(Απαντήσεις σελ. 537-556 βιβλίου) Άσκηση Στις παρακάτω προτάσεις σημειώστε μόνο τις ενδεδειγμένες ενέργειες γονέων και εκπαιδευτικών για συναισθηματική ενίσχυση των παιδιών (Απαντήσεις σελ. 537-556 βιβλίου)
ΓΟΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΔ. πχ να τακτοποιούν μόνα τους το δωμάτιό τους, να ετοιμάζουν το φαγητό τους κλπ. ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΔΙΚΑΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑΣ Πχ ο ίδιος χρόνος εργασίας για όλους, να μην επιτρέπεται ή να επιτρέπεται για όλους η χρήση υπολογιστικής μηχανής για την εκτέλεση πράξεων κλπ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΤΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ, ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΟΥΣ (πχ να ζητούν πάντα βοήθεια για ότι δεν είναι σίγουροι ότι το ξέρουν καλά) ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΝΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΑΝΑΘΕΤΟΥΝ ΕΡΓΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΔ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΔ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΠΡΟΝΟΜΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΤΙΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΔ ΟΤΑΝ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΛΑΘΩΝ/ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΦΡΑΣΕΙΣ ΟΠΩΣ "ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ" ΝΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΔ ΤΙΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΕΜΦΑΣΗ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ 2-3 ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ. ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΛΑΘΩΝ/ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΦΡΑΣΕΙΣ "ΕΝΤΑΞΕΙ, ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ" ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΔ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΠΟΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΌΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΔ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ/ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΕΤΣΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΔ