Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ – ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Ενότητα 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
H ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΣΤΙΕΡΗ
Άσκηση για ρήματα 17/9/13 (για το σπίτι)
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Έρευνα για το διαδίκτυο
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
Τι είναι το άρθρο; Άρθρα: ο, η, το, οι, οι, τα, ένας,μια, ένα
Πάτησε εδώ για να τη διαβάσεις
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Ταξη β Αντικειμενο
Επιμέλεια: Βέρα Δακανάλη
Αναμνήσεις του καλοκαιριού
Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Δευτερεύουσες προτάσεις.
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
2ο Γυμνάσιο Περάματος1 Η πρόταση 2ο Γυμνάσιο Περάματος2 Πρόταση είναι …  …ένα σύνολο λέξεων γύρω από ένα ρήμα, που έχουν συντακτική σχέση μεταξύ τους.
ΕισαγωγικΑ στοιχεια : ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Έλενα Αναγνωστοπούλου
Τα μέρη του λόγου επόμενο πληροφορίες επίρρημα ουσιαστικό επίθετο
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Αναγνώριση του άρθρου, του ουσιαστικού και του ρήματος
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Έλενα Αναγνωστοπούλου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ Διδ/σα: Έλ. Κελεσίδου
2.Η Μαρία έκλεισε την πόρτα.
Οι Δευτερεύουσες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
Αρχές κατασκευής διδακτικών-μαθησιακών σεναρίων
Βαθμοι του επιθετου.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Συντακτική ανάλυση Ενότητα 2η Θυσία για την πατρίδα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Συντακτική ανάλυση Ενότητα.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Επίθετα Επίθετα σε -ης -ης -ες ες Επίθετα σε -ης -ης -ες ης.
ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ Αντιγονη, Γ΄ επεισοδιο, στ
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
Διδασκαλία της ώρας Τσορμπάρη Αρετή ΑΕΜ:3908 Χρόνος.
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
Άρθρα Παιδιά, ελάτε μαζί μου να σας ξεναγήσω στον μικρό - μεγάλο κόσμο των άρθρων!
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
2Η ΕΡΓΑΣΤΙΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις
Ρήματα Ουσιαστικά Επίθετα Και πώς να τα ξεχωρίζουμε.
Νεοελληνικη γλωσσα β΄γυμνασιου: 4η ενοτητα
Συντακτικό αρχαίας ελληνικής
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
Ο ι π ρ ο σ δ ι ο ρ ι σ μ ο ί ονοματικοί επιρρηματικοί επόμενο
Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας Η σύνταξη του απαρεμφάτου Το απαρέμφατο, αφού βρίσκεται μέσα σε μια πρόταση, χρησιμοποιείται ως υποκείμενο, αντικείμενο.
ΑΣΚΗΣΗ Να σχεδιαστούν (α) η Πρόσοψη, (β) η Πλάγια όψη σε τομή Β-Β και
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο

Υποκείμενο Το υποκείμενο είναι η λέξη της πρότασης που δείχνει ότι κάποιος κάνει κάτι ή παθαίνει κάτι ή βρίσκεται σε μια κατάσταση. Για να βρούμε το υποκείμενο, εντοπίζουμε το ρήμα και μετά απαντούμε στην ερώτηση ποιος, ποια, ποιο, έκανε ή έπαθε κάτι.

Υποκείμενο 2 Το υποκείμενο βρίσκεται πάντα σε πτώση ονομαστική και είναι συνήθως ουσιαστικό ή αντωνυμία. Το υποκείμενο μπορεί να παραλειφθεί όταν εννοείται. (Ποιος κάνει: Ο μαθητής: υποκείμενο, ουσιαστικό) Αυτός κάνει τις ασκήσεις του. (Ποιος κάνει: Αυτός: υποκείμενο, αντωνυμία) Κάνει τις ασκήσεις του. (Ποιος κάνει: Αυτός, το υποκείμενο εννοείται)

Μεταβατικά- Αμετάβατα ρήματα Τα μεταβατικά ρήματα έχουν αντικείμενο, Τα αμετάβατα ρήματα δεν έχουν αντικείμενο. Αν η πρόταση έχει αντικείμενο ή κατηγορούμενο ,για να το βρούμε ρωτάμε τι ή ποιον . Π.χ. Η Ειρήνη παίζει. (το ρήμα παίζει είναι αμετάβατο και δεν έχει αντικείμενο.) Υποκείμενο Ρήμα

Αντικείμενο Οι μαθητές κάνουν τις ασκήσεις τους. Ρωτάμε τι κάνουν οι μαθητές; (τις ασκήσεις τους αντικείμενο)

Άμεσα- έμμεσα αντικείμενα Μερικά ρήματα μπορεί να έχουν δύο αντικείμενα. Τότε λέγονται δίπτωτα. Το ένα αντικείμενο λέγεται άμεσο και το βρίσκουμε με την ερώτηση τι. Το άλλο λέγεται έμμεσο,βρίσκεται συνήθως σε πτώση γενική και το βρίσκουμε με την ερώτηση σε ποιον. π.χ. Η Ειρήνη μου έκανε ένα δώρο. (μου: έμμεσο, δώρο άμεσο)

Κατηγορούμενο -Συνδετικά Ρήματα Τα συνδετικά ρήματα: είμαι, φαίνομαι, γίνομαι, ορίζομαι, διορίζομαι, μοιάζω, αποδεικνύομαι, εκλέγομαι έχουν κατηγορούμενο. Το κατηγορούμενο μπορεί να είναι ουσιαστικό, μετοχή ή επίθετο. Δείχνει την ιδιότητα , τη θέση ή τα χαρακτηριστικά του υποκειμένο. Π.χ. Ο κ. Φωτίου εκλέγηκε δήμαρχος. (Κατηγορούμενο-ουσιαστικο) Ο Κώστας είναι ταλαιπωρημένος. (Κατηγορούμενο-μετοχή) Μου φαίνεσαι άρρωστος. (Κατηγορούμενο-επίθετο)