Επιμέλεια: Ραμαντάνη Ανθή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τρισδιάστατη δομή: από τα ρομπότ στα μόρια
Advertisements

Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Περίληψη του ιστορικού, των δεδομένων αξιολόγησης, των κλινικών παρατηρήσεων, των συμπερασμάτων και των συστάσεων. Περιγράφει.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Σπουδές και ανεργία των νέων, υπάρχουσα κατάσταση προοπτικές Εισηγητής: Κων/νος Αδριανουπολίτης Εκπαιδευτικός – Ερευνητής Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Μοντέλα αξιολόγησης.
Η ανέλκυση προϊστορικών Πολιτισμών Συντήρηση - Ανάδειξη - Καταστροφή Θέματα Προϊστορικής Αρχαιολογίας Εαρινό εξάμηνο 2013 Επιμέλεια : Κίσσα Σταυρούλα Ιστορία.
ΠΡOΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Αθηνά Καλοκαιρινού – Αναγνωστοπούλου Καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
1 Σχεδιασμός πολυμεσικών εφαρμογών για μουσεία. Ιστορικό Το 1992 συστάθηκε κατάλληλη επιτροπή από τον οργανισμό ICOM (International Council of Museums)
«ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΠΛ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
ΔΙΑΛΕΞΗ 4 Υποθρεψία Ορισμός Ταξινόμηση Συχνότητα Εκτίμηση
Θεωρίες μάθησης και ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Gamification/Παιγνιοποίηση
Πρόγραμμα κατάρτισης „Lifestyle επιχειρηματικότητα για τους ενήλικες εκπαιδευομένους“ Τελική συνάντηση Το έργο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη.
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αποτίμηση του έργου του προγράμματος D184
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Χρήματο – οικονομικές κρίσεις: τα διδάγματα της ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ρωμαίους 10:17 Επομένως για να πιστέψει κανείς Χρειάζεται ν’ακούσει,
Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα (Εργαστήριο) [ΤΤΕ]
Πως μπορούν να μάθουν καλύτερα
Η βιβλιοθήκη του ΤΕΙ Σερρών συναντά την πολιτιστική δράση της Unesco
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΘΕΩΡΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΣΤΙΒΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Απ’ το ΚΕΔΔΥ στο ΚΕΔΔΥ Ξάνθη 21/3/2017.
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής
Προγραμματισμός Διαδικτύου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Η ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ «ΑΝΩΜΑΛΙΑ»
Ένα εξ’ ολοκλήρου εργαστηριακό μάθημα
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Έλληνες Μαθηματικοί της Αρχαιότητας
Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ01
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
РАДИОАКТИВТІК.
Noun Inflection.
Typology of activities and scenarios using SRS, PELE and
Πρόγραμμα Σπουδών για την Ελληνική Γλώσσα Α΄& Β΄ Επίπεδο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμέλεια: Ραμαντάνη Ανθή TOWARDS AN EMBODIED, CULTURAL, AND MATERIAL CONCEPTION OF MATHEMATICS COGNITION Luis Radford University Laurentienne, Canada Προς μια ενσώματη, πολιτισμική και υλική αντίληψη της κατανόησης των μαθηματικών Επιμέλεια: Ραμαντάνη Ανθή

Παραδοσιακή Γνωστική Ψυχολογία και παρόμοιες Ψυχολογικές τάσεις ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Έμπνευση από ιδεαλιστική φιλοσοφία Εστίαση έρευνας σε γλωσσολογικά σχήματα για μεταφορά και αποκωδικοποίηση πληροφοριών Η σκέψη ως υπολογιστικό επινόημα Αδιαφορία για ενσώματα σύμβολα και απτική-κιναισθητική δραστηριότητα

Παραδοσιακή Γνωστική Ψυχολογία και παρόμοιες Ψυχολογικές τάσεις Δυικοί συλλογισμοί :Η σκέψη (mind) εκλαμβάνεται ως αποτέλεσμα δύο λειτουργιών: της εσωτερικής – συνείδηση, συλλογισμός, ιδέες, προθέσεις της εξωτερικής – υλικός κόσμος, συμπαγή αντικείμενα, σώμα και κινήσεις του

Νέα τάση Έρευνας : Η Κατανόηση που τέρπει τις αισθήσεις- (Sensuous Cognition) Vigotsky and Luria Οι γενετήσιες βιολογικές αντιδράσεις προσανατολισμού και προσαρμογής κάθε οργανισμού υφίστανται πολιτισμικές μεταμορφώσεις μετατρέπονται σε σύνθετα ιστορικά θεσμοθετημένα σχήματα αίσθησης Οπότε δημιουργούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ανθρώπινης ανάπτυξης ταυτόχρονα συμβαίνοντα σχήματα της πολιτισμικής αντανάκλασης του περιβάλλοντος στο άτομο ψυχικές λειτουργίες

Νέα τάση Έρευνας : Η Κατανόηση που τέρπει τις αισθήσεις- (Sensuous Cognition) Υπάρχει άμεση σχέση υλικότητας (materiality) και νου (mind) Αντίληψη της πραγματικότητας (reflection) όχι καθαρά νοητική συνυφασμένη με το περιβάλλον Σκέψη (mind) ως ικανότητα οργανισμών να αντιλαμβάνονται να αντιδρούν στον περίγυρο Γνωστικές λειτουργίες όπως συλλογισμός (thinking), μνήμη, φαντασία στενά σχετιζόμενες με αισθητηριοκινητικές λειτουργίες ,όπως απτότητα, λήψη και παραγωγή ήχου, αντίληψη Μονιστική θέση Ιδιότητα της ουσίας (property of matter) – η σκέψη ως γνώρισμα των όντων με δυνατότητα για ευσυγκίνητη αίσθηση (responsive sensation)

Αισθήσεις και Υλικός Πολιτισμός Malafouris and Renfrew (2010) «Τα πράγματα έχουν γνωστική ζωή γιατί η σκέψη έχει υλική ζωή» Η αίσθηση και η πολιτισμική μεταμόρφωση της που οδηγεί σε αντίληψη και δράση είναι άμεσα συνυφασμένες με ιστορία πολιτισμικά τεχνουργήματα (artifacts) υλικότητα Οντογενετική διαδικασία της πολιτισμικής εξέλιξης των αισθήσεων : Zaporozhets αντίληψη γεωμετρικών σχημάτων μέσω επαφής απτικής οπτικής ακουστικής

Αισθήσεις και Υλικός Πολιτισμός Επομένως έχουν θεμελιώδη γνωστικό ρόλο Τα τεχνουργήματα (artifacts) ως αντικείμενα διαμεσολάβησης (mediators) της ανθρώπινης σκέψης και εμπειρίας και ως θεμελιώδη μέρη δόμησης της σκέψης (constitutive part of thinking) Η επίδραση του υλικού πολιτισμού στον τρόπο αίσθησης και αντίληψης του κόσμου Η απτική-κιναισθητική σωματική εμπειρία Η αλληλεπίδραση με τα τεχνουργήματα

Ηδονοπαθής Κατανόηση Ηδονοπαθής κατανόηση (Sensuous cognition) αναφέρεται στην αίσθηση που θεωρείται ως υπόστρωμα του νου (substrate of mind) αφού ο νους είναι εννοιολογημένος ως χαρακτηριστικό των ζωντανών οργανισμών και διαθέτει δυνατότητα για ευσυγκίνητη αίσθηση (responsive sensation) η αίσθηση (sensation) είναι γενετικό χαρακτηριστικό των ζωντανών οργανισμών και συντελεί στην αντίληψη τους για το περιβάλλον και στην αντίδραση τους σε αυτό (reflect and respond to or act on) Ως αποτέλεσμα η αντανάκλαση της πραγματικότητας και η δράση λαμβάνουν χώρα στο ίδιο κομμάτι της ζωής σχετίζονται άμεσα δεν αποτελούν ξεχωριστά κομμάτια υπάρχει αντίθεση με εμπειριστές του 17ου και 18ου αιώνα υπάρχει τεχνουργηματική διάσταση της ηδονοπαθούς κατανόησης

Εικόνα 1 Εικόνα 2

Συμπεράσματα Καταλήγουμε η αντανάκλαση της πραγματικότητας (reflection) περικλείει το αντικείμενο της σκέψης μας (the object of reflection) που είναι αντικειμενικό (objective) το αντικείμενο όπως το έχουμε αντιληφθεί (reflected object) που είναι υποκειμενικό (subjective) Η συνειδητοποίηση των εννοιών συμβαίνει μέσα από μια πολλαπλών προσεγγίσεων πρόσκτησης της γνώσης αισθητηριακή εμπειρία του κόσμου (multi-modality)

Συμπεράσματα Άρα Αυτό που αντιλαμβανόμαστε και αγγίζουμε συνοδεύεται από χαρακτηριστικά που τέρπουν τις αισθήσεις μας Διαπιστώνουμε Η αντανάκλαση της πραγματικότητας είναι άμεσα συνυφασμένη με το περιβάλλον που έχει ληφθεί με τη δυνατότητα του οργανισμού για αίσθηση υπάρχει συνεξέλιξη των αισθήσεων και του πολιτισμού

Ερωτήματα Η συνήθης διαίρεση ανάμεσα σε νου (mind) και ουσία (matter) Οι συνθήκες των κλασσικών ορίων του νου Η προσφορά νέας προοπτικής στη μαθησιακή διαδικασία εστίαση σε αντίληψη, χειρονομίες, κιναισθητικές αντιδράσεις, σύμβολα, τεχνουργήματα, σημειωτικούς κόμβους (semiotic nodes) για συντονισμό των αισθητηριακών και σημειωτικών καταλόγων καταγραφής των συμβαινόντων στο περιβάλλον κατανόηση του πως σχετίζονται, συντονίζονται και εγκλείονται (related, coordinated and subsumed) σε έναν νέο τρόπο σκέψης ή ψυχική ολότητα (unity)

Σας ευχαριστώ πολύ! 12th International Congress on Mathematical Education Topic Study Group 22 8 July – 15 July , 2012, COEX, Seoul, Korea