ΚΑΤΑΚΛΙΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΌ ΘΑΛΑΣΣΑ
Κατά την μελέτη - κατασκευή του πλοίου λαμβάνεται μέριμνα και για την ασφάλεια του πλοίου σε περίπτωση ατυχήματος (δημιουργία ρήγματος). Τα μέτρα που λαμβάνονται, για την εξασφάλιση αυτής της ασφάλειας, είναι υπολογιστικά (εξασφάλιση της ευστάθειας μετά το ατύχημα) και κατασκευαστικά (περιορισμός της πλήρωσης των χώρων του πλοίου από θάλασσα).
Κατασκευαστικά μέτρα Ενισχυμένη κατασκευή των ιδιαίτερα σε κίνδυνο εκτιθεμένων μερών. (πρώρα , εξωτερικός πυθμένας) Πρόβλεψη εφεδρικής άντωσης ( επαρκές ύψος εξάλων ) Πρόβλεψη επαρκών περιθωρίων εγκάρσιας ευστάθειας
Κατασκευαστικά μέτρα Κατασκευή εσωτερικού στεγανού πυθμένα και δημιουργία χώρου διπυθμένων για περιορισμό εισροής θάλασσας σε περίπτωση προσάραξης. Κατασκευή πρωραίας στεγανής φρακτής και δημιουργία χώρου πρωραίου στεγανού σύγκρουσης για περιορισμό εισροής θάλασσας σε περίπτωση πρόσκρουσης. Στεγανή υποδιαίρεση του πλοίου με εγκάρσιες στεγανές φρακτές για περιορισμό εισροής θάλασσας σε περίπτωση δημιουργίας ρήγματος στα ύφαλα πάνω από τα διπύθμενα.
Κατασκευαστικά μέτρα Η μέγιστη δυνατή απόσταση μεταξύ δύο στεγανών φρακτών ορίζεται από το κατακλύσιμο μήκος. Κατακλύσιμο μήκος ορίζεται το μέγιστο δυνατό μήκος ενός στεγανού διαμερίσματος ώστε σε περίπτωση πλήρωσής του με θάλασσα, λόγω βλάβης, η τελική ίσαλος του πλοίου να εφάπτεται στην οριακή γραμμή που χαράσσεται 76 mm κάτω από την άνω επιφάνεια του καταστρώματος στεγανών φρακτών.
Υπολογισμός ευστάθειας Μέθοδος απολεσθείσης άντωσης Μέθοδος πρόσθετου βάρους Επιδράσεις στην ευστάθεια βάσει της δεύτερης
Μείωση εφεδρικής άντωσης Αύξηση εκτοπίσματος Μείωση εφεδρικής άντωσης Μεταβολή βυθίσματος και διαγωγής Μεταβολή B και M Μείωση μετακεντρικού ύψους Μεταβολή G Επίδραση ελεύθερης επιφάνειας Πρόκληση εγκάρσιας κλίσης