Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι Έρευνας Αγοράς Υπάρχουν διάφορα σχέδια έρευνας που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας ερευνητής. Τα σχέδια αυτά μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Keller: Stats for Mgmt & Econ, 7th Ed
Πανελλαδική Έρευνα Metron Forum Συντάχθηκε για το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Πανελλαδική Έρευνα Metron Forum Συντάχθηκε για το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Κοινωνιολογική Έρευνα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Βασικές Αρχές Μέτρησης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Δειγματοληψία.
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
1 Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Collecting Primary Data.
Στατιστική – Πειραματικός Σχεδιασμός Βασικά. Πληθυσμός – ένα μεγάλο σετ από Ν παρατηρήσεις (πιθανά δεδομένα) από το οποίο το δείγμα λαμβάνεται. Δείγμα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 2 : Δειγματοληψία Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 6 Η (Θ) ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : Έρευνα Αγοράς ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ & ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Στατιστικές Υποθέσεις
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Δειγματοληψία στην εκπαιδευτική έρευνα
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Στατιστικές Υποθέσεις II
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Δειγματοληψία Ορισμοί Είδη δειγματοληψίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Επιλογή κατάλληλης μεθόδου στην ποιοτική έρευνα
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
Στατιστικά Περιγραφικά Μέτρα
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Κεφάλαιο 1 Ορισμός και Συλλογή Δεδομένων.
Πιθανότητες και Βιοστατιστική (Θ)
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία

Ερευνητικός σχεδιασμός Το γενικό πλάνο του τρόπου με τον οποίο θα προχωρήσετε στην απάντηση του ερευνητικού ερωτήματος ή ερωτημάτων σας Πρέπει να περιέχει σαφείς στόχους που απορρέουν από: το ερευνητικό ερώτημα (ή ερωτήματα), τον προσδιορισμό των πηγών από τις οποίες θα συλλέξετε τα δεδομένα καθώς και το πώς σκοπεύετε να τα συλλέξετε και να αναλύσετε, θεώρηση των ζητημάτων δεοντολογίας τους περιορισμούς που αναπόφευκτα θα συναντήσετε (π.χ., πρόσβαση σε δεδομένα, χρόνο, τοποθεσία και χρήματα). Εναλλακτικές προσεγγίσεις: ποσοτική μέθοδος ποιοτική μέθοδος πολλαπλές μέθοδοι

Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου Να κατανοήσετε τις διάφορες τεχνικές δειγματοληψίας και την ανάγκη να τις συνδυάζετε στα πλαίσια ενός ερευνητικού έργου Να επιλέγετε τις κατάλληλες τεχνικές δειγματοληψίας για διάφορα ερευνητικά σενάρια και να αιτιολογείτε την επιλογή τους, Να αξιολογείτε την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος, Να αξιολογείτε το βαθμό στον οποίο μπορείτε να γενικεύετε τα αποτελέσματα του δείγματος σε ολόκληρο τον πληθυσμό από τον οποίο προέρχεται

Απογραφή - Δειγματοληψία συλλογή και ανάλυση δεδομένων από όλα τα μέλη ενός πληθυσμού Δειγματοληψία δίνει τη δυνατότητα να μειώσετε την ποσότητα των δεδομένων που χρειάζεται να συλλέξετε, εξετάζοντας μόνο μια υποομάδα και όχι όλα τα μέλη ή στοιχεία ενός πληθυσμού

Ανάγκη δειγματοληψίας Δεν είναι βέβαιο ότι η απογραφή θα παρήγαγε, οπωσδήποτε, πιο χρήσιμα αποτελέσματα από το αν τα δεδομένα συλλέγονταν από ένα αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού δείγμα. Παρέχει μα έγκυρη εναλλακτική της απογραφής όταν: • είναι πρακτικά αδύνατο να εντοπίσετε όλα τα μέλη του πληθυσμού, • περιορισμοί προϋπολογισμού σας εμποδίζουν να κάνετε απογραφή, • χρονικοί περιορισμοί σας εμποδίζουν να κάνετε απογραφή.

Τεχνικές δειγματοληψίας δειγματοληψία με πιθανότητα ή αντιπροσωπευτική δειγματοληψία Η πιθανότητα, κάθε στοιχείου του πληθυσμού να συμπεριληφθεί στο δείγμα είναι γνωστή και συνήθως ίδια για όλες τις περιπτώσεις Δειγματοληψία χωρίς πιθανότητα Η πιθανότητα κάθε περίπτωσης να επιλεχθεί από το συνολικό πληθυσμό δεν είναι γνωστή

Επιλογή Δειγματοληψίας με Πιθανότητα Μέθοδος Ενδείκνυται όταν: Απλή τυχαία δειγματοληψία Όταν όλος ο πληθυσμός είναι διαθέσιμος Διαστρωματική δειγματοληψία Όταν υπάρχουν συγκεκριμένοι υπο-πληθυσμοί να εξετάσουμε Συστηματική Όταν μια ροή αντιπροσωπευτικών ατόμων είναι διαθέσιμη Κατά Συστάδες Όταν ο πληθυσμός είναι χωρισμένος και η πρόσβαση σε αυτόν είναι δύσκολη

Δειγματοληψία με πιθανότητα Δειγματοληψία με πιθανότητα (ή αντιπροσωπευτική δειγματοληψία) Αναγνώριση ενός κατάλληλου πλαισίου δειγματοληψίας βάσει του ερευνητικού ερωτήματος (ερωτημάτων) και των στόχων Καθορισμός του κατάλληλου μεγέθους του δείγματος Επιλογή της καταλληλότερης τεχνικής δειγματοληψίας και επιλογή του δείγματος. Έλεγχος για το αν το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού. Για πληθυσμούς με λιγότερες από 50 περιπτώσεις, ο Henry (1990) είναι κατά της δειγματοληψίας. Πρέπει να συλλέξετε δεδομένα για ολόκληρο τον πληθυσμό

Πλαίσιο Δειγματοληψίας Το πλαίσιο δειγματοληψίας για ένα δείγμα με πιθανότητα είναι το σύνολο των περιπτώσεων του πληθυσμού από τον οποίο θα προκύψει το δείγμα. Χωρίς συγκεκριμένο πλαίσιο δειγματοληψίας, δεν μπορεί να επιλεγεί δείγμα πιθανότητας και έτσι, πρέπει να χρησιμοποιηθεί δείγμα χωρίς πιθανότητα. Έχει σημασία η διασφάλιση ότι το πλαίσιο δειγματοληψίας είναι όσο το δυνατόν πιο πλήρες, ακριβές και ενημερωμένο. Μια ατελής ή ανακριβής λίστα σημαίνει πως κάποιες περιπτώσεις έχουν εξαιρεθεί και έτσι, δεν είναι δυνατό για κάθε περίπτωση, στον πληθυσμό, να έχει την ίδια πιθανότητα επιλογής.

Καθορισμός κατάλληλου μεγέθους δείγματος Η δειγματοληψία με πιθανότητα είναι ένας συμβιβασμός ανάμεσα στην ακρίβεια των ευρημάτων και της ποσότητας χρόνου και χρημάτων που δαπανώνται για τη συλλογή, τον έλεγχο και την ανάλυση των δεδομένων Όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του δείγματος, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα λάθους στη γενίκευση Η επιλογή μεγέθους δείγματος σχετίζεται με την εμπιστοσύνη στα δεδομένα – δηλαδή, το επίπεδο βεβαιότητας σχετικά με το αν τα χαρακτηριστικά των δεδομένων που έχουν συλλεχθεί αντιπροσωπεύουν τα χαρακτηριστικά του συνολικού πληθυσμού, το ανεκτό περιθώριο λάθους – δηλαδή, την ακρίβεια που απαιτείται για τις εκτιμήσεις που εξάγονται από το δείγμα τους τύπους ανάλυσης που πρόκειται να διεξαχθούν – πολλές στατιστικές τεχνικές απαιτούν ένα ελάχιστο όριο δεδομένων το μέγεθος του συνολικού πληθυσμού από τον οποίο αντλείται το δείγμα

Μεγέθη δειγμάτων

Ποσοστό Απόκρισης Ένα τέλεια αντιπροσωπευτικό δείγμα είναι αυτό που αντιπροσωπεύει με ακρίβεια τον πληθυσμό από τον οποίο προέρχεται Πρέπει να εξασφαλίσετε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό απόκρισης, ώστε να μειώσετε τον κίνδυνο μεροληψίας μη απόκρισης και να διασφαλίσετε ότι το τελικό δείγμα σας θα είναι αντιπροσωπευτικό Εκείνοι που δεν απαντούν διαφέρουν από τον υπόλοιπο πληθυσμό, αφού αρνούνται να συμμετάσχουν στην έρευνα. Συνεπώς, οι τελικώς ερωτηθέντες δε θα αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του συνολικού πληθυσμού και τα δεδομένα σας μπορεί να είναι μεροληπτικά. επίπεδα απόκρισης πλήρης άρνηση δεν απαντάται καμία ερώτηση εγκατάλειψη απάντηση σε λιγότερες από το 50% των ερωτήσεων μερική απόκριση απάντηση στο 50% έως 80% όλων των ερωτήσεων πλήρης απόκριση απάντηση σε άνω του 80% όλων των ερωτήσεων

Ποσοστό Απόκρισης

Καθορισμός του μεγέθους δείγματος

Επιλογή δειγματοληψίας

Απλή τυχαία δειγματοληψία Αριθμήστε καθεμία από τις περιπτώσεις στο πλαίσιο δειγματοληψίας σας με ένα μοναδικό αριθμό. Η πρώτη περίπτωση αριθμείται με το 0, η δεύτερη με το 1 και ούτω καθεξής. Επιλέξετε τις περιπτώσεις με τη χρήση τυχαίων αριθμών μέχρι να φτάσετε στο απαιτούμενο πραγματικό μέγεθος δείγματος.

Συστηματική τυχαία δειγματοληψία Αριθμήστε τις περιπτώσεις στο πλαίσιο δειγματοληψίας σας. Η πρώτη περίπτωση αριθμείται με το 0, η δεύτερη με το 1 και ούτω καθεξής. Επιλέξτε την πρώτη περίπτωση του δείγματος με τη χρήση ενός τυχαίου αριθμού. Υπολογίστε το δειγματοληπτικό κλάσμα. Επιλέξτε τις ακόλουθες περιπτώσεις συστηματικά χρησιμοποιώντας το δειγματοληπτικό κλάσμα για να καθορίσετε τη συχνότητα επιλογής. Για να υπολογίσετε το δειγματοληπτικό κλάσμα –δηλαδή, το ποσοστό του συνολικού πληθυσμού που πρέπει να επιλέξετε– χρησιμοποιήστε τον τύπο:

Διαστρωματική τυχαία δειγματοληψία Το πλαίσιο δειγματοληψίας χωρίζεται σε έναν αριθμό υποσυνόλων. Ένα τυχαίο δείγμα (απλό ή συστηματικό) αντλείται από το κάθε στρώμα.

Κατά συστάδες δειγματοληψία Επιλέγετε την ομαδοποίηση κατά συστάδες. Αριθμείτε κάθε συστάδα με ένα μοναδικό αριθμό. Η πρώτη συστάδα αριθμείται με το 0, η δεύτερη με το 1 και ούτω καθεξής. Επιλέγετε το δείγμα των συστάδων χρησιμοποιώντας κάποια μορφή τυχαίας δειγματοληψίας, όπως συζητήθηκε νωρίτερα. Η επιλογή των συστάδων με τυχαίο τρόπο καθιστά την κατά συστάδες δειγματοληψία μια τεχνική δειγματοληψίας με πιθανότητα. Παρά το γεγονός αυτό, η τεχνική συνήθως οδηγεί σε δείγμα που αντιπροσωπεύει το συνολικό πληθυσμό με λιγότερη ακρίβεια απ’ ό,τι η διαστρωματική τυχαία δειγματοληψία.

Δειγματοληψία πολλαπλών σταδίων

Δειγματοληψία χωρίς πιθανότητα

Κατάλληλο μέγεθος δείγματος