ΣτΕ (Ολ) 1906/2014 14.04.2016.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
Οι Επιχειρήσεις Κοινής Ωφελείας θα πρέπει να λειτουργούν με πλήρη «ιδιωτικοοικονομικά» κριτήρια, για να χρησιμοποιήσουμε τον όρο που είναι ευρέως γνωστός.
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ: ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
Οικονομική μονάδα Οικονομική μονάδα ή οικονομικός οργανισμός είναι ο κάθε οργανωμένος συνδυασμός των συντελεστών της παραγωγής, (φύση, εργασία και κεφάλαιο),
Εφαρμογές δημοσίου δικαίου Κλιμ. Γ’ Παράβολο ασφαλιστικά μέτρα & Κατάργηση ΕΡΤ.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
Έννοια και οργάνωση δημόσιας διοίκησης Γενικό Διοικητικό Δίκαιο Μάθημα 1 Αικατερίνη Ηλιάδου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας για την ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής 2/6/2010.
ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Διακρίσεις νομικών πράξεων Διοικητικές πράξεις: Μονομερής δήλωση βουλήσεως Μεταβολή έννομης τάξης (εκτελεστότητα)
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ Ενότητα 3: ΕΥΡΥΤΕΡΟΙ ΝΟΜΟΙ ROLLAND Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Δημόσια Νομικά Πρόσωπα – Καθ’ ύλην αυτοδιοίκηση Μάθημα 4 ο Αικατερίνη Ηλιάδου.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Ιδιωτικοποιήσεις και ΙΔΔ Εισαγωγικές παρατηρήσεις.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΚΤΕΛΕΣΕΩΣ ΣτΕ ΕΑ 141/ Εκτελεστότητα Θεμελιώδες εννοιολογικό στοιχείο της διοικητικής πράξης Διαφοροποιεί τις ΔΠ από άλλες πράξεις.
Χαρακτηριστικά διοικητικών πράξεων: Τεκμήριο νομιμότητας Εκτελεστότητα
Δημόσια διοίκηση Διακρίσεις και ταξινομήσεις Αικατερίνη Ν. Ηλιάδου
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Αικατερίνη Ηλιάδου
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Χρόνος ισχύος διοικητικών πράξεων
ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΝΟΜΟΙ ROLLAND) Πρόκειται για κανόνες που διέπουν τη δημόσια υπηρεσία, οι οποίοι.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ περιορισμοί Αικατερίνη Ηλιάδου
NΟΜΟΣ– ΠΛΑΙΣΙΟ 3979/ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΝΟΜΟΙ ROLLAND) Πρόκειται για κανόνες που διέπουν τη δημόσια υπηρεσία, οι οποίοι.
2. Το οικονομικό σύνταγμα της Ελλάδας
Α. Νόμος της κινητικότητας ή προσαρμογής
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Σεμινάριο Δημοσίου Δικαίου
Εταιρική Διακυβέρνηση
Άρθρο 8 Ν.3886/2010 Νέα διάταξη H ρήτρα διοικητικής σύμβασης που διαλαμβάνει ρύθμιση αποκλίνουσα της κατακυρωτικής απόφασης, είναι ευθέως προσβλητή με.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Νομικό πλαίσιο δημοσίων επιχειρήσεων
Μονομερής δράση της Δημόσιας Διοίκησης
Ειδικές κατηγορίες διοικητικών πράξεων
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ IV Ν.4412/16
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Πηγές του διοικητικού δικαίου -Γενικές αρχές
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Σύνθετη διοικητική ενέργεια
Ενδικοφανής προσφυγή
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
Ν.2861/2010.
ΔΩΡΕΑ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ Δ.Λ.ΤΑΜΕΙΑ
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του Δημοσίου υπό το πρίσμα της απόφασης 244/2017 της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ιωάννης Γ.-Στ. Κούρτης.
Δίκαιο Ενέργειας (7) Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας
ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Προκλήσεις για τις εισηγμένες εταιρείες: οι βραχυπρόθεσμες εξελίξεις στο εταιρικό δίκαιο των εισηγμένων εταιρειών Αθανάσιος Στ, Κουλορίδας Λέκτορας Δικαίου.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Φορολογικη Ι τιμολόγιο πώλησης
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
EΕΥΘΥΝΗ ΜΕΛΩΝ Δ.Σ. – Τι αλλάζει;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣτΕ (Ολ) 1906/2014 14.04.2016

Νομικό πλαίσιο 1ο Μνημόνιο - Παράρτημα ΙΙΙ στο Ν.3845/2010: προετοιμασία προγράμματος αποκρατικοποιήσεων Ά. 9 Ν.3871/2010 – νέες διατάξεις στο Ν.2362/1995 (Δημόσιο Λογιστικό) – ά. 6Α - Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (πρόβλεψη + ανώτατο όριο) Άρθρο μόνο Ν.3985/2011: Μεσοπρόθεσμο ετών 2012-2015- Κεφάλαιο Β ΙΙ «Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων» χάριν της ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων Προβλέπεται η σύσταση Ταμείου Δημόσιας Περιουσίας για την προώθηση της αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου Ν.3986/2011: Επείγοντα μέτρα εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου – σκοποί υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος Κεφ. Α’ : Σύσταση και νομικό πλαίσιο ΤΑΙΠΕΔ

ΤΑΙΠΕΔ Σκοπός: αξιοποίηση ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και της περιουσίας ΝΠΔΔ και ΔΕ των οποίων το κεφάλαιο ανήκει στο Δημόσιο ή ΝΠΔΔ με συνθήκες διαφάνειας και υπό όρους αγοράς χάριν της επίτευξης των στόχων εσόδων Συμβολή στην αποπληρωμή του δημοσίου χρέους Ανώνυμη εταιρεία – περιορισμένη διάρκεια – αμεταβίβαστες μετοχές – 100% Δημόσιο Λειτουργία κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας χάριν του δημοσίου συμφέροντος Όχι νομικό πλαίσιο ΔΕΚΟ Προνόμια και ατέλειες Δημοσίου

Τρόπος λειτουργίας Μεταβίβαση και απόκτηση από το ΤΑΙΠΕΔ περιουσιακών στοιχείων Προγράμματος Αποκρατικοποιήσεων με απόφαση ΔΕΑΑ (ά. 3 Ν.3049/2002) κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή χωρίς αντάλλαγμα Οι αποφάσεις ΔΕΑΑ δημοσιεύονται σε ΕφΚυβ Απαγορεύεται η αναμεταβίβαση στον προηγούμενο κύριο ή δικαιούχο Αξιοποίηση με βάση το ΕΠΑ Υποχρέωση απόδοσης εσόδου προς το Δημόσιο – ειδικός λογαριασμός

Προσβαλλόμενη πράξη Απόφαση ΔΕΑΑ 206/2012 (ΦΕΚ Β’ 1363), κατά το μέρος κατά το οποίο μεταβιβάσθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ από το Δημόσιο χωρίς αντάλλαγμα μετοχές ΕΥΔΑΠ (34,033%) Μετοχές ΕΥΑΘ (34,017%) Μετοχές ΔΕΠΑ (65%) Μετοχές ΟΛΠ (51,038%) Μετοχές ΟΛΘ (50,968%) Παρέχεται εξουσιοδότηση ΥπΟικ να συνάψει με το ΤΑΙΠΕΔ συμβάσεις για την άσκηση δικαιωμάτων ψήφου Δημοσίου σε ΕΛΒΟ, ΔΑΑ και ΔΕΗ ΑΕ στο όνομα του Δημοσίου

Διάδικοι Αιτούντες 17 (- 4 παραίτηση, -2 έλλειψη νομιμοποίησης) Ελληνικό Δημόσιο Παρεμβαίνοντες ΤΑΙΠΕΔ ΕΥΔΑΠ

Φύση της προσβαλλόμενης πράξης Κατά το πρώτο μέρος: ατομική διοικητική πράξη – σκ. 10 (ειδική διαδικασία εκδόσεως αποφάσεων δημοσιευτέων σε ΕφΚυβ / απαγόρευση αναμεταβίβασης) Πρβλ. ΣτΕ (Ολ) 1176/2008: η απόφαση ΔΕΑ για ιδιωτικοποίηση μαρίνας Ζέας, λαμβανομένου υπόψη του κοινόχρηστου και του δημοσίου σκοπού αξιοποιήσεως είναι εκτελεστή διοικητική πράξη Κατά το δεύτερο μέρος: συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ώστε το ΤΑΙΠΕΔ να καταστεί νόμιμος αντιπρόσωπος του Δημοσίου στις ΓΣ των εταιρειών

Προθεσμία ΦΕΚ Β’ 1363/26.04.2012 - Κυκλοφορία για το κοινό: 8.5.2012 – Αναστολή δικαστικών διακοπών από 1.7.2012 – άσκηση αίτησης 06.09.2012 Έναρξη προθεσμίας: Άρθρο 13 Ν.3469/2006: «1. Τα Φ.Ε.Κ. κυκλοφορούν την ίδια ημέρα με την ημερομηνία έκδοσης την οποία φέρουν. (...) 2. Όταν δεν είναι δυνατή η κυκλοφορία φύλλου της "Εφημερίδος της Κυβερνήσεως" την μέρα την οποία φέρει ως ημερομηνία έκδοσης, κάθε ενδιαφερόμενος δικαιούται να ζητεί από το Εθνικό Τυπογραφείο κυρωμένο φωτοαντίγραφο του θεωρημένου και εγκεκριμένου δοκιμίου. (...) 3. Το φύλλο της "Εφημερίδος της Κυβερνήσεως" θεωρείται ότι κυκλοφόρησε την ημέρα που φέρει ως ημερομηνία έκδοσης. Για τον καθορισμό των προθεσμιών οι οποίες τάσσονται από την κείμενη νομοθεσία για την άσκηση δικαιώματος, κρίσιμη ημερομηνία θεωρείται η ημερομηνία της πραγματικής κυκλοφορίας του φύλλου της "Εφημερίδος της Κυβερνήσεως", εκτός αν ο ενδιαφερόμενος έχει λάβει επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του θεωρημένου και εγκεκριμένου δοκιμίου, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο. Ως πραγματική κυκλοφορία νοείται η πραγματική δυνατότητα διάθεσης του οικείου Φ.Ε.Κ. στο κοινό. Η ημερομηνία πραγματικής κυκλοφορίας βεβαιώνεται από τον Ειδικό Γραμματέα του Εθνικού Τυπογραφείου.» Αναστολή προθεσμίας λόγω δικαστικών διακοπών: ΣτΕ (Ολ) 2807/2002

Έννομο συμφέρον επί του κοινού ενδιαφέροντος των Ελλήνων πολιτών για το νομικό και ιδιοκτησιακό καθεστώς των δημοσίων επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας δεν θεμελιώνεται έννομο συμφέρον αυξημένο ενδιαφέρον, «λόγω κάποιου ιδιαίτερου δεσμού του αιτούντος προς την προσβαλλόμενη πράξη, ατομική ή κανονιστική, ή λόγω ιδιαίτερης ιδιότητας ή κατάστασης του αιτούντος, ένεκα της οποίας ο αιτών και ο στενός ή ευρύς κύκλος πολιτών στον οποίο ανήκει, ενδιαφέρεται εντονότερα από τους λοιπούς πολίτες για τη νομιμότητα της προσβαλλόμενης πράξεως.» Υλική ή ηθική βλάβη υπό ιδιότητα που αναγνωρίζεται από την έννομη τάξη

Έννομο συμφέρον για ΔΕΠΑ, ΕΥΑΘ, ΟΛΠ και ΟΛΘ Αναζητείται κατά περίπτωση ειδικός δεσμός αιτούντων με την πράξη ΔΕΠΑ / οικιακή κατανάλωση / ανταγωνισμός / εναλλακτικές / όχι απειλή στέρησης ζωτικού αγαθού ΟΛΠ: δεν προβάλλεται ότι συνδέονται με κάποια έννομη σχέση ΟΛΘ / ΕΥΑΘ : μόνος κάτοικος Θεσσαλονίκης παρατήθηκε Απόρριψη αίτησης ως απαράδεκτης

Έννομο συμφέρον για ΕΥΔΑΠ Όλοι οι αιτούντες αντισυμβαλλόμενοι ΕΥΔΑΠ – κάτοικοι περιοχής αρμοδιότητας ΕΥΔΑΠ Σύνδεση με προηγούμενη μεταβίβαση μετοχών Δημοσίου σε ΤΑΙΠΕΔ – άρα πλήρης αποξένωση Δημοσίου από μετοχικό κεφάλαιο ΕΥΔΑΠ – άρα κίνδυνος σχετικά με την παροχή υπηρεσιών υδρεύσεως και αποχετεύσεως = απολύτως αναγκαίες για βιοτικές ανάγκες Πλειοψηφία: συντρέχει έννομο συμφέρον Μειοψηφία: όχι, γιατί αφορά στο νομικό και ιδιοκτησιακό καθεστώς ΕΥΔΑΠ και δεν επηρεάζονται οι συμβάσεις (όχι άμεσο - όχι ενεστώς)

Πρβλ. ΣτΕ (Ολ) 2179-2189/2014 Αφορούν σε διαδικασίες αποκρατικοποίησης 2 υποθέσεις / ιδιωτική εταιρεία (αντισυμβαλλόμενο) Λοιπές: εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, μέτοχοι / σωματεία δεν επηρεάζεται από την αποκρατικοποίηση η δραστηριότητα των επιμέρους επιχειρήσεων, που θα μπορούσε να έχει οποιαδήποτε συνέπεια στους αιτούντες (κατά πλειοψηφία απαράδεκτη αίτηση)

Επί της ουσίας κρίση Επιδιώκεται η πλήρης αποξένωση του Δημοσίου από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, η οποία ιδιωτικοποιείται όχι μόνον τύποις αλλά και κατ’ ουσίαν, Το γεγονός αυτό καθιστά αβέβαιη τη συνέχεια της εκ μέρους της ΕΥΔΑΠ παροχής προσιτών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, και δη υψηλής ποιότητας, Αδιάλειπτη παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών δεν μπορεί να διασφαλισθεί πλήρως με την κρατική εποπτεία αγαθά και υπηρεσίες υψίστης ζωτικής σημασίας Μονοπωλιακή επιχείρηση Μη διαχωρισμός φυσικού μονοπωλίου Απουσία θεσμών ρύθμισης αγοράς Με βάση τα άρθρα 5 παρ. 5 και 21 παρ. 3 Σ, η προσβαλλόμενη πράξη κρίνεται κατά πλειοψηφία ακυρωτέα – η διαδικασία σταματά