Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επισκέψεις Μελέτης. Οδηγός του Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση για το 2013: meletiswww.iky.gr/europaika-programmata/episkepseis-
Advertisements

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία.
Μέρος Β’. 2 Η ΠΕ Τμήμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων των Σχολείων.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Ημερίδα – Δημόσια Έργα : Βέλτιστο Κόστος για Μέγιστο Κοινωνικό Όφελος Ιωάννης Γιάνναρος (Οικονομολόγος) : Δημόσια Έργα. Το φτηνό είναι ακριβό Ομάδα Έργου.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
BOHEMIA & GREECE VIP’S GROUP ... ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΛΟΣ INTERNATIONAL REAL ESTATE & INVESTMENT GROUP.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας Μάθημα: Εκπαιδευτικό Λογισμικό Φοιτήτριες: Τυμπανάρη Ιωάννα ΑΕΜ: 3655 Μπάκα.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
Τεχνογνωσία εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας Ώρα 19:00 46η Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας 2012 Περίπτερο Α΄ Ημερίδα Σάββατο,19 Μαϊου 2012 Ημερίδα Σάββατο,19 Μαϊου.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Ανάπτυξη και διαχείριση καινοτομιών στη μαθησιακή διαδικασία.
ΠΡOΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Αθηνά Καλοκαιρινού – Αναγνωστοπούλου Καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας.
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
ΤΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ Χορταρίδης Παναγιώτης Συρίγος Ευάγγελος Δ’ εξάμηνο 2010/06.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αειφορια και εθελοντισμοσ
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
«ΠΡΑΣΙΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ» ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Μεταπτυχιακό - M.Sc. «Μάρκετινγκ & Επικοινωνία» Πλήρους Φοίτησης
Προτάσεις για τη δημιουργία προϊόντων προώθησης εκπαιδευτικών ιστολογίων στα πλαίσια της μαθησιακής κοινότητας ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Κατεύθυνση Παιδαγωγική.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
«Παραπέταξαν το Θεό και το Έθνος»
Δημιουργικές Εργασίες στο Γενικό Λύκειο
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 4 Φιλίππα Χατζησταύρου Τεχνικές σύγκρισης.
Τίτλος εργασίας« Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης
Τίτλος εργασίας: « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Τίτλος εργασίας : « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Cola wars Case study.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
Διγενης ακριτας Έπος ή μυθιστόρημα;.
TEACHING MIXED LEVELS Διδασκαλία σε τάξεις μεικτής ικανότητας
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Ιωάννης Νικολάου Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Μεσογειακή διατροφή.
Μοροπούλου Αντωνία, Κωνσταντή Αγορίτσα
‘’Don't let schooling interfere with your education’’ Mark Twain.
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
ودقتلا بلط ةٔنلعلا تاسمؤنلل
xBSM meeting, problems with C-line CA
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΞΥΛΟΥ - ΕΠΙΠΛΟΥ
Εισαγωγή στην Πληροφορική Κωδικος Διαφανειών: ΑΟΑ183
1st Second Chance School of Trikala Vasilis Gougas ( Vice Director of 1 st Second Chance School ) 1 st Second Chance School.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
Σ.Ε.Γ.Α.Σ. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Αειφορία και Πράσινες Σπουδές
Πολιτική για τη δημιουργία Φιλικών Πόλεων για τα άτομα με Άνοια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Θέλετε διαφορετική εικόνα σε αυτή τη διαφάνεια; Επιλέξτε.
Κίμων Χατζημπίρος Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος ένα μεθοδολογικό εργαλείο για τον προγραμματισμό και την οργάνωση της διδασκαλίας Ένας «οδηγός πλεύσης» για την αποτελεσματική διεκπεραίωση της μαθησιακής διαδικασίας

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Η αναγκαιότητα προετοιμασίας και χρησιμοποίησης ενός σχεδίου μαθήματος είναι μεγαλύτερη κατά τα πρώτα έτη διδακτικής απασχόλησης ενός εκπαιδευτικού Παρέχει όμως σημαντική βοήθεια και στον έμπειρο εκπαιδευτικό, που έχει πολυετή διδακτική πείρα, ιδίως στις περιπτώσεις που αναλαμβάνει για πρώτη φορά τη διδασκαλία ενός νέου μαθήματος, το οποίο ουδέποτε στο παρελθόν έχε διδάξει.

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος ή Έντυπο δόμησης Διδασκαλίας

Διδακτική Μεθοδολογία– Σχέδιο Μαθήματος Ερωτήματα που λαμβάνονται υπόψη κατά το σχεδιασμό της διδασκαλίας

Σχέδιο Μαθήματος Το αντικείμενο διδασκαλίας (τι θα διδάξω;)

Σχέδιο Μαθήματος Το γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό υπόβαθρο (background) της τάξης (σε ποιους θα διδάξω;)

Σχέδιο Μαθήματος Τη διδακτική μεθοδολογία και τις εκπαιδευτικές τεχνικές θα χρησιμοποιήσω (πως θα διδάξω;)

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Πως θα αξιολογήσω τα μαθησιακά αποτελέσματα της διδασκαλίας ;

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Εν αρχή ην ο στόχος Διδακτικοί στόχοι Περιγραφές αποτελεσμάτων τα οποία καλείται να κατακτήσει στο τέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας το μαθητικό δυναμικό

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Πως βοηθούν τον εκπαιδευτικό οι διδακτικοί στόχοι;

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος 1) στη διαμόρφωση του περιεχομένου της θεματικής ενότητας 2) στην ορθή διαχείριση του διδακτικού χρόνου και των επιμέρους εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων 3) στην επιλογή των κατάλληλων διδακτικών μεθόδων και εποπτικών μέσων διδασκαλίας

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Τα 3 βασικά χαρακτηριστικά των διδακτικών στόχων: 1) Σαφείς 2) Ρεαλιστικοί 3) Μετρήσιμοι

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διατύπωση διδακτικών στόχων Σε 3 επίπεδα: γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Στόχοι που διατυπώνονται με ρήματα όπως «να γνωρίζουν», «να μάθουν», «να καταλάβουν», «να κατανοούν» δεν δηλώνουν ένα σαφές και επαρκώς μετρήσιμο αποτέλεσμα και για αυτό θα πρέπει να αποφεύγονται.

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Παραδείγματα ρημάτων ανά επίπεδο: Γνώσεις: αναγνωρίζω, διακρίνω, περιγράφω, ορίζω, απαριθμώ, επιλέγω, κατατάσσω, συγκρίνω, συσχετίζω, κατονομάζω Δεξιότητες: επιδεικνύω, κατασκευάζω, μετατρέπω, σχεδιάζω, μετρώ, υπολογίζω, εφαρμόζω, επιλύω, διορθώνω

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Παραδείγματα ρημάτων ανά επίπεδο: Στάσεις: συνειδητοποιώ, εκτιμώ, υιοθετώ, ενθαρρύνω, παροτρύνω

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Παραδείγματα διατύπωσης στόχων Ατυχής διατύπωση: να ξέρουν οι μαθητές τις επιμέρους λειτουργίες του αγροτικού μάρκετινγκ Ορθή διατύπωση: να κατονομάζουν και να διακρίνουν τις επιμέρους λειτουργίες του αγροτικού μάρκετινγκ

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας:

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας: 1) Προετοιμασία: ψυχολογική και διανοητική προετοιμασία των μαθητών Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες, έχοντας υπόψη τις αρχές για αποδοτική μάθηση και ειδικότερα τις αρχές του ενδιαφέροντος, των αναγκών, της πείρας και του συσχετισμού με προγενέστερες γνώσεις

Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας: 2) Παρουσίαση: «το κυρίως πιάτο» Κατά το στάδιο της παρουσίασης παρέχονται από τον εκπαιδευτικό στους μαθητές οι νέες γνώσεις και δεξιότητες, που αποτελούν το διδακτικό περιεχόμενο της αντίστοιχης ενότητας.

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας: 3) Εφαρμογή: Στο στάδιο της εφαρμογής επιδιώκεται σταθεροποίηση της μάθησης και καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που διδάχθηκαν κατά την παρουσίαση

Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος Τα 4 βασικά στάδια της διδασκαλίας: 4) Έλεγχος: Το στάδιο του ελέγχου αποσκοπεί στη διαπίστωση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών καθενός μαθητή ως προς την επιδιωκόμενη μάθηση και στην επισήμανση τυχόν ατελειών της διδασκαλίας για να επιτευχθεί περεταίρω βελτίωσή της.

Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β . Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Koutsoukos, M., Fragoulis, I. & Valkanos, E. (2015). Connection of Environmental Education with application of Experiential Teaching Methods. A case study from Greece. International Education Studies 8(4), 23-28