ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1. Να γραφτεί αλγόριθμος που θα υπολογίζει το ελάχιστο πλήθος (χαρτο)νομισμάτων που απαιτούνται για τη συμπλήρωση ενός συγκεκριμένου ποσού. Για παράδειγμα.
Advertisements

Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης.  ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ x= Α * ημωt k=D F= - F 0 * ημωtω=2π/Τ F 0 =m * α max α max = ω 2 * Α D=m * ω 2 F=-D * x ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ.
Να γραφτεί αλγόριθμος ο οποίος θα υπολογίζει το άθροισμα των στοιχείων της κύριας διαγωνίου ενός τετραγωνικού πίνακα Α(ΝxN).
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
Ασκήσεις.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
3ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας - Βόλου Μακρή Βαρβάρα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (μΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ # 3.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ §3.7 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Ταξινόμηση - Sorting.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Κεφάλαιο 3ο Δομές Δεδομένων.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)» ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Γ’ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΑΒΒΟΥΛΙΔΗΣ.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
1 Η ΓΙΑ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Η δομή Για περιέχει 3 τμήματα (εντολές) που εκτελούνται αυτόματα(εσωτερικά στη Για) Για i από 1 μέχρι 100 i ← 1 i
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
ΑΣΤΡΙΝΆΚΗ ΜΑΡΊΑ Δυσδιάστατοι πίνακες. Γιατί πολυδιάστατους πίνακες; Αναλόγως με τις ανάγκες του προγράμματος, μπορεί να είναι πιο εύχρηστοι Προβλήματα.
Ένας εκδοτικός οίκος χρησιμοποιεί 35 διανομείς για τη διακίνηση των βιβλίων του. Στο τέλος κάθε μήνα καταγράφονται οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από.
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ενότητα 2 : Αλγόριθμοι Δρ. Γκόγκος Χρήστος
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Οι διάφορες εκδοχές της
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ: η εντολή ΓΙΑ
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΜΟΡΦΕΣ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Επανάληψη.
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Μονοδιάστατοι πίνακες
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΑΣΚΗΣΗ 1
Σειριακή ή Γραμμική Αναζήτηση 1.Μοναδικό Κλειδί (key)
8.2 Η Δομή Επανάληψης Μέχρις_ότου
Δισδιάστατοι Πίνακες 3 7 … i γ ρ α μ ή j - στήλη 1 2 M N
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΑΝ Χ<> Α_Μ(Χ) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ “Λάθος” ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Συμβολικά: αν = α ·α · α · · · α
Ερωτήματα Επιλογής σε ACCESS
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
ΠΙΝΑΚΕΣ Δομή ΟΥΡΑΣ (queue)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1) Μετά την εκτέλεση των παρακάτω τμημάτων αλγορίθμων ποια θα είναι τα στοιχεία του κάθε πίνακα Α αντίστοιχα; A[1] = 6 Για i από 1 μέχρι 5 Α[ i ]  5 + i Τέλος_Επανάληψης A[2] = 7 A[3] = 8 A[4] = 9 A[5] = 10 Για i από 5 μέχρι 1 με_βήμα -1 Α[ 6-i ]  i Τέλος_Επανάληψης A[1] = 5 A[2] = 4 A[3] = 3 A[4] = 2 A[5] = 1

Δίνεται ο μονοδιάστατος πίνακας Α με τιμές: 3, 2, 8, 1, 9 Δίνεται ο μονοδιάστατος πίνακας Α με τιμές: 3, 2, 8, 1, 9. Τι τιμές θα έχει ο πίνακας Β αν εφαρμόσουμε το ακόλουθο τμήμα αλγορίθμου Β[1] = 9 Για κ από 1 μέχρι 5 Β[κ]  Α[5 – κ + 1] Τέλος_επανάληψης Β[2] = 1 Β[3] = 8 Β[4] = 2 Β[5] = 3

Αν ο πίνακας A έχει τις τιμές A=[4,3,5,1,2], πόσες και ποιες τιμές θα έχει ο πίνακας B[5] μετά την εκτέλεση του παρακάτω τμήματος αλγορίθμου: Β[1] = 16 Για k από 1 μέχρι 5 Β[A[k]  k^2 Τέλος_επανάληψης Β[2] = 25 Β[3] = 4 Β[4] = 1 Β[5] = 9

Δίνεται ο πίνακας Α, Ν ακεραίων αριθμών Δίνεται ο πίνακας Α, Ν ακεραίων αριθμών. Να συμπληρωθούν τα κενά στον παρακάτω αλγόριθμο, ώστε να υπολογίζει το άθροισμα των τε­τραγώνων όλων των αριθμών του πίνακα. Αλγόριθμος Πράξεις Δεδομένα // .... , .... // S ← 0 Για i από .... μέχρι .... Β ← .... Λ 2 S ← S + .... Τέλος_επανάληψης Αποτελέσματα // .... // Τέλος Πράξεις Α Ν 1 Ν Α[i] B S

Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω τμήμα αλγορίθμου με τις κατάλληλες σταθερές ή μεταβλητές έτσι ώστε να εμφανίζει την μέγιστη τιμή του πίνακα Π[100]. θ ← 1 Για k από 2 μέχρι _ Αν Π[k] > Π[ __ ] τότε __ ← __ Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε Π[ __ ] 100 θ θ k θ

Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω τμήμα αλγορίθμου ώστε να μετακινηθούν τα πρώτα 12 στοιχεία του πίνακα Α[30] στον πίνακα Β ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία στον πίνακα Γ. 30 Για i από 1 μέχρι __ ΑΝ i <=12 ΤΟΤΕ Β[ _ ] ← Α[i] ΑΛΛΙΩΣ Γ[…… ] ← __ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ i i - 12 A[i]

Να συμπληρώσετε τα κενά στον παρακάτω αλγόριθμο για να υπολογίζεται πόσες φορές υπάρχει το μέγιστο στοιχείο ενός πίνακα Α[Ν]. Αλγόριθμος Κατ Δεδομένα // Α, Ν // max ← A[1] k ← …. Για x από 2 μέχρι Ν Αν Α[x] > max τότε max ← A[x] k ← ........... αλλιώς_αν Α[x] = max τότε k ← ......... Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Αποτελέσματα // k // Τέλος Κατ 1 x k+1

Για j από …… μέχρι ….. με_βήμα …. Αν Π[ j ] …. Π[ __ ] Τότε Να συμπληρώσετε τα κενά στον παρακάτω αλγόριθμο ώστε να κάνει φθίνουσα ταξινόμηση των στοιχείων δεδομένου πίνακα Π Ν θέσεων. Αλγόριθμος Ταξινόμηση Δεδομένα // Π, Ν // Για i από …. μέχρι ….. Για j από …… μέχρι ….. με_βήμα …. Αν Π[ j ] …. Π[ __ ] Τότε Αντιμετάθεσε Π[ j ], Π[ __ ] Τέλος_αν Τέλος_Επανάληψης Τέλος Αναζήτηση 2 N N i -1 > j-1 j-1

Για i από 3 μέχρι 19 με_βήμα …… Για j από …… μέχρι ….. με_βήμα …. Δίνεται πίνακας Π[20] με αριθμητικές τιμές. Στις μονές θέσεις βρίσκονται καταχωρισμένοι θετικοί αριθμοί και στις ζυγές αρνητικοί αριθμοί. Επίσης, δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου ταξινόμησης τιμών του πίνακα. Για i από 3 μέχρι 19 με_βήμα …… Για j από …… μέχρι ….. με_βήμα …. Αν Π[ j ] …. Π[ __ ] Τότε Αντιμετάθεσε Π[ j ], Π[ __ ] Τέλος_αν Τέλος_Επανάληψης Τέλος Αναζήτηση 2 19 i -2 < j-2 j-2 Στο παραπάνω τμήμα αλγορίθμου να συμπληρωθούν τα κενά με τις κατάλληλες σταθερές, μεταβλητές ή εκφράσεις, ώστε να ταξινομούνται σε αύξουσα σειρά μόνο οι θετικές τιμές του πίνακα

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω τμήμα αλγορίθμου ώστε να υπολογίζει το γινόμενο Γ των στοιχείων της 8ης γραμμής του πίνακα Α[10,20]. 1 Γ ← …. Λ ← 1 Αρχή_Επανάληψης Γ ← Γ * ……. Λ ← Λ + 1 Μέχρις_ότου ………. Εμφάνισε Γ Α[ 8, Λ] Λ>20

Συμπληρώστε τα κενά έτσι ώστε το παρακάτω σύνολο εντολών να μεταφέρει τα στοιχεία του δισδιάστατου πίνακα Π[n,m] σε μονοδιάστατο πίνακα A[n*m] k ← ….. ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ n ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ m k ← k + 1 ….. ← ……… ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ A[k] Π[i,j]

Συμπληρώστε τα κενά για να υπολογίσουμε το γινόμενο της κύριας διαγωνίου του πίνακα Α[10,10]. P ← …. Για N από 1 μέχρι 10 P  __ * Α[ _,_ ] Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε Ρ 1 Ρ Ν Ν

Συμπληρώστε τα κενά για να υπολογίσουμε τους μέσους όρους ανά στήλη του ακέραιου πίνακα Α[10,20]. Για M από 1 μέχρι _ sum ← __ Για N από 1 μέχρι _ sum  __ + Α[ i,j ] Τέλος_επανάληψης mo ← sum /__ 20 10 sum 10

Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω τμήμα αλγορίθμου ώστε να μετακινηθούν τα στοιχεία των 10 πρώτων στηλών του πίνακα Α[30, 50] στον πίνακα Β[30,10] ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία στον πίνακα Γ[30,40]. ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 30 ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50 ΑΝ __ _ __ ΤΟΤΕ Β[ _, _ ] ← Α[i,j] ΑΛΛΙΩΣ Γ[ _, _ ] ← Α[i,j] ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ j<= 10 i, j i j-10