«Ιστορία των Μαθηματικών στη Β΄ Λυκείου»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γαλιλαίος Γαλιλέι.
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Έ.
EVARIST GALOIS: Ο ΑΣΤΑΤΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΕΝOΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ
Διδάσκοντας Μαθηματικά
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Γιάννης Θωμαΐδης Πέτρος Οικονόμου
Γιάννης Σταματίου Τεχνικές αντιστροφής γεννητριών συναρτήσεων Webcast 7.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : ΑΛΛΑ ΣΙΡΟΚΟΦΣΚΙΧ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι Ιανουάριος 2014.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Η μετεξέλιξη της μαθηματικής παιδείας στη Δυτική Ευρώπη, την περίοδο της Αναγέννησης του Ν.Καστάνη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
NOBEL ΦΥΣΙΚΗΣ NOBEL ΦΥΣΙΚΗΣ Νομπελίστας : Niels Bohr Υποψήφιος : J.J.Tomson.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
Η Συμβολή της Επίλυσης του Προβλήματος του Βραχυστόχρονου στη Γέννηση του Λογισμού των Μεταβολών Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία Ολυμπία Ι. Ηλιοπούλου.
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τομέας Ηλεκτρονικής 2 ου ΕΠΑ.Λ Λαμίας Μελέτη και Εφαρμογή Τηλεματικών Υπηρεσιών σε πραγματικές συνθήκες για τα.
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Θ.Ε.3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Λέοναρντ Όιλερ (Leonard Euler)
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Από τους: Χάρις, Ειρηναίος, Μαρίνος Τάξη Ε’ Δημοτικό Σχολείο Παλώδιας
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
4 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡ0ΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή
Ερευνητική εργασία (Project)
21ος αιωνας Παναγιώτης Πατατούκος & ΖήσηςΚωστάκης.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Φοιτητής: Γκούλης Ευάγγελος ΑΕΜ: 3342
ΑΣΥΜΠΤΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ & ΠΡΟΣΘΕΣΗ
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Α3…!!!.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ιστορία των Μαθηματικών στη Β΄ Λυκείου» «Ιστορία των Μαθηματικών στη Β΄ Λυκείου»

Η Άλγεβρα στην Αναγέννηση Καλογεροπούλου Φλώρα Καραχάλιου Εριέττα Κρητικού Χριστιάνα Νικολακέα Μελίνα Πουπάκης Αλέξανδρος Θεοδωρής Τάσσης

Ιταλία, 14ος αιώνας Ανάπτυξη του εμπορίου Μεταβολή της οικονομίας Ανάγκη για περαιτέρω ανάπτυξη των μαθηματικών Ιταλοί αβακιστές : Εκπαίδευση των εμπόρων για επίλυση προβλημάτων

Καινοτομίες: Νέο σύστημα αρίθμησης (δεκαδικό). Αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων. Ευρωπαίοι λόγιοι εφάρμοσαν τις τεχνικές αυτές για την επίλυση θεωρητικών προβλημάτων. Εισαγωγή συμβόλων στην Άλγεβρα.

Εξισώσεις υψηλότερου βαθμού Dardi: κανόνες λύσης τεταρτοβάθμιων εξισώσεων. Piero della Francesca: επεκτείνει τους προηγούμενους κανόνες για εξισώσεις 5ου και 6ουβαθμού. Leonardo της Πίζας: Ασχολήθηκε με την πρακτική γεωμετρία. Οι αβακιστές όμως δεν κατάφεραν να δώσουν μια πλήρη λύση στην γενική μορφή μιας τριτοβάθμιας εξίσωσης.

Η μάχη… Δημοπούλου Μυρτώ Βούλα Βλάχου Μελετίου Θεοδώρα Κωνσταντίνος Μήλας

Η πανεπιστημιακή ζωή ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή. Ιταλία 15ος - 16ος αιώνας: Η πανεπιστημιακή ζωή ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή. Δεν υπήρχε μονιμότητα των καθηγητών. Η επαγγελματική τους αποκατάσταση απαιτούσε φήμη και κύρος. Κατακτιούνταν με δημόσιες «μονομαχίες».

Οι «μονομαχίες» Δύο ανταγωνιστές υποψήφιοι. Παρουσίαζαν ο ένας στον άλλον έναν κατάλογο προβλημάτων. Όταν ένας καθηγητής ανακάλυπτε κάτι νέο, ήταν προς όφελός του να το κρατά κρυφό. Ο καθένας παρουσίαζε στον άλλον τις λύσεις που βρήκε στα προβλήματα που του είχε θέσει.

Scipione Del Ferro (1465 – 1526) Δε δημοσίευσε ποτέ την πρόοδο του. Καθηγητής Μαθηματικών εργάστηκε στην επίλυση της κυβικής εξίσωσης. Δε δημοσίευσε ποτέ την πρόοδο του. Πριν πεθάνει αποκαλύπτει τη λύση στο μαθητή του και στο διάδοχό του στο πανεπιστήμιο.

Antonio Maria Fiore Μαθητής του Del Ferro. Δε δημοσιεύει Τη λύση. Καλεί τον Tartaglia σε μονομαχία, την οποία έχασε.

Gerolamo Cardano (1501-1576) Ζήτησε από τον Tartaglia να του δείξει τη λύση. Υποσχέθηκε να μην αποκαλύψει τη λύση. Τελικά εκδίδει βιβλίο με τη λύση.

Αποτελέσματα: Οι αρνητικοί αριθμοί γίνονται δεκτοί ως λύσεις προβλημάτων. Ανακάλυψη των μιγαδικών αριθμών. Οι Abel και Galois ανεξάρτητα εργαζόμενοι ο ένας από τον άλλο και 2 αιώνες μετά έδωσαν απάντηση στο τι συμβαίνει με εξισώσεις μεγαλύτερου ή ίσου του πέμπτου βαθμού.

Μιγαδικοί Αριθμοί Μπάρκας Κωνσταντίνος Ζερβός Ζαχαρίας Γεωργακόπoυλος Ηλίας Αργυρόπουλος Χρήστος Κυριακού Δημήτρης

Rafael Bombelli (1526-1572) Έζησε στην Ιταλία τον 16ο αιώνα Εργαζόταν ως μηχανικός

Έγραψε ένα συστηματικό κείμενο άλγεβρας στα Ιταλικά βασισμένο στην Ars Magna και το βιβλίο του Cardano. Μελέτησε τις κυβικές εξισώσεις. Το έργο του περιλαμβάνει αφηρημένα αριθμητικά προβλήματα.

Μιγαδικοί Αριθμοί Η έννοια του Μιγαδικού αριθμού Δημιουργήθηκαν στην προσπάθεια επίλυσης εξισώσεων 3ου βαθμού. Διαπιστώθηκε η ύπαρξη εξισώσεων με πραγματικές ρίζες αλλά με αρνητική υπόριζη ποσότητα. Δίλημμα Ο Rafael Bombelli έδωσε τη λύση εισάγοντας την έννοια του μιγαδικού αριθμού.

Βιογραφία Abel-Galois Μέλη Ομάδας: Βουράκης Παύλος Δρόσος Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος Γιάννης Καρπαθιωτάκης Σπύρος

Evariste Galois (1811-1832) Γεννήθηκε στο Bourg-la-Reine, μια πόλη κοντά στο Παρίσι. Έλαβε τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσής του στο σχολείο Lois-le-Grand, όπου ανακάλυψε από νωρίς το μαθηματικό του ταλέντο.

Πριν την ενηλικίωσή του υπέβαλλε μια εργασία αναλύοντας την επιλυσιμότητα εξισώσεων που ο βαθμός τους είναι πρώτος αριθμός. Ωστόσο απέτυχε δύο φορές να εξασφαλίσει την εισαγωγή του στην Ecole Polytechnique. Αναγκάστηκε να εγγραφεί στην Ecole Normale στην οποία επικρατούσε ένα καταπιεστικό κλίμα. Τελικά αποβλήθηκε εξαιτίας των έντονων πολιτικών του φρονημάτων.

Συνεχίζοντας την μαθηματική του έρευνα κατέθεσε μια ανανεωμένη εκδοχή της εργασίας του για την επιλυσιμότητα. Ωστόσο το χειρόγραφό του απορρίφθηκε. Προτού δημοσιευτεί το βιβλίο του, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, αναγκάστηκε να λάβει μέρος σε μια μονομαχία στην οποία και σκοτώθηκε. Την προηγούμενη νύχτα έγραψε μια επιστολή, σχολιάζοντας τα χειρόγραφά του, με αποδέκτη ένα φίλο του.

Niels Henrik Abel (1802-1829) Ο Abel γεννήθηκε το 1802 στο Stravanger της Νορβηγίας. Φοίτησε στο Cathedral School όπου ήρθε σε επαφή με προχωρημένα μαθηματικά.

Σε σημαντικό μέρος της μελέτης του ανέπτυξε θεωρία για την επίλυση εξισώσεων πέμπτου βαθμού με ριζικά, η οποία αποδείχθηκε λανθασμένη. Συνεχίζοντας να μελετά το πρόβλημα αυτό κατέληξε πως η λύση του είναι αδύνατη. Το 1826 ξεκίνησε να ταξιδεύει στην Ευρώπη για να συναντήσει μεγάλους μαθηματικούς.

Πέθανε από φυματίωση το 1829 σε ηλικία μόλις 27 ετών χωρίς να καταφέρει να εργαστεί μόνιμα σε πανεπιστήμιο. Οι Abel και Galois ανεξάρτητα εργαζόμενοι ο ένας από τον άλλο και 2 αιώνες μετά έδωσαν απάντηση στο τι συμβαίνει με εξισώσεις μεγαλύτερου ή ίσου του πέμπτου βαθμού.

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας. Ερωτήσεις – παρατηρήσεις, σχόλια.