Συνισταμένη δύναμη Το πλοίο το τραβάνε με δύο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

Συνισταμένη δυνάμεων όχι ίδιας διεύθυνσης
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Συνήθως, η συνισταμένη δύο δυνάμεων βρίσκεται υπολογιστικά
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Πώς είναι ένα τάνγκραμ;
H έννοια της δύναμης (1.2.1)-Σύνθεση δυνάμεων (1.2.2) (1.3.1),(1.3.2)
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ Β2 α
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
ΕΡΓΟ Work ΦΥΣΙΚΗ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
(νόμος δράσης-αντίδρασης)
Το πειραμα του Ερατοςθενη- Το δικο μας πειραμα
3.3 ΣΥΝΘΕΣΗ & ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
Αξιολόγηση Μαθητών στο λύκειο. Θέματα Οι ερωτήσεις Τα “λάθη” στις Ερωτήσεις Τα κριτήρια αξιολόγησης Η βαθμολόγηση Λίγο πριν τις εξετάσεις.
Τι είναι συνισταμένη δύο ή περισσοτέρων δυνάμεων;
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
3.7 ΔΥΝΑΜΗ & ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Άσκηση 9 Ένα λεωφορείο έχει μήκος 16,20m, πλάτος 2,97m, και βρίσκεται σε μια σήραγγα με πλάτος 16,46m. Μπορεί ο οδηγός του με κατάλληλους ελιγμούς να κάνει.
(απλοποιημένη εκδοχή για την Β΄ Γυμνασίου)
3.4 ΔΥΝΑΜΗ & ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ.
Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Ενέργεια Μορφές Ενέργειας Έργο 2 ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας.
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Άσκηση 3 Το ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ με υποτείνουσα ΒΓ=10m και το τετράγωνο με πλευρά 5m, έχουν ίσα εμβαδά. Να υπολογίσετε την απόσταση του Α από την ΒΓ.
ΔΥΝΑΜΗ μέτρο (πόσα Ν) κατεύθυνση (προς τα πού) διάνυσμα παραμόρφωσης
5.1 ΕΡΓΟ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Κεντρομόλος επιτάχυνση
ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ υλικου Σημειου - 1ος νομοΣ του νευτωνα
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Προαπαιτούμενες γνώσεις από τη Φυσική της Α και Β Λυκείου Φυσική Γ’ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 1 ο ΓΕΛ Ρεθύμνου © Ν. Καλογεράκης.
ΕΝ ΕΡΓΟ Δηλαδή κάποιος έχει μέσα του την ικανότητα να παράγει έργο
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Εργο W Σταθερή δύναμη F που μετακινεί σώμα για διάστημα s (χωρίς περιστροφή). Όπου φ η γωνία που σχηματίζει η δύναμη με την μετατόπιση. Μονάδα μέτρησης.
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
L C, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
Η βασίλισσα ΔΥΝΑΜΗ.
Επανάληψη στις δυνάμεις
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
Γυμνάσιο Φιλώτα Σχολικό έτος:2014/2015 Καθηγήτρια: Καζαντζίδου Άννα
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Δραστηριότητα - απόδειξη
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
Προαπαιτούμενες γνώσεις από Τριγωνομετρία.
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
1. Εισαγωγή Φυσικές επιστήμες Ιστορία των φυσικών επιστημών Μέθοδοι των Φυσικών Επιστημών Υπόθεση Θεωρία, νόμος, αρχή Γαλλιλαίος, 16 ος αίωνας, χρησιμοποίησε.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Αδράνεια : μια ιδιότητα της ύλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνισταμένη δύναμη Το πλοίο το τραβάνε με δύο Το πλοίο το τραβάνε με δύο σχοινιά τα ρυμουλκά και του ασκούν δυο δυνάμεις. Μπορούμε να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα αν ασκήσουμε μόνο μια δύναμη; (ένα ρυμουλκό) Και αν ναι, πόση; και προς τα πού (κατεύθυνση), θα είναι αυτή η δύναμη; Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

Ναι και την δύναμη αυτή την λέμε συνισταμένη δύναμη Fολ ή ΣF Foλ Foλ =F1 +F2 Η απάντηση είναι: Ναι και την δύναμη αυτή την λέμε συνισταμένη δύναμη Fολ ή ΣF τη δύναμη δηλαδή που μπορεί να προκαλέσει «μόνη της» το ίδιο αποτέλεσμα με αυτό που προκαλούν συνεργαζόμενες οι δύο δυνάμεις. Τις δυνάμεις F1 και F2 τις λέμε συνιστώσες. Πόσο είναι το μέτρο και πια είναι η κατεύθυνση της, μας το δίνει η διαδικασία που λέμε σύνθεση (πρόσθεση) δυνάμεων. Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

Διανυσματική πρόσθεση δυνάμεων Σύνθεση δυνάμεων ή Διανυσματική πρόσθεση δυνάμεων F1 F2 Το κουτί το τραβάω με δύο σχοινιά και του ασκώ δυο δυνάμεις. Θα σχεδιάσουμε την συνισταμένη δύναμη Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

F1 F2 F1 F1 F2 F1 F2 Fολ 1ος τρόπος Σχεδιάζω το σώμα σαν υλικό σημείο (Εάν έχω περισσότερες δυνάμεις συνεχίζω την διαδικασία) F1 Από την αρχή της F1 έως το τέλος της F2 σχεδιάζω την συνισταμένη Fολ F2 Fολ Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

Εάν έχω περισσότερες δυνάμεις συνεχίζω την διαδικασία Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

F1 F2 F1 Fολ F2 2ος τρόπος Σχηματίζουμε το παραλληλόγραμμο, που έχει πλευρές τις δυο δυνάμεις. F2 F1 Η διαγώνιος του παραλληλογράμμου θα είναι η συνισταμένη των δύο δυνάμεων. Fολ F2 Το μέτρο και η κατεύθυνση της συνισταμένης υπολογίζεται με την γεωμετρία. Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

Σύνθεση δυο δυνάμεων με την ίδια κατεύθυνση F1 =10Ν F2 =20Ν Από το τέλος της δύναμης F1 , σχεδιάζω την δύναμη F2 F2 F1 Από την αρχή της F1 έως το τέλος της F2 σχεδιάζω την συνισταμένη Fολ F2 F1 Fολ Το μέτρο της συνισταμένης: Fολ= F1 + F2 =10 Ν + 20 Ν = 30 Ν Η κατεύθυνση της: η ίδια με τη κατεύθυνση των δυο δυνάμεων. Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

Σύνθεση δυο δυνάμεων με αντίθετη κατεύθυνση Σύνθεση δυο δυνάμεων με αντίθετη κατεύθυνση F1 =10 Ν F2 =20 Ν Από το τέλος της δύναμης F1 , σχεδιάζω την δύναμη F2 F1 F2 Από την αρχή της F1 έως το τέλος της F2 σχεδιάζω την συνισταμένη Fολ F1 Fολ F2 Το μέτρο της συνισταμένης: Fολ= F2 - F1 =20 Ν – 10 Ν = 10 Ν Η κατεύθυνση της: η ίδια με τη κατεύθυνση της μεγαλύτερης δύναμης. Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

Σύνθεση δυο δυνάμεων με κάθετες κατευθύνσεις Σύνθεση δυο δυνάμεων με κάθετες κατευθύνσεις F1 Σχεδιάσω όπως στα προηγούμενα. Fολ F1 θ F2 F2 Το τρίγωνο που σχηματίζεται είναι ορθογώνιο. Χρησιμοποιώ το Πυθαγόρειο θεώρημα για να υπολογίσω το μέτρο της συνισταμένης. Fολ2= F12 + F22 Η γωνία θ που σχηματίζει η συνισταμένη με την F2 υπολογίζεται από τον τριγωνομετρικό αριθμό εφαπτομένη και είναι: Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

Σύνθεση δυο δυνάμεων με τυχαίες κατευθύνσεις Σύνθεση δυο δυνάμεων με τυχαίες κατευθύνσεις Σχεδιάζουμε όπως τα προηγούμενα F1 Fολ F2 Οι υπολογισμοί στο λύκειο… Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού

Στο διαδίκτυο Γυμνάσιο Νέας Αλικαρνασσού