Βυζαντινή εικόνα ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

«ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ…»
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
OΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων.
ΒΥΖΑΝΤΙΟ Η ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος-Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail:
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Βυζαντινή Ζωγραφική H βυζαντινή ζωγραφική περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες: Τοιχογραφίες, Εικόνες, Ψηφιδωτά, Χειρόγραφα. τοιχογραφίες ψηφιδωτά χειρόγραφα.
Ρωμαϊκά κτίσματα στην Θεσσαλονίκη
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
Μορφές της βυζαντινής τέχνης
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΑΝΝΑ ΠΟΡΙΧΗ Β3.
Ιωάννα Κομνηνού ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Αναζητώντας την αλήθεια στη ζωή μας.
Ευρύτερη θεματική προγράμματος:
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Στις αρχές του 4 ου αιώνα βρέθηκαν τα λείψανα ανθρώπινων σκελετών, πλήθος αγγείων, λυχνάρια, μεταλλικά αντικείμενα και νομίσματα διάσπαρτα που χρονολογούνταν.
Ευρύτερη θεματική προγράμματος:
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Μπορείς να πεις ποιος είναι ο διάσημος πίνακας ζωγραφικής ?
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος -ιστορικός1 « Ελλάδα: Χώρα των μουσείων, τόπων ανάδειξης της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς » στο πλαίσιο Εκπαιδευτικού.
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Αγία Σοφία Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π.. Η Ιστορία της Η Ιστορία της.
ΔΑΣΚΑΛΑ : ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Πίνακες ζωγραφικής Ελλήνων ζωγράφων με θέμα το παιδί Λίλιαν Λάμπρου Β2
Μυστράς-Μονεμβασιά Σχολικό έτος )Εργασία ενταγμένη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ‘ΌΨΕΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΜΝΗΜΕΙΑ & ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ-Συντονίστρια:
Amalia K. Iliadi 3o GYMNASIO TRIKALON (Σχολικό έτος ) Εργασία ενταγμένη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΌΨΕΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΜΝΗΜΕΙΑ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΠΑΡΑΣΧΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Ευρύτερη θεματική προγράμματος:
© Χάρης Κωνσταντέλλιας
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
Πολιτιστικό πρόγραμμα 4 ου Γυμνασίου Ευόσμου Σχολικό Έτος Παλαιοχριστιανικοί Ναοί και Βυζαντινά Μοναστήρια,ένας θησαυρός στην πόλη μας Υπεύθυνες.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Ιεροί Ναοί της Θεσσαλονίκης. Ρυθμός: εγγεγραμμένος σταυροειδής με τρούλο. Οι μαθητές της Γ΄2 τάξεως: Θεόδωρος Σπυρίδης και Μαργαρίτα Χανοπούλου. Επιβλέποντες.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ Εργασία-Συγκριτική Παρουσίαση στο πλαίσιο του προγράμματός μας: «Όψεις Βυζαντινού πολιτισμού: Μνημεία και Προσωπογραφίες»
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Θωμάς Θεοδώρου Παναγία,Φιλιππιάδας Παναγία Φιλιππιάδας Είναι ενας από τους ιερείς ναούς που βρίσκονται εντος της περιοχής Φιλιππιάδας. Συνοπτική αναφορά.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΕΣ Κότσιαλος Ευάγγελος Φούσιας Ιωάννης.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Amalia K. Eliade/Iliadi
Η τέχνη της Αγιογραφίας
Το Άγιον Όρος Μία εργασία από την μαθήτρια: Λυδία Εξάρχου, Γ1
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΙ Οι σαρκοφάγοι είναι κιβωτιόσχημες λάρνακες, με σαμαρωτό κάλυμμα κατασκευασμένες από μάρμαρο συνήθως, κάποτε όμως και από πορφυρίτη λίθο ή από.
Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π..
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΕΓΚΑΥΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ ΑΚΡΙΒΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ
Μαθητής: Ανδρέας Αναδιώτης Τάξη: Β1α
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων ΕΚΔΡΟΜΗ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ,ΤΗΝ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ. Βαλαωρίτου ΤΡΙΚΑΛΑ.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βυζαντινή εικόνα ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Αμαλία Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

1.ΕΙΔΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ 2. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 3. ΒΙΝΤΕΟ

ΕΙΔΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ α.Φορητές εικόνες β.Τοιχογραφίες γ.Ψηφιδωτά δ.Μικρογραφίες ε.Ανάγλυφα

Φορητές εικόνες Κατά την επικρατούσα σήμερα άποψη οι καταβολές της εικόνας αναζητούνται στις νεκρικές προσωπογραφίες της Αιγύπτου, τα γνωστά πορτραίτα του Φαγιούμ Οι Βυζαντινοί ονόμαζαν εικόνα κάθε θρησκευτική απεικόνιση, με οποιαδήποτε τεχνική κι αν είχε γίνει, είτε ήταν φορητή είτε όχι. Σήμερα όμως χρησιμοποιούμε τον όρο αυτό μόνο για φορητούς πίνακες, σχεδόν πάντοτε ζωγραφισμένους πάνω σε ξύλο (με την εγκαυστική τεχνική ή την τεχνική της τέμπερας). Πολύ σπανιότερα ήταν από λίθο ή μέταλλο

Τοιχογραφίες Τα έργα της ζωγραφικής που βλέπουμε, στους τοίχους, στον τρούλο ή στο ιερό των εκκλησιών ονομάζονται τοιχογραφίες

Ψηφιδωτά Ψηφιδωτό καλείται η τεχνική επένδυσης επιφανειών με μικρές, συνήθως τετράγωνες, ψηφίδες από φυσικά πετρώματα ή υαλόμαζα οι οποίες προσκολλώνται σε κατάλληλα διαμορφωμένο υπόστρωμα από ασβεστοκονίαμα δημιουργώντας περίτεχνα διακοσμημένες επιφάνειες

Μικρογραφίες Η μικρογραφία είναι η εικόνα που διακοσμεί και σχολιάζει ένα κείμενο Το λεγόμενο «Μηνολόγιον του αυτοκράτορος Βασιλείου Β'», θεωρείται το επιφανέστερο αριστούργημα ανάμεσα στα ελληνικά εικονο-γραφημένα χειρόγραφα, τα οποία έχουν φθάσει ως εμάς, και αποτελεί σημείο αναφοράς απαραίτητο για τη μελέτη της Βυζαντινής Μικρογραφίας μεταξύ 10ου και 11ου αιώνα.

Ανάγλυφα Τα περισσότερα βυζαντινά ανάγλυφα που φυλάσσονται είναι λίθινα. Μερικά είναι πήλινα,  κεραμικά, τοποθετημένα σε γυάλινες προθήκες και ελάχιστα χάλκινα