Πρότυπα Προγραμματισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προγραμματισμός PASCAL
Advertisements

7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Πίνακες.
Διαφάνειες παρουσίασης #5
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Δομές Διακλάδωσης.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ(ΒΡΟΧΟΙ)
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος ε
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος δ
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
Προγραμματισμός PASCAL
Διαφάνειες παρουσίασης #3
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
ORACLE PL/SQL Άρης Στουγιαννίδης. ΒΡΟΧΟΣ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΗ FOR REM forloop.sql REM This is an example of a FOR loop. BEGIN FOR v_Counter IN LOOP INSERT.
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 12: Παραγωγή Ενδιάμεσου Κώδικα (Σημασιολογικές ρουτίνες μετάφρασης-Μέρος Β) Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Η δημοφιλέστερη γλώσσα Hardware
Διαφάνειες παρουσίασης #2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Κωδικός Θ: ΤΠ4003, Κωδικός Ε: ΤΠ4103 (ΜΕΥ/Υ) Ώρες (Θ - ΑΠ - Ε): Προαπαιτούμενα: ΤΠ2003,2103.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 7 : Πίνακες I Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός Object-Oriented Programming.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (Object Oriented Programming)
Ενότητα 12 : Ασκήσεις Επανάληψης Β’ Αλέξανδρος Τζάλλας
Ενισχυτική διδασκαλία
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Καθορίζουν το είδος των υπό δημιουργία περιπτώσεων ελέγχου.
Ενισχυτική διδασκαλία
Ενότητα 5 : Υποπρογράμματα II Αλέξανδρος Τζάλλας
Ενότητα 1 : Εισαγωγικά Στοιχεία της Pascal Αλέξανδρος Τζάλλας
Ηλιακό Σύστημα.
Ενισχυτική διδασκαλία
Πως μπορούν να μάθουν καλύτερα
ΟΠΑ -Τεχνολογία Λογισμικού – Εμμ. Γιακουμάκης
Διδάσκων: Κων/νος Κώτης
Δομημένος Προγραμματισμός
Η χιονονιφάδα και το τρίγωνο του Pascal
ΓΛΩΣΣΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Διαφάνειες 1-8 και 18,19,22,23 από: eclass. sch. gr/modules/video/file
Η στήριξη και η κίνηση στους ζωικούς οργανισμούς
Ενότητα 8 : Πίνακες IΙ Αλέξανδρος Τζάλλας
Η Κωνσταντινα και οι αραχνεσ τησ
Διαφάνειες 1-8 και 18,19,22,23 από: eclass. sch. gr/modules/video/file
Διάλεξη 3 Αλγόριθμοι & Προγραμματισμός Εισαγωγή στις Εφαρμογές ΤΠΕ
JAVA – Basic OOP Principles
Δυναμικός Κατακερματισμός
Κεφάλαιο 7 10/11/2018 Ξένιος Αντωνιάδης.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ
Εισαγωγή στον αλγεβρικό λογισμό
Δομές ροής προγράμματος
Max-Flow: Non-terminating example with irrational capatcities
Οδηγική Συμπεριφορά των Ελλήνων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρότυπα Προγραμματισμού Στην ενότητα αυτή θα παρουσιαστούνε συνοπτικά κάποια γνωστά πρότυπα προγραμματισμού.

Διαδικαστικός Προγραμματισμός (Procedural Programming) Κάθε πρόγραμμα αποτελείται από δύο βασικά δομικά στοιχεία: 1) Από εντολές που περιγράφουν βήμα – βήμα την διαδικασία επίλυσης του προβλήματος. 2) Από δομές δεδομένων, όπου αποθηκεύονται τα δεδομένα του προβλήματος Παραδείγματα διαδικαστικών γλωσσών: Pascal C

Κάθε διαδικαστική γλώσσα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον τις εξής κατηγορίες εντολών: Εντολές ανάθεσης Εντολές συνθήκης Εντολές επανάληψης Εντολές εισόδου - εξόδου

Εντολές ανάθεσης Με αυτές καταχωρούνται τιμές σε μεταβλητές. Παραδείγματα: A = 5 (εκχωρεί στην μεταβλητή Α την τιμή 5) B = 7 (εκχωρεί στην μεταβλητή Β την τιμή 7) C = A + B (εκχωρεί στην μεταβλητή C το άθροισμα των τιμών των μεταβλητών Α και Β, δηλαδή την τιμή 12)

Εντολές Συνθήκης Με αυτές μια ομάδα εντολών θα εκτελεστεί ή όχι ανάλογα με την τιμή μιας συνθήκης. Τι σημαίνει συνθήκη; Παράδειγμα: «Άν βρέχει, θα πάρω ομπρέλα» Η συνθήκη είναι το «Αν βρέχει» και η ενέργεια που θα γίνει αν η συνθήκη ισχύει είναι ότι «θα πάρω ομπρέλα». Μια συνθήκη μπορεί να είναι Αληθής ή Ψευδής (να ισχύει ή να μην ισχύει)

Ένα παράδειγμα ακόμα: if (x > 0) then printf (“ Θετικός αριθμός”); else printf (“Αρνητικός αριθμός ή μηδέν”); Σχηματικά:

Εντολές Επανάληψης Πολύ σημαντικό εργαλείο. Δίνεται η δυνατότητα να εκτελείται επαναληπτικά ένα σύνολο εντολών. Το πλήθος των επαναλήψεων καθορίζεται από μια συνθήκη. Παράδειγμα: while a > 0 do begin a:= a - 1; x:= x + a; end;

Εντολές εισόδου – εξόδου Είναι οι εντολές με τις οποίες το πρόγραμμα χειρίζεται την ροή δεδομένων από και προς τις περιφερειακές μονάδες του υπολογιστή, π.χ πληκτρολόγιο – οθόνη. Παραδείγματα: Readln (a); Θα διαβάσει έναν αριθμό από το πληκτρολόγιο και θα τον αποθηκεύσει στην μεταβλητή a. Writeln (‘This is an example’); Θα εμφανίσει το μήνυμα This is an example στην οθόνη.

Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (αντικειμενοστραφής = αυτός που στρέφεται στα αντικείμενα) Object Oriented Programming - OOP Πρώτες ιδέες εμφανίστηκαν την δεκαετία 1960 με την γλώσσα Simula. Γνωστές αντικειμενοστραφείς γλώσσες: SmallTalk, Java, C++ Κεντρικές ιδέες είναι: Τα αντικείμενα (objects) Το αντικείμενο είναι ένα προγραμματιστικό πακέτο, το οποίο αποτελείται από διαδικασίες και δεδομένα που σχετίζονται μεταξύ τους. Οι διαδικασίες ονομάζονται μέθοδοι και τα δεδομένα ιδιότητες. Ένα πρόγραμμα αποτελείται από αντικείμενα τα οποία αλληλεπιδρούν μεταξύ τους με μηνύματα.

Ένα παράδειγμα αντικειμένου Θεωρείστε το αντικείμενο αυτοκίνητο. Θα μπορούσε να έχει για μεθόδους τις: οδήγηση, ταχύτητα, καύσιμα. Θα μπορούσε να έχει για ιδιότητες: 50 km/h, 1/3 (του ντεπόζιτου) Ένα άλλο αντικείμενο θα μπορούσε να το ρωτήσει: «Πες μου την ταχύτητά σου»

Λογικός Προγραμματισμός Είναι επηρεασμένος από τη μαθηματική λογική Ένα πρόγραμμα αποτελείται από: 1. Λογικές προτάσεις 2. Μηχανισμό εξαγωγής συμπερασμάτων Γνωστή γλώσσα λογικού προγραμματισμού: Prolog Ο χρήστης μπορεί να υποβάλλει ερωτήσεις στο πρόγραμμα και αυτό να απαντήσει με ΝΑΙ ή ΌΧΙ.

Παράδειγμα: Πατέρας (Δίας, Άρης): Είναι ένας κανόνας που ορίζει ότι ο Δίας είναι ο πατέρας του Άρη. Ερώτηση: «Είναι ο Άρης πατέρας της Αρμονίας;» ΝΑΙ Ερώτηση: «Είναι η Αρμονία κόρη της Αφροδίτης;» Ερώτηση: «Είναι η Αρμονία και ο Διόνυσος αδέρφια;» ΟΧΙ

Συναρτησιακός Προγραμματισμός (ή εφαρμοστικός προγραμματισμός) Έχει ως βάση την συνάρτηση με την μαθηματική της έννοια. Βασική έννοια που χρησιμοποιεί είναι η έννοια της αναδρομής. Μια γνωστή συναρτησιακή γλώσσα είναι η Miranda.

Ανάπτυξη λογισμικού Τι σημαίνει ανάπτυξη λογισμικού; Επίλυση προβλημάτων με υπολογιστή. Τα βήματα της ανάπτυξης λογισμικού είναι: Προσδιορισμός των απαιτήσεων του προβλήματος Ανάλυση του προβλήματος Σχεδιασμός αλγορίθμου Υλοποίηση αλγορίθμου Έλεγχος και επαλήθευση του τελικού προγράμματος Συντήρηση και ενημέρωση του προγράμματος Τεκμηρίωση

Μια μικρή υπενθύμιση Τι είναι αλγόριθμος; Αλγόριθμος είναι μια σειρά από βήματα, τα οποία ακολουθούμε για να επιλύσουμε ένα πρόβλημα. Τα βήματα πρέπει να είναι σαφή και να υπάρχει συγκεκριμένο σημείο περάτωσης της διαδικασίας. Η υλοποίηση ενός αλγορίθμου γίνεται σε περιβάλλον κάποιας γλώσσας προγραμματισμού και έτσι δημιουργείται ένα πρόγραμμα.

Τρόποι παράστασης αλγορίθμων Οι αλγόριθμοι μπορούν να παρασταθούν στο χαρτί με πολλούς τρόπους. Οι πιο συνηθισμένοι είναι: Με φυσική γλώσσα (η γλώσσα που μιλάμε) Με ψευδοκώδικα Με λογικά διαγράμματα Ακολουθούν παραδείγματα του αλγορίθμου επίλυσης της εξίσωσης αx2 + βx + γ = 0

Φυσική γλώσσα

Ψευδοκώδικας

Λογικό διάγραμμα