Εργασία των μαθητών του Β3 Ο ρόλος της οικογένειας στη διαμόρφωση της επαγγελματικής επιλογής των εφήβων Εργασία των μαθητών του Β3
Το οικογενειακό περιβάλλον μπορεί να επιδράσει στις επαγγελματικές αποφάσεις του παιδιού είτε άμεσα με τη μορφή της άμεσης παρέμβασης (υπόδειξη, απαγόρευση, συμβουλή) είτε έμμεσα μέσα από τη μετάδοση των γονεϊκών αξιών και στάσεων.
Οι νέοι καταλήγουν σε εργασίες παρόμοιες με αυτές των πατέρων τους. Σε έρευνα των Douglas, Ross και Simpson διαπιστώθηκε ότι το 13% των αγοριών και 9% των κοριτσιών επιδίωκαν να βρουν δουλειά σε διαφορετική κατηγορία από αυτήν που επιθυμούσαν οι γονείς.
Παρόμοιες απόψεις υποστηρίζουν ότι η κληροδότηση του επαγγέλματος εμφανίζεται συχνότερα στις περιπτώσεις των οικογενειών που έχουν κάνει μεγάλες οικονομικές επενδύσεις στο επάγγελμα αυτό ή στις περιπτώσεις μικρών κοινοτήτων (ψαράδες, ανθρακωρύχοι, γεωργοι κτλ) όπου λίγο ή πολύ ασχολούνται με το ίδιο επάγγελμα.
Τα 3 είδη οικογενειακού περιβάλλοντος και η επίδρασή τους στις στάσεις και τις προσδοκίες των παιδιών Το περιβάλλον που έχει κέντρο την οικογενειακή ζωή και καλλιεργεί τις φιλοδοξίες για κοινωνική άνοδο Το περιβάλλον της εργατικής τάξης , όπου τα παιδιά δεν έχουν μεγάλο περιθώριο για επιλογή (προορίζονται απλώς για εργασίες παρόμοιες με αυτές των γονιών τους) Το «σκληρό» περιβάλλον των ανειδίκευτων και μη προνομιούχων στρωμάτων όπου οι γονείς δεν ενδιαφέρονται για το ποια δουλειά θα κάνουν τα παιδιά τους, αρκεί να φέρνουν κάποιο εισόδημα στο σπίτι.
Παράλληλα το μορφωτικό επίπεδο των γονιών θεωρείται πολύ σημαντικό και φαίνεται ότι επηρεάζει τα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά σχέδια των παιδιών. Αλλά και η οικονομική κατάσταση της οικογένειας είναι πολύ σημαντικός και καθοριστικός παράγοντας. Τέλος η σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο μέγεθος της οικογένειας και στις επαγγελματικές προτιμήσεις και επιλογές των νέων φαίνεται να είναι στενή.