Δ. Ε. 2: ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ DEA ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΘ ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΘ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ.
Advertisements

ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» ΜΟΝΑΔΑ Β’ - ΟΔΗΓΟΣ.
ΙΣΧΥΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ-ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΑΓΙΟΣ Συμβολαιογράφος Αθηνών, Dea Droit Communautaire Μέλος Δ.Σ ΣΣΕΑΠΑΔ Επιστημονικός Συνεργάτης στο Περιοδικό.
ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Υπεύθυνοι ΣΕΠ: ΤΣΙΟΝΚΗ Μ. - ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ Σ. ΝΕΑΠΟΛΗ: Αγ. Στεφάνου 26 Τηλέφωνο :
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ / Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ a
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- mail :
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Π. ΙΑΚΩΒΑΚΗ¹, Α. ΚΑΤΑΤΣΗ², Α. ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ³, ΑΘ. ΤΖΙΜΑΡΑ4, Α. ΑΝΤΩΝΙΟΥ5
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η Εκπαίδευση των Παιδιών με Αναπηρία στα Χρόνια της Κρίσης στην Ελλάδα από τη Σκοπιά των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Πελαγία Ι. Παπανικολάου ΜΔΕ Ποινικών &
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Νομοθετικό πλαίσιο για τα Εμπορικά Σήματα στην Ελλάδα
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΥΛΙΑΔΗ ΣΤΕΛΛΑ, ΜΒΑ
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58 ΑΘΗΝΑ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ IV προστασία κτιρίων – Η/Μ εγκαταστάσεις.
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Δ. Ε. 2: ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Salsa-Αργεντίνικο Τάνγκο
Κέντρο Συμβουλευτικής
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
Ιστορία και εικονογραφημένο βιβλίο
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
11. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
ΛΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Επισυνάπτονται τα 25 ΠΔΣΒ των αντίστοιχων Δήμων των 4 ΠΕ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Σκάλες Διδάσκων Νίκος.
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Οδός των Εξοχών Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΩΝ Γιαμπουδάκη & Νεάρχου Τηλ.& fax:
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας.
Γενικές Αρχές Συντήρησης Πέτρας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Πρότυπο παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων Γράψτε τον τίτλο του προγράμματος Σχολική μονάδα.
"Για να σερφάρεις στο Internet με ασφάλεια"
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ 3 Τοιχώματα - τα κατακόρυφα.
Οικονομική κρίση και αγορά εργασίας: Το τέλος των δημοσιονομικών αποκλίσεων και επιπτώσεις Σταύρος Ζωγραφάκης Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Δημιουργία ομάδας στο facebook
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ Ν
ΕΡΓΟ : «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» (Α.Σ.
Το μοντέλο JOHARI.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Αςφαλεια ςτο ψηφιακο κοςμο
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ Νίκος Κ. Μπάρκας
Προκήρυξη - Ανακοίνωση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δ. Ε. 2: ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ; Δ. Ε. 2: ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ; Οι εντολές δείκτες ελευθερίας ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ  E-mail: mail@lyk-peir-mytil.les.sch.gr ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ – Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E-mail: gzee11@otenet.gr

ΔΟΓΜΑ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ Για πολλούς ο όρος δόγμα σημαίνει ένα αφηρημένο εγκεφαλικό αξίωμα, άσχετο προς την καθημερινή ζωή, το οποίο ο άνθρωπος οφείλει να αποδέχεται τυφλά, σαν ιδεολογία. Αν ανοίξουμε ένα λεξικό, θα διαπιστώσουμε ότι ο όρος δογματισμός καταδεικνύει την έλλειψη κριτικής σκέψης και προσκόλληση σε κάποια θεωρία, αρχή ή δοξασία που δε στηρίζεται σε αποδείξεις, ή που θεωρείται επιστημονικά ξεπερασμένη.

ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑ «Το εκκλησιαστικό γεγονός δεν κομίζει αντικειμενικές “αλήθειες” ικανές να αποτελέσουν ατομικές “πεποιθήσεις”, δεν προϋποθέτει “δόγματα”, αξιωματικές αποφάνσεις, υποχρεωτικές “αρχές”, όπως οι θρησκείες. Η μόνη αντικειμενική πληροφόρηση συμβατή με το εκκλησιαστικό γεγονός είναι η πρόσκληση στο “έρχου και ίδε”, (Ιω. 1, 48). Δηλαδή ένα κάλεσμα να μετάσχει ο άνθρωπος σε συγκεκριμένες σχέσεις, σχέσεις κοινωνίας της ζωής, σε κοινό άθλημα ατομικής του καθενός αυθυπέρβασης και αυτοπροσφοράς. Με στόχο εκείνη τη γνώση που προκύπτει όταν αγαπάει κανείς». Χρήστος Γιανναράς, Ενάντια στη θρησκεία, εκδ. Ίκαρος, Αθήνα 2006, σ. 64.

Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ Σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι να προσφέρει ένα σύστημα ηθικής, δηλαδή καταλόγους καλών και κακών πράξεων, ή κανόνες καλής συμπεριφοράς. Ο αληθινός χριστιανός δεν περιορίζεται στη θεωρητική αποδοχή ή διακήρυξη της πίστεώς του, αλλά προχωρεί στην εφαρμογή του περιεχομένου της. Οι εντολές του Θεού γίνονται κατανοητές, όταν μεταβάλλονται σε ζωή και οδηγούν στη βαθύτερη γνώση και πληρέστερη επίγνωση του θελήματός Tου. Δεν είναι γράμμα, αλλά τροφή που ζωογονεί τον άνθρωπο. Όταν η σχέση του ανθρώπου με το Θεό περιορίζεται μόνο σε λόγια, τότε και οι εντολές του παρουσιάζονται ως αντικειμενικές αξίες, χωρίς πραγματική σχέση με τη ζωή.

ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ Οι εντολές του Θεού καλούν τον άνθρωπο σ’ ένα τρόπο ζωής, που αντιστοιχεί στην κατά φύση ύπαρξή του. Γι’ αυτό και η τήρησή τους εξυγιαίνει την ανθρώπινη ζωή. Με την τήρησή τους ο άνθρωπος διατηρεί ζωντανή κοινωνία με το Θεό. Βέβαια, όποιος τις τηρεί θα πρέπει να γνωρίζει ότι δεν εργάζεται για την ατομική του δόξα. Στην περίπτωση αυτή, καλλιεργείται ο εγωκεντρισμός, που απομακρύνει τον άνθρωπο από το Θεό, αλλά και από τον συνάνθρωπό του. Ο άνθρωπος δεν υπάρχει ως μονάδα, αλλά ως πρόσωπο σε σχέση και κοινωνία με άλλα πρόσωπα και με τον κόσμο ολόκληρο.

ΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ; Η Εκκλησία δεν έχει ως σκοπό να προτείνει στον άνθρωπο ένα σύστημα ηθικής. Προτείνει ένα τρόπο ζωής, τον οποίο ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να τον ακολουθήσει ή όχι. Υπ’ αυτό το πρίσμα η προσέγγιση των εντολών του Θεού δεν μπορεί να είναι δικανική και νομικίστικη, που δείχνουν έναν Θεό δικαστή. Τουναντίον, οφείλουμε να τις βλέπουμε ως συμβουλές µε προσωπική ευθύνη, που αφορούν την ολόκληρη την ύπαρξη του άνθρωπο, ως ασφαλιστικές δικλείδες που του εξασφαλίζουν την ελευθερία από τις δυνάμεις της φθοράς και του ατομικισμού.

Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ Στην παράδοση της Εκκλησίας πνευματικός άνθρωπος είναι εκείνος που ως σώμα και ψυχή διαποτίζεται από την παρουσία του Αγίου Πνεύµατος, κι όχι όποιος δίνει έμφαση μόνο στο μισό του εαυτό, το πνεύμα και περιφρονεί το άλλο μισό, το σώµα. Ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς λέγει ότι ο πνευματικός άνθρωπος «εκ τριών υφέστηκε, χάριτος Πνεύματος επουρανίου, ψυχής λογικής και γηΐνου σώματος», (Υπέρ των ιερώς ησυχαζόντων 1, 3, 43, Συγγράμματα, τ. Α΄, σ. 454). Δρόμοι βίωσης τούτης της πνευματικότητας, σημαντικοί οδοδείκτες είναι τα μυστήρια της Εκκλησίας, με τα οποία ο άνθρωπος βιώνει την παρουσία του Θεού στη γη εδώ και τώρα.

ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Η ένταξη του ανθρώπου μέσα στην Εκκλησία όπου αποκαλύπτεται ο Τριαδικός Θεός, στηρίζεται στα μυστήρια. Μακριά από κάθε άποψη που τα θέλει να είναι απλές μηχανιστικές τελετές, τα μυστήρια λειτουργούν ως θυρίδες απ’ όπου ο άνθρωπος μπορεί να γευτεί τη θεία ενέργεια, η οποία συνδέεται άρρηκτα με ολάκερο το σώμα της Εκκλησίας. Χάρη και χαρίσματα, πλουσιοπάροχα δηλαδή δώρα, πλουτίζουν τον άνθρωπο και κάθε μέλος του σώματος της Εκκλησίας. Τούτο το σώμα της Εκκλησίας, απαρτιζόμενο απ’ όλα τα μέλη της Εκκλησίας, τον 14ο αιώνα ο άγιος Νικόλαος Καβάσιλας το περιγράφει σαν ένα δέντρο, που τα κλαδιά του είναι τα μυστήρια της Εκκλησίας.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Το τριαδικό δόγμα Η Αγία Τριάδα του Ανδρέα Ρούμπλιεφ, Μόσχα 1330. Οι τρεις άγγελοι λεπτοί και ευκίνητοι είναι σε συνομιλία, αναπαύονται, αλλά η ανάπαυσή τους είναι μεθυστική. Εάν ενώσει κανείς τα άκρα του τραπεζιού στο σημείο που βρίσκεται σωστά επάνω από το κεφάλι του μεσαίου αγγέλου, βλέπει ότι οι άγγελοι τοποθετούνται ακριβώς σε ένα ισόπλευρο τρίγωνο: σημαίνει την ενότητα και την ισότητα της Τριάδας, της οποίας η κορυφή είναι η πηγαία θεότητα, ο Πατήρ.

ΕΝΔΙΕΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, Ενάντια στη θρησκεία, εκδ. Ίκαρος, Αθήνα 2006. ΕΥΔΟΚΙΜΟΦ Π., Η Ορθοδοξία, μτφρ. Αγαμέμνων Μουρτζόπουλος, εκδ. Ρηγόπουλος, Θεσσαλονίκη 1972. ΖΗΙΟΥΛΑΣ ΙΩ., (Μητροπολ. Περγάμου), «Χριστολογία και ύπαρξη», Σύναξη, 2(Άνοιξη 1982)9-20. ΚΑΡΔΑΜΑΚΗΣ Μ., (πρωτοπρ.), Ορθόδοξη πνευματικότητα, εκδ. Ακρίτας, Αθήνα 1993. ΜΑΡΤΖΕΛΟΣ Γ., Ορθόδοξο δόγμα και θεολογικός προβληματισμός. Μελετήματα Δογματικής Θεολογίας, ττ. Α΄- Β΄, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1993, 2000. ΜΑΤΣΟΥΚΑΣ Ν., Γένεση και ουσία του ορθόδοξου δόγματος, εκδ. Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, Θεσσαλονίκη 1969. Ο ΙΔΙΟΣ, Δογματική και συμβολική Θεολογία. Εισαγωγή στη θεολογική γνωσιολογία, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1983. ΝΕΛΛΑΣ Π., Ζώον θεούμενον. Προοπτικές για μια ορθόδοξη κατανόηση του ανθρώπου, εκδ. Αρμός, Αθήνα 1995.