Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Λάτσιου Θεοδώρα ΑΜ:5399 Κορομηλά Μαρία Γεωργία ΑΜ:5385
Γενική Περιγραφή Δημιουργία σεναρίου για την τήξη και την πήξη Πέντε δραστηριότητες: Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας για την τήξη Δραστηριότητα διδασκαλίας για την τήξη Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας για την πήξη Δραστηριότητα διδασκαλίας για την πήξη Δραστηριότητα αξιολόγησης για την τήξη και την πήξη
1η Δραστηριότητα: Τήξη Στόχοι : Να γνωρίσουν τα παιδιά το φαινόμενο της τήξης, δηλαδή ότι ένα στερεό μετατρέπεται σε υγρό Να συνδέσουν το φαινόμενο της τήξης με την παροχή θερμότητας είτε μέσω του περιβάλλοντος είτε μέσω μιας θερμαντικής πηγής Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας β) ως προς την τεχνική: Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
1η Δραστηριότητα: Τήξη Περιγραφή: Αφόρμηση: Επιθυμία για έναν κρύο χυμό Βγάζουμε τον πάγο από το ψυγείο Ξεχνάμε τον πάγο δίπλα στο αναμμένο καλοριφέρ Συζήτηση και διατύπωση ερωτήσεων στα παιδιά: Τι έφταιξε και έλιωσε ο πάγος; Θα συνέβαινε το ίδιο αν το καλοριφέρ ήταν κλειστό; Καταγραφή των ιδεών των παιδιών
2η Δραστηριότητα: Τήξη Στόχοι : Να γνωρίσουν τα παιδιά το φαινόμενο της τήξης, δηλαδή ότι ένα στερεό μετατρέπεται σε υγρό Να συνδέσουν το φαινόμενο της τήξης με την παροχή θερμότητας είτε μέσω του περιβάλλοντος είτε μέσω μιας θερμαντικής πηγή Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Πείραμα Υλικά: Παγάκια Καλοριφέρ Μεταλλικά δισκάκια (Διότι πάνω στην μεταλλική επιφάνεια του το παγάκι θα λιώσει πιο γρήγορα) Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
2η Δραστηριότητα: Τήξη Περιγραφή: Πρόταση για επιβεβαίωση των υποθέσεων των παιδιών μέσω πειράματος Εφαρμογή πειράματος: Βγάζουμε τα παγάκια από την κατάψυξη και τα τοποθετούμε πάνω σε μεταλλικά δισκάκια Τοποθέτηση του ενός δίσκου δίπλα στο αναμμένο καλοριφέρ και του άλλου πάνω στο τραπέζι Παρατήρηση φαινομένου Επαναδιατύπωση ερωτήσεων πρώτης δραστηριότητας
3η Δραστηριότητα: Πήξη Στόχοι : 3η Δραστηριότητα: Πήξη Στόχοι : Να γνωρίσουν τα παιδιά το φαινόμενο της πήξης , δηλαδή ότι ένα υγρό μετατρέπεται σε στερεό Να συνδέσουν το φαινόμενο της πήξης με την αποβολή θερμότητας (με την ψύξη στην κατάψυξη ενός ψυγείου) Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας β) ως προς την τεχνική: Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
3η Δραστηριότητα: Πήξη Περιγραφή: 3η Δραστηριότητα: Πήξη Περιγραφή: Υπενθύμιση ατυχήματος 1ης δραστηριότητας Αναφορά απόφασης να παγώσουμε τον χυμό στην κατάψυξη Επισήμανση ότι αφήσαμε το χυμό στη κατάψυξη γιατί μας χρειαζόταν η μαμά μας Τον ξεχάσαμε εκεί για ώρα Παράθεση ερωτήσεων στα παιδιά για το τι είχε συμβεί στο χυμό μας μόλις πήγαμε να τον βγάλουμε: Τί είχε συμβεί στο χυμό μας; Ποίος παράγοντας ευθυνόταν για αυτό Καταγραφή απαντήσεων
4η Δραστηριότητα: Πήξη Στόχοι : 4η Δραστηριότητα: Πήξη Στόχοι : Να γνωρίσουν τα παιδιά το φαινόμενο της πήξης , δηλαδή ότι ένα υγρό μετατρέπεται σε στερεό Να συνδέσουν το φαινόμενο της πήξης με την αποβολή θερμότητας (με την ψύξη στην κατάψυξη ενός ψυγείου) Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Πείραμα Υλικά: Πλάκα Σοκολάτας Γκαζάκι 2 Κατσαρόλες Θήκες σιλικόνης Νερό Κουτάλα Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
4η Δραστηριότητα: Πήξη Περιγραφή: Αφόρμηση: Πάρτι γενεθλίου φίλου μας 4η Δραστηριότητα: Πήξη Περιγραφή: Αφόρμηση: Πάρτι γενεθλίου φίλου μας Πρόταση να του κάνουμε για δώρο σοκολατάκια Εφαρμογή πειράματος Λιώσιμο σοκολάτας Τοποθέτηση σε θήκες σιλικόνης Ερώτηση προς τα παιδιά τι πρέπει να κάνουμε στη συνέχεια για να παγώσουν Τοποθέτηση θήκης στη κατάψυξη Επιβεβαίωση ότι η σοκολάτα πάγωσε βλέποντας τι συνέβη τελικά Ερώτηση προς τα παιδιά: Θα πάγωνε η σοκολάτα αν είχαμε αφήσει τη θήκη εκτός ψύξης;
5η Δραστηριότητα Αξιολόγησης 5η Δραστηριότητα Αξιολόγησης Στόχος : Να αξιολογήσουμε αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει το φαινόμενο της τήξης και της πήξης. Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Αξιολόγησης β) ως προς την τεχνική: Κινητικό παιχνίδι: Παιχνίδι ρόλων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνεργατικός
5η Δραστηριότητα Αξιολόγησης 5η Δραστηριότητα Αξιολόγησης Περιγραφή: Κινητικό Παιχνίδι: Παιχνίδι ρόλων Μοίρασμα ρόλων φούρνου και κατάψυξης σε δύο παιδιά Μοίρασμα ρόλο υλικών στα υπόλοιπα παιδιά Παροτρύνουμε τα παιδιά να σταθούν μπροστά είτε στο παιδί φούρνο είτε στο παιδί κατάψυξη Ερώτηση προς αυτό: Τι θα πάθεις αν σε αγκαλιάσει το αντίστοιχο παιδί θα λιώσεις ή θα παγώσεις;