ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Τι είναι ο προγραμματισμός
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στους Αλγορίθμους
ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Εισαγωγή στο Προγραμματισμό
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Να καταργήσουμε τη ΓΛΩΣΣΑ και να κρατήσουμε μόνο την ψευδογλώσσα
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Εισαγωγή στους Αλγορίθμους
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
ΑΕΠΠ 2ο Κεφάλαιο: Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
Σαρημπαλίδης Ιωάννης Εισαγωγή στους Αλγορίθμους. Γεια σας.
Κεφάλαιο 2 : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Ασκήσεις.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Αλγόριθμοι συνέχεια 2.2.4, 2.2.5,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή Μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών –βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος Η έννοια του αλγορίθμου.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
1. 2 Τι είναι αλγόριθμος; 1. 3 Ιδιότητες ενός αλγορίθμου 1
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Αλγόριθμος Η έννοια του αλγορίθμου δεν συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με προβλήματα της Πληροφορικής. Πχ συνταγή.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναπαράσταση Αλγορίθμου
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Αναπαράσταση Αλγορίθμου
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Γ' ΤΑΞΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ΛΑΘΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Ιεραρχική σχεδίαση Καθορίζονται οι βασικές λειτουργίες σε ανώτερο επίπεδο και στη συνέχεια γίνεται διάσπαση σε όλο και μικρότερες λειτουργίες μέχρι το.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ - ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Διάβασε δυο αριθμούς από το πληκτρολόγιο ΠΡΟΒΛΗΜΑ : ΣΧΕΔΙΑΣΤΕ ΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΟΠΟΥ Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΕΙΣΑΓΕΙ ΔΥΟ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΑΠΌ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ. Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΤΟ ΑΠΌΤΕΛΣΕΣΜΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Διάβασε δυο αριθμούς από το πληκτρολόγιο ΔΙΑΒΑΣΕ arith1, arith2 ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Πρόσθεσε τους δυο αριθμούς και αποθήκευσε το αποτέλεσμα της πράξης apot<- arith1+arith2 ΕΞΟΔΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Εμφάνισε το αποτέλεσμα της πρόσθεσης ΕΜΦΑΝΙΣΕ aptot

Αλγόριθμος ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΒΗΜΑΤΩΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ Μια σειρά από διαδοχικών, πεπερασμένων βημάτων (οδηγιών – εντολών) που περιγράφουν με ακρίβεια, σε συγκεκριμένο χρόνο την επίλυση ενός προβλήματος ή την διεκπεραίωσης μιας διαδικασίας. ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΒΗΜΑΤΩΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΕΙΡΑ

Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για την αναπαράσταση ενός αλγορίθμου:  με ελεύθερο κείμενο (free text), που αποτελεί τον πιο ανεπεξέργαστο και αδόμητο τρόπο παρουσίασης αλγορίθμου. Έτσι μπορεί εύκολα να οδηγήσει  σε μη εκτελέσιμη παρουσίαση παραβιάζοντας το τελευταίο χαρακτηριστικό των αλγορίθμων, δηλαδή την αποτελεσματικότητα. με διαγραμματικές τεχνικές (diagramming techniques), που συνιστούν ένα γραφικό τρόπο παρουσίασης αλγορίθμου. Η πιο γνωστή από αυτές είναι το διάγραμμα ροής (flow chart). Ωστόσο η χρήση διαγραμμάτων ροής για την παρουσίαση αλγορίθμων δεν αποτελεί την καλύτερη λύση γι’ αυτό και εμφανίζονται όλο και σπανιότερα στη βιβλιογραφία και πράξη. με φυσική γλώσσα (natural language) κατά βήματα. Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται προσοχή, γιατί μπορεί να παραβιασθεί το τρίτο βασικό χαρακτηριστικό ενός αλγορίθμου, όπως προσδιορίστηκε προηγουμένως δηλαδή το κριτήριο του καθορισμού. με κωδικοποίηση (coding), δηλαδή με ένα πρόγραμμα που όταν εκτελεσθεί θα δώσει τα ίδια αποτελέσματα με τον αλγόριθμο.   Όλοι οι αλγόριθμοι που παρουσιάζονται στη μελέτη αυτή είναι κωδικοποιημένοι σε μία υποθετική δομημένη ψευδογλώσσα, ωστόσο οι περισσότεροι από αυτούς μπορούν να προγραμματιστούν σε οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού.

Σύμβολα ροής διαγράμματος Ένα διάγραμμα ροής αποτελείται από ένα σύνολο γεωμετρικών σχημάτων, όπου το καθένα δηλώνει μία συγκεκριμένη ενέργεια ή λειτουργία. Τα γεωμετρικά σχήματα ενώνονται μεταξύ τους με βέλη, που δηλώνουν τη σειρά εκτέλεσης των ενεργειών αυτών. Τα κυριότερα χρησιμοποιούμενα γεωμετρικά σχήματα είναι τα εξής: έλλειψη, που δηλώνει την αρχή και το τέλος του κάθε αλγορίθμου ρόμβο, που δηλώνει μία ερώτηση με δυο ή περισσότερες εξόδους για απάντηση ορθογώνιο, που δηλώνει την εκτέλεση μίας ή περισσοτέρων πράξεων, και πλάγιο παραλληλόγραμμο, που δηλώνει είσοδο ή έξοδο στοιχείων . συγκεκριμένα σχέδια για τις επαναληπτικές δομές ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ, ΟΣΟ...ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ και ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ...ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. Το επόμενο σχήμα αποτυπώνει όλα αυτά τα σύμβολα:

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ 1 ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ arith1, arith2 apot=arith1+arith2 ΠΡΟΒΛΗΜΑ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΤΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΆΦΕΙ ΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΟΠΟΥ Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΕΙΣΑΓΕΙ ΔΥΟ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΑΠΌ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ. Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΤΟ ΑΠΌΤΕΛΣΕΣΜΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ arith1, arith2 apot=arith1+arith2 ΕΜΦΑΝΙΣΕ apot ΤΕΛΟΣ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ 2 ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ arith1, arith2 ΑΝ arith1>arith2 ΠΡΟΒΛΗΜΑ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΤΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΆΦΕΙ ΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΟΠΟΥ Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΕΙΣΑΓΕΙ ΔΥΟ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΑΠΌ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ. Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΓΚΡΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ arith1, arith2 ΑΝ arith1>arith2 ΨΕΥΔΕΣ ΑΛΗΘΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕ arith2 ΕΜΦΑΝΙΣΕ arith1 ΤΕΛΟΣ