Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Συνέντευξη με νήπια.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΙΔΗΡΟΥ - ΧΑΛΚΟΥ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ Το πρόβλημα και ο σκοπός της έρευνας
2. ΠΩΣ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΥΡΩ ΜΑΣ
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
«Μεταγλωσσική ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο: ευαισθητοποίηση ως προς τα μορφολογικά στοιχεία της γλώσσας».
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής Διδάσκων: Κωνσταντίνος Ραβάνης Φοιτήτριες: Σταύρου Αικατερίνη_1015467 Αγραφιώτη Δήμητρα_1015336 Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαίρ_1015365

Θέμα: Τήξη- Πήξη στο Νηπιαγωγείο Η τήξη και η πήξη αφορούν μία μετάβαση ενός υλικού από τη στερεά στην υγρή μορφή του και το αντίστροφο. Για το λόγο αυτό και για το γεγονός οτί τα παιδιά δεν έχουν εμπειρίες δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν αυτές τις αλλαγές. Στις συγκεκριμένες δραστηριότητες θα προσπαθήσουμε να εξαλείψουμε αυτή τη δυσκολία των παιδιών δίνοντας τους την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο, να πειραματιστούν, να υποθέσουν, να δώσουν πιθανές εξηγήσεις και αποτελέσματα, με σκοπό να αποκτήσουν μία ολοκληρωμένη γνώση για την πήξη και την τήξη.

Στόχοι: Να αρχίσουν τα παιδιά να κατανοούν τη σημασία της παρατήρησης, των πειραμάτων και της περιγραφής για τη μελέτη των υλικών και φαινομένων. Να ανακαλύπτουν βασικά χαρακτηριστικά γύρω από τη δομή και τις ιδιότητες των υλικών.

1η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Παγωμένοι Θησαυροί’’ 1η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Παγωμένοι Θησαυροί’’ Υλικά: Ποτήρι με νερό Αμύγδαλο Μετάλλιο Μπαλκόνι Παραμύθι Ρόλος Εκπαιδευτικού: Καθοδηγητικός

Περιγραφή Δραστηριότητας: Από την προηγούμενη μέρα βάζουμε σε ένα μπαλόνι νερό και βυθίζουμε σ’ αυτό ένα αμύγδαλο όπως επίσης βυθίζουμε ένα μετάλλιο μέσα σε ένα ποτήρι με νερό και τα τοποθετούμε στην κατάψυξη. Ως αφόρμηση παίρνουμε ένα παραμύθι με τον τίτλο Τι θα κάνω χωρίς εσένα. Πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι η Ναταλία η αλεπουδίτσα και ο Ζαχαρίας ο αρκούδος. Διαβάζουμε την ιστορία στα παιδία μέχρι ένα σημείο και τους ζητάμε να μας πουν πως θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Ναταλία την αλεπουδίτσα που ψάχνει τους καρπούς της. Αναφέρουμε όμως στα παιδιά πως την προηγούμενη μέρα έβρεξε και τα αμύγδαλα με το μετάλλιο της φιλίας που είχε με το Ζαχαρία μέσα σε ένα ποτήρι, γέμισε με νερό και πάγωσε. Έτσι, ζητάμε στα παιδιά να μας πουν τις ιδέες τους πως θα τα βγάλουμε από εκεί.

2η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Που πηγαίνει το χιόνι όταν λιώνει;’’ 2η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Που πηγαίνει το χιόνι όταν λιώνει;’’ Υλικά: Δύο πλαστικά κύπελλα Χρώμα ζαχαροπλαστικής (μπλέ και κόκκινο) Παγοκύστες Διάφανη γυάλα Ρόλος Εκπαιδευτικού: Καθοδηγητικός

Περιγραφή Δραστηριότητας: Με αφορμή τον καιρό, μιλάμε στα παιδιά για τα χιόνια και τους δείχνουμε το χιονισμένο βουνό. Τους ρωτάμε ‘’Πού πηγαίνει το χιόνι όταν λιώνει;’’ Στη συνέχεια κάνουμε το πείραμα. Βάζουμε νερό σε δύο κυπελάκια και τα χρωματίζουμε με χρώμα ζαχαροπλαστικής, τα μισά μπλέ και τα άλλα μισά κόκκινα. Μοιράζουμε το νερό σε παγοκύστες και το βάζουμε στην κατάψυξη. Το παρακολουθούμε καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας. Το μεσημέρι βγάζουμε τις παγοκύστες για να δουν τα παιδιά οτί το νερό έχει παγώσει. Ρίχνουμε τα παγάκια σε μία γυάλα με νερό για να παρατηρήσουν τα παιδιά ότι λιώνει και μένει το χρώμα από τα παγάκια στο νερό. Ρωτάμε τα παιδιά τι νομίζουν ότι έγινε και καταγράφουμε τις απόψεις τους. Στο τέλος τους εξηγούμε την τήξη και την πήξη και τους ζητάμε να κάνουν μιά ζωγραφιά με χιόνι όταν κάνει ζέστη για να δούμε τί έχουν κατανοήσει.

3η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Ωχ! Κάηκα και Έλιωσα’’ 3η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Ωχ! Κάηκα και Έλιωσα’’ Υλικά: Γκαζάκι Παγάκια Μεταλλική πιατέλα Ρόλος εκπαιδευτικού: Καθοδηγητικός

Περιγραφή Δραστηριότητας: Υλοποιώντας τα προηγούμενα πειράματα και αφού τα παιδιά κατανοήσουν τα βασικά για την πήξη και την τήξη θα τους αναφέρουμε πως η τήξη έχει σχέση και με τη θερμότητα της φωτιάς. Παίρνοντας ως αφορμή την ιστορία ενός παιδιού που παρατηρούσε τη μαμά του να μεγειρεύει και έιδε πως το βούτυρο λιώνει πάνω στη φωτιά προχωράμε στο πείραμα. Αρχικά, ρωτάμε τα παιδιά γιατί νομίζουν ότι έλιωσαν τα παγάκια. Αφού μας απαντήσουν, βάζουμε πάνω σε ένα γκαζάκι, μία μεταλλική πιατέλα και πάνω τα παγάκια. Καταγράφουμε τις απαντήσεις τους και αν δούμε πως δεν το έχουν κατανοήσει, τους εξηγούμε πως τα παγάκια λιώνουν από τη φλόγα που βγάζει το γκαζάκι.

4η Δραστηριότητα Αξιολόγησης. Χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και αφήνουμε τα παιδιά να ασχοληθούν με ένα λογισμικό προσομοίωσης στο οποίο τα παιδιά θα πρέπει να προβλέπουν τι παθαίνει κάθε αντικείμενο όταν το βάζουμε στο φούρνο και γιατί. Θα το συζητήσουμε όλοι μαζί, θα ακούμε τα επιχειρήματα των παιδιών. Στο τέλος δοκιμάζουμε και βλέπουμε αν η επιλογή τους ήταν σωστή.

Τέλος! Ευχαριστούμε πολύ!