5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1/6/2012 FASTER LOGO FASTER ICT – Financial and Accounting Seminars Targeting European Regions You are expected to prepare a ppt presentation for each.
Advertisements

ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
Τεχνολογική επισκόπηση τοπικής και διαδικτυακής πρόσβασης στη βάση δεδομένων e-pyxis e-pyxis Αναστάσιος Κεσίδης, Αναστάσιος Κλείσας, Ευάγγελος Νόνας, Γεώργιος.
Μετατροπές μεταξύ αριθμητικών συστημάτων Η/Υ
Μια Σύγκριση στα Πλαίσια των Αναγκών του Εκπαιδευτικού.
“Μαθαίνοντας να ζούμε μαζί”
Torque Game Engine - #0 7 Κώστας Καρπούζης (kkarpou) Αμαρυλλίς Ραουζαίου (araouz) Γιώργος Καρυδάκης (gcari)
COMENIUS ΠΟΛΥΜΕΡΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.
Παρουσίαση εκπαιδευτικής βαλίτσας για τη Λίμνη της Ορόκλινης
Συστήματα Συντεταγμένων
14/5/2012 FASTER LOGO FASTER ICT – Financial and Accounting Seminars Targeting European Regions You are expected to prepare a ppt presentation for each.
Δεν ξεχνώ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΕΓΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο ΑΚΡΟΑΤΗΣ ΟΧΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΕΓΩ ΝΑ ΠΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΩ.
Μεγάλες Δραστηριότητες Γ΄ Τάξη Γ΄ Τρίμηνο Φακίνος Αποστόλης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015 Γιώργος Γιαγλής.
Μετατροπές μεταξύ αριθμητικών συστημάτων Η/Υ Δεκαδικό, δυαδικό, οκταδικό και δεκαεξαδικό σύστημα αρίθμισης.
Κατηγόριες εκπαιδευτικού λογισμικού § 4.1 γενικό μέρος σελ 135.
Επίσκεψη Γνωριμίας στο Νηπιαγωγείο
Η προοπτική εξέλιξης των προγραμμάτων Ηλεκτρονικής Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα Συμεών Δ. Ρετάλης & Γ. Κορρές ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ.
Μάθημα: Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής και ως στοχαζόμενος επαγγελματίας Διδάσκουσα: Αυγητίδου Σοφία Εαρινό εξάμηνο Φοιτήτριες: Βράντση Μελπομένη.
"europe by easyJet" "Come on, let's fly!" "The web's favourite airline" "Where can we take you?"
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
Βιοκλιματικός Design With Climate Σχεδιασμός. Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Η βιοκλιματική αρχιτεκτονική αφορά το σχεδιασμό κτιρίων και χώρων με βάση το.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ Εξωτερικό περιβάλλον Αλλαγές του περιβάλλοντος Σημερινή κατάσταση Περιβαλλοντική πίεση Επιλογή και περιβάλλον Συγκριτική μέθοδος.
Άσκηση 1η Παρασκευή – Αραίωση διαλύματος Τμήμα ΔΕΑΠΤ - Εργαστήριο Γενικής Χημείας 1.
Microsoft ® Office PowerPoint ® Εκπαίδευση 2007 Ενημερωθείτε Η [Επωνυμία της εταιρείας σας] παρουσιάζει:
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
Η έννοια του συστήματος σωμάτων – Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις
Παρουσιάστε το έργο σας σε Word, PowerPoint ή Visio
Όροι Συμμετοχής και Δομή/Περιεχόμενο Προτάσεων
Τι είδαμε την περασμένη φορά…
Σχεδιασμός μαθήματος στο Λύκειο
Ανακαλύψτε τη δύναμη των προσαρμοσμένων διατάξεων
LAMS.
Διακυτταρική επικοινωνία
Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (Διάρκεια 60’)
AudioTool – podcasting, sound
Πρόγραμμα «Οδυσσέας»  Η Διαδραστική Τηλεδιάσκεψη στην Υπηρεσία του Σύγχρονου Σχολείου  Ομάδα…. Μέλη Ομάδας 1.Βαθρακογιάννη Μαρία: εκπαιδευτικός.
Οργάνωση αρχείων & φακέλων
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιστορία και εικονογραφημένο βιβλίο
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Μειονοτικό Σχολείο Άνω Βυρσίνης
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
  Οδηγίες για τους Επιμορφούμενους
Τσίτσκαρη Ε. ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ Μάθημα 263 Τσίτσκαρη Ε.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ
Η όξινη βροχή Τι ακριβώς είναι ,ποιά είναι τα αίτια,
Ransomeware.
Θεοδώρα Μπάφα Ε2 1ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νικης
Πολιτιστικές διαδρομές ανάμεσα σε μαθητές της Μεσογείου
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Να κάνετε μια εργασία με θέμα
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Δημιουργώ με το Animoto ένα μήνυμα για την Ιστορία
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
3ο Γυμνάσιο Τούμπας Θεσσαλονίκης Προκοπίου Αικατερίνη Φιλόλογος
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
Συμπεριφορά καταναλωτή στον τουρισμό
ΑυτοχθονεΣ λαοΙ Δημοτικό Σχολείο Αγίων Τριμιθιάς Στ΄
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
ΑΡΙΣΤΕΙΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Για να προσθέσετε αυτήν τη διαφάνεια στην παρουσίαση
Το Μάθημα της Γεωγραφίας στην Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Για να εισαγάγετε αυτή τη διαφάνεια στην παρουσίασή σας
Δεν μπορείς να βασίσεις τη φήμη σου σε αυτό που σκοπεύεις να κάνεις.
Για να προσθέσετε αυτήν τη διαφάνεια στην παρουσίαση
Για να εισαγάγετε αυτή τη διαφάνεια στην παρουσίασή σας
ΗΠΑ Liberal / Progressive “The conscience of a Liberal” Conservative Libertarian.
Stelar Evolution in PTERIDOPHYTES Types of Steles in Pteridophytes & its Evolution
Μεταγράφημα παρουσίασης:

5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου ΜΑΘΗΤΕΣ : ΓΙΑΚΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ Β2 ΓΕΩΡΓΑΝΤΕΛΛΗ ΜΑΡΙΑ Β1 ΚΟΥΤΣΟΥΚΕΛΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Β2 ΜΙΧΑΛΑΚΗ ΣΟΦΙΑ Β2 ΥΠΕΥΘYΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΤΖΙΝΗ EΥΘΥΜΙΑ

Ταυτότητα δημιουργικής εργασίας Τίτλος: Αρχαία Γνωμικά και χρήση τους στη σημερινή εποχή Σκοπός: Να αντιληφθούν οι μαθητές τη χρήση και την αξία του αρχαίου λόγου στη σημερινή εποχή. Λέξεις- κλειδιά: Γνωμικά, Αντιγόνη, Σοφοκλής, Μυθολογία, Σύγχρονος άνθρωπος Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα: Απόδοση γνωμικών σε μορφή PPT, Ιστορία – Αφήγημα με χρήση γνωμικών Διδακτικό Υλικό/ Πηγές Σχολικό Εγχειρίδιο, Διαδίκτυο Χαράλαμπος Μερακλής, Γνωμικά και παροιμίες - Γνωμικά και αποσπάσματα των αρχαίων Ελλήνων - Παροιμίες, παροιμιακές φράσεις και γνωμικά δίστιχα, Εστία, 9η έκδ., 2002.

Ερευνητικά ερωτήματα Να σχολιάσετε ένα γνωμικό ή το επιβίωμά του σε μία έως δύο παραγράφους. Μπορείτε να βασιστείτε στους ακόλουθους άξονες: Χαρακτηρισμός του μηνύματος του γνωμικού ή του επιβιώματός του (εύστοχο, σύντομο, περιεκτικό κ.λπ.) Σε ποια κατηγορία υπάγεται το γνωμικό ή το επιβίωμά του (αναφέρεται σε ανθρώπινη δραστηριότητα ή σε ζητήματα που απασχολούν την ανθρώπινη κοινότητα); Πότε και από ποιον/ποιους λεγόταν το αρχαίο γνωμικό ή λέγεται το επιβίωμά του; Σε ποιον/ποιους απευθυνόταν το γνωμικό ή απευθύνεται το επιβίωμά του; Τι επεδίωκε εκείνος/οι που το ανέφεραν ή τι επιδιώκει εκείνος/οι που το αναφέρουν; Ποια θα είναι, κατά τη γνώμη σας, η αντίδραση εκείνου/εκείνων που το άκουγαν ή θα το ακούσουν;  Να αναπτύξετε σε δύο έως τρεις παραγράφους μία φανταστική ιστορία, όπου θα χρησιμοποιήσετε ένα γνωμικό ή το επιβίωμά του.

ΑΡΧΑΙΑ ΓΝΩΜΙΚΑ (Με έναυσμα την Αντιγόνη του Σοφοκλή) ΑΡΧΑΙΑ ΓΝΩΜΙΚΑ (Με έναυσμα την Αντιγόνη του Σοφοκλή)

Έρως ανίκατε μάχαν, Έρως, ός εν κτήμασι πίπτεις, ός εν μαλακαίς παρειαίς νεάνιδος εννυχεύεις. — Αντιγόνη , Σοφοκλής Με αυτό το στίχο αρχίζει το γ’ στάσιμο (στ. 781-805) της Αντιγόνης του Σοφοκλή. Μια φράση, ωδή στον έρωτα δύο νέων, που είναι γνωστή μέχρι σήμερα. Από τα πιο γνωστά αποσπάσματα αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, που καταφέρνει να διεγείρει το ενδιαφέρον πολλών ανθρώπων ακόμη και σήμερα. Στη νέα ελληνική γλώσσα μεταφράζεται : Έρωτα, ανίκητε σε κάθε μάχη, συ που κυριαρχείς όπου κι αν πατήσεις, συ που ξενυχτάς τα κορίτσια με τα τρυφερά μάγουλα,

Αρχή άνδρα δείκνυσι: όταν οι πράξεις – έργα χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο στον οποίο αναφερόμαστε. (Βίας ο Πριηνεύς – Σοφοκλής.... Αντιγόνη στ.62) Το γνωμικό αποδίδεται στον Βίαντα τον Πριηνέα, έναν εκ των επτά σοφών, ενώ χρησιμοποιείται από τον Σοφοκλή στην Αντιγόνη, με τον Κρέοντα να υποστηρίζει ότι η εξουσία αποκαλύπτει τον πραγματικό χαρακτήρα του άνδρα. Ποικιλόμορφη η εξουσία και δεν περιορίζεται μόνο στην πολιτική. Εκφάνσεις της συναντούμε στην οικονομική –κυρίως– δραστηριότητα, αλλά και την κοινωνική.

Αχίλλειος πτέρνα Η φράση «Αχίλλειος πτέρνα» προήλθε από το έπος του Ομήρου Ιλιάδα αφού ο κύριος ήρωας της ιστορίας Αχιλλέας σκοτώνεται από τον Πάρη αφού το βέλος του τελευταίου βρίσκει την πτέρνα του Αχιλλέα. Η Θέτιδα όταν βουτούσε στα ύδατα της Στυγός τον Αχιλλέα για να τον κάνει αθάνατο τον κρατούσε από την πτέρνα η οποία δεν μπήκε στο νερό και έτσι έγινε το μόνο τρωτό σημείο του Αχιλλέα (εκείνο που θα τον σκότωνε). Αυτή τη φράση την λέμε για να τονίσουμε το αδύναμο σημείο μας.

Από μηχανής θεός Μη αναμενόμενη βοήθεια – λύση – συνδρομή σε κάποιο πρόβλημα ή δύσκολη κατάσταση. Προέρχεται από θεατρικό τέχνασμα στην αρχαία Ελλάδα που χρησιμοποιούσαν οι τραγικοί ποιητές όταν ήθελαν να δώσουν διέξοδο στη πλοκή του έργου και στο οποίο κατά τη διάρκεια της παράστασης εμφανιζόταν ένας Θεός επάνω σε εναέρια κατασκευή (γερανός). Σύγχρονη χρήση : Ο όρος χρησιμοποιείται γενικά (αλλά και ειδικότερα ως μέθοδος εξέλιξης της πλοκής ενός έργου) για να περιγράψει ένα γεγονός, πρόσωπο ή αντικείμενο που εμφανίζεται απρόοπτα στο προσκήνιο και δίνει λύση σε μία δύσκολη κατάσταση.

Μέτρον ἄριστον (Κλεόβουλος 6ος π.Χ.) Η αρετή (ή το μέτρον) βρίσκεται στο κέντρο, είναι μια μεσότητα ανάμεσα σε δύο ακραίες καταστάσεις που η μία είναι η έλλειψη και η άλλη είναι η υπερβολή. Άρα: η αρετή (ή το μέτρον) είναι μια μεσότητα, ένα κέντρο, ανάμεσα σε δύο άκρα. Το ένα είναι η έλλειψη και το άλλο η υπερβολή. Συμπέρασμα : Οτιδήποτε ταυτίζεται με το υπερβολικό, το διογκωμένο, το πληθωρικά ακραίο που δεν αυτοπεριορίζεται και δεν περιστέλλεται, όχι μόνο δεν περιέχει την έννοια του μέτρου αλλά την καταργεί ολοσχερώς. Απ’ την άλλη πλευρά, οτιδήποτε ανήκει στο άλλο άκρο, δηλαδή στην έλλειψη, είναι το αντίζυγο της υπερβολής. Και η έλλειψη ακυρώνει και καταργεί την έννοια του μέτρου και της μεσότητας.

Κουτί της Πανδώρας Εμφάνιση πολλών δεινών ταυτόχρονα. Η φράση προέρχεται από τη μυθολογία, σύμφωνα με την οποία ο Δίας για να τιμωρήσει τους ανθρώπους έδωσε στην Πανδώρα ως δώρο ένα κιβώτιο γεμάτο με όλες τις συμφορές, με αποτέλεσμα μόλις το άνοιξε να βγουν όλα τα δεινά, εκτός από την ελπίδα. Σήμερα χρησιμοποιείται όταν εμφανίζονται πολλές συμφορές στη ζωή του ανθρώπου.

Δρακόντεια μέτρα: Αναφέρεται σε περιπτώσεις λήψης αυστηρών – σκληρών μέτρων. Η φράση προέρχεται από τον Δράκοντα (7ος αιώνας π.Χ) αρχαίο νομοθέτη των Αθηνών, ο οποίος ήταν γνωστός για τους αυστηρούς και σκληρούς νόμους που επέβαλε. Έπεα πτερόεντα: Αερολογίες, αβάσιμα επιχειρήματα. Ομηρική έκφραση βασισμένη στην αντίληψη ότι τα λόγια όταν εκστομίζονται τα παίρνει ο αέρας. (Ομήρου Ιλιάδα Α 201) Mηδένα προ του τέλους μακάριζε : Μην βιάζεσαι να μακαρίσεις κάποιον πριν το τέλος. Με αυτή τη φράση σχολίασε ο Σόλωνας τους θησαυρούς του Κροίσου, όταν ο τελευταίος τους έδειξε με υπερηφάνεια. (Ηροδότου Ι 32 7)

Όταν η ΄΄Αχίλλειος Πτέρνα σου΄΄ είναι ότι δεν μπορείς να καταλάβεις το ΄΄Μέτρον ἄριστον΄΄ … (Βρισκόμαστε σε ένα Λύκειο της Μυτιλήνης. Δύο συμμαθητές συζητούν σχετικά με τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις σχολικές τους υποχρεώσεις. ) Γιώργος: «Είμαι πολύ αγχωμένος σχετικά με τις εξετάσεις.» Χρήστος: «Ηρέμησε. Άσε τα μαθήματα και πάμε για κανένα καφέ.» Γιώργος: «Τι λες; Εσένα δεν σε απασχολεί καθόλου το μέλλον σου.» Χρήστος: «Ξέρεις ποια είναι η Αχίλλειος Πτέρνα σου; Ότι αγχώνεσαι υπερβολικά για τα μαθήματα και δεν χαίρεσαι τα νεανικά σου χρόνια.» Γιώργος: «Άσε μας ρε. Σε λίγα χρόνια που δεν θα έχεις καταφέρει τίποτα θα με θυμηθείς.» (Ο Χρήστος αποχωρεί.)

(Μετά από είκοσι χρόνια σε μία αίθουσα νοσοκομείου συναντιούνται ξανά οι δύο παλιοί φίλοι. Ο Γιώργος είναι πλέον ένας επιτυχημένος γιατρός , ενώ ο Χρήστος καταλήγει στο νοσοκομείο μετά από ένα μικρό ατύχημα. Γιώργος: «Να που πλέον ξανασυναντιόμαστε. Τι έπαθες λοιπόν;» Χρήστος: «Το πρωί, καθώς οδηγούσα για να πάω στο συνεργείο, πετάχτηκε ένα αμάξι ξαφνικά μπροστά μου. Όμως, αν κι έκοψα ταχύτητα δεν μπόρεσα να αποφύγω την σύγκρουση.» Γιώργος: «Μην ανησυχείς. Δεν έχεις κάτι σοβαρό. Εσύ τελικά έγινες μηχανικός αυτοκινήτων;» Χρήστος: «Μακάρι να το είχα καταφέρει αυτό. Το συνεργείο είναι ενός φίλου μου κι εγώ απλά τον βοηθάω για να μπορέσω να θρέψω την οικογένειά μου. Παρόλ΄ αυτά, δεν έχω παράπονο από την ζωή μου. Έχω ζήσει καλές στιγμές , αν και πιστεύω ότι αν είχα μία καλύτερη δουλειά θα μπορούσα να προσφέρω περισσότερα στην οικογένειά μου.» Γιώργος: «Κι εγώ που έχω μία κερδοφόρα εργασία , δεν έχω ευχαριστηθεί πολλά από την ζωή μου. Πέρασα τα περισσότερα χρόνια σκυμμένος πάνω από βιβλία και δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ με τους φίλους μου και να δημιουργήσω την δική μου οικογένεια. Τελικά η αρετή είναι μια μεσότητα, ένα κέντρο, ανάμεσα σε δύο άκρα. Το ένα είναι η έλλειψη και το άλλο η υπερβολή.» Χρήστος: «Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι Έλληνες “Μέτρον ἄριστον”.» (Μετά από αυτή την συζήτηση οι δύο φίλοι αποχαιρετιούνται και συνεχίζει ο καθένας την ζωή του.)

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Απουσία επιμόρφωσης Προβληματική πρόσβαση στο διαδίκτυο Σε κάποιες περιπτώσεις, η επιδίωξη έτοιμων λύσεων από τους μαθητές ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Ικανοποίηση μαθητών Κλίμα συνεργασίας Ανάληψη πρωτοβουλιών από τους μαθητές Δημιουργικότητα, φαντασία, ευρηματικότητα μαθητών

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ