Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΗ – ΑΝΘΡΩΠΟΙ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Advertisements

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΕΛ - ΓΚΡΕΚΟ ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΙΟΓΟΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού
ΧΟΡΟΣ
Μαθηματικα και χορος.
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
ΑΓΑΠΗ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Ομάδα Παραδοσιακών Χορών Δήμου Φιλοθέης
Σχολείο: Γυμνάσιο ΛΤ Χάλκης Ημερ/νία: 31/05/2009
Από τη μακρινή αρχαιότητα, όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες συνήθιζαν να χρησιμοποιούν διάφορες χειραψίες και χαιρετισμούς, τόσο ως συμβολική ένδειξη αναγνώρισης,
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΙΔΗΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Ο ρυθμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2012 – 2013 ΤΜΗΜΑ : ΑΠ4 ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ :
Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ερωτήσεις Multiple choice.
ΚΡΗΤΗ: «ΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ»
Χορός-Κίνηση-Έκφραση
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ(HIP-HOP)
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Ελεύθερος χρόνος Ελεύθερος χρόνος καλείται ο χρόνος που διαθέτει ο άνθρωπος για να αναπαυθεί , να προάγει το πνεύμα του ,να καλλιεργήσει τα ταλέντα του.
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Διάλεξη 2η O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Μάθημα:
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Πεντοζάλης Ο Πεντοζάλης ή Πεντοζάλι, είναι ένας Νησιώτικος, Κρητικός Χορός, διαδεδομένος σε ολόκληρη την Ελλάδα και κυρίως στην Κρήτη. Νησιώτικος Κρητικός.
Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης.
“Θα παίξομε και καστρινό και το μαλεβιζιώτη απου τονε χορεύουνε όσοι ‘χουνε τη νιότη” “Είναι ένας όμορφος χορός από το Μαλεβίζι και δεν υπάρχει Κρητικός.
Μαριάντζελα Μάθημα Πληροφορικής Ταξη Δ’
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ O ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Ερέχθειον.
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Ισπανική Μουσική & Χορός
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
ΧΟΡΟΣ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Ρυθμός και κίνηση στις χώρες της Μεσογείου
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΓΕΡΑΝΟΣ ΔΗΛΟΥ ΚΑΙ ΧΟΡΟΙ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών Λύκειο Καστελλίου Ερευνητική εργασία Σχολικό έτος 2015 - 2016

Εισαγωγικά Στη συνέχεια πρόκειται να μελετήσουμε και αναλύσουμε τους χορούς : σιγανό, σούστα και ανωγειανό πηδηχτό και να παρατηρήσουμε την αναπαράσταση του ψυχικού κόσμου των Κρητικών μέσα από αυτούς.

ΣΙΓΑΝΟΣ

ΣΙΓΑΝΟΣ Βραδυκίνητος, σχεδόν περπατητός χορός Ονομάζεται και χορός του Θησέα ή χορός της νύφης Η επινόηση του χορού χρονολογείται στην Τουρκοκρατία Ο αριθμός των βημάτων ποικίλει ανάλογα με την περιοχή Η μουσική που συνοδεύει το χορό είναι οι κοντυλιές

Σιγανός και ψυχοσύνθεση Πόθος Κρητικών για απελευθέρωση, ηρωισμό, υπερηφάνεια και ιπποτικό πνεύμα Ηρεμία, νηφαλιότητα ή έντονα συναισθήματα και η δυνατότητα να τα μετριάσουν. Αλληλεγγύη, συντροφικότητα και αλληλοϋποστήριξη Σταθερός και ακέραιος χαρακτήρας, αμεσότητα και ευθύτητα. Η απότομη μετατροπή σε πεντοζάλη ίσως επιδεικνύει την απροσδόκητη αλλαγή στη ζωή μας

ΣΟΥΣΤΑ

Σούστα Το όνομα προέρχεται από το σουστάρισμα των ποδιών (δόθηκε πιθανότατα από τους Ενετούς και την ιταλική λέξη «sousta») Χορεύεται σε όλη την Κρήτη και ιδιαίτερα στο νομό Ρεθύμνου Ο χορός ήταν πυρρίχιος (πολεμικός) και αρχικά χορεύονταν ανάμεσα σε άνδρες πριν από μάχη. Χρονολογείται κατά την Ενετική κυριαρχία στην Κρήτη Αργότερα άρχισε να χορεύεται από ζευγάρια (300 μ.Χ.) Αποκτά έντονο ερωτικό χαρακτήρα Όλες οι φιγούρες του είναι συμβολικές Αποτελείται από έξι βήματα

Σούστα - Ψυχοσύνθεση Εκφράζει τον έντονο ρομαντισμό και συναισθηματισμό των Κρητικών Το συναίσθημα που κυριαρχεί είναι ο έρωτας Οι Κρητικοί είναι άνθρωποι διεκδικητικοί (χρησιμοποιούν κάθε μέσο για να διεκδικήσουν αυτό που θέλουν) Μέσα από το χορό δηλώνεται η διακριτικότητα και η σεμνότητα στην έκφραση συναισθημάτων

ΑΝΩΓΕΙΑΝΟΣ ΠΗΔΗΧΤΟΣ

Ανωγειανός Πηδηχτός Ονομάζεται επίσης Όρτσες των Ανωγείων ή Πηδηχτός χορός των Κουρητών Επινοήθηκε στην ορεινή περιοχή των Ανωγείων του νομού Ρεθύμνου και αργότερα εξαπλώθηκε Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα πυρρίχιου χορού Χορεύεται αποκλειστικά από άνδρες Αποτελείται από δώδεκα βήματα Κυριαρχούν οι ατομικές φιγούρες από τον πρώτο χορευτή

Ανωγειανός πηδηχτός – Ψυχοσύνθεση Ο χορός αυτός αποτελεί αδιαμφισβήτητη ένδειξη δυναμισμού, ανδρείας, αποφασιστικότητας και γενναιότητας των Κρητικών, χαρακτηριστικά που φανερώνονται κυρίως από την ταχύτητα του ρυθμού και των βημάτων.

ΤΕΛΟΣ Σας ευχαριστούμε! Η ομάδα μας: Βαργιακάκης Μανώλης Καλουδάκης Γιάννης Κουτσαντωνάκη Φρόσω Κουτσαντωνάκης Νίκολας