ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ & ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Triglianoi.gr Δημιουργήσαμε αυτή την παρουσίαση, ώστε τα μέλη μας να πάρουν μία σύντομη ιδέα, σχετική με την λειτουργία του φόρουμ μας.
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Μουσικές Δημιουργίες “ Ήδη, από τις αρχές του 2010, προχωρήσαμε και διευρύναμε το ρεπερτόριό μας με νέες μουσικές δημιουργίες που χαρακτηρίζουν το γνήσιο.
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Μια ομάδα από άντρες κάθονται στη σάουνα και συζητούν για δουλειές και μετοχές, όταν ξαφνικά χτυπάει ένα κινητό...
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Ο Ιωάννης Καποδίστριας Κυβερνήτης της Ελλάδας
Ο ΝΑΒΙΝΤ ΔΕΝ ΕΙΡΘΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
Εν. 3 Κεφ. 17 Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Τα παράδοξα των καιρών μας
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Κ ΕΊΜΕΝΑ Ν ΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉΣ Λ ΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Μ ΑΡΊΑ Μ ΟΥΡΚΟΚΏΣΤΑ Τ ΜΉΜΑ Α'2 Το σοφό σπουργίτι.
Eργαστήριο.
Μια παρέα από άντρες κάθονται στη σάουνα και συζητούν για δουλειές και μετοχές, όταν ξαφνικά χτυπάει ένα κινητό...
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Έχεις δύο επιλογές! από το
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Καλή διασκέδαση. Η πάπια που ψήθηκε Κάποτε, σε μία μακρινή λίμνη, υπήρχε μία πάπια που αποφάσισε να βρει την τύχη της μακριά από το σπίτι της και τους.
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η περιληψη.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Ε΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
Ως τώρα ασχοληθήκαμε με τα μεγέθη Μήκος (L) Εμβαδόν (S) και Όγκο (V) Με τη μέτρηση τους μπορέσαμε να απαντήσαμε σε ερωτήματα σαν τα παρακάτω: Πόσο μακριά.
Αγαπημένο μου παιδί....
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση ΣΥΝ-αισθηματα 6 Μαρτίου 2014 Μαρία-Πηγή Ευταξιοπούλου Μάθε πώς τον φόβο να μειώσεις... κι εσύ κεφάλι.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17 Ο Ιησούς υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες και τα παιδιά στην καινούρια ανθρωπότητα Μπραϊμάκης Αχιλλέας.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Παράγραφοι-σύνδεση-σχέση με το κείμενο 3 παράγραφοι στο κείμενο του Καποδίστρια: 1) η έλλειψη κρατικής οργάνωσης, όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση ο Καποδίστριας.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Τα παράδοξα των καιρών μας
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Αγαπημένο μου παιδί....
Προετοιμασία της Βιβλικής
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Β’ δημοτικό σχολειό ιδαλιου
Οι Εκπαιδευτικοί και οι Μαθητές της Δ΄ Τάξης του
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
45 μαθήματα ζωής Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ & ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αναγκαίες ιδιότητες κειμένου Επικοινωνιακός σκοπός Νοηματική αλληλουχία Γλωσσική αλληλουχία

Το έργο του Καποδίστρια για την ανασυγκρότηση της χώρας Όταν ο Καποδίστριας ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας (1828), ουσιαστικά δεν υπήρχε κράτος. Η χώρα έβγαινε από μια βαριά δουλεία κι έναν πολύχρονο αγώνα. Δεν υπήρχε καμιά οργάνωση. Ο Καποδίστριας επιδόθηκε με ζήλο στην ανασυγκρότηση της χώρας. Το ενδιαφέρον του στράφηκε στην ανόρθωση των οικονομικών. Έτσι δημιούργησε Τράπεζα, στην οποία ως πρώτο κεφάλαιο κατέθεσε την προσωπική του περιουσία. Ξεχωριστή προσπάθεια κατέβαλε ο Καποδίστριας για την παιδεία του ελληνικού λαού. Σκοπός του ήταν να οργανώσει δημοτικά και τεχνικά-επαγγελματικά σχολεία. Ονομαστά υπήρξαν τα σχολεία που ίδρυσε στην Αίγινα. Γρήγορα ιδρύθηκαν σ’ όλη τη χώρα πολλά σχολεία, τα γνωστά ως αλληλοδιδακτικά, στα οποία οι καλύτεροι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, με τη βοήθεια του δασκάλου, μάθαιναν στους μικρότερους να διαβάζουν και να γράφουν.

Στοιχεία κειμένου Τίτλος Παράγραφοι Νοηματικές ενότητες Λέξεις-κλειδιά== κεντρικό νόημα

Το έργο του Καποδίστρια για την ανασυγκρότηση της χώρας 1η παράγραφος (νόημα): η έλλειψη οργάνωσης του Κράτους, όταν ανέλαβε ο Καποδίστριας. Λέξεις-κλειδιά: Καποδίστριας, Κράτος, οργάνωση 2η παρ. : η ανόρθωση των οικονομικών του Κράτους από τον Καποδίστρια. Λέξεις-κλειδιά: ανόρθωση των οικονομικών, Τράπεζα. 3η παράγραφος: Η οργάνωση της εκπαίδευσης από τον Καποδίστρια. Λέξεις-κλειδιά: παιδεία, δημοτικά, και τεχνικά-επαγγελματικά σχολεία, αλληλοδιδακτικά. ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΟΗΜΑ Ο Καποδίστριας, για να ανασυγκροτήσει τη χώρα, φρόντισε για την ανόρθωση των οικονομικών και την οργάνωση της εκπαίδευσης.

Είναι λάθος ή δεν είναι? Ιδού η απορία… Είναι λάθος ή δεν είναι? Ιδού η απορία… Κώστας Ακρίβος, Τελετές ενηλικίωσης. Μια μπλουτζίν πασχαλιά 1988, Μεγάλη Εβδομάδα. Η άνοιξη σε όλο της το μεγαλείο: νερά που από χιόνι γίνονται τρεχούμενα, καινούργιες μυρωδιές της γης, φρέσκα χρώματα, βελάσματα ζώων που η μοίρα τους το ’χει να καταλήξουν στο αίμα. Βαδίζουν σ’ ένα δρόμο γεμάτο λάσπες. Ο άντρας με σηκωμένα τα μανίκια, ξερακιανός, μια στυφή πίκρα στο μάτι, το μπόι του ένα κεφάλι κάτω απ’ τον ήλιο. Στον ώμο έχει το αρνί − αυτός το έσφαξε, με τα ίδια του τα χέρια. Δίπλα ένα αδύνατο αγόρι. Αμίλητο κι αυτό, αγωνίζεται να τον φτάσει στο δρασκέλισμα και στο ύψος. Στα χέρια κρατάει μια νάιλον σακούλα με τη συκωταριά και τα εντόσθια. Προχωράει, μα ο νους του είναι αλλού: δεν βλέπει την ώρα να συναντηθεί με τους φίλους του…

ΤΕΛΙΚΟ -ν Λέξεις που άλλοτε παραμένει και άλλοτε χάνεται: το άρθρο την / η προσωπική αντωνυμία του 3ου προσώπου αυτήν, την/ τα μόρια δεν και μην Διατηρείται όταν η λέξη που ακολουθεί αρχίζει από φωνήεν ή από τα σύμφωνα κ, π, τ, τα δίψηφα μπ, ντ, γκ και τα διπλά ψ και ξ.

Πότε χάνεται… Τη δασκάλα, δε βλέπω αλλά την ντουλάπα και δεν ξέρω!!! Το τελικό –ν γράφεται πάντα στην προσωπική αντωνυμία αυτόν, τον και στο σαν. Π.χ. αυτόν θέλει, τον φώναξε, σαν λύκος.

Πώς λέγεται??? Επίλεξέ το ή επέλεξέ το???? (βλ. προστακτική χωρίς αύξηση ΠΑΝΤΑ!!!) Επίτρεψέ μου ή επέτρεψέ μου??? Ερευνώνται ή ερευνούνται?? (βλ. ρήμα σε ώ και ώμαι και όχι σε –ούμαι…) Έχω απαυδήσει ή απηυδήσει?? (βλ. ρήμα από+αυδώ, και παρακείμενο χωρίς αύξηση!!) Έχω εισαγάγει ή εισάγει???

Λάθη αρ. 2… Ο, η αυτάρκης, το αύταρκες, το κακόηθες, το υπερμέγεθες, κλπ. Πολλές μέθοδοι ή πολλοί μέθοδοι?? Πλατεία Βάθη ή Βάθης?? Τριάμισι ή τρεισήμισι χρόνια??? Διαλευκαίνω ή διελευκαίνω??? (βλ. ρήμα δια+λευκαίνω=φέρνωσ το φως) Ζάπλουτος ή ζάμπλουτος??? (βλ. αρχαίο μόριο ζα+ πλούτος. Και όχι έλξη από το πάμπλουτος…

Λόγιες εκφράσεις της σύγχρονης ελληνικής Εν χορώ (=όλοι μαζί, ταυτόχρονα, με μια φωνή) Εν τω μεταξύ = στο μεταξύ Εν τω γίγνεσθαι = κατά τη διαδικασία που γίνεται/εξελίσσεται κάτι. Εν τω γεννάσθαι = κατά τη γέννηση/δημιουργία ενός πράγματος Εντούτοις = ωστόσο, παρ’ όλ’ αυτά, όμως

Λόγιες αρ. 2 Εν τη γενέσει = τη στιγμή που δημιουργείται κάτι Εν τη ρύμη του λόγου μου/σου = στη ροή της κουβέντας, καθώς μιλά κάποιος γρήγορα Αφ’ εαυτού = από μόνος το Αυθημερόν = την ίδια μέρα, σε μια μόνο μέρα Ατιμωρητί = χωρίς τιμωρία Αυτολεξεί = κατά λέξη Ακροποδητί = αθόρυβα Αρκούντως = αρκετά

Τα παράδοξα: δεκάχρονο παιδάκι μετέφερε ασθενοφόρο!!! Ένα μωρό δάγκωσε το σκυλί!!! Και η χρήση της προσωπικής αντωνυμίας τον/την/το άλλοτε σαν επαναληπτική και άλλοτε σαν προληπτική αντωνυμία!!! Π.χ. το βιβλίο αυτό το έδωσα (επαναληπτική) το έδωσα αυτό το βιβλίο (προληπτική) Εδώ τονίζουμε το ρήμα, αναφερόμαστε σε κάποιο βιβλίο το οποίο γμωρίζει ήδη ο συνομιλητής μας!! ΕΝΏ….

Παράδοξα 2 Ενώ όταν λέμε: Αυτό το βιβλίο έδωσα ή το βιβλίο αυτό έδωσα, τότε τονίζουμε το αντικείμενο, ότι δώσαμε αυτό το συγκεκριμένο βιβλίο και όχι κάποιο άλλο.

Παράδοξα 3 Νόημα α Νόημα β Τον Θωμά τον ξέρω καλά, και δυσκολεύομαι να πιστέψω όσα μου λες. Τον άκουσα το δίκιο του Θεοδωράκη, και είχες δίκιο, είναι όντως ωραίος! Τον Θωμά ξέρω, όχι τον Νίκο! Ή Ξέρω τον Θωμά, να πας να τον ζητήσεις, θα σε βοηθήσει οπωσδήποτε! Άκουσα το δίσκο του Θεοδωράκη που κυκλοφόρησε τις προάλλες και είναι πολύ ωραίος!

Παράδοξα 4 και τα μικρούλια τον, την, το… Λάθη Διόρθωση Το Πολυτεχνείο γιόρτασε το ΚΚΕ!!!!! Ένα δεκάχρονο παιδάκι μετέφερε το ασθενοφόρο = ο μικρός Κουταλιανός!!! Το βιβλίο συμπληρώνει ένα εκτενές κείμενο για τον Μαζόχ Το ΚΚΕ γιόρτασε το Πολυτεχνείο ή το Πολυτεχνείο γιορτάστηκε από το ΚΚΕ Το βιβλίο….

Λάθη και διορθώσεις…. Τα παρτέρια του προστάτευαν απ’ την παγωνιά ψάθες!!!!! Το κάτασπρο υφαντό στο στρογγυλό τραπέζι διέκοπτε ένα πρασινοκεντημένο στενό εργόχειρο και σκέπαζε πορσελάνη με χρυσή μπορντούρα…. Το υφαντό είναι υποκείμενο ή αντικείμενο??? Διακόπτει αυτό??? Το ιδιωτικό κύκλωμα τηλεόρασης είχε κατασκευάσει μια εταιρεία ηλεκτρονικών!!!

Τα επεισόδια, έλεγε η κυβερνητική ανακοίνωση, δημιουργούν ανεύθυνα στοιχεία….. Και όχι προβλήματα στη συγκοινωνία ή στην ομαλή ζωή του τόπου???? Γυναικόπαιδα χτύπησαν (μωρέ μπράβο!) τα ΜΑΤ. Το νέφος προκάλεσε διαφυγή αερίου…. (βλ. προκλήθηκε ή …).

Γράφονται με 1 λέξη!!! Τα αριθμητικά από το 13 ως το 19!!! Οι αντωνυμίες καθένας, καθεμιά, καθετί, κατιτί, οποιοσδήποτε, οτιδήποτε. Το πηγαινέλα Τα συνθετικά με το επιτατικό «πάρα»: παρακάτω, παραπάνω, παραδίπλα, παραέξω, παραμπρός, παραπίσω. Σύνθετες λέξεις που άλλοτε γράφονταν με ενωτικό: γερόλυκος, γεροβασιλιάς, παλιόπαιδο

Μία λέξη!!!! απεναντίας, απευθείας, αφενός, αφετέρου, αφού, ειδάλλως, ενόσω, εντούτοις, εξάλλου, εξαρχής, εξής, εξίσου, εφόσον, καθεξής, καθότι, καθωσπρέπει, μεμιάς, μολονότι, ωστόσο, κ.λπ. Ενόψει & υπόψη, εντέλει και επιτόπου Καθόλου, καταμεσής, καταπόδας, κατεξοχήν, διαμέσου, διαπαντός

Γράφονται με 2 λέξεις!!! Καλώς όρισες, τέλος πάντων, μετά χαράς, καλώς τον, εν γένει, εν λόγω, εν μέρει, εν πολλοίς, εν ανάγκη, εν ολίγοις, επί θητεία, επί ίσοις όροις, επί λέξει, επί ματαίω, επί τη ευκαιρία, επ’ ονόματι, επ’ ουδενί, καθ’ όλα, καθ’ οδόν, καθ’ ύψος, κατά κράτος, κατ’ αρχάς, κατ’ αρχήν, παρ’ όλο, παρ’ ότι, παρ’ ελπίδα, παρ’ ολίγον