Πρόγραμμα Κομποστοποίησης ΕΕΕΕΚ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα.
Advertisements

10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας
«Ανάπτυξη Τοπικού Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέχρι το 2020». Στο Βόλο αλλάζουμε συμπεριφορά, αλλάζουμε κλίμα! Εύη Καραϊσκου,
«Ανάπτυξη Τοπικού Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέχρι το 2020». Στο Βόλο αλλάζουμε συμπεριφορά, αλλάζουμε κλίμα! Εύη Καραϊσκου,
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βιολογικές καλλιέργειες
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2012.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΗΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΟΛΙΧΝΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Γυμνάσιο Αντιρρίου.
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Μορφεσ και δυνατοτητεσ κομποστοποιησησ στο νησι τησ κω
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Τι είναι η κομποστοποίηση Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Οικιακή Κομποστοποίηση
Jigsaw: Τί είναι;.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ 1Ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΙΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ:
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
Δράση: ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΚΟΜΠΟΣΤ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Στα πλαίσια της ομάδας «Περιβαλλοντική.
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Κομποστοποίηση...; α) παρασκευή κομπόστας από φρούτα που περίσσεψαν στο σπίτι ή β) μετατροπή οργανικών απορριμάτων σε λίπασμα.
ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΚΑΛΕΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΖΕΡΒΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥΡΛΩΤΗΣ.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τα χαρτιά, τα γυαλιά, τα μέταλλα δεν είναι σκουπίδια
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Ο ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
A.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ( ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ) :
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ( )
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΑΝΔΡΟΥ ΜΑΡΙΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΑΝΤΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΥ ΣΤ΄1
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Από την θεωρία στην πράξη
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
«Κομποστοποίηση Οργανικού Κλάσματος οικιακών απορριμμάτων»
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Κομποστοποίησης ΕΕΕΕΚ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Τι είναι η κομποστοποίηση; Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία. Αυτή η ουσία λέγεται κομπόστ ή χούμους ή εδαφοβελτιωτικό και προωθεί την ανάπτυξη των φυτών Είναι ένας άμεσος και σημαντικός τρόπος ανακύκλωσης

Τι είναι η κομποστοποίηση Για την παραγωγή κομπόστ απαιτούνται από 3 έως 6 μήνες. Τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του κομπόστ είναι κυρίως ο εμπλουτισμός του εδάφους με οργανική ουσία και η βελτίωση της δομής και των ιδιοτήτων του εδάφους. Όλοι μπορούν να δημιουργήσουν κομπόστ απαλλαγμένο από χημικές και τοξικές ουσίες, προστατεύοντας τη φύση και τη βιοποικιλότητα και μειώνοντας τον όγκο των σκουπιδιών που παράγουν.

Τι υλικά τοποθετούμε στον κάδο κομποστοποίησης? Τα υλικά που προτιμούμε να βάζουμε στον κάδο κομποστοποίησης είναι: τα οργανικά υπολείμματα, όπως τα υπερώριμα ή χαλασμένα φρούτα, το κομμένο γρασίδι, τα κλαδιά δένδρων και θάμνων, τα βρασμένα λαχανικά, τα τσόφλια από αυγά και τα υπολείμματα από καφέ και τσάι.

Τι υλικά δεν τοποθετούμε στον κάδο κομποστοποίησης? Δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε ανόργανα υλικά που δεν αποσυντίθενται και μερικά οργανικά που η αποσύνθεση τους δημιουργεί δυσάρεστες οσμές ή κινδύνους υγιεινής, όπως είναι τα : μεταλλικά αντικείμενα, τα πλαστικά, το γυαλί, το τυπωμένο χαρτί, τα υπολείμματα φαγητών που περιέχουν λίπη, κρέας, κόκκαλα, και τα υλικά καθαρισμού.

Παιδαγωγικη διαδικασια ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Παιδαγωγικη διαδικασια

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ - ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΤΗΚΑΝ Μέσα από τη βιωματική δράση της κομποστοποίησης στο σχολείο θα προσεγγιστεί η ιδέα της εναλλακτικής διαχείρισης των απορριμμάτων ως συμπληρωματική της ανακύκλωσης και οι μαθητές θα αναπτύξουν οικολογική συνείδηση.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Βασικός σκοπός του προγράμματος: Οι μαθητές να καλλιεργήσουν στάσεις και δεξιότητες: προσωπική και συλλογική ευθύνη σε θέματα περιβάλλοντος, συμμετοχή σε δράσεις, ανάληψη πρωτοβουλιών με στόχο την προστασία και βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γενικοί Η ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας, εργατικότητας, οικολογικής συνείδησης και επικοινωνίας με φορείς.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωστικοί Οι μαθητές: να ενημερωθούν για τη λίπανση των φυτών και τις βιολογικές καλλιέργειες, να κατανοήσουν την έννοια της κομποστοποίησης, να κατασκευάσουν το δικό τους κομποστοποιητή, να ανακαλύψουν την αξία ορισμένων οικιακών απορριμμάτων

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωστικοί να διαχωρίζουν τα υλικά που κομποστοποιούνται από τα υπόλοιπα οικιακά απορρίμματα, να παράγουν οργανικό λίπασμα από φυτικά υπολείμματα, να εφαρμόσουν το οργανικό λίπασμα σε δικά τους φυτά, να διδαχθούν την έννοια της συνεργασίας βιωματικά.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Κοινωνικών Δεξιοτήτων Οι μαθητές να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και δράσεις με σκοπό τη βελτίωση της αυτοεκτίμησης και της αυτοεικόνας, να αποκτήσουν ενδιαφέρον για τη μάθηση, να μάθουν κανόνες και μεθόδους εργασίας κοινής αποδοχής, να συνεργάζονται σε ομάδες και να επικοινωνούν μεταξύ τους με κοινούς στόχους και σκοπούς να έρθουν σε άμεση επαφή με φυσικά υλικά και να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές ως προς το περιβάλλον

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ψυχοκινητικοί Οι μαθητές: να αναπτύξουν τη αδρή και λεπτή κινητικότητά τους, να προσανατολίζονται στο χώρο και να εκτελούν εντολές, να συνειδητοποιήσουν ότι όλα τα σκουπίδια δεν είναι άχρηστα.

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ Βιολογία (αποσύνθεση, ζύμωση), Μαθηματικά (διαχωρισμός υλικών, τήρηση αναλογιών), Οικολογία (διαχείριση απορριμμάτων), Τεχνολογία (αναζήτηση πληροφοριών σχετικών με την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση ειδικά, παραγωγή κειμένου παρουσίασης).

ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1ος Μήνας Διερεύνηση θέματος - ενημέρωση Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο

1ος Μήνας Συζήτηση για την αποδόμηση των οργανικών υλικών, την ανακύκλωση τους και την επαναχρησιμοποίηση τους ως λίπασμα σε φυτά. Προβολή video με θέμα την κομποστοποίηση.

2ος Μήνας Προμήθεια εξοπλισμού – ενημέρωση για τη χρήση του Έναρξη διαδικασίας κομποστοοποίησης

3ος Μήνας Διαδικασία κομποστοποίησης Δημιουργία έντυπου υλικού και διαμοιρασμός στους γονείς, γειτονιά και φίλους προς ενημέρωση του κοινού

4ος Μήνας Δημιουργία γλαστρών όπου οι μαθητές φύτεψαν λουλούδια, ενημερώθηκαν για την παραγωγή φυτών, τη συντήρηση τους αλλά και την κομποστοποίηση φυτικών υπολειμμάτων.

4ος Μήνας

4ος Μήνας Εξέλιξη διαδικασίας κομποστοποίησης

4ος Μήνας

4ος Μήνας Επίσκεψη υπευθύνου συντονισμού προγράμματος, αξιολόγηση διαδικασίας και οδηγίες βελτίωσης – ανατροφοδότηση

5ος Μήνας Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΧΥΤΑ Χρήση τελικού προϊόντος Συζήτηση - Δημιουργία παρουσίασης συμπερασμάτων

5ος Μήνας

5ος Μήνας

5ος Μήνας

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΟΥΜΠΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΕ 03.50

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν Μουχτούρη Βασιλική ΕΒΠ Κουμπουλή Παναγιώτα ΠΕ 19.50

Μαθητές που συμμετείχαν ΑΓΟΡΙΑ ΤΑΞΗ Μπιλαλής Γεώργιος Γ Στέλιος Δημήτριος ΣΤ Πετσάβας Κώστας Α Μελίσσης Χρήστος Δ Κυρίτσης Βασίλειος Α

Μαθητές που συμμετείχαν ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΑΞΗ Κάκκου Γεωργία Γ Σταθοπούλου Παναγιώτα Δ Μυλωνά Κατερίνα Γ Καρβούνη Φωτεινή ΣΤ