Φουτουρισμός και γυναίκες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΟΝΑΣ ΔΡΑΣΗΣ : ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΘΕΜΑ : ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Advertisements

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Προσωπικές δεξιότητες
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Γυναικεία αυτοπεποίθηση
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
«Έχετε σκεφτεί ότι...»
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Το αγαπημένο μου μάθημα
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Τα θετικά και αρνητικά.
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΕΝΟΡΩΝ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΕΝΟΡΩΝ.
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Συνείδηση Τι είναι συνείδηση;
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
«εάν όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον, κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν εξαρτημένος από την τύχη» ~ Μένανδρος ~
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
Η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών που βασίζεται στην αρχή ότι τα φύλα είναι διαφορετικά αλλά ίσα. Στηρίζεται στην αντίληψη ότι η συμπεριφορά της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Το φύλο.
Επίθετα Επίθετα σε -ης -ης -ες ες Επίθετα σε -ης -ης -ες ης.
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ιστορία του γυναικείου κινήματος
Συνέδριο για την Ισότητα
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
ΤΕΧΝΗΤΟ ΟΦΣΑΙΝΤ: γυναίκες και άντρες όμοιοι και διαφορετικοί
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
GHANDI Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Ερευνητική Εργασία Α’ Λυκείου Α’ Τετράμηνο
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φουτουρισμός και γυναίκες

Ο Μαρινέττι και τα μανιφέστα τα μανιφέστα συστηματοποιήθηκαν με τις πρωτοπορίες και έγιναν ανεξάρτητο είδος! 1913: Ο Μαρινέττι λέει: «Υπάρχει μια τέχνη του μανιφέστου». το καλλιτεχνικό μανιφέστο είναι ένα είδος που ανθίζει μαζί με τα κινήματα, τα οποία δεν ασχολούνται καθόλου με τα φύλα. φουτουρισμός: πολύ αντρικός, η θέση της γυναίκας δεν είναι στην πλατεία αλλά στην εξώστη… ωστόσο ο Φ. αναδύεται τη στιγμή που η συζήτηση για την κατάσταση της γυναίκας γίνεται κοινωνικό ζήτημα ιδιαίτερα επίκαιρο.

Μανιφέστα και γυναίκες. Μανιφέστο της φουτουριστικής γυναίκας, Valentine de Saint-Point, Μάρτιος 1912, με υπότιτλο: «Απάντηση στον Μαρινέττι» μανιφέστα των Αγγλίδων σουφραζετών της ίδιας περιόδου, βλ. Christabel Pankhurst, επικεφαλής του κινήματος των σουφρ. Και ιδρύτρια του φεμινιστικού εβδομαδιαίου περιοδικού The Suffragette.

Μαρινέττι, μανιφέστα και γυναίκες 1ο μανιφέστο, Φεβρ. 1909, dans Le Figaro: «Θέλουμε να δοξάσουμε τον πόλεμο, τη μοναδική υγιεινή του κόσμου, και την περιφρόνηση της γυναίκας»… 2ο μανιφέστο «Ας σκοτώσουμε το σούρουπο» («Tuons le clair de lune»), Απρίλιος 1909, στο τχ. Αυγ.-Οκτ. 1909 του Poesia: «τα νεύρα μας απαιτούν τον πόλεμο και απαξιώνουν τις γυναίκες». καταδίκη του φεμινισμού στο σημείο 10 του 2ου μανιφέστου: «Θέλουμε να πολεμήσουμε την ηθικολογία, τον φεμινισμό και όλες τις οπορτουνιστικές αηδίες».

Συνέχεια… απαξίωση της γυναίκας και του φεμινισμού άμεσα συνδεδεμένα με το είδος του μανιφέστου. Ο Μ. λέει ότι έχει επινοήσει το μανιφέστο, το οποίο πρέπει να έχιε ορισμένα συστατικά: «Αυτό που είναι βασικό σ’ ένα μανιφέστο είναι η ακριβής κατηγορία, η καλά προσδιορισμένη βρισιά. Χρειάζεται συνεπώς βία και ακρίβεια». Τέχνη της πρόκλησης, ρητορική της βίας, συγκεκριμένη στρατηγική του λόγου άμεσα συνυφασμένες με το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ!!! μετριάζεται ο καταγγελτικός και απαξιωτικός του λόγος στα μετέπειτα γραπτά.

Ο Φουτουρισμός, 1911: Μαρινέττι Κεφάλαιο: Η περιφρόνηση της γυναίκας Αρχίζει: «Το μίσος ενάντια στον τυραννικό έρωτα έχουμε εκφράσει με αυτήν τη λακωνική φράση: Η περιφρόνηση της γυναίκας». Μια συγκεκριμένη εικόνα της γυναίκας που την κάνει αντικείμενο μιας συγκεκριμένης μορφής έρωτα/αγάπης, που χαρακτηρίζεται ως «φρικτός» και «φορτικός»:

Μαρινέττι και Φουτουρισμός, 1911 «Ναι, περιφρονούμε τη γυναίκα-αποθήκη της αγάπης, εργαλείο ηδονής, τη γυναίκα-ψάρι, τη γυναίκα-μπιμπελό τραγικό, την εύθραυστη γυναίκα, εμμονική και μοιραία, που η βαριά από τη μοίρα φωνή της και η ονειροπόλα κώμη της επιμηκύνονται και συνεχίζουν στα φυλλώματα των δασών που τα λούζει το φεγγαρόφωτο. Περιφρονούμε τον φρικτό και φορτικό Έρωτα που εμποδίζει την πορεία του άντρα».

συνέχεια… Φουτουρισμός, 1911 περιφρόνηση συνεπώς απέναντι στη γυναίκα συνδεδεμένη με το συναίσθημα και τον αισθηματική αγάπη, αλλά και όλες τις κοινωνικές κατασκευές και εικόνες της. στη συνέχεια φαινομενική υποστήριξη του φεμινισμού!!! «στην προσπάθεια αυτή της απελευθέρωσης, οι σουφραζέτες είναι οι καλύτεροι σύμμαχοί μας… Να γιατί υπερασπιζόμαστε με τη μεγαλύτερη ζέση το δικαίωμα της σουφραζέτας, παρόλο που δεν συμμεριζόμαστε πλήρως τον παιδικό ενθουσιασμό τους για το γελοίο και ποταπό δικαίωμα της ψήφου. Είμαστε ωστόσο πεπεισμένοι ότι θα το κατακτήσουν με δύναμη και θα μας βοηθήσουν έτσι, ακούσια, να καταστρέψουμε αυτήν την ανοησία, την καμωμένη από διαφθορά και κοινοτοπία που έχιε γίνει σήμερα το Κοινοβούλιο».

Χειριστική υπεράσπιση της σουφραζέτας!!! χειραγώγηση του φεμινιστικού αγώνα από τον Μ. «Εμείς που περιφρονούμε βαθιά την πολιτική, είμαστε ευτυχείς να την αφήσουμε στα αρπακτικά νύχια των γυναικών: διότι ο ευγενής ρόλος να θανατωθεί οριστικά το Κοινοβούλιο προορίζεται για τις γυναίκες» « η γυναίκα δεν μπορεί παρά να είναι ένα μέτριο νομοθετικό εργαλείο». Η μετριότητα της γυναίκας, για τον Μαρινέττι, δεν οφείλεται στη φύση, αλλά στην εκπαίδευση:

«όσο για την υποτιθέμενη κατωτερότητα της γυναίκας, θεωρούμε πως αν το σώμα και το πνεύμα της γυναίκας είχαν υποστεί, μέσω μιας μακράς σειράς γενεών, μια εκπαίδευση ανάλογη με αυτήν του άντρα, θα ήταν δυνατόν να μιλήσουμε για ισότητα των δύο φύλων».

Συμπεράσματα πίσω από τη συνεργασία φουτουριστών και γυναικών, κρύβεται μια περιφρόνηση, βλ. η γυναίκα ως κοινωνική κατασκευή. οι Φ. επιθυμούν τη συμμετοχή της γυναίκας στην πολιτική ζωή, γιατί κάτι τέτοιο θα τις απομάκρυνε από το σπίτι και θα συνέτεινε στην καταστροφή της οικογένειας: «η νίκη του φεμινισμού και ιδιαίτερα η επίδραση των γυναικών στην πολιτική θα συμβάλλουν στην καταστροφή της αρχής της οικογένειας». διεκδικήσεις των Φουτουριστών στις οποίες συμβάλλουν οι γυναίκες ως δευτερεύοντα, δευτεροκλασάτα υποκείμενα. βαθιά περιφρόνηση κατά βάθος για τους γυναικείους αγώνες/θέληση χειραγώγησης.

Valentine de Saint-Point Απάντηση στην «περιφρόνηση της γυναίκας». «Η Ανθρωπότητα είναι μέτρια. Η πλειονότητα των γυναικών δεν είναι ούτε ανώτερη ούτε κατώτερη από την πλειονότητα των αντρών. Και οι δύο είναι ίσοι. Και οι δύο αξίζουν την ίδια περιφρόνηση». Στην περιφρόνηση της γυναίκας, η Β. απαντά με την περιφρόνηση της ανθρωπότητας. Και αντικαθιστά το δίπολο άντρας/γυναίκα με το δίπολο θηλυκό/αρσενικό, παρόν σε κάθε ανθρώπινο ον!!!!!!!!!!!!!!

Βαλεντίν… 25 Μαρτίου 1912 «είναι παράλογο να χωρίζουμε την ανθρωπότητα σε άντρες και γυναίκες. Αποτελείται απλώς από στοιχεία θηλυκά και στοιχεία αρσενικά. Κάθε υπεράνθρωπος, κάθε ήρωας αποτελείται από θηλυκά και αρσενικά στοιχεία συγχρόνως: είναι δηλαδή ένα πλήρες ον. Ένα άτομο αποκλειστικά αρρενωπό είναι απλώς ένα κτήνος, ένα άτομο αποκλειστικά γυναικείο είναι απλώς η γυναίκα του κτήνους».

Βαλεντίν και Διάλεξη για τη «Γυναίκα και τα γράμματα», 8 Μαρτίου 1912 συμπαρατάσσεται με τον Μαρινέττι ενάντια στον φεμινισμό! Μήπως εντέλει είναι μια καμουφλαρισμένη, προκλητική απάντηση/υποστήριξη στον Μαρινέττι???????