Δραστηριότητα - απόδειξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

Διανομή έκτασης με ευθεία διερχόμενη από σταθερό σημείο
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Πώς είναι ένα τάνγκραμ;
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Εμβαδό Ορθ. Παραλληλογράμμου = Μήκος Χ Πλάτος 6 Χ 3 = 18 τ.μ.
Άσκηση 6 Τα εμβαδά των τετραγώνων ΓΔΗΘ και ΑΒΛΘ του σχήματος είναι Ε 2 =900mm 2 και Ε 1 =49cm 2 αντίστοιχα. Να υπολογίσετε το μήκος της ΒΓ.
Οι πλευρές αυτές ονομάζονται
Β Τάξη - Ενότητα 4 Κατασκευές σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Β Τάξη - Ενότητα 4 Αναγνώριση Σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Τάξη Β Ενότητα 4 Κινέζικο τετράγωνο
ΒΡΕΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Συμπλήρωσε τις σχέσεις ώστε να ισχύει η ισότητα: x ….. + ….. =
Άσκηση 4 Αν η πλευρά α ενός τετραγώνου αυξηθεί κατά 20%, τότε να υπολογίσετε το ποσοστό που θα αυξηθεί το εμβαδόν του.
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Άσκηση 5 Το τρίγωνο με πλευρές 3,4,5 είναι ορθογώνιο. Αν πολλαπλασιάσουμε τα μήκη των πλευρών του με έναν οποιοδήποτε φυσικό αριθμό λ ( ), το τρίγωνο που.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Άσκηση 9 Ένα λεωφορείο έχει μήκος 16,20m, πλάτος 2,97m, και βρίσκεται σε μια σήραγγα με πλάτος 16,46m. Μπορεί ο οδηγός του με κατάλληλους ελιγμούς να κάνει.
ΤΡΙΓΩΝΑ. ΤΡΙΓΩΝΑ Το σχήμα που προκύπτει είναι το τρίγωνο ΑΒΓ Το τρίγωνο Α Β Γ Ορίζουμε τρία σημεία Α, Β, Γ πάνω στο επίπεδο 2. Ενώνουμε τα σημεία.
Άσκηση 4 To ισοσκελές τρίγωνο ΑΒΓ έχει πλευρά ΒΓ=8m και ύψος ΑΚ=3m
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
Είδη και στοιχεία τριγώνων Κεφάλαιο 3ο
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ - ΧΡΩΜΑ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΠΑΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΡΟΥΖ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΥΠΟ.
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Στροφορμή.
Δίνεται συρμάτινο πλέγμα μήκους 10 μέτρων. Να περιφράξετε με αυτό ένα οικόπεδο, (με το μεγαλύτερο εμβαδόν), σχήματος ορθογωνίου! Ορίζουμε ως: X: Μήκος.
Άσκηση 7 Ένα οικόπεδο ΑΒΓΔΖ με πέντε πλευρές, διαιρείται με τη βοήθεια της ΓΗ στο ορθογώνιο ΑΒΓΗ και στο τραπέζιο ΗΓΔΖ. Αν ΑΒ=80m, ΔΖ=40m, ΑΗ=60m και ΗΖ=60m.
Άσκηση 8 Να υπολογίσετε το εμβαδόν του πενταγώνου ΑΕΒΔΓ αν ΑΖ=3m, ΖΗ=7m, ΗΒ=3m, ΘΕ=5m, ΔΗ=5m, ΓΖ=7m και οι ΓΖ, ΕΘ, ΔΗ είναι κάθετες στην ΑΒ.
Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ § 2.2 Άρρητοι αριθμοί (σελ. 45)
Μαθήτριες: Μαρτσουκάκη Ειρήνη Ελέζη Ερίσα
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ)
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
Άσκηση 7 Ο ιδιοκτήτης ενός οικοπέδου, σχήματος τετράγωνου συμφώνησε με το Δήμο στον οποίο ανήκει να παραχωρήσει μια λουρίδα 10 μέτρων για την κατασκευή.
Άσκηση 3 Το ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ με υποτείνουσα ΒΓ=10m και το τετράγωνο με πλευρά 5m, έχουν ίσα εμβαδά. Να υπολογίσετε την απόσταση του Α από την ΒΓ.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Ενότητα 6η: ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Η έννοια του εμβαδού. Ο κύριος Γιώργοςείχε δύο τετράγωνα χωράφια. Το κόκκινο χωράφι Το κόκκινο χωράφι το έδωσε στο μεγαλύτερο γιό του το Φάνη Το πράσινο.
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Εμβαδόν τραπεζίου Τραπέζιο λέγεται το τετράπλευρο που έχει τις δύο απέναντι πλευρές του παράλληλες. Οι πλευρές αυτές ονομάζονται μεγάλη βάση (Β) και μικρή.
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Βρίσκω το εμβαδό τριγώνου
Ζώα και μαθηματικά.
Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ; ? Βασίλης Παπαθεοδοσίου Μαθηματικός Γυμνασίου Ψαχνών.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΕΜΒΑΔΟΝ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟΥ
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
Ας φτιάξουμε ένα ελέφαντα!
Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Ωχ… Πως θα τα λύσω;.
Εμβαδόν Παραλληλογράμμου
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Ευρετικές Στρατηγικές χρήσιμες για την επίλυση προβλήματος
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραστηριότητα - απόδειξη Το Πυθαγόρειο Θεώρημα Το Πυθαγόρειο Θεώρημα Δραστηριότητα - απόδειξη Δραστηριότητα - απόδειξη

ε Ε Δίνονται οκτώ ίσα ορθογώνια τρίγωνα με κάθετες πλευρές β , γ και υποτείνουσα α Δίνονται και τρία τετράγωνα με πλευρές , α , β , γ , αντίστοιχα. α β ε Ε1 Ε Ε2 γ γ β α

Να υπολογιστούν τα εμβαδά ε , Ε1, Ε2 , Ε των τριγώνων και τετραγώνων

Να τοποθετήσετε κατάλληλα τα τρίγωνα και τετράγωνα , ώστε να σχηματίσουν δύο νέα τετράγωνα , πλευράς (β+γ). β α Ε Ε2 ε Ε1 γ γ β α

Χρησιμοποιώντας τα 2 πράσινα τετράγωνα και τα 4 μπλε τρίγωνα , θα φτιάξουμε το 1ο τετράγωνο. β α Ε Ε2 ε Ε1 γ γ β α

Έτσι δημιουργήσαμε ένα τετράγωνο πλευράς (β+γ) Χρησιμοποιήσαμε τα 2 πράσινα τετράγωνα και 4 από τα ίσα τρίγωνα ε γ Ε1 ε ε ε ε ε ε ε ε ε ε ε β α Ε Ε2 β ε Ε1 ε γ γ γ β Άρα το εμβαδόν του είναι : Ε1 + Ε2 + 4ε

Θα κάνουμε το ίδιο με το πορτοκαλί τετράγωνο και τα 4 υπόλοιπα τρίγωνα: β α ε Έτσι, σχηματίσαμε άλλο ένα τετράγωνο με πλευρά (β+γ) Χρησιμοποίησαμε το πορτοκαλί τετράγωνο και τα άλλα 4 ίσα τρίγωνα που έμειναν. γ β γ ε ε β Ε Ε ε ε ε ε ε ε γ ε α Άρα το εμβαδόν του είναι : Ε + 4ε

ε ε ε ε Ε ε ε ε ε ε Κοιτάξτε τώρα και τα δύο τετράγωνα: γ Ε1 γ β α Ε2 Είναι και τα δύο τετράγωνα με ίδια πλευρά (β+γ) , άρα έχουν ίσα εμβαδά Άρα είναι Ε1 + Ε2 + 4ε = Ε + 4ε Ας αφαιρέσουμε τα 4 ίσα τρίγωνα από το κάθε σχήμα: ε Αφού αφαιρέσαμε ίσα κομμάτια από κάθε σχήμα , τα σχήματα που έμειναν θα έχουν το ίδιο εμβαδόν. Επομένως είναι : Ε1 + Ε2 = Ε

γ ε Ε1 ε γ ε α Ε Ε2 β α ε ε β Ε1 + Ε2 = Ε ε + =

Τετράγωνο της υποτείνουσας Ε α β Ε2 γ Τετράγωνο της μιας κάθετης πλευράς Ε1 Τετράγωνο της άλλης κάθετης πλευράς Αποδείξαμε λοιπόν ότι : Σε κάθε ορθογώνιο τρίγωνο το άθροισμα των τετραγώνων των δύο κάθετων πλευρών είναι ίσο με το τετράγωνο της υποτείνουσας

Η πρόταση αυτή είναι γνωστή ως το : Σε κάθε ορθογώνιο τρίγωνο το άθροισμα των τετραγώνων των δύο κάθετων πλευρών είναι ίσο με το τετράγωνο της υποτείνουσας Η πρόταση αυτή είναι γνωστή ως το : ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ