ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Advertisements

ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
Το κεντρικό Παρθεναγωγείο Σμύρνης
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Λατινοκρατία: κυρίως περιοχές υπό βενετική κυριαρχία, μετά την Τέταρτη Σταυροφορία
Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ
Ο Μηχανισμός της Αγοράς του Άνταμ Σμιθ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ
Έλληνας Συγγραφέας Από τη Θεοδώρα- Καταλήνα Χρυσοστόμου.
Οι ηρωίδες του 1821 Ομαδική εργασία των μαθητών της ΣΤ’ 2 τάξης
Μαντώ Μαυρογένους 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Οι Σουφραζέτες.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
O παραδοσιακός χορός από την τουρκοκρατία μέχρι τους νεότερους χρόνους
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
ΔΙΑ ΒΊΟΥ ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
Iστορία Ενότητα Γ Κεφάλαιο 7 > Μαντώ Μαυρογένους Από την Αθανασιάδου Κορίνα ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΚΟΡΙΝΑ1.
Από τον Ελληνο- τουρκικό Πόλεμο του 1897 στον Μακεδονικό Αγώνα 1897 Ελληνοτουρκικός πόλεμος 1904 – 1908 Μακεδονικός Αγώνας 1905 Επανάσταση Θερίσου 1908.
O παραδοσιακός χορός από την τουρκοκρατία μέχρι τους νεότερους χρόνους
Αγροτική Κοινωνιολογία
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ήρωες και ηρωίδες του 1821 ΑΝΝΑ Επιμέλεια εργασίας: ΜΑΡΙΑ ΚΩΝ/ΝΑ ΣΤ2
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Οι επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Κωνσταντίνος Καβάφης.
Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή
Μετάβαση από το Δημοτικό
ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ.
Μαντώ Μαυρογένους Φωτεινή Π. Τμήμα: Στ2.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου | Δ.Σ. Λίμνης | ΣΤ’ Τάξη | 2016 – 2017
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Παραθέματα για επανάληψη
Επιφανείς Έλληνες της Τεργέστης
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
Ιωάννης Κωλέττης 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
Η περίπτωση της Γερμανίας
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Ελευθεριοσ Βενιζελοσ.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΩΡΗ, ΠΕ13 2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017-2018

Με τι ασχολείται η οικιακή οικονομία; Τι λέτε για μια ετυμολογική ανάλυση;

Οικιακός ο της οικίας, σπιτικός Οίκος οικία, σπίτι γένος, οικογένεια μεγάλη οργανωμένη εμπορική επιχείρηση Οικονομία διαχείριση εσόδων και εξόδων ενός σπιτιού το σύνολο των ενεργειών του ανθρώπου ως μέλους της κοινωνίας για την απόκτηση των υλικών αγαθών η φειδώ στα έξοδα ΠΗΓΗ: Τεγόπουλος-Φυτράκης. Λεξικό Τσέπης. Ελληνικό Λεξικό

Η οικιακή οικονομία ασχολείται…. ….με τον τρόπο οργάνωσης της ζωής στην οικογένεια

….με τις σχέσεις μεταξύ των μελών στην οικογένεια & με άλλους ανθρώπους

…..με τα οικονομικά της οικογένειας …. με τη διατροφή

….με την κατοικία ….. με την ενδυμασία

Πότε & πού θεσπίστηκε ως επιστήμη η Οικιακή Οικονομία; Στην αρχαία Ελλάδα. Το έργο του Ξενοφώντα με τίτλο Οικονομικός θεωρείται ότι έθεσε τις βάσεις για την Οικιακή Οικονομία. Στο έργο αυτό περιγράφεται ο τρόπος που πρέπει να οργανώνεται και λειτουργεί ένα νοικοκυριό, οι ρόλοι του άνδρα, της γυναίκας και του παιδιού μέσα στην οικογένεια, θέματα διαχείρισης κ.ά.

18ο αι.: ανάπτυξη της επιστήμης της Οικιακής Οικονομίας ως επιστήμη που αφορά κυρίως στις γυναίκες στη Δυτική Ευρώπη & Η.Π.Α. Τέλη 19ου αι.: δημιουργία πανεπιστημιακών τμημάτων σε Η.Π.Α., Φιλανδία, Ολλανδία κ.ά. Μέσα του 20ου αι.: διευρύνεται το αντικείμενο της επιστήμης και σε κάποιες χώρες μετονομάζεται σε Ανθρωποοικολογία & Οικοτροφολογία

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα; 1850: διδάσκεται στη δευτεροβάθμια γυναικεία εκπαίδευση ΠΗΓΗ: Λ. Μουτσοβολέα (2005). Γυναικεία & Μέση Εκπαίδευση στην Ελλάδα από το 1821 έως το 1929. Τα Παρθεναγωγεία & η Περίπτωση του Παρθεναγωγείου Μυτιλήνης. Πρόταση Δημιουργίας CD-ROM. Διδακτορική Διατριβή. Μυτιλήνη: Πανεπιστήμιο Αιγαίου

1897: ιδρύεται η Ένωσις των Ελληνίδων από την Καλλιρρόη Παρρέν –προετοίμαζε νέες αστικών οικογενειών για τα καθήκοντα της συζύγου & της οικοδέσποινας ενώ περιλάμβανε και τμήμα επαγγελματικής κατάρτισης σε νέες οικονομικά ασθενέστερων τάξεων

Υπήρξε πρωτεργάτης του φεμινιστικού κινήματος στην Ελλάδα. Η Καλλιρρόη Σιγανού – Παρρέν γεννήθηκε το 1861 στα Πλατάνια Αμαρίου του Ρεθύμνου & πέθανε στην Αθήνα το 1940. Υπήρξε πρωτεργάτης του φεμινιστικού κινήματος στην Ελλάδα. Το 1867, μετά την Επανάσταση του 1866, ο πατέρας της μετέφερε την οικογένειά του στον Πειραιά και ο ίδιος επέστρεψε στην Κρήτη για να πολεμήσει τους Τούρκους. Φοίτησε στη Γαλλική Σχολή των Καλογραιών στον Πειραιά. Το 1878 πήρε το πτυχίο της δασκάλας από το Αρσάκειο. Στη συνέχεια ανέλαβε διευθύντρια του Παρθεναγωγείου της ελληνικής κοινότητας Οδησσού. Μετά από μία διετία επέστρεψε στην Αθήνα και παντρεύτηκε τον Κωνσταντινουπολίτη Ιωάννη Παρρέν, γιο Γάλλου πατέρα και Αγγλίδας μητέρας, ο οποίος ήταν ο ιδρυτής του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων. Η Καλλιρρόη Σιγανού – Παρρέν γεννήθηκε το 1861 στα Πλατάνια Αμαρίου του Ρεθύμνου. Το 1867, μετά την Επανάσταση του 1866, ο πατέρας της μετέφερε την οικογένειά του στον Πειραιά και ο ίδιος επέστρεψε στην Κρήτη για να πολεμήσει τους Τούρκους. στη Γαλλική Σχολή των Καλογραιών στον Πειραιά. Το 1878 πήρε το πτυχίο της δασκάλας από το Αρσάκειο. Στη συνέχεια ανέλαβε διευθύντρια του Παρθεναγωγείου της ελληνικής κοινότητας Οδησσού. Μετά από μία διετία επέστρεψε στην Αθήνα και παντρεύτηκε τον Κωνσταντινουπολίτη Ιωάννη Παρρέν, γιο Γάλλου πατέρα και Αγγλίδας μητέρας, ο οποίος ήταν ο ιδρυτής του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων. ΠΗΓΗ: http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/381104

Το 1911 η Κ. Παρρέν ίδρυσε και το Λύκειο των Ελληνίδων που λειτουργεί μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με το καταστατικό του «σκοποί του Λυκείου των Eλληνίδων είναι ο μεταξύ γυναικών των γραμμάτων, των επιστημών, των τεχνών σύνδεσμος, προς εξυπηρέτησιν της προόδου του φύλου των, προς υπεράσπισιν και προστασίαν αυτών και προς αναγέννησιν και διατήρησιν των ελληνικών εθίμων και παραδόσεων, ως ελληνικών χορών, ασμάτων, εθνικών ενδυμασιών, κ.λπ.».

1929: ίδρυση της Χαροκοπείου Επαγγελματικής & Οικοκυρικής Σχολής Θηλέων ως Διδασκαλείο για τη μόρφωση των καθηγητριών της Οικιακής Οικονομίας με δωρεά του Παναγή Χαροκόπου 1951: η σχολή από ανωτέρα γίνεται ανωτάτη (εξακολουθεί να είναι τριετούς φοίτησης)

Γεννήθηκε το 1835 στην Κεφαλονιά και πέθανε το 1911 στην Αθήνα. Σε νεαρή ηλικία εγκατέλειψε το νησί του για την Κωνσταντινούπολη και στη συνέχεια πήγε στη Ρουμανία όπου ασχολήθηκε αρχικά με το εμπόριο σιτηρών κάνοντας μεγάλη περιουσία και πλήθος ευεργεσίες τόσο στην εκεί ελληνική κοινότητα όσο και τον ρουμανικό λαό. Το 1899 έρχεται στην Ελλάδα όπου ασχολείται ενεργά με την πολιτική στο πλευρό του Ελευθερίου Βενιζέλου. Παρέμεινε άγαμος μέχρι το τέλος της ζωής του απασχολούμενος με επαγγελματικές και κοινωφελείς δραστηριότητες.

1999: Μετονομασία του τμήματος σε Οικιακή Οικονομία & Οικολογία 1980: εκσυγχρονισμός της σχολής – απευθύνεται και στον αντρικό πληθυσμό 1993: μετατροπή της σχολής σε Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και λειτουργία σε αυτή τμήματος Οικιακής Οικονομίας 1999: Μετονομασία του τμήματος σε Οικιακή Οικονομία & Οικολογία

Ευχαριστώ ... για τη συμμετοχή σας Καλή συνέχεια! Ευχαριστώ ... για τη συμμετοχή σας

ΠΗΓΕΣ https://www.hua.gr/index.php/el/university-3/deans-history http://www.lykeionellinidon.gr/lyceumportal/%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%95%CE%99%CE%91/tabid/78/language/el-GR/Default.aspx http://www.lykeionellinidon.gr/lyceumportal/%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%95%CE%99%CE%91/%CE%99%CE%B4%CF%81%CF%8D%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1/tabid/83/language/el-GR/Default.aspx http://www.protothema.gr/stories/article/457544/kallirroi-parren-i-ellinida-epanastatria-pou-ethese-epi-tapitos-to-gunaikeio-zitima/ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%AE%CF%82_%CE%A7%CE%B1%CF%81%CE%BF%CE%BA%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%82 http://www.reporter.gr/Apopseis/Istories/240465-Charokopos-Panaghs-%C2%ABO-megalotsiflikas-ths-Thessalias%C2%BB Εικόνες google Σχολικό βιβλίο