http://estia.hua.gr:8080/dspace/bitstream/123456789/897/1/kozyva.pdf
Οικολογία της Ανθρώπινης Ανάπτυξης (Bronfenbrenner, 1979), και η δεύτερη χαρακτηρίζεται από μια σειρά εγγράφων που αμφισβητούν το πρωτότυπο μοντέλο (σελ. 4). Προηγούμενες θεωρίες του έδωσαν εξέχουσα θέση σε πτυχές του πλαισίου (οι περίφημες έννοιες των μικροσυστημάτων, mesosystem, exosystem, και μακροσύστημα), ενώ αργότερα κάνοντας αυτοκριτική υποβαθμίζει το ρόλο παίζει το πρόσωπο στην δική του ανάπτυξη και για εστιάζει πάρα πολύ στο πλαίσιο (Bronfenbrenner, 1989). Ενδιαφέρουσες ιδέες, όπως η μοριακή δραστηριότητα, οικολογικές εμπειρίες, οικολογική εγκυρότητα και την οικολογικές μεταβάσεις,που δίνουν ένα σημαντικό ρόλο στην αρχική εργασία του (Bronfenbrenner, 1977, 1979), σχεδόν εξαφανίζονται από τα όψιμα γραπτά του «η ανθρώπινη ανάπτυξη πραγματοποιείται μέσω των διαδικασιών της σταδιακά όλο και περισσότερο περίπλοκης αλληλεπίδρασης μεταξύ της αμοιβαίας, ενεργούς, εξελισσόμενης Βιοψυχοκοινωνικής του ανθρώπινου οργανισμού και τα πρόσωπα, αντικείμενα και σύμβολα στο άμεσο εξωτερικό περιβάλλον της. Για να είναι αποτελεσματική, η αλληλεπίδραση πρέπει να γίνει σε αρκετά τακτά χρονικά διαστήματα σε παρατεταμένες χρονικές περιόδους. Οι εν λόγω σταθερές μορφές αλληλεπίδρασης στο άμεσο περιβάλλον τους, όπως αναφέρεται στο εγγύς διαδικασίες. (Bronfenbrenner & Morris, 1998, σελ.. 996,
Αντιμετωπίζοντας το παιδί… ΟΜΑΔΑ 1Η: ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΣΑΣ ΑΠΌ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΣΑΣ, ΠΟΥ ΣΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ –ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ- ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ. ΤΩΡΑ ΩΣ ΔΑΣΚΑΛΟΙ, ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΣΑΣ ΑΠΌ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΈΝΙΩΘΑΝ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΑΠΕΝΑΤΙ ΣΑΣ (ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ), ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥΣΑΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ, ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΠΌ ΕΣΑΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΞΙΩΝ (ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ). ΠΩΣ ΑΝΤΙΠΕΤΩΠΙΣΑΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ.
Αλληλεπίδραση σε πλαίσιο…
Αξιοποιώντας την επιστημονική γνώση…
Τι θέλουμε από τους γονείς; ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ 4 ΩΣ 7: ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΩΣ ΟΜΑΔΑ 2Η: ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΕ ΜΙΑ ΛΙΣΤΑ (ΑΡΙΡΘΜΟΣ 1)ΤΥΠΩΝ ΓΟΝΕΩΝ (ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ) ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ΑΦΟΥ ΣΧΟΛΙΆΣΕΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 7 ΚΑΙ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ, ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΜΙΑ ΛΙΣΤΑ (ΑΡΙΘΜΟΣ 2)ΜΕ ΟΣΑ ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΑΣ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΠΟΙΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ ΣΑΣ (ΛΙΣΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ 1), ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΛΙΣΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ 2.
Ο εκπαιδευτικός αποφασίζει τη σχέση γονέων – σχολείου… ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ 8 ΩΣ 11: ΟΜΑΔΑ 3Η: ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΦΩΝΕΙΤΕ. ΤΕΛΟΣ , ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΕ ΜΙΑ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΧΑΝ ΆΛΛΟ ΑΞΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΕΙΣ, ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΌ ΑΥΤΈΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΡΟΠΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ- ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΙΑΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΥΤΈΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ.
Το πολιτισμικό πλαίσιο…
Ο ρόλος του status…
Οικογένειες και σχολεία αντιλαμβάνονται τα πιθανά προβλήματα εκπαιδευτικής φύσης στα παιδιά, ποικιλοτρόπως ΟΜΑΔΑ 4Η: ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ 12-14: ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ/ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ –ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΠΡΟΦΙΛ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΑΝ (ΕΩΣ 3 ΑΠΌ ΤΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΣΑΣ, ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΑ, ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΑΠΌ ΌΣΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΣΑΣ). ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΤΕ ΤΗΝ ΚΆΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ. ΕΠΙΛΕΞΑΤΕ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 14; ΠΟΣΟ ΚΟΝΤΑ Ή ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΌ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΡΕΘΗΚΑΤΕ. ΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΙΧΑΤΕ; ΑΝ ΚΛΗΘΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ ΞΑΝΑ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ, ΤΙ ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΑΤΕ ΝΑ ΠΡΑΞΕΤΕ;
Ο δάσκαλος και γονιός κοντά…
Διαπροσωπικές δυνατότητες
Μοντέλα σχέσης…
ΟΜΑΔΑ 5Η: ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΤΟ «ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΜΙΚΡΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΠΟΛΗ» .ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΑΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΤΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ; ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΟΠΟΩΣ ΑΥΤΈΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ 19 ΕΩΣ 24, ΘΑ ΣΑΣ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΕΣ;
Ακούω ενεργά…
Ρωτώ με ενδιαφέρον…
Παρατηρώ…
Βάζω την συμπεριφορά σε νέο πλαίσιο…