Διανυσματικές Εικόνες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Advertisements

Χαρακτηριστικά εικόνας
Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Γ.Π.Α. «Δημιουργία.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
ΚΕΙΜΕΝΟ  Ο πρώτος τρόπος απεικόνισης πληροφορίας (και βασικός ως σήμερα).  Αδυναμία πρώτων υπολογιστών να χειριστούν άλλη μορφή πληροφορίας.  Πρόβλημα.
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
Γ ΕΠΑΛ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΟΤΥΠΑ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
Μέσα από τον υπολογιστή
Θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τα συστήματα τεχνικού σχεδιασμού ως εξής:  Βασίζονται σε γεωμετρικά σχήματα  Οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν αυτά τα σχήματα.
Δισδιάστατα γραφικά 2D Επίσης τα δισδιάστατα γραφικά μπορούν να διακριθούν δύο μεγάλες κατηγορίες: Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Εφαρμογές Πληροφορικής
Δομικά στοιχεία πολυμέσων:
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Επεξεργασία Εικόνας & Γραφικών
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Πώς βάζουμε έγγραφα του office και άλλα τέτοια αρχεία στα άρθρα μας Οι τύποι των εγγράφων που μπορούμε να βάλουμε είναι: Τα 2 πρώτα βήματα της αντιγραφής.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Καρακέτοβα Λούνα: Υπεύθυνη συλλογής πληροφοριών, Υπεύθυνη αξιολόγισης εργασίας Κουγιουμτζή Στέλλα: Υπεύθυνη αξιολόγισης υλικού, Υπεύθυνη επικοινωνίας Καραγιαννίδου.
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Μορφές των χωρικών δεδομένων
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
Ακαδημαϊκό έτος Εργαστήριο Προγραμματισμού και Επεξεργασίας Πληροφοριών Εισαγωγή στην γλώσσα SVG Αλεξ Καράκος.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Κινούμενη Εικόνα - Animation. … κάποτε ήταν το Κινούμενο Σχέδιο  Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί.
Εγγραφή ψηφιακής εικόνας: Πιστοτητα, θόρυβος, μνήμη, ανάλυση, μέγεθος, απεικόνιση στην οθονη (Συνάντηση 2) Ψηφιοποίηση & ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Τμημα.
Από τα αναλογικά στα ψηφιακά γραφικά Μέχρι τις αρχές του ‘80 τα στάδια συλλογής και επεξεργασίας της εικόνας περιοριζόταν σε αναλογικούς τρόπους (φωτογραφικές.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ. Τι είναι το λογισμικό CAD ? Είναι η σχεδίαση με τη βοήθεια του Η/Υ ή όπως έχει επικρατήσει διεθνώς με το ακρώνυμο:
Format και συμπίεση γραφικών
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Γραφιστικός Σχεδιαμός
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
Εφαρμογεσ Πληροφορικησ Ταξη Α΄ ΚεφΑλαιο 2
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Διανυσματικές & Ψηφιογραφικές Εικόνες
Print Ads Έντυπη Διαφήμιση
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
49ο Γυμνάσιο Αθήνας Πολυμέσα - Multimedia
Επεξεργασία Εικόνας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Υλικό, Λογισμικό και Εφαρμογές
Σχεδίαση Γραφικών Μάθημα 1ο.
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Αναπαράσταση Εικόνας.
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
Γραφιστικός Σχεδιαμός
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διανυσματικές Εικόνες Κεφ. 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ Διανυσματικές Εικόνες

Είδη ψηφιακών εικόνων Ψηφιογραφικές εικόνες (bitmaps ή Raster) Διανυσματικές εικόνες (Vector)

Διανυσματικές εικόνες

Διανυσματικές εικόνες H δημιουργία τους βασίζεται στην χρήση διανυσμάτων (vectors). Ο σχεδιασμός τέτοιων εικόνων μπορεί να γίνει από σχεδιαστικά πακέτα (Illustrator, Corel, AutoCAD, Fireworks κτλ.). Η περιγραφή τους γίνεται με μαθηματικούς τύπους οι οποίοι περιγράφουν τον τρόπο σχεδιασμού. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε την επιλογή αλλαγής οποιασδήποτε παραμέτρου που συνθέτει την εικόνα (χρώμα, σχήμα, μέγεθος, θέση). Χρησιμοποιούνται κυρίως για τον σχεδιασμό γραφικών από Αρχιτέκτονες, Σχεδιαστές προϊόντων, Γραφίστες, κτλ.) Βασική είναι η χρήση τους σε πακέτα CAD, Desktop Publishing και Computer Animation.

Διανυσματικές εικόνες Έχουν δύο πολύ βασικά χαρακτηριστικά: Αποθηκεύονται σε πολύ μικρό μέγεθος μνήμης σε σχέση με τις ψηφιογραφικές (επειδή αποθηκεύονται μόνο οι πληροφορίες για τον σχεδιασμό τους) Όσο και αν τις μεγεθύνουμε, αυτές αναπαράγουν τέλεια το σχήμα τους.

Βήμα – βήμα η δημιουργία μιας διανυσματικής εικόνας με τα κατάλληλα εργαλεία του προγράμματος

Μπορείτε να φτιάξετε και σείς το δικό σας cartoon; Αναγνωρίστε τα βασικά γεωμετρικά σχήματα!!! και Καλή Επιτυχία! «Inkscape»

Διανυσματικές εικόνες

Διανυσματική εικόνα και το περιεχόμενο του αρχείου της Διανυσματική εικόνα και το περιεχόμενο του αρχείου της <svg width="640" height="480" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" xmlns:svg="http://www.w3.org/2000/svg"> <!-- Created with SVG-edit - http://svg-edit.googlecode.com/ --> <g> <title>Layer 1</title> <rect fill="#00ff00" stroke="#ff0000" stroke-width="5" stroke-dasharray="null" stroke-linejoin="null" stroke-linecap="null" x="42" y="59.39999" width="134" height="75" id="svg_1"/> </g> </svg>

Προγράμματα δημιουργίας διανυσματικών εικόνων: Adobe Illustrator (εμπορικό πακέτο) Photoshop (εμπορικό πακέτο) Corel Draw (εμπορικό πακέτο) Fireworks (εμπορικό πακέτο) Inkspace δωρεάν svg-editor (δωρεάν online) raven (aviary suite) (δωρεάν online)

Τι γίνεται όταν τις μεγεθύνω; Ας το δούμε!

Διανυσματικές εικόνες Η μεγέθυνση μιας διανυσματικής εικόνας (vector image) αριστερά και η μεγέθυνση της ίδιας εικόνας που αποθηκεύτηκε σε χαρτογραφική μορφή (bitmap image):

Διανυσματικές εικόνες Η μεγέθυνση των ίδιων εικόνων:

Διανυσματικές εικόνες Η μεγέθυνση των ίδιων εικόνων ακόμη περισσότερο:

Διανυσματικές εικόνες Οι συνηθέστερες μορφές τους (format) είναι οι εξής: .dxf - Drawing Interchange Format .psd (Apple Viewer) .cdr (Corel DRAW) .svg (Svg-editor) .eps (Encapsulated PostScript) .swf ( Adobe Flash) .wmf (Windows Metafile)

Μπορώ να μετατρέψω μια ψηφιογραφική εικόνα σε διανυσματική;

Online εφαρμογή για μετατροπή ψηφιογραφική εικόνας σε διανυσματική: http://vectormagic.com

Zoom στη μετατροπή ψηφιογραφικής εικόνας σε διανυσματική: http://vectormagic.com

Ψηφιογραφικές και Διανυσματικές σε σχέση με τον τύπο και την ανάλυση Ψηφιογραφικές και Διανυσματικές σε σχέση με τον τύπο και την ανάλυση Ανάλυση εικόνας Τύπος εικόνας Μέγεθος αρχείου ΚΒ 640Χ480 bmp (ψηφιογραφική) 900 svg (διανυσματική) 3 1280Χ960 bmp 360 svg Παρατήρηση !!! Το μέγεθος της ψηφιογραφικής τετραπλασιάζεται όταν τετραπλασιάζεται ο αριθμός των εικονοστοιχείων της (διπλασιάστηκε η κάθε πλευρά). !!! Το μέγεθος της διανυσματικής παραμένει το ίδιο (διπλασιάζοντας την ανάλυση και μεγαλώνοντας και το μέγεθος του σχεδιασμένου αντικειμένου )

Σύγκριση Ψηφιογραφικών και Διανυσματικών Ψηφιογραφικές Διανυσματικές Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Ευχρησία, απλότητα, συμβατότητα, επεξεργασία με ψηφιακά φίλτρα απαιτούν μεγάλη υπολογιστική ισχύ,απαιτούν μεγάλη χωρητικότητα στο δίσκο (HD space), απαιτούν μεγάλη μνήμη (RAM), εξαρτώνται από το μέγεθος τους (resolution dependent) απαιτούν μικρή υπολογιστική ισχύ, έχουν μικρό μέγεθος ως αρχεία, απαιτούν λίγη μνήμη, δεν εξαρτώνται από το μέγεθος τους (resolution independent), διατηρούν την αρχική πληροφορία, οι δυνατότητες τους βελτιώνονται συνεχώς. ενώ μπορούνε να περιγράψουν πραγματικές εικόνες, δεν ενδείκνυται η χρήση τους, λόγω του τρόπου περιγραφής.

…συνοψίζοντας Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εικόνων όπως λογότυποι, σήματα κατατεθέντα κτλ. αλλά και ψευδο-τρισδιάστατων σχημάτων (προοπτική). Γραφικά ψηφίδων ή Ψηφιογραφικά (bitmap graphics): Όλα τα γραφικά που δημιουργούνται από ψηφιοποίηση υπαρκτών αντικειμένων (φωτογραφίες, εικόνες από σαρωτές κτλ.) ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

…συνοψίζοντας Η βασική διαφορά των δύο κατηγοριών είναι το χαρακτηριστικό της ανάλυσης (resolution). Τα διανυσματικά γραφικά «περιγράφουν» μια εικόνα με τη βοήθεια της αναλυτικής γεωμετρίας και, κατά συνέπεια, με τη βοήθεια εξισώσεων, ενώ τα γραφικά ψηφίδων λειτουργούν όπως ακριβώς ένα ψηφιδωτό: Όσο μικρότερες και περισσότερες ψηφίδες χρησιμοποιούνται, τόσο πιο ευκρινές και ακριβές είναι το τελικό αποτέλεσμα. Η ανάλυση μετράται σε κουκκίδες (ψηφίδες) ανά ίντσα (dots per inch, dpi). Για μια οθόνη, η ανάλυση των 72 ή 96 dpi είναι επαρκέστατη, αν όμως η εικόνα προορίζεται για επαγγελματική εκτύπωση, το ελάχιστο απαιτούμενο είναι οι 300 dpi. Τα διανυσματικά γραφικά είναι ανεξάρτητα ανάλυσης (resolution free), γιατί απλά δε χρησιμοποιούν ψηφίδες για το σχηματισμό της εικόνας. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των γραφικών είναι το βάθος χρώματος, δηλαδή το πλήθος των δυαδικών ψηφίων (bits) που χρησιμοποιούνται για την περιγραφή του χρώματος κάθε ψηφίδας (ή κάθε περιοχής στα διανυσματικά γραφικά). Το σημερινό στάνταρ είναι για μεν τις οθόνες βάθος χρώματος 24 bits ενώ για τις εκτυπώσεις 32 bits