Τρόποι αντιμετώπισης Ποιος είπε ότι η βία είναι μόνο σωματική;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Γονείς Εκπαιδευτικοί Μηχανισμοί ομάδας
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Κ.Σ.Β. ΚΑΤΑ της ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ!!! Καλώς ήρθατε στην πρώτη μας εκπομπή!
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΚΑΤΑΝΟΩ, ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Εκφοβισμός στα σχολεία
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τρόποι αντιμετώπισης Ποιος είπε ότι η βία είναι μόνο σωματική; Τρόποι αντιμετώπισης Ποιος είπε ότι η βία είναι μόνο σωματική; ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΒΡΑΣΝΩΝ

Ο κύκλος της βίας

Ο κανόνας του 15-80-10 Μόλις το 15% των άμεσα εμπλεκομένων ανθρώπων παρεμβαίνουν Ωστόσο, όταν το κάνουν, έχουν επιτυχία 80% Αρκεί να παρέμβουν στα 10 πρώτα δευτερόλεπτα

Ποιοι μπορούν να βοηθήσουν ΓΟΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Παρέχει υποστήριξη στο παιδί και του μεταδίδει το μήνυμα μέσα από την καθημερινή σχέση μαζί του, ότι μπορεί να του μιλήσει για οτιδήποτε τον απασχολεί Διαβεβαιώνει το παιδί ότι κανείς δεν αξίζει να γίνει θύμα εκφοβισμού και ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν ήταν δικό του λάθος Επικροτεί την πράξη του παιδιού ότι ανέφερε το πρόβλημα, ενισχύοντας την αντίληψη ότι δεν πρόκειται για «κάρφωμα» Εξακριβώνει το μέγεθος του προβλήματος Αναφέρει στο/στα/ παιδί /παιδιά ότι το σχολείο είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τον εκφοβισμό με επιτυχία Να ενημερώσει αμέσως τους γονείς, ζητώντας την συνεργασία τους Να ενισχύσει την αλληλεγγύη των παιδιών, ενεργοποιώντας την δυναμική και πρακτική συμμετοχή τους, ενισχύοντας την αντίληψη ότι είναι πρόβλημα που αφορά «όλους» Ενημερώνει την ομάδα των εκπαιδευτικών και τον διευθυντή του σχολείου

Πιο συγκεκριμένα Ακούει προσεκτικά τις διαφορετικές εκδοχές Μιλά σε οποιονδήποτε άλλο ήταν μπροστά στο περιστατικό με την σχετική διακριτικότητα, προκειμένου τα παιδιά να νιώσουν ασφαλή Τονίζει στους εμπλεκόμενους ότι ο εκφοβισμός, καταδικάζεται από το σχολείο και ότι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να σταματήσει άμεσα Ζητά από το παιδί-θύτη να δεσμευτεί ότι δεν θα επαναλάβει την πράξη του, παρέχοντας και σε αυτόν την αναγκαία στήριξη

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς Σχέση αποδοχής και διαρκούς υποστήριξης Χρόνος ενασχόλησης με το παιδί Ενίσχυση της αντίληψης ότι είναι πολύ σημαντικό τόσο τον ίδιο το παιδί σας όσο και αυτά που του συμβαίνουν Χρήση ενεργητικής ακρόασης Ενίσχυση της ενσυναίσθησης Ανάδειξη των συναισθημάτων που υπάρχουν πίσω από τις λέξεις του παιδιού Προστασία του παιδιού από οποιαδήποτε έκθεση σε βίαιη συμπεριφορά ψηφιακή και πραγματική

Επίσης Προσπαθούμε να έχουμε μαζί του μια μέρα την εβδομάδα, διάθεση και χρόνο για χαλαρή συζήτηση και παιχνίδι Τον βοηθάμε να «ανοιχτεί» με χαμόγελο και καλή διάθεση. Τα παιδιά μιλάνε πιο εύκολα σε χαμογελαστούς γονείς Δίνουμε πρωτοβουλίες μέσα στο σπίτι και έξω από αυτό Θέτουμε δίκαια και σαφή όρια Του μαθαίνουμε να λέει όχι Συζητάμε για το τι σημαίνει παραβατική συμπεριφορά Αν δούμε το παιδί χτυπημένο ή στεναχωρημένο διερευνούμε το γεγονός άμεσα και συνεργαζόμαστε με το σχολείο

Ακόμη μπορούμε Ομάδα εποπτείας και στήριξης της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού Εκπαίδευση των γονέων στη διαχείριση επίλυσης συγκρούσεων από ειδικούς Στήριξη του γονέα στην άσκηση του γονικού του ρόλου από άτυπα και θεσμοθετημένα δίκτυα ψυχοκοινωνικής στήριξης

Ο ρόλος των συνομηλίκων Σύμφωνα με έρευνες το 85% των συνομηλίκων είναι παρόν σε επεισόδια εκφοβισμού. Κατά συνέπεια: Η τάξη πρέπει να λειτουργεί ως ενοποιημένη ομάδα, ενώ πρέπει να γίνονται προσπάθειες να αναπτύσσεται φιλία μεταξύ των παιδιών Αποφυγή υποομάδων και επικίνδυνων συμμαχιών Ενίσχυση της θετικής αλληλεπίδρασης Ενθάρρυνση και ενεργοποίηση θετικών συναισθημάτων για όλους τους συμμαθητές τους Ενεργοποίηση της αλληλεγγύης και του υποστηρικτικού κλίματος μεταξύ των παιδιών από μικρή ηλικία Ομάδα στήριξης μεγαλύτερων μαθητών για τα όλα τα παιδιά που το έχουν ανάγκη (με την εποπτεία των εκπαιδευτικών)

Μια ιστορία εκφοβισμού Ο καλύτερός μου φίλος μου είπε ότι κάποια παιδιά τον παρενοχλούσαν στο σχολείο. Επειδή ήθελα να τον βοηθήσω, αποφάσισα να πάω να τους μιλήσω αλλά μετά από αυτή μου τη πράξη άρχισαν να κάνουν το ίδιο και σε μένα. Τώρα είμαστε και οι δύο θύματα εκφοβισμού, μας κοροϊδεύουν, μας πετούν διάφορα αντικείμενα και απειλούν ότι θα μας δείρουν. Αποφασίσαμε και οι δυο να κρατήσουμε τα στόματα μας κλειστά επειδή φοβόμαστε ότι τα πράγματα μπορεί να χειροτερέψουν. Αντρέας

Και να θυμάστε «..Το αύριο δεν το έχει εξασφαλίσει κανείς, είτε νέος, γέρος. Σήμερα μπορεί να είναι η τελευταία φορά που βλέπεις τους ανθρώπους που αγαπάς. Γι΄ αυτό μην περιμένεις άλλο, καν΄ το σήμερα, γιατί αν το αύριο δεν έρθει ποτέ, θα μετανιώσεις σίγουρα την ημέρα που δεν βρήκες χρόνο για ένα χαμόγελο, μια αγκαλιά, ένα φιλί και ήσουν πολύ ασχολημένος για να κάνεις πράξη, μια τελευταία τους επιθυμία. Κράτα αυτούς που αγαπάς κοντά σου, πες τους ψιθυριστά πόσο πολύ τους χρειάζεσαι, αγαπά τους και φέρσου τους καλά, βρες χρόνο για να τους πεις «συγνώμη» «συγχώρεσε με», «σε παρακαλώ», «ευχαριστώ» και όλα τα λόγια αγάπης που ξέρεις. Κανείς δεν θα σε θυμάται για τις κρυφές σου σκέψεις ….» Gabriel Garsia Marces

Προτεινόμενα βιβλία Έχει εκδοθεί το βιβλίο του Καθ. Dan Olweus από την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. στα Ελληνικά µε τίτλο: «Εκφοβισµός και Βία στο Σχολείο. Τι γνωρίζουµε και τι µπορούµε να κάνουµε». Μίλα Μη Φοβάσαι. 3 ιστορίες για τη βία στο σχολείο». «Στον κήπο με τα παραμύθια» Ελένη Δικαίου, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Τζέµη Τασάκου. Εικονογράφηση: Λήδα Βαρβαρούση, Χρήστος Ζωίδης, Διατσέντα Παρίση, Βάσω Ψαράκη καιµαθητές «Πώς να µιλήσετε σε ένα παιδί ..για ».Σύνδεσµος γραµµένο από την διεπιστηµονική οµάδα της γραµµής-Σύνδεσµος. Επιστηµονική Εποπτεία: Ι.Τσιάντης, Αν. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής Επιστηµονική Επιµέλεια: Δηµήτρης Τζίκας, Παιδοψυχίατρος,

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας Παναγιώτα Νεοκοσμίδου Εκπαιδευτικός –Κοινωνική λειτουργός –Msc στη Ψυχοπαιδαγωγική –Συστημική σύμβουλος