Σκηνική μουσική - Η όπερα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Η ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Ο λόγος που επέλεξα να ασχοληθώ με αυτό το είδος μουσικής είναι γιατί μετά από πολλά χρόνια αναζήτησης κατάφερα επιτέλους να βρω τη.
Ff.c Επέλεξα τους FF.C ή αλλιώς FortiFied Concept που σημάνει ‘Οχυρωμένη Αντίληψη’, διότι μέσα από την μουσική τους έμαθα πράγματα που δεν πρόκειται να.
Σχέδια μαθημάτων μουσικής
1.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
Κιθάρα Μαριέττα.
Εκπαιδευτικο προγραμμα Συμφωνικησ Ορχηστρασ Κυπρου 20 Νοεμβριου, 2014
… από την αρχή της μέχρι σήμερα ...
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
ΟΠΕΡΑ.  Η όπερα αποτελεί μουσικό θεατρικό είδος, είναι δηλαδή μουσική σύνθεση που περιλαμβάνει συγχρόνως και σκηνική δράση. Οι διάλογοι των ηθοποιών.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
Τα κύρια συστατικά του κινηματογράφου, ο οποίος αποτελεί ένα οπτικοακουστικό θέαμα, είναι: ο λόγος, η εικόνα, ο ήχος/μουσική. Αυτά τα συστατικά αλληλεπιδρούν.
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΤΣΙΛ ΜΠΕΡΕ ΚΕΧΑΓΙΑ ΣΙΜΠΕΛ ΧΕΙΜΑΡΙΩΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ.
Μελοποίηση-Παρουσίαση Κοντακίου Αγίου Ρωμανού του μελωδού π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης-Κωνσταντίνος Κεντρωτής, ΠΕ16.01 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Βυζαντινή μουσική Με τον όρο βυζαντινή μουσική εννοούμε την μουσική της Ανατολικής Ορθόδοξης εκκλησίας που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε στο Βυζάντιο.
Μοτίβο. Μοτίβο: α) Μουσική Ιδέα, συνήθως μικρή σε έκταση, της οποίας τα μελωδικά, ρυθμικά ή αρμονικά στοιχεία χρησιμοποιούνται, με την επεξεργασία τους.
Συνηθισμένα όργανα ντραμς κιθάρα. Συνηθισμένα όργανα ντραμς κιθάρα.
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Ακροβάτες της τύχης ! Τάξεις: A’,B’,Γ’,Δ’,Ε΄,ΣΤ΄ 4o Δημοτικό Σχολείο Δάφνης Δεκέμβριος 2014 Τάξεις: A’,B’,Γ’,Δ’,Ε΄,ΣΤ΄ 4o Δημοτικό Σχολείο Δάφνης Δεκέμβριος.
Μουσικά Όργανα.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα V. Νυσσόμενα έγχορδα ΙΙ. Λαούτο Ανήκει στο γένος των λαούτων και είναι αχλαδόσχημο. Ο βραχίονάς του φέρει τάστα και η κεφαλή που.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μουσικά Σύνολα Τα είδη τραγουδιών και η θρησκευτική μουσική στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση.
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Πολυφωνική φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα
Ιστορία της Μουσικής Ενότητα 2: Η Προκλασική Περίοδος
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
Φωνητικά μουσικά σύνολα Ι
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ.
ΟΠΕΡΕΤΕΣ.
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΟΡΧΗΣΤΡΑ κ.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
Το οργανολόγιο της Συμφωνικής ορχήστρας ανά περίοδο.
Ελμπαχλαουάν Μαρουσώ,Δαρλής Μιχάλης,Καραγιάννη Λίνα,Καβέτσος Γιάννης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σκηνική μουσική - Η όπερα Μουσικά Σύνολα Σκηνική μουσική - Η όπερα

Όπερα Στην όπερα συνυπάρχουν διάφορες τέχνες όπως: η μουσική, το θέατρο, η ποίηση, ο χορός. Ο όρος προέρχεται από το opus που σημαίνει έργο. Η διαφορά με το θέατρο είναι ότι η μουσική δεν λειτουργεί ως μουσική υπόκρουση, αλλά έχει ενεργητικό χαρακτήρα υπογραμμίζοντας τις διαθέσεις των ηρώων και συμμετέχοντας στην εξέλιξη της δράσης.

Όπερα Αποτελείται από πληθώρα μουσικών συνόλων (ορχήστρα, χορωδία, φωνές) που σχηματίζουν ένα μεγάλο μουσικό σύνολο. Αποτελείται από πράξεις και σκηνές όπως τα θεατρικά έργα. Το κείμενο που χρησιμοποιείται ονομάζεται λιμπρέτο.

Όπερα Η όπερα δημιουργήθηκε στην Φλωρεντία στα τέλη του 16ου αιώνα μέσα από την προσπάθεια κύκλου λόγιων να αναβιώσουν την αρχαία ελληνική τραγωδία. Οι πρώτη όπερα σε κείμενο Ρινουτσίνι και μουσική Πέρι είναι η Δάφνη και σε μουσική Κατσίνι η Ευρυδίκη. Οι πρώτες όπερες αποτελούνταν από: Την αρχαία ελληνική μονωδία που πήρε τη μορφή μελωδικής απαγγελίας με συνοδεία κιθάρας. Χορωδιακά μέρη. Οργανικά μέρη και χορούς.

Όπερα Πρώτο σημείο σταθμός στην όπερα είναι η όπερα Ορφέας (1607) του Μοντεβέρντι, η οποία καθιερώνει: Το ρετσιτατίβο που είναι το απαγγελτικό ύφος και το οποίο εξελίσσεται σε stile rappresentativo (παραστατικό). Το λυρικοδραματικό ρετσιτατίβο με συνοδεία ορχήστρας. Άριες (τραγούδια). Ορχηστρικά μέρη και χορούς. Χορωδιακά μέρη.

Όπερα Στο Μπαρόκ αναπτύσσονται δύο είδη όπερας: Η Σοβαρή όπερα (opera seria) Κωμική όπερα (opera buffa)

Όπερα Η Σοβαρή όπερα εξελίχθηκε σε είδος με υπερβολική φωνητική δεξιοτεχνία, χρήση ευνούχων τραγουδιστών και ασυνέπεια στη δράση. Η όπερα μπούφα αναπτύχθηκε αρχικά ως ιντερμέντζο της σοβαρής όπερας με ανεξάρτητο περιεχόμενο. Στα φινάλε της όπερας μπούφα κυριαρχούν τα φωνητικά σύνολα αντί της άριας. Η όπερα μπούφα έχει ανάλαφρο ύφος, γρήγορη δράση και ευκολοτραγούδιστες μελωδίες. Ο Γκλούκ θα κάνει πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην όπερα με βασικά στοιχεία: την ενιαιότητα στο λιμπρέτο χωρίς άσχετες παρεμβολές. Τα χορωδιακά μέρη και το μπαλέτο συνδέονται με τη δράση, το ρετσιτατίβο είναι ο κύριος πυρήνας της δράσης .

Άρια Η Άρια καθιερώνεται από τον Αλεσάντρο Σκαρλάτι. Η Άρια καθιερώνεται από τον Αλεσάντρο Σκαρλάτι. Προέρχεται από το μελωδικό ρετσιτατίβο. Έχει αυστηρή μορφή που ακολουθεί το σχήμα ΑΒΑ (άρια ντα κάπο). Εξελίχθηκε σε πολύ δεξιοτεχνικό μέρος της όπερας που έχασε κάθε εκφραστική σημασία. Μεγάλη σημασία σε αυτό το είδος παίζουν οι καστράτι.

Ρετσιτατίβο Διηγητικό ύφος (stile narrativo). Δεν υπάρχει δράση, ο ρυθμός ακολουθεί τον τονισμό του κειμένου, η αρμονία μένει σταθερή. Απαγγελτικό ύφος (stile recitativo). Παραστατικό ύφος (stile rappresentativo). Περιγραφή ψυχικών διαθέσεων. Ρετσιτατίβο σέκκο (secco). Μορφή ελεύθερη με ελεύθερο ρυθμό και συνοδεία continuo. Ρετσιτατίβο ακκομπανιάτο (accompagnato). Μελωδικό με συνοδεία ορχήστρας. Η χρήση του επεκτείνεται από τον Γκλουκ και στον 19ο αι. εξελίσσεται σε σκηνή.

Φωνητικά σύνολα της όπερας Ντουέτα (δύο τραγουδιστές) Τρίο (τρεις τραγουδιστές) Κουαρτέτα (τέσσερις τραγουδιστές) Φωνές: Σοπράνο Άλτο Τενόρος Μπάσος

Εκτάσεις φωνών