Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια
Γιώργος Κάκαρης Γ
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Η συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
 1 η υποομάδα: φθινόπωρο Αγγελακοπούλου Μαρία Κόκκας Ηλίας Κοντογιάννης Δημήτρης Μπέλλου Μαρία Σταυροθεόδωρος Στέφανος.
Άλκη Ζέη.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Θέμα: «Φύλο και Εργασία σε ένα Μεσαίο Αστικό Κέντρο. Η Περίπτωση των Γυναικών της Λάρισας» Ρόδος 2009 Διπλωματική εργασία Μαρίνου Ελένη ΟΝΟΜΑΒΑΘΜΙΔΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
Γρήγορη επανάληψη.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
2ο Γυμνάσιο Σπάρτης Συμμετοχή στο «Έτος Καβάφη» Διευθυντής : Γιαννουλέας Κωνσταντίνος ΠΕ12 Υπεύθυνη καθηγήτρια : Σαχάμη Φωτεινή ΠΕ02.
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
ΒΟΛΤA στις ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ του ΚΟΣΜΟΥ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Ασιατικοί Βεδουίνοι Γεωργία Θωμά. Πού ζει ο λαός  Οι Βεδουίνοι εντοπίζονται σε όλο το μήκος των εκτάσεων που καλύπτει η έρημος, από της ακτές της Σαχάρας.
ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΜΠΡΟΥΜΑΣ Β´2 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Θέμα: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΟΡΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ.
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ,ΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ,ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΤΟΣ: ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ.
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
Ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαιότητα, στο Βυζάντιο, στους νεότερους χρόνους έως την σύγχρονη εποχή Μιχάλης Γρινιεζάκης.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια: 5ο ΓΕ.Λ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ 2015-16 Η θέση της γυναίκας μέσα από τις μεγάλες θρησκείες: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μπαλκάμος Σπύρος Αικατερίνη Κότσιαλου Νάτσιος Γρηγόρης Οικονόμου Χάρης Τμήμα: Πατσιατζής Απόστολος Α3

Ο ρόλος της γυναίκας στην Αρχαία Αθήνα η γέννηση ενός θηλυκού μέλους θεωρούνταν ανώφελο και επιπρόσθετο έξοδο για τον οίκο (πατριαρχικό σύστημα κληρονομιάς) η γυναίκα τελούσε μονίμως υπό ανδρική κηδεμονία νέα κοπέλα μέχρι το γάμο της εξαρτάται άμεσα από τον πατέρα της αποδεκτή κοινωνικά ηλικία γάμου: υπολογίζονταν με βάση τη γυναικεία ήβη

βασική ευθύνη: η διαχείριση του οίκου επέβλεπε και κατεύθυνε τους δούλους φρόντιζε για τη σωστή τακτοποίηση των αγαθών και των πραγμάτων του σπιτιού. οι Αθηναίες συμμετείχαν στις κυριότερες θρησκευτικές γιορτές της πόλης το ιερατικό αξίωμα στα πλαίσια της λατρείας των γυναικείων θεοτήτων Οι γυναίκες δε θεωρούνταν πολίτες(δεν είχαν δικαίωμα εγγραφής στους καταλόγους των πολιτών)

Ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαία Σπάρτη η μητρότητα καταλάμβανε εξέχουσα σημασία Τα θηλυκά μέλη της οικογενείας παρέμεναν σε αυτήν μέχρι κάποια ηλικία (μετά τα αναλάμβανε το κράτος, όπως και τα αγόρια) ηλικία γάμου: γύρω στα είκοσι έτη δεν ασχολούνταν με την οικιακή οικονομία Πολυανδρία: ίδια γυναίκα μοιράζονταν δύο, τρεις, τέσσερις ή πέντε άνδρες, οι οποίοι συνήθως ήταν αδέλφια

δεν είχαν άμεση συμμετοχή στο πολιτικά δρώμενα της πόλης τους μεγαλύτερη ελευθερία από τις γυναίκες της Αθήνας Η περίπτωση της πατρούχου: έχει δικαίωμα να κληρονομήσει την περιουσία του πατέρα της. Αυτή η κληρονομιά μπορεί να θεωρηθεί και ως προίκα ολιγανδρία της Σπάρτης εκείνη την εποχή τον 4ο αιώνα π.Χ , τα δύο πέμπτα της συνολικής καλλιεργήσιμης έκτασης ανήκαν σε γυναίκες

Η γυναίκα στο Βυζάντιο ζει το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής της στο σπίτι Έξοδοι: για την εκκλησία, τα πανηγύρια και το λουτρό, καθώς και οι επισκέψεις σε συγγενικά πρόσωπα (οι μόνες κοινωνικά αποδεκτές δραστηριότητες)

 H κόρη μπορούσε να παντρευτεί από τα 12-13 χρόνια της την επιλογή του συζύγου είχε ο πατέρας ήταν δυνατό  να ζητήσει τη λύση του γάμου σε περίπτωση ακραίας συμπεριφοράς του συζύγου της Ο Ιουστινιανός: απαγόρευσε τη συναινετική λύση του γάμου Αν κάποιος άνδρας διώξει τη σύζυγό: θα πρέπει να της επιστρέψει όλη την προίκα και ο ίδιος να μην ξαναπαντρευτεί

Η μοιχαλίδα γυναίκα μπορούσε να φονευθεί από το σύζυγό της Επαγγέλματα τα επαγγέλματα της βιοτέχνισσας της υφάντριας  οι φτωχές γυναίκες δούλευαν στα χωράφια και στα εργαστήρια της οικογένειάς τους, ορισμένες μορφωμένες, ήταν ιατροί που θεράπευαν το γυναικείο πληθυσμό άλλες, ζούσαν στα μιμαρεία και στα καπηλειά. Ένα επάγγελμα περιφρονημένο και κοινωνικά απαράδεκτο ήταν οι θεατρίνες(εξελίχθηκε σε αυτό της ιερόδουλης)

Το επάγγελμα της υφάντρας Εργασία στα χωράφια Το επάγγελμα της υφάντρας

Γυναίκα και Χριστιανισμός Ο Χριστιανισμός εξύψωσε πραγματικά και ουσιαστικά την γυναίκα ο σημαντικός και ο διακεκριμένος ρόλος των γυναικών εκφράζεται στην τυπολογική αναλογία Εύας-Μαρίας η ανυπακοή της Εύας αποκαταστάθηκε με την Παρθένο Μαρία γυναικείος μοναχισμός: ανύψωση της θέσης των γυναικών στην Εκκλησία συμβολική προσφορά της γυναίκας στην εκκλησιαστική ζωή

ΠΡΟΤΥΠΑ: Η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή η Φωτεινή και η Μαριάννα (μαθήτριες του Χριστού), η Αγία Μεγαλομάρτυς Αικατερίνα η Πάνσοφος Οι Αγίες μεγαλομάρτυρες, από 16 έως 20 ετών Η Αγία Μελάνη Η Αγία Ειρήνη του Χρυσοβαλάντου Η Αγία Ματρώνα η Χιοπολίτιδα η Αγία Ευβούλη μητέρα του γιατρού Αγίου Παντελεήμονα

Αγία Μεγαλομάρτυς Αικατερίνα η Πάνσοφος Αγία Μαρία η Μαγδαληνή Αγία Μεγαλομάρτυς Αικατερίνα η Πάνσοφος Αγία Μελάνη

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ