ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 3

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγραφική Στατιστική
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
ΒΕΣ 06: Προσαρμοστικά Συστήματα στις Τηλεπικοινωνίες © 2007 Nicolas Tsapatsoulis Θεωρία Στοχαστικών Σημάτων: Στοχαστικές διεργασίες, Περιγραφή εργοδικών.
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
Αθροιστική μέθοδος υπολογισμού του λήμματος Αθροιστική μέθοδος υπολογισμού του λήμματος Η αθροιστική μέθοδος υπολογισμού του λήμματος είναι μια μέθοδος.
Μια Στατιστική Έρευνα Διακρίνεται σε 3 Στάδια:
ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΝ ΤΥΧΑΙΩΝ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
Εισαγωγή Στατιστική είναι η επιστήμη που με τη βοήθεια επιστημινκών μεθόδων ασχολείται με τη συλλογή, οργάνωση, παρουσίαση και ανάλυση αριθμητικών στοιχείων.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ: ΣΗΜΕΙΑΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ & ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Στατιστικά περιγραφικά μέτρα Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής 5η Διάλεξη.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Διάστημα εμπιστοσύνης για τη διακύμανση. Υπολογισμός Διακυμάνσεως και Τυπικής Αποκλίσεως Όταν τα δεδομένα αφορούν πληθυσμό – μ είναι ο μέσος του πληθυσμού.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ για επεξεργασία δεδομένων έρευνας Εμμανουήλ Κακάρογλου Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Στατιστική Στατιστική είναι η συλλογή, οργάνωση, ανάλυση,
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 4
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική ΙΙ Μάθημα 6
O Θόρυβος στα Συστήματα Τηλεπικοινωνιών
Δρ. Γιώργος Μαρκάκης Καθηγητής Βιομετρίας Τ.Ε.Ι. Κρήτης
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 2
Εισαγωγή στην Στατιστική
Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους. 1 Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους! 1. Ο πρώτος συνίσταται.
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
Ομαδοποιημένη Κατανομή Συχνοτήτων
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
Διαφορικές εξισώσεις τάξης ανώτερης της πρώτης
Κατανομές πιθανοτήτων
Επιμέλεια Τσάμης Δ. Ιωάννης Μαθηματικός
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 13ο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης
Στατιστική και λογισμικά στις επιστήμες συμπεριφοράς
Αν. Καθηγητής Γεώργιος Ευθύμογλου
Στατιστικά Περιγραφικά Μέτρα
Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ΔΔΕ.
Σ Τ Α Τ Ι Σ Τ Ι Κ Η Πίνακας Συχνοτήτων Αθροιστική Συχνότητα Σχετική Συχνότητα Αθροιστική Σχετική Συχνότητα Διαγράμματα Επιμέλεια Κόλλας Γ. Αντώνιος [Μαθηματικός]
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 3 ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 3 Βαγγέλης Ντάλλας

Αθροιστικές συχνότητες Πολλές φορές μας ενδιαφέρει να μάθουμε το πλήθος ή το ποσοστό των παρατηρήσεων, που οι τιμές τους είναι μικρότερες ή ίσες ορισμένης τιμής xi της ποσοτικής μεταβλητής Χ.

Αθροιστική Συχνότητα Ni Σε ποσοτική μεταβλητή αθροιστική συχνότητα μιας τιμής xi λέγεται το άθροισμα των συχνοτήτων vi των τιμών που είναι μικρότερες ή ίσες με την τιμή αυτή. Η Αθροιστική Σχετική Συχνότητα Fi Σε ποσοτική μεταβλητή σχετική αθροιστική συχνότητα μιας τιμής xi λέγεται το άθροισμα των σχετικών συχνοτήτων fi των τιμών που είναι μικρότερες ή ίσες με την τιμή αυτή. Σε ποσοτική μεταβλητή σχετική αθροιστική συχνότητα% μιας τιμής xi λέγεται το άθροισμα των σχετικών συχνοτήτων i f % των τιμών που είναι μικρότερες ή ίσες με την τιμή αυτή. Οι Αθροιστικές συχνότητες Ni και οι αθροιστικές σχετικές συχνότητες Fi έχουν νόημα μόνο σε ποσοτικές μεταβλητές

Η επί τοις εκατό σχετική συχνότητα (ή%) π.χ αν θέλαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα «πόσοι οδοντίατροι του παρακάτω παραδείγματος πήραν πτυχίο το πολύ σε 7 χρόνια », θα υπολογίζαμε σύμφωνα με τον πίνακα τη λεγόμενη αθροιστική συχνότητα : Διάρκεια σπουδών (x1) Συχνότητα (ν1) Σχετική συχνότητα (f1) Η επί τοις εκατό σχετική συχνότητα (ή%) 5 6 0,20 20 16 0,53 53 7 3 0,10 10 8 0,17 17 Σύνολο 30 1,00 100 Ν3 = v1 + ν2+ ν3 = 6 + 16 + 3 = 25. Οι 25, λοιπόν, οδοντίατροι πήραν πτυχίο το πολύ σε 7 χρόνια, ή σε όρους σχετικής αθροιστικής συχνότητας F3 % = f1 % + f2 % + f3 % = 20 + 53 + 10 = 83% των οδοντιάτρων.

Γενικεύοντας, ορίζουμε την: Αθροιστική συχνότητα  και την Σχετική αθροιστική συχνότητα με τις τιμές x1,x2 ,x3 ,....xk της ποσοτικής μεταβλητής Χ διατεταγμένες σε αύξουσα τάξη. Η επί τοις εκατό σχετική αθροιστική συχνότητα ισούται με Fi% = 100 Fi

Αθροιστική συχνότητα (Ν1) Σχετική αθροιστική συχνότητα (F1) N1=ν1=6 F1=f1=0,20 N2=v1+ν2=22 F2=f1+f2=0,73 N3=ν1+ν2+ν3=25 F3=f1+f2+f3=0,83 Ν=N4=ν1+ν2+ν3+ν4=30 F=F4=f1+f2+f3+f4=1,00

Άσκηση 1 Ρωτήσαμε 200 μαθητές πόσα βιβλία διάβασαν το περασμένο καλοκαίρι. Τα αποτελέσματα φαίνονται στον παρακάτω πινάκα. Αριθ. βιβλίων xi Συχνότητα v i 90 1 60 2 26 3 16 4 8 Σύνολο 200 Να κατασκευάσετε πινάκα κατανομής v i , i f , f i %, Ni , Fi , Fi % Πόσοι μαθητές διάβασαν το πολύ 2 βιβλία Το ποσοστό των μαθητών που διάβασε το πολύ 1 βιβλίο Πόσοι μαθητές διάβασαν τουλάχιστον 2 βιβλία Το ποσοστό των μαθητών που διάβασε τουλάχιστον 3 βιβλία Το ποσοστό των μαθητών που διάβασε τουλάχιστον 1 αλλά το πολύ 3 βιβλία

Αριθμό. βιβλίων xi Συχνότητα vi Σχετ.συχν. fi fi % Αθρ.συχν. N i Αθρ.σχετ. συχν. Fi Αθρ.σχετ. συχν. Fi % 90 0,45 45 1 60 0,30 30 150 0,75 75 2 26 0,13 13 176 0,88 88 3 16 0,08 8 192 0,96 96 4 0,04 200 1,00 100 Σύνολο   Το πλήθος των μαθητών που διάβασαν το πολύ 2 βιβλία (δηλ. 0 ή 1 ή 2) είναι : v1 + v 2 + v 3 =N3 =176 Το ποσοστό των μαθητών που διάβασε το πολύ 1 βιβλίο (δηλ. 0 ή 1) είναι :f1 % + f2 % = F2 %=75% Το πλήθος των μαθητών που διάβασαν τουλάχιστον 2 βιβλία (δηλ. 2 ή 3 ή 4) είναι : v 3 + v 4 + v 5 = 26 +16 + 8 = 50 Το ποσοστό των μαθητών που διάβασε τουλάχιστον 3 βιβλία (δηλ. 3 ή 4) είναι :f4 % + f5 % - 8% + 4% - 12% Το ποσοστό των μαθητών που διάβασε τουλάχιστον 1 αλλά το πολύ 3 βιβλία (δηλ. 1 ή 2 ή 3) είναι : f2 % + f3 % + f4 % =30% +13% + 8% =51%

Άσκηση 2 Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πινάκα xi vi fi N i fi % Fi % 1 0,1   8 3 4 Σύνολο 100

Άσκηση 2 Λύση xi vi fi N i fi % Fi % 1 2 0,1 10 6 0,3 8 30 40 3 0,4 16 80 4 0,2 20 100 Σύνολο  

Ομαδοποίηση των Παρατηρήσεων Στην περίπτωση διακριτής μεταβλητής, όταν το πλήθος των τιμών της είναι μεγάλο, αλλά πολύ περισσότερο σε συνεχή μεταβλητή Χ που μπορεί να πάρει οποιαδήποτε τιμή στο διάστημα ορισμού της, ταξινομούμε τα δεδομένα σε μικρό πλήθος ομάδων που ονομάζονται κλάσεις ή τάξεις έτσι, ώστε κάθε τιμή να ανήκει μόνο σε μία κλάση. Ομαδοποιούμε τις παρατηρήσεις χωρίζοντας το διάστημα ορισμού (α0 , ακ) της μεταβλητής Χ σε κλάσεις, δηλαδή σε υποδιαστήματα . Τα άκρα των κλάσεων ονομάζονται όρια των κλάσεων και η διαφορά :

Στην πράξη συνήθως χρησιμοποιούμε κλάσεις ίσου πλάτους, εκτός βέβαια από τις περιπτώσεις εκείνες που η χρήση κλάσεων άνισου πλάτους κρίνεται απαραίτητη. Αν συμβολίσουμε με R το εύρος του συνολικού δείγματος όπου υπολογίζουμε το πλάτος c των κλάσεων διαιρώντας το εύρος R δια του αριθμού των κλάσεων, δηλαδή c= R /κ , όπου κ είναι το πλήθος των κλάσεων Πχ αν θέλουμε να κάνουμε ομαδοποίηση για πλήθος 50 σε 5 κλάσεις έχουμε c= 50/5=10 Δηλαδή 1-10 / 11-20 / 21-30 / 31-40 / 41-50 Κέντρο Κλάσεων xi είναι το κέντρο της ομαδοποίησης της κλάσης Πχ =5-15…45

Αθροιστική Συχνότητα Ν Αύξων  αριθμό κλάσης Κλάσεις Κέντρο  Κλάσεων x1 Συχνότητα ν1 Αθροιστική Συχνότητα Ν 1. α0-α1 (α1-α0-1)/2 x1 ν1 N1 2. α1-α2 x2 ν2 N2 3. α2-α3 x3 ν3 N3 ... i αi-1-αi xi νi Ni k αk-1-αk xk νk Nk   Σύνολο N

Άσκηση Να ομαδοποιήσετε σε 5 κλάσεις και να βρείτε το κέντρο κλάσης πλήθος τιμών 100

Άσκηση Αύξων  αριθμό κλάσης Κλάσεις Κέντρο  Κλάσεων x1 1. 2. 3. 4 5