L C, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Advertisements

Μ ά θ η μ α Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις
αναγνωρίζει μια ημιτονοειδή κυματομορφή
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ
Ο μαθητής να μπορεί να, ΣΤΟΧΟΣ 2.1.7: αναγνωρίζει και υπολογίζει τη Τιμή από κορυφή σε κορυφή (peak–to-peak) της εναλλασσόμενης τάσης και του εναλλασσόμενου.
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Κύκλωμα RLC Ζαχαριάδου Κατερίνα ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ.
Ο μαθητής να μπορεί να Στόχος
Αμπερόμετρο.
(α) αναφέρει τους τρόπους σύνδεσης των τριών φάσεων εναλλακτήρα,
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
RLC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να κατανοεί
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Αυτεπαγωγή ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,.
Μαγνητική ροή.
Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) πηγής
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 5
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
τη συμπεριφορά της επαγωγικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
Διανυσματική παράσταση εναλλασσόμενων μεγεθών
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Δεύτερος κανόνας του Κίρκωφ
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
Αντιστάσεις παράλληλα
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
Η ΙΣΧΥΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 3 : Κανόνες του Kirchhoff
Αντιστάσεις σε σειρά-παράλληλα
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Αντιστάσεις σε σειρά Δύο ή περισσότερες αντιστάσεις, λέμε ότι είναι συνδεδεμένες σε σειρά όταν το άκρο της μίας αντίστασης συνδέεται με την αρχή της άλλης.
9. ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 5
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
ΠΥΚΝΩΤΗΣ ΣΤΟΧΟΙ Να μπορείτε να, (α) Αναφέρετε τι είναι πυκνωτής
Εισαγωγή στα Ηλεκτρονικά
Κεφάλαιο 8 Μέθοδοι ανάλυσης κυκλωμάτων
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Σ’ ΈΝΑ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 3 : Κανόνες του Kirchhoff
Aρχές Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής Μερικές βοηθητικές σημειώσεις
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΤΙΤΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΤΕΣ
Ο νόμος του Ohm Αντιστάτης Πηγή-Δυναμικό.
Σύνδεση αντιστατών Η αντίσταση ενός αντιστάτη γενικά, όπως το λέει και η λέξη, μειώνει την τάση  φέρνοντας αντίσταση, όταν περνάει από μέσα του το ηλεκτρικό.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΡΙΦΑΣΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ
Συνδεσμολογία R - L Σειράς
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ενεργός ένταση και ενεργός τάση
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΩΜ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Συνδεσμολογία R - C Σειράς
Μέτρηση άγνωστης αντίστασης
ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
Σύνδεση Αντιστάσεων.
Χριστόπουλος Κωνσταντίνος
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο Ι
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
Α. Σ. ΠΑΙ. Τ. Ε ΓΕ. Τ. Π. ΜΑ/Ε. Π. ΠΑΙ. Κ
RC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Μεταγράφημα παρουσίασης:

L C, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να Κατανοεί και να υπολογίζει τη σύνθετη αντίσταση, το ρεύμα και την τάση κυκλωμάτων LC παράλληλα.

Στην πράξη τα κυκλώματα αποτελούνται από περισσότερα στοιχεία κατάλληλα συνδυασμένα, ώστε να σχηματίζουν σύνθετες συνδεσμολογίες, η αντίσταση των οποίων ονομάζεται συνθέτη αντίσταση. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των στοιχείων δεν μπορούμε να το προβλέψουμε παρά μόνο με υπολογισμούς. Το πιο κάτω σχήμα περιλαμβάνει κύκλωμα με καθαρή αυτεπαγωγή και καθαρή χωρητικότητα σε παράλληλη σύνδεση

Στην περίπτωση αυτή η εναλλασσόμενη τάση της πηγής είναι ίδια και για τα δύο στοιχεία. Το ολικό ρεύμα Ι κατανέμεται στο ΙL που διέρχεται από την Αυτεπαγωγή και στο IC που διέρχεται από την Χωρητικότητα C. Μπορούμε να υπολογίσουμε τα δύο ρεύματα αν διαιρέσουμε την τάση V με τις αντίστοιχες αντιστάσεις των στοιχείων, δηλαδή: και

Για τον υπολογισμό του ολικού ρεύματος Ι πρέπει να σχεδιάσουμε το διανυσματικό διάγραμμα του κυκλώματος όπως φαίνεται στο πιο κάτω σχήμα. Το ρεύμα ΙL βραδυπορεί της τάσης V κατά 900 , γι’αυτό το διάνυσμα του είναι κάθετο στο V και βρίσκεται στον αρνητικό ημιάξονα. Το ρεύμα ΙC προπορεύεται της τάσης V κατά 900, γι’αυτό το διάνυσμα του είναι κάθετο στο V και βρίσκεται στον θετικό ημιάξονα. Το διανυσματικό άθροισμα των δύο αυτών ρευμάτων δίνει το ολικό ρεύμα Ι. Τα δύο ρεύματα ΙL και ΙC έχουν διαφορά φάσης 1800, επομένως, βρίσκονται στον κάθετο άξονα και προσθέτονται αλγεβρικά. Η γωνία φ μεταξύ του συνισταμένου ρεύματος Ι και της τάσης V είναι η διαφορά φάσης μεταξύ τάσης και έντασης του κυκλώματος.

Υπολογίζουμε την τιμή αυτού του ρεύματος Ι προσθέτοντας αλγεβρικά τα δύο ρεύματα και σύμφωνα με το νόμο του Ohm Δηλαδή προκύπτει ότι ο όρος αποτελεί τη συνθέτη αντίσταση Ζ του κυκλώματος

Στην περίπτωση αυτή το ρεύμα Ι βραδυπορεί της τάσης V κατά γωνία 900 και λέμε ότι το κύκλωμα έχει επαγωγική συμπεριφορά. Αν το ρεύμα ΙC ήταν μεγαλύτερο του ρεύματος ΙL, τότε το ρεύμα Ι θα προπορευόταν της τάσης V κατά 900 και θα λέγαμε ότι το κύκλωμα έχει χωρητική συμπεριφορά.