Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καταστάσεις των υλικών
Advertisements

Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΤΟ ΟΙΚΙΑΚΟ ΨΥΓΕΙΟ.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Τίτλος. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση Μικρή Περιγραφή: Λεξιλόγιο: Κοινό που απευθύνεται: Ηλικία: Περιβάλλον: Χρονική διάρκεια: Πριν την επίσκεψη.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
Σχεδιασμός διδασκαλίας
ΟΜΑΔΑ 5 Ο Οδυσσέας ταξιδεύει με τα σύμβολα
Ελληνογαλλική σχολή Πειραιά Άγιος Παύλος
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Στοιχεια τεχνικησ θερμοδυναμικησ και μεταδοσησ θερμοτητασ
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Η ιστορία του ψυγείου Θεοδώρα Μπέρδου Στ2΄.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Κρυστα ρακαλλιδου.
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ δημιουργία σκιών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Τ. Ε
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
Το οικιακό ψυγείο.
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Τα ψυγεία στην ζΩΗ μαΣ !!! Απο Μαρια Κλεανθουσ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Λάτσιου Θεοδώρα ΑΜ:5399 Κορομηλά Μαρία Γεωργία ΑΜ:5385

Γενική Περιγραφή Δημιουργία σεναρίου για την τήξη και την πήξη Πέντε δραστηριότητες: Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας για την τήξη Δραστηριότητα διδασκαλίας για την τήξη Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας για την πήξη Δραστηριότητα διδασκαλίας για την πήξη Δραστηριότητα αξιολόγησης για την τήξη και την πήξη

1η Δραστηριότητα: Τήξη Στόχοι : Να γνωρίσουν τα παιδιά το φαινόμενο της τήξης, δηλαδή ότι ένα στερεό μετατρέπεται σε υγρό Να συνδέσουν το φαινόμενο της τήξης με την παροχή θερμότητας είτε μέσω του περιβάλλοντος είτε μέσω μιας θερμαντικής πηγής Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας β) ως προς την τεχνική: Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

1η Δραστηριότητα: Τήξη Περιγραφή: Αφόρμηση: Επιθυμία για έναν κρύο χυμό Βγάζουμε τον πάγο από το ψυγείο Ξεχνάμε τον πάγο δίπλα στο αναμμένο καλοριφέρ Συζήτηση και διατύπωση ερωτήσεων στα παιδιά: Τι έφταιξε και έλιωσε ο πάγος; Θα συνέβαινε το ίδιο αν το καλοριφέρ ήταν κλειστό; Καταγραφή των ιδεών των παιδιών

2η Δραστηριότητα: Τήξη Στόχοι : Να γνωρίσουν τα παιδιά το φαινόμενο της τήξης, δηλαδή ότι ένα στερεό μετατρέπεται σε υγρό Να συνδέσουν το φαινόμενο της τήξης με την παροχή θερμότητας είτε μέσω του περιβάλλοντος είτε μέσω μιας θερμαντικής πηγή Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Πείραμα Υλικά: Παγάκια Καλοριφέρ Μεταλλικά δισκάκια (Διότι πάνω στην μεταλλική επιφάνεια του το παγάκι θα λιώσει πιο γρήγορα) Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

2η Δραστηριότητα: Τήξη Περιγραφή: Πρόταση για επιβεβαίωση των υποθέσεων των παιδιών μέσω πειράματος Εφαρμογή πειράματος: Βγάζουμε τα παγάκια από την κατάψυξη και τα τοποθετούμε πάνω σε μεταλλικά δισκάκια Τοποθέτηση του ενός δίσκου δίπλα στο αναμμένο καλοριφέρ και του άλλου πάνω στο τραπέζι Παρατήρηση φαινομένου Επαναδιατύπωση ερωτήσεων πρώτης δραστηριότητας

3η Δραστηριότητα: Πήξη Στόχοι : 3η Δραστηριότητα: Πήξη Στόχοι : Να γνωρίσουν τα παιδιά το φαινόμενο της πήξης , δηλαδή ότι ένα υγρό μετατρέπεται σε στερεό Να συνδέσουν το φαινόμενο της πήξης με την αποβολή θερμότητας (με την ψύξη στην κατάψυξη ενός ψυγείου) Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα γνωστικής προετοιμασίας β) ως προς την τεχνική: Συζήτηση/ Παράθεση Ερωτήσεων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

3η Δραστηριότητα: Πήξη Περιγραφή: 3η Δραστηριότητα: Πήξη Περιγραφή: Υπενθύμιση ατυχήματος 1ης δραστηριότητας Αναφορά απόφασης να παγώσουμε τον χυμό στην κατάψυξη Επισήμανση ότι αφήσαμε το χυμό στη κατάψυξη γιατί μας χρειαζόταν η μαμά μας Τον ξεχάσαμε εκεί για ώρα Παράθεση ερωτήσεων στα παιδιά για το τι είχε συμβεί στο χυμό μας μόλις πήγαμε να τον βγάλουμε: Τί είχε συμβεί στο χυμό μας; Ποίος παράγοντας ευθυνόταν για αυτό Καταγραφή απαντήσεων

4η Δραστηριότητα: Πήξη Στόχοι : 4η Δραστηριότητα: Πήξη Στόχοι : Να γνωρίσουν τα παιδιά το φαινόμενο της πήξης , δηλαδή ότι ένα υγρό μετατρέπεται σε στερεό Να συνδέσουν το φαινόμενο της πήξης με την αποβολή θερμότητας (με την ψύξη στην κατάψυξη ενός ψυγείου) Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα διδασκαλίας β) ως προς την τεχνική: Πείραμα Υλικά: Πλάκα Σοκολάτας Γκαζάκι 2 Κατσαρόλες Θήκες σιλικόνης Νερό Κουτάλα Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

4η Δραστηριότητα: Πήξη Περιγραφή: Αφόρμηση: Πάρτι γενεθλίου φίλου μας 4η Δραστηριότητα: Πήξη Περιγραφή: Αφόρμηση: Πάρτι γενεθλίου φίλου μας Πρόταση να του κάνουμε για δώρο σοκολατάκια Εφαρμογή πειράματος Λιώσιμο σοκολάτας Τοποθέτηση σε θήκες σιλικόνης Ερώτηση προς τα παιδιά τι πρέπει να κάνουμε στη συνέχεια για να παγώσουν Τοποθέτηση θήκης στη κατάψυξη Επιβεβαίωση ότι η σοκολάτα πάγωσε βλέποντας τι συνέβη τελικά Ερώτηση προς τα παιδιά: Θα πάγωνε η σοκολάτα αν είχαμε αφήσει τη θήκη εκτός ψύξης;

5η Δραστηριότητα Αξιολόγησης 5η Δραστηριότητα Αξιολόγησης Στόχος : Να αξιολογήσουμε αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει το φαινόμενο της τήξης και της πήξης. Διδακτική Στρατηγική: Στόχων - Εμποδίων Είδος Δραστηριότητας: α)ως προς το είδος: Δραστηριότητα Αξιολόγησης β) ως προς την τεχνική: Κινητικό παιχνίδι: Παιχνίδι ρόλων Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνεργατικός

5η Δραστηριότητα Αξιολόγησης 5η Δραστηριότητα Αξιολόγησης Περιγραφή: Κινητικό Παιχνίδι: Παιχνίδι ρόλων Μοίρασμα ρόλων φούρνου και κατάψυξης σε δύο παιδιά Μοίρασμα ρόλο υλικών στα υπόλοιπα παιδιά Παροτρύνουμε τα παιδιά να σταθούν μπροστά είτε στο παιδί φούρνο είτε στο παιδί κατάψυξη Ερώτηση προς αυτό: Τι θα πάθεις αν σε αγκαλιάσει το αντίστοιχο παιδί θα λιώσεις ή θα παγώσεις;