοής περιλαμβάνουν την απώλεια ακοής, τη δυσκολία διάκρισης κάποιων ήχων και ακόμη την ύπαρξη ενοχλητικών ήχων. Ειδικές παροχές (ακουστικά βαρηκοϊας, νοηματική γλώσσα).

Παιδιά με νοητική υστέρηση Η κινητική τους κατάσταση είναι  λίγο πιο χαμηλή. Παρουσιάζουν δυσκολίες στην α ντιληπτική τους ικανότητα: στην  αναγνώριση της μορφής των αντ ικειμένων, στον προσανατολισμό τους στο χώρο (πάνω –κάτω, κοντά – μακριά,αριστερά ­  δεξιά), και στο χρόνο (χτες, πέρυσι κλπ) Ανάλογες δυσκολίες παρουσιάζουν και την γλωσσική τους ανάπτυξη (μειωμένη ικανότ ητα για γλωσσική επικοινωνία, περιο ρισμένο λεξιλόγιο κ.α).

Παιδιά με αυτισμό Περιορισμένη κοινωνική ανάπτυξη. Δυσκολεύονται να κάνουν φιλίες, ενώ το επιθυμούν. Δεν ξέρουν το πώς! Είναι ευαίσθητα στους ήχους και τους θορύβους. Περιορισμένη βλεμματική επαφή. Έχουν ιδιαίτερα ταλέντα (π.χ παζλ, καλλιτεχνικά, μαθηματικά, μνήμη)

Μαρτυρία μαθητή με κινητικά προβλήματα Η ζωή μου στο δημοτικό σχολείο ήταν δύσκολη. Όχι από άποψη μαθημάτων αλλά σε σχέση με τα άλλα παιδιά. Με κορόιδευαν. Τα παιδιά βρίσκουν κάθε λογής πράγμα για να κοροϊδέψουν, δεν έχει σημασία ποιο είναι το πρόβλημα το δικό μου ή το δικό σας. Ψάχνουν να βρουν το αδύνατο σημείο του καθενός και να σε κοροϊδέψουν για αυτό. Είναι σαν να έχει κάποιος μια πληγή και να πάνε να ξύσουν αυτή την πληγή. Είχα φυσικά και φίλους στο σχολείο και χαίρομαι πολύ γιατί τους έχω ακόμα. Έχουμε κρατήσει επαφή δεν σταματήσαμε όταν τελειώσαμε το σχολείο. Βγαίνουμε έξω, κάνουμε βόλτες και έχουμε και ένα σύλλογο και κάνουμε διάφορα πράγματα. Αν δεν είχα πάει σχολείο πώς θα ήταν η ζωή μου; Βαρετά. Κοιτάξτε να δείτε. Και η αναπηρία τι είναι; Ένα κομμάτι της ζωής είναι. Δηλαδή το να μην σταλεί το παιδί στο σχολείο επειδή έχει μια αναπηρία, αυτό είναι για μένα ανήκουστο! Δηλαδή τι είμαστε εμείς; Και οι ανάπηροι άνθρωποι είναι. Στην κοινωνία ανήκουμε. Δεν είμαστε κάτι ξεχωριστό, δεν ήρθαμε από το διάστημα. Έτσι κι αλλιώς αν καθίσουμε να ψαχτούμε όλοι, όλοι μας έχουμε κάποιο πρόβλημα.

Κοινωνική ιστορία Μια γριά κάθε πρωί κουβαλούσε νερό στο σπίτι της από το κοντινό πηγάδι με δύο δοχεία δεμένα στις δύο άκρες ενός ξύλινου ραβδιού. Το δεξί δοχείο ήταν γερό και για αυτό έφτανε πάντα γεμάτο, ενώ το αριστερό ήταν ραγισμένο και έχανε το μισό και παραπάνω νερό του στη διαδρομή. «Δεν με πετάς να πάρεις ένα γερό να μη σπαταλάς το νερό σου για μένα το άχρηστο;», της είπε μια μέρα το ραγισμένο δοχείο με παράπονο. Εκείνη χαμογέλασε και έδειξε το δρόμο πίσω τους που στην αριστερή πλευρά ήταν γεμάτος λουλούδια. «Δεν είσαι άχρηστο», του είπε, «γιατί χάρη σε εσένα φύτρωσαν αυτά τα λουλούδια. Το νερό που χάνεις δεν πάει καθόλου χαμένο».

Βιωματικό παιχνίδι  Κατά τη διαδικασία του παιχνιδιού δεν μιλά κανείς. Οι μαθητές χωρίζονται σε ζευγάρια. Ο ένας κρατά τα μάτια του κλειστά και ο άλλος τον/την οδηγεί γύρω στην αίθουσα ώστε να μην χτυπήσει οπουδήποτε και να προκαλέσει την έκρηξη του ναρκοπέδιου (το ναρκοπέδιο μπορεί να αναπαρασταθεί με κομμάτια εφημερίδας στο πάτωμα, που έχει τοποθετήσει από πριν ο/η εκπαιδευτικός).  Στη συνέχεια με σήμα του/της εκπαιδευτικού τα παιδιά αλλάζουν ρόλους.