Δράσεις στο σχολείο για την ενημέρωση και καταπολέμηση της βίας και του σχολικού εκφοβισμού. 6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού 4ο Γυμνάσιο Αγ. Παρασκευής
Οργάνωση σχολικής ημερίδας : Τρόπος οργάνωσης Στόχοι Διάρθρωση του προγράμματος - Βασικές παράμετροι οργανωτικού σχεδιασμού Λεπτομέρειες σχεδιασμού – υποδείξεις Προκλήσεις – δυσκολίες Αποτελέσματα Αξιολόγηση
Σχολική μονάδα 4ου Γυμνασίου Αγ. Παρασκευής β γ δ Τάξη Α΄ 25 27 26 Τάξη Β΄ Τάξη Γ΄ 22 23 18 Διδάσκοντες 33
Τρόπος Οργάνωσης: Διάρθρωση δραστηριοτήτων σε όλο το διδακτικό 7ωρο για όλες τις τάξεις Σεβασμός του ωραρίου απασχόλησης των εκπαιδευτικών Δυνατότητα ομαλής μετάβασης από τη μια δραστηριότητα στην άλλη για συντονιστές και συμμετέχοντες Δράσεις και δραστηριότητες σχεδιασμένες και προσαρμοσμένες ανά τάξη και ηλικιακή ομάδα Επαρκής κάλυψη αριθμού και είδους δραστηριοτήτων μέσω ενημερωτικού φυλλαδίου Δημιουργία θεματολογικών τίτλων δράσεων ανά τάξη
Θεματολογικοί τίτλοι δράσεων ανά τάξη: Α΄ ΤΑΞΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ►► ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ Β΄ ΤΑΞΗ: ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ►► ΠΕΙΘΩ - ΑΠΟΤΡΕΠΩ Γ΄ ΤΑΞΗ: ΕΡΕΥΝΩ – ΚΑΤΑΓΡΑΦΩ ►► ΕΠΙΛΥΩ
Στόχοι διοργάνωσης ημερίδας 6η Μαρτίου: Εκπαιδευτικοί: Μαθητές: Ενημέρωση και επιμόρφωση σχετικά με τα φαινόμενα εκφοβισμού και τρόπους αντιμετώπισής του Ενημέρωση από ειδικό ψυχολόγο Συντονισμός και συμμετοχή στις δράσεις Ενημέρωση για μορφές βίας και εκφοβισμού Ευαισθητοποίηση και εμβάθυνση σε αξίες και συναισθήματα Άσκηση και προσομοίωση σε περιστατικά βίας και εκφοβισμού και τρόποι αντιμετώπισής τους Ενημέρωση για αναζήτηση βοήθειας μέσω επίσημων διαδικτυακών ιστοτόπων Άσκηση σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες διαθεματικής προσέγγισης Παραγωγή υλικού ως αποτέλεσμα των βιωματικών δράσεων
Διάρθρωση του προγράμματος – Βασικές παράμετροι οργανωτικού σχεδιασμού: Κοινές Δραστηριότητες: Επιμέρους δραστηριότητες: Παρουσίαση βιβλίου Θεατρικό εργαστήρι Ομιλία ψυχολόγου και συζήτηση με τους μαθητές Εικαστικά εργαστήρια Δημιουργία ερωτηματολογίου Συζήτηση για τον «θυμό», διαχείριση και αντιμετώπισή του Χορευτικά και μουσικά δρώμενα Συζήτηση και ενημέρωση για τον ορισμό του εκφοβισμού, τις μορφές του και τους διαφορετικούς ρόλους Ενημέρωση από ψυχολόγο/συγγραφέα Αναστοχασμός και προτάσεις για το σχολικό κανονισμό Βιωματικές δράσεις προσομοίωσης περιστατικών εκφοβισμού και αντιμετώπισής τους Ενημέρωση για διαδικτυακές πηγές βοήθειας Δραστηριότητα που αφορούσε στην αναγνώριση από τους μαθητές, θετικών χαρακτηριστικών στους συμμαθητές τους Συζήτηση με έμφαση στο ρόλο των μαρτύρων
Λεπτομέρειες σχεδιασμού – υποδείξεις: Ενημέρωση από διευθυντή και σύντομο σημείωμα στην ιστοσελίδα Βιογραφικά προσκεκλημένων εισηγητών και πρόγραμμα ημερίδας στην ιστοσελίδα Ορισμός ομάδας φωτογράφησης/βιντεοσκόπησης Τεχνικός εξοπλισμός Έγκαιρη διανομή ενημερωτικού φυλλαδίου σε εκπαιδευτικούς
Προκλήσεις - δυσκολίες: Ακυρώσεις ομιλητών – Εναλλακτικές λύσεις Απουσία τεχνικού εξοπλισμού σε κάποιες τάξεις Έγκαιρη εγκατάσταση και έλεγχος της σωστής λειτουργίας τεχνολογικών μέσων
Αποτελέσματα: Εκπαιδευτικοί: Μαθητές: Άψογη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών Θετική υποδοχή και αποδοχή της δράσης Σεμιναριακή προσέγγιση της ημερίδας Διαθέσιμο υλικό για διαθεματική χρήση Εκπόνηση δραστηριοτήτων Θετική ανταπόκριση για το τελικό προϊόν των δράσεων τους Κίνητρο για επιπλέον μελλοντικές δράσεις και συμμετοχή σε διαγωνισμούς Ευαισθητοποίηση στα φαινόμενα βίας και τους τρόπους αντιμετώπισής τους Κλίμα συνεργασίας μεταξύ μαθητών Κλίμα ασφάλειας και διαλόγου μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας
Λεπτομέρειες του σχεδιασμού καθώς και το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων και των προτεινόμενων δράσεων, θα βρείτε στο δισέλιδο ενημερωτικό φυλλάδιο που σας έχει διανεμηθεί καθώς και στην ιστοσελίδα του 4ου Γυμνασίου Αγ. Παρασκευής http://blogs.sch.gr/4gymagpa/ 6 Μαρτίου 2014
Σας ευχαριστούμε… Χαρίκλεια Νιφλή ΠΕ05 lilanifli1@gmail Σας ευχαριστούμε… Χαρίκλεια Νιφλή ΠΕ05 lilanifli1@gmail.com Άννα Σακελλαροπούλου ΠΕ07 annakisak@gmail.com 4ο Γυμνάσιο Αγ. Παρασκευής