Obstacle detection με χρήση sonars απότο ρομπότ ΝΑΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Η διανυσματική αναπαράσταση.
Ανταλλαγή Μηνυμάτων και Προσδιορισμός Ρόλων μέσω Στρατηγικών
ΜΕΡΟΣ 2 SECTION A:  RRS 10, RRS 11, RRS 12, RRS 13 Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν ποιό σκάφος έχει δικαίωμα πορείας και ποιό σκάφος πρέπει να κρατηθεί μακριά.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
 Υλοποίηση πάσας  Δυσκολίες :  Ένταξη δύναμης στην κίνηση (shoot) του ρομπότ  Εντοπισμός άλλου Ρομπότ  Περιστροφή - κατεύθυνση προς το σημείο της.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
RoboCup Κουρήτες Πολυτεχνείο Κρήτης. RoboCup – Κουρήτες – Πολυτεχνείο Κρήτης Αποκλειστικός Χορηγός RoboCup  Τι είναι το RoboCup; –παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Αλγόριθμοι Αναζήτησης
Μια πόλη για τους πεζούς
Εργασία στο μάθημα «Αυτόνομοι πράκτορες»
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Σερρών
Σήματα οδηγών. Τα διάφορα σημεία όπου κυκλοφορούμε Δρόμος Πινακίδες κυκλοφορίας Διαγραμμίσεις Πεζοδρόμιο Ποδηλατόδρομος Φωτεινοί Σηματοδότες.
Η Εφαρμογή To WorkWare είναι μια μελετημένη λύση σχεδιασμένη ειδικά για εργατικό δυναμικό που δουλεύει συχνά σε εξωτερικούς χώρους.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΪΟΓΛΟΥ YOU ARE NOW ENTERING TO THE WORLD OF AGENT BASED MODELS.
Ρομποτική και Εκπαίδευση: Μία εισαγωγή στα Lego MindStorms Nxt
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΠΑΡΛΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Α.Μ
Αυτόνομοι Πράκτορες Xειμερινό Εξάμηνο Εργασία Εξαμήνου Σκιπετάρης Δημοσθένης Αμ :
Ταχύτητα Νίκος Αναστασάκης 2010.
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Κεφάλαιο 15 Κίνηση Κυμάτων
Αυτόνομοι Πράκτορες Εργασία Εξαμήνου Πανούσης Κωνσταντίνος Παναγιώτης ΑΜ: Nao Balance Χειμερινό εξάμηνο
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
Εισαγωγή στην Τεχνολογία
3D Space Invader Πετράκης Γιάννης. Περιγραφή παιχνιδιού Αποτελείται από Ένα όχημα που βρίσκεται στο έδαφος, κινείται στις δύο διαστάσεις και πυροβολεί.
Grid World με αντίπαλο - κυνηγό ΠΛΗ513 ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΜΑΪΝΑΣ ΝΙΚΟΣ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εργαστήριο Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορίας & Δικτύων ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “Χρονοπρογραμματισμός.
Ηλίας Λεοντιάδης Δεκέμβριος Η εργασία Δημιουργία ενός γηπέδου μπάσκετ Δημιουργία ενός γηπέδου μπάσκετ Ύπαρξη μπάλας που θα αναπηδάει στο γήπεδο.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
Αυτόνομοι Πράκτορες 2010 Project: Ms Pac-man Παπαδημητρίου Γεώργιος.
Δημιουργία ομάδας ΝΑΟ για το διαγωνισμό RobotStadium Κινητικές Δεξιότητες ΧΑΤΖΗΠΕΤΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΝΙΑ 2012.
Το ρομπότ πυροσβέστης !! Πολυτεχνείο Κρήτης Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Αντρέας Κουκκουλλής Χανιά 2013.
Αυτόνομοι Πράκτορες ( Εργασία Εξαμήνου ) Απόδραση TUC_Robot από λαβύρινθο ! Χρίστος Παρασκευά
Αυτόνομοι Πράκτορες Εργασία Εξαμήνου Αναγνώριση αντικειμένων για το πρωτάθλημα τετραπόδων του RoboCup.
3D Space Invaders Σαλτέας – Καλογεράς Παναγιώτης 3D Γραφικά
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΠΤΙΚΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ
Επανάληψη Προηγούμενου Μαθήματος
Αυτόνομοι Πράκτορες Ενισχυτική Μάθηση (Q-learning algorithm) in PONG Χανιά, 4/3/2011 Μπαμπαλής Μπάμπης.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
ΣΚΙΑΣΚΟΠΙΑ Η φωτεινή δέσμη μπορεί να έχει κυκλική διατομή ( Spot retinoscope ) ή ταινιοειδή (Streak retinoscope)
Labyrinth Project : AIBO and Labyrinth. Βασική Ιδέα Απόδραση του ΑΙΒΟ από λαβύρινθο Χρηση αλγορίθμου Left Wall Following Καταγραφή των κελιών που πέρασε.
Μαθημα προγραμματισμου αρχαριων
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
Μαθηματα προγραμματισμου μεσαιου επιπεδου
Slalom.
Ανέβασμα σκαλοπατιών για το ΑΙΒΟ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Tο φαινόμενο ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ 2 Μεταβαλλόμενη λέμε μια κίνηση κατά τη διάρκεια της οποίας η ταχύτητα (ως διάνυσμα) δεν μένει σταθερή.
Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
11 Ο Γαλαξίας μας.

Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Θέση Αλέξης Μπρες. o Φέρνουμε την ευθεία πάνω στην οποία είναι το αντικείμενο, τη θέση του οποίου θέλουμε να περιγράψουμε. o Επιλέγουμε ένα σημείο αναφοράς.
Θέση Αλέξης Μπρες. o Φέρνουμε την ευθεία πάνω στην οποία είναι το αντικείμενο, τη θέση του οποίου θέλουμε να περιγράψουμε. o Επιλέγουμε ένα σημείο αναφοράς.
ΜΕΡΟΣ 2 SECTION A: SECTION B: SECTION C: SECTION D:
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Obstacle detection με χρήση sonars απότο ρομπότ ΝΑΟ Κυράνου Ίρις Αυτόνομοι Πράκτορες 2009

Σκοπός Obstacle detection: Αναγνώριση ύπαρξης κάποιου αντικειμένου, με χρήση των sonars, σε κάποια απόσταση από το ρομπότ που εμποδίζει την κίνησή του προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Δημιουργία Grid που κωδικοποιεί την πληροφορία του περιβάλοντος του ρομπότ και αποθηκεύει τις θέσεις στις οποίες εντόπισε εμπόδιο Ομαλή κίνηση του ρομπότ προς μια κατεύθυνση και αλλαγή πορείας στην περίπτωση που θα συναντήσει κάποιο εμπόδιο. Path planning (στα προσεχώς): με γνωστό σημείο προορισμού και τρέχουσας θέσης του ρομπότ στον χώρο, εύρεση της καλύτερης δυνατής πορείας του, ώστε να φτάσει στον προορισμό αποφεύγοντας τυχόν εμπόδια.

Sonars (in webots) Χαρακτηριστικά: 4 ultrasonic sonars(!?) detection range from 0 cm to 70 cm (under 15 cm there is no distance information) Number of rays = 6 Effective cone: 60° Frequency: 40kHz Sensitivity: -86dB

Polar Grid Θεωρήσαμε ότι το ρομπότ βρίσκεται στο κέντρο ενός πολικού grid (ομόκεντροι κύκλοι σε ίση απόσταση ο ένας από τον άλλο)==array διαστάσεων 7x36 Αρχικοποίηση: όλα τα κελιά στο 0.5 (έλλειψη γνώσης για την παρουσία εμποδίου στη θέση αυτή) Ενημέρωση: Η τιμή σε κάθε κελί αλλάζει ανάλογα με τις μετρήσεις του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα αύξάνεται όσο μεγαλώνει η πεποίθησή μας για την παρουσία εμποδίου σε αυτήν την θέση, ή αντίστοιχα μειώνεται στην απουσία εμποδίου.

Polar Grid (συνέχεια) Update: Όσο το ρομπότ περπατάει αλλάζουν θέση και τα εμπόδια. Μετάφραση κίνησης του ρομπότ σε κίνηση των εμποδίων στο grid. (χρήση μετασχηματισμών πολικών συντεταγμένων σε καρτεσιανές και τουμπαλιν) Aging: Ανά τακτα χρονικά διαστήματα μειώνεται η τιμή των κελιών κατά ένα μικρό ποσοστό (δεν μας επηρεαζει ο θόρυβος και δεν κρατάμε παλιές πληροφορίες)

Αποφυγή εμποδίου Όταν τα sonars εντοπίσουν κάποιο εμπόδιο σε κοντινή απόσταση στο ρομπότ και ανάλογα με την πλευρά στην οποία εντοπίστηκε αυτό, το ρομπότ εκτελεί μία από τις εξής κινήσεις: _Στροφή προς τα δεξιά (όταν βρει εμπόδιο μπροστα και αριστερά αλλά όχι δεξια) _Στροφή προς τα αριστερά (όταν εμπόδιο μπροστα και δεξιά) _Πλάγια βήματα (όταν δέχεται τις ίδιες περίπου μετρήσεις και από τα δεξιά και από τα αριστερά sonars

Μετακινήσεις εμποδίων στο grid Προς τα πίσω κίνηση κατα 20cm Περιστροφή κατα 80º Προς τα μπρος κίνηση κατα 20cm Προς τα πίσω και πλάγια δεξια κίνηση κατα 20cm

Ακολουθία κινήσεων στον προσομοιωτή webots

Μελλοντικοί Στόχοι (και ελπίζω όχι πολύ μακρινοί) Ολοκλήρωση αλγορίθμου path planning Δημιουργία κώδικα που να τρέχει στο ρομπότ και χρήση αυτού σε προσεχείς διαγωνισμούς RoboCup