Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση καταλυτών στην ταχύτητα αντίδρασης.
Advertisements

ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Λυκείου Διαλυτότητα ουσιών Παράγοντες διαλυτότητας.
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΧΗΜΕΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.4: 4.1 (α) ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜ. ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 1Είναι σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ) οι διατυπώσεις των προτάσεων που.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
Οι βάσεις Και γιατί να τα μάθω όλα αυτά εγώ;
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημική Κινητική Εισηγητές
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΔΑΦΟΥΣ
Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Κυριότερες οξειδωτικές και αναγωγικές ουσίες.
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
MSc in Management and Information Systems
6. ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
Καταστάσεις του νερού – μορφές
ΕΚΦΕ ΝΙΚΑΙΑΣ Ακροπόλεως 53 Νίκαια.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
Ξήρανση Η απομάκρυνση νερού από ένα οργανικό διαλύτη (μετά από εκχύλιση). Η ποσότητα του νερού διαφέρει από διαλύτη σε διαλύτη. (διαιθυλαιθέρας ☞ 1,5%
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Τα μαγικά ποτήρια Ερμηνεία: Το υγρό-τσάι που γεμίζει τα ποτήρια είναι το ζουμί από βρασμένο κόκκινο λάχανο και περιέχει μια φυσική χρωστική (ανθοκυανίνη)
2.2.1– Μείγματα.
Χημική αντίδραση.
ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Ανάλυση – Διόρθωση - Οινοποίηση του γλεύκους
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
Επίδραση της στέρησης τροφής στο μεταβολισμό του ήπατος
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Επίδραση της στέρησης τροφής στο μεταβολισμό του ήπατος
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
«ΗΜΕΡΙΔΑ» Περιφερειακh Ομaδα Δρaσεων Προληψησ (Π. Ο. Δ. Π
Παρουσίαση Πειραμάτων (1)
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Περί Ελαιολάδου… Το μάζεμα της ελιάς.
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
تلفزيون القناة الأولى يقدم
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΩΣ Είναι ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.
ΤΙΤΛΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ – ΑΝΑΓΩΓΗΣ RED-OX TITRATIONS
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD 23 Νοεμβρίου 2017
به نام خدا.
Υδράργυρος- Hg Μέταλλο σε υγρή κατάσταση (ύδωρ)
Διοξείδιο του άνθρακα Το CO2 εισέρχεται στα φυσικά νερά από τις εξής οδούς: Από την ατμόσφαιρα Με το νερό της βροχής (ελαφρώς όξινο) Ως προϊόν αποσύνθεσης.
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
Κατασκευή πρότυπης καμπύλης
Κινητική Χημικών Αντιδράσεων
ΟΞΕΑ ΒΑΣΕΙΣ.
Αραίωση διαλυμάτων Νόμος της Αραίωσης Ερώτημα
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΗ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός

1ο Πείραμα ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΣ ΑΠΟΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ KMnO4 + 5Na2SO3 + 3H2SO4  2MnSO4 + K2SO4 + 5Na2SO4 + 3H2O

1ο Πείραμα ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΣ ΑΠΟΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ KMnO4 + 5Na2SO3 + 3H2SO4  2MnSO4 + K2SO4 + 5Na2SO4 + 3H2O Όργανα – Συσκευές Ποτήρια ζέσεως 500 mL (2) Πλαστικό μπουκάλι 1,5 L Αντιδραστήρια KMnO4 (s) Na2SO3 (s) H2SO4 (πυκνό) Απιονισμένο νερό

Πειραματική διαδικασία 1ο Πείραμα ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΣ ΑΠΟΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ KMnO4 + 5Na2SO3 + 3H2SO4  2MnSO4 + K2SO4 + 5Na2SO4 + 3H2O Πειραματική διαδικασία Σε πλαστική φιάλη του 1,5 L εισάγουμε 10 mL νερού και μια μικρή ποσότητα στερεού Na2SO3. Αναδεύουμε για να σχηματιστεί ένας πολτός. Σε ποτήρι ζέσεως των 500 mL εισάγουμε 400 mL νερό και διαλύουμε ελάχιστους κρυστάλλους KMnO4. Οξινίζουμε το διάλυμα προσθέτουμε 2 mL πυκνού διαλύματος H2SO4 και αναδεύουμε. Εισάγουμε το όξινο διάλυμα του KMnO4 στο πλαστικό μπουκάλι και παρατηρούμε τον εντυπωσιακό αποχρωματισμό.

Πειραματική διαδικασία (εναλλακτικά) 1ο Πείραμα ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΣ ΑΠΟΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ KMnO4 + 5Na2SO3 + 3H2SO4  2MnSO4 + K2SO4 + 5Na2SO4 + 3H2O Πειραματική διαδικασία (εναλλακτικά) Βρέχουμε το καπάκι από το πλαστικό μπουκάλι με λίγο νερό και βάζουμε στερεό Na2SO3. Εισάγουμε το οξινισμένο διάλυμα του KMnO4 στο πλαστικό μπουκάλι. Βιδώνουμε το καπάκι προσεκτικά και αναδεύουμε ισχυρά. Παρατηρούμε τον εντυπωσιακό αποχρωματισμό.

2ο Πείραμα ΤΟ ΚΑΡΦΙ ΠΟΥ ΜΑΤΩΝΕΙ 2Fe + 6HCℓ + 3H2O2  2Fe3+ + 6Cℓ - + 6H2O Fe3+ + SCN -  FeSCN2+

2ο Πείραμα ΤΟ ΚΑΡΦΙ ΠΟΥ ΜΑΤΩΝΕΙ 2Fe + 6HCℓ + 3H2O2  2Fe3+ + 6Cℓ- + 6H2O Fe3+ + SCN-  FeSCN2+ Όργανα – Συσκευές Ποτήρι ζέσεως 100 mL Σταγονόμετρα (2) Υάλινη ράβδος ανάδευσης Ηλεκτρονικός ζυγός Αντιδραστήρια NH4SCN (s) ή KSCN(s) HCℓ πυκνό 10 M H2Ο2 (aq)3% w/w Fe (σιδερένιο καρφί) Απιονισμένο νερό

2ο Πείραμα ΤΟ ΚΑΡΦΙ ΠΟΥ ΜΑΤΩΝΕΙ 2Fe + 6HCℓ + 3H2O2  2Fe3+ + 6Cℓ- + 6H2O Fe3+ + SCN-  FeSCN2+ Πειραματική πορεία Σε ποτήρι ζέσεως των 100 mL εισάγουμε 0,1 g NH4SCN και στη συνέχεια προσθέτουμε: 20 mL απιονισμένου νερού. 6 σταγόνες HCℓ 10 M. 10 σταγόνες Η2Ο2 3 %w/w. ένα σιδερένιο καρφί. Παρατηρούμε το χαρακτηριστικό χρώμα του παραγόμενου FeSCN2+

Αναγωγή χλωρίνης 2KI + NaCℓO + H2O  I2 + NaCℓ + 2KOH 2ο Πείραμα Αναγωγή χλωρίνης 2KI + NaCℓO + H2O  I2 + NaCℓ + 2KOH Όργανα – Συσκευές Ποτήρια ζέσεως 100 mL (2) Ογκομετρικός κύλινδρος Υάλινη ράβδος ανάδευσης Αντιδραστήρια ΚΙ(aq) 0,5M NaCℓO(aq) (χλωρίνη) Άμυλο Απιονισμένο νερό

Αναγωγή χλωρίνης 2KI + NaCℓO + H2O  I2 + NaCℓ + 2KOH 2ο Πείραμα Αναγωγή χλωρίνης 2KI + NaCℓO + H2O  I2 + NaCℓ + 2KOH ΧΛΩΡΙΝΗ

Αναγωγή χλωρίνης 2KI + NaCℓO + H2O  I2 + NaCℓ + 2KOH 2ο Πείραμα Αναγωγή χλωρίνης 2KI + NaCℓO + H2O  I2 + NaCℓ + 2KOH Πειραματική πορεία Εισάγουμε στο 1ο ποτήρι ζέσεως 20 mL διαλύματος ΚΙ. Προσθέτουμε 20 mL διαλύματος NaCℓO (χλωρίνης). Παρατηρούμε το χρώμα του διαλύματος που οφείλεται στο παραγόμενο Ι2. Στο 2ο ποτήρι ζέσεως εισάγουμε απιονισμένο νερό και διαλύουμε μικρή ποσότητα αμύλου. Αναμιγνύουμε το περιεχόμενο των 2 ποτηριών και παρατηρούμε να σχηματίζεται το πολυμερές εγκλήσεως του ιωδίου (κυανό).

Βιβλιογραφία Οξειδοαναγωγή Κ. ΓΙΟΥΡΗ ΤΣΟΧΑΤΖΗ, Διδακτική Πειραμάτων Χημείας, Εκδόσεις Ζήτη 2000 ΣΙΔΕΡΗ ΜΗΤΣΙΑΔΗ, Οδηγός Πειραμάτων Χημείας, Σαββάλας 1994 ΛΙΟΔΑΚΗΣ, ΓΑΚΗΣ, Εργαστηριακός Οδηγός Χημείας Α΄ Λυκείου, ΟΕΔΒ Αθήνα ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ, Χημεία ένα συναρπαστικό παιχνίδι, Εκδοτικός οίκος Αδελφών Κυριακίδη 2005 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΠΠΕ 18, Διδασκαλία Πειραμάτων Χημείας, Αθήνα 1999 ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΡΒΟΓΛΗΣ, Χημεία και Καθημερινή ζωή, Εκδόσεις Κάτοπτρο