Θεσμοί και Πολιτικές Βιώσιμης Ανάπτυξης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος, Καθηγητής Ελπίδα Κολοκυθά, Επίκ. καθηγήτρια
Προσωπικές δεξιότητες
Δασική Διαχειριστική Ι
Η Αλλαγή μέσα στον Οργανισμό
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
Ανάπτυξη και Περιβάλλον Π. Κάπρου Καθηγητή ΕΜΠ και Προέδρου ΡΑΕ.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΚΟΡΤΖΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΕΜΠ Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Στην Ελλάδα που βρίσκεται ακόμα.
1.4 Οι υδρογονάνθρακες ως καύσιμα
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ο ρΟλοΣ και η συνεισφορΑ των γραφιστΩν προς την αειφορΙα
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ
Μέτρα προστασίας από την ατμοσφαιρική ρύπανση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
1 Διασκέψεις για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη Συνδιάσκεψη της Στοκχόλμης για το Ανθρώπινο Περιβάλλον (1972) υιοθετήθηκαν και ενεργοποιήθηκαν ορισμένες.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Υγειά και Ποιότητα ζωής Η ποιότητα ζωής είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο -Μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο στην Αμερική ο όρος ποιότητα ζωής εκφράζει την.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
Πολιτική Διεθνούς Ανάπτυξης και Βοήθειας της Ε. Ε Γκότση Παναγιώτα Παπαλεξίου Βασιλική.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Θεσμοί και Πολιτικές Βιώσιμης Ανάπτυξης Η έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης 1.
Μακροοικονομία Διάλεξη 6. Ανεργία Τριβής: (βραχυχρόνια) είναι το ελάχιστο επίπεδο ανεργίας σε μια οικονομία. Η ανεργία που οφείλεται στο χρόνο που είναι.
ΤΟ ΚΙΛΡΟΚΛΙΜΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ ΔΙΑΛΕΞΗ 5 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Κλιματική αλλαγή.
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΕΝΤΕΠΟΖΙΔΟΥ.
Παγκόσμιες Διασκέψεις
Σύνδεση Βιώσιμης Ανάπτυξης & Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Αρχές Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι δέκα αρχές του ΟΗΕ για την Ε.Κ.Ε.
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
Ενότητα 4η Επιμέλεια:Κωστάκη Νεκταρία Γενικό Λύκειο Μακρύ Γιαλού
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
Η Διαχείριση του Πλούτου των Εθνών στο σύγχρονο Οικονομικό και Τεχνολογικό Περιβάλλον Οδυσσέας Κοψιδάς (ΠΕ 09, 17.05)
Debate μεταξύ ομάδων μαθητών με θέμα: ‘Κοινωνικές και Hθικές Διαστάσεις της Αειφόρου Ανάπτυξης: Εγκατάσταση Μεταλλείου στο Εθνικό Πάρκο Kakadu – Αυστραλία.’
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Παντείου Πανεπιστημίου
Γενική Θεώρηση των πολιτικών της ΕΕ: Κοινωνική αγορά;
Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεσμοί και Πολιτικές Βιώσιμης Ανάπτυξης Η Εννοιολογική Προσέγγιση της Βιώσιμης Ανάπτυξης

Η Εννοιολογική Προσέγγιση της Βιώσιμης Ανάπτυξης Τα χαρακτηριστικά της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Η Εννοιολογική Προσέγγιση της Βιώσιμης Ανάπτυξης Τα χαρακτηριστικά της Βιώσιμης Ανάπτυξης θα μπορούσαν να αποδοθούν ως προς : 1. Το Χώρο 2. Το Χρόνο 3. Τη Θεματολογία και 4. Την Ολοκλήρωση.

Τα χαρακτηριστικά της Βιώσιμης Ανάπτυξης Χώρο: Κάθετη θεώρηση του χώρου τοπικό περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο ανάπτυξης (think globally act locally), Οριζόντια θεώρηση του χώρου ισόρροπη ανάπτυξη των αναπτυσσόμενων χωρών (intra –generational equity)

Τα χαρακτηριστικά της Βιώσιμης Ανάπτυξης Χρόνο (μακροπρόθεσμοι στόχοι/ διάρκεια και βραχυπρόθεσμη δράση, ισότητα ευκαιριών για ανάπτυξη ανάμεσα στις τωρινές γενιές και τις μελλοντικές (inter – generational equity)

Τα χαρακτηριστικά της Βιώσιμης Ανάπτυξης Θεματολογία: Τρεις θεματικές ενότητες οι οποίες εξετάζονται ως προς το αντικείμενο κάθε φορά καθώς και τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις. Οικονομία (Οικονομική Ανάπτυξη), Κοινωνία (Κοινωνική δικαιοσύνη) και Περιβάλλον.

Τα χαρακτηριστικά της Βιώσιμης Ανάπτυξης Ολοκλήρωση (Integration): η όσο το δυνατόν πλήρης ενσωμάτωση του περιβάλλοντος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και η εξέταση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των κοινωνικοοικονομικών και περιβαλλοντικών παραγόντων που υπεισέρχονται σε αυτήν (έννοια η οποία έχει υιοθετηθεί στο 5ο και 6ο Πρόγραμμα Δράσης για το Περιβάλλον και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης).

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Η έννοια της Β.Α. «δανείζεται» στοιχεία τόσο από τις φυσικές επιστήμες όσο και από τις κοινωνικές. Όραμα για τους οικολόγους, πρόκληση για τους οικονομολόγους, ιδεολογικό σύνθημα για όσους εργάζονται για να κινητοποιήσουν τον απλό πολίτη υπέρ της προστασίας της φύσης.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Η Βιώσιμη Ανάπτυξη μπορεί να ιδωθεί ως ένας γενικός όρος «ομπρέλα» κάτω από τον οποίο μπορούν να βρουν έκφραση διάφορες πλευρές της: Οικολογικής ιδεολογίας.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Δύο σχολές μπορούν να ξεχωρίσουν: η τεχνοκεντρική (technocentrism) και η οικοκεντρική (ecocentrism).

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Τέσσερις ιδεολογίες των δύο σχολών: Πολύ ασθενής βιωσιμότητα Ήπια ή ασθενής βιωσιμότητα Ισχυρή Βιωσιμότητα. Πολύ Ισχυρή Βιωσιμότητα ΤΕΧΝΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Ένας ακραίος υποστηρικτής της τεχνοκεντρικής σχολής θα επιθυμούσε για παράδειγμα να μην τεθούν περιορισμοί σε καταναλωτές ή στον τρόπο που λειτουργούν οι αγορές.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Θα υποστήριζε την αδιατάρακτη λειτουργία της αγοράς (χωρίς παρεμβάσεις από το κράτος) και θα στήριζε την επιχειρηματολογία του σχετικά με την περιβαλλοντική προστασία στη δύναμη της τεχνολογίας, για να ξεπεράσει τα «προβλήματα που δημιουργεί η ανάπτυξη». Αυτή η θέση αντιστοιχεί στην «πολύ ήπια ή ασθενή βιωσιμότητα».

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Μια λιγότερο ακραία άποψη του ίδιου ιδεολογικού στρατοπέδου, υποστηρίζει πως η ελεύθερη αγορά μπορεί να λειτουργήσει θετικά σε σχέση με το περιβάλλον με την προϋπόθεση ότι ο μεμονωμένος πολίτης σκέπτεται και δρα με «οικολογικό» τρόπο.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Έτσι, σε αυτήν την κοινωνία των ευαισθητοποιημένων πολιτών, η αποκατάσταση των φυσικών πόρων αλλά και η θέσπιση ορισμένων ορίων στην εκμετάλλευση πόρων «κρίσιμου φυσικού κεφαλαίου» (critical natural capital) όπως το πετρέλαιο, είναι σημαντικά.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Αυτό μπορεί να γίνει με την υποκατάστασή τους είτε από άλλους φυσικούς πόρους (π.χ. πετρέλαιο από φυσικό αέριο, βενζίνη από καύσιμο υδρογόνου και τεχνολογία κελιών καυσίμου).

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Αυτός ο νόμος του ‘συνεχούς κεφαλαίου’ (constant capital), το οποίο μετασχηματίζεται ανάλογα με τις ανθρώπινες ανάγκες από φυσικό (natural capital) σε ανθρωπογενές κεφάλαιο (human and man-made capital) αποτελεί συστατικό στοιχείο αυτού που ονομάζεται Βιώσιμη Οικονομική Ανάπτυξη’ (Sustainable Economic Development) και αντιστοιχεί στην «ήπια ή ασθενή βιωσιμότητα».

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Ένα παράδειγμα της παραπάνω ιδεολογίας αποτελεί το γεγονός πως παρότι η τεχνολογία των κελιών καυσίμου στα αυτοκίνητα είναι ώριμη και οικονομικά επικερδής, η ελάχιστη έρευνα που επενδύθηκε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες επέτρεψε μόλις το 2012-14 την εξάπλωση της εμπορικής κυκλοφορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με καύσιμο το υδρογόνο και έχουν μηδενικούς ρύπους (από την εξάτμιση θα βγαίνει καθαρό νερό).

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Από την άλλη πλευρά της οικοκεντρικής σχολής, η «ισχυρή βιωσιμότητα» υποστηρίζει την ιδέα της ‘βαθιάς πράσινης οικονομίας’ (deep green economy). Οι υποστηρικτές της υιοθετούν την άποψη πως τα τρέχοντα επίπεδα ανάπτυξης δεν θα πρέπει ούτε να αυξηθούν, ούτε να μειωθούν. Υπερισχύει η νοοτροπία των ορίων στην ανάπτυξη και επιτάσσει μηδενική οικονομική ανάπτυξη (zero economic development) και μηδενική αύξηση πληθυσμού (zero population growth) με απώτερο σκοπό την εγκαθίδρυση μιας ‘σταθερής κατάστασης στην οικονομία’

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Τέλος, φθάνουμε στο άλλο άκρο της έννοιας της Βιώσιμης Ανάπτυξης με την εξέταση της ιδεολογίας για την ‘βαθιά οικολογία’ (deep ecology) που αντιστοιχεί στην «πολύ ισχυρή βιωσιμότητα». Ο στόχος είναι η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στο περιβάλλον, στην πηγή αλλά και στους αποδέκτες (minimum resource-take systems). Αυτό θα επιτευχθεί με τη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας, μείωση του κατά κεφαλή ΑΕΠ και πληθυσμιακή μείωση. Αυτή η ιδεολογία συνοδεύεται επίσης από την υιοθέτηση ‘ηθικών κανόνων’ η γνωστή ως ‘βιοηθική’.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι κανόνες βιοηθικής σχετίζονται με τις έννοιες τις κοινωνικής δικαιοσύνης για ισότητα ευκαιριών όσον αφορά στην ανάπτυξη σε σημερινές γενιές (όπως μεταξύ αναπτυσσόμενων και ανεπτυγμένων χωρών, ή ανάμεσα σε ασθενέστερους και δυνατότερους οικονομικά πολίτες μιας χώρας) και μελλοντικές γενιές (ισότητα ευκαιριών ανάπτυξης ανάμεσα σε τωρινές και μελλοντικές γενιές).

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Στην ουσία, πρόκειται για μια ηθική δέσμευση, γιατί αναγνωρίζει τη ‘λειτουργική αξία’ (instrumental value) των φυσικών πόρων και τη χρήση τους για την κάλυψη των αναγκών άλλων ανθρώπων. Με άλλα λόγια, αυτή η θεώρηση της δυνατής βιωσιμότητας, μας προτρέπει να λειτουργούμε λιγότερο ως ‘τυπικοί καταναλωτές’ και περισσότερο ως κοινωνικά υπεύθυνοι πολίτες.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι υποστηριχτές της «πολύ ισχυρής βιωσιμότητας» προχωρούν ένα βήμα παρακάτω και αναγνωρίζουν τα δικαιώματα των μη ανθρώπινων πόρων, θεωρώντας πως η υπόλοιπη ζωή στον πλανήτη έχει ‘εσωτερική αξία’ (intrinsic value). Έτσι, έχουμε την ιδέα των δικαιωμάτων των ζώων, της διατήρησης των οικοσυστημάτων και - τελικά με την ‘θεωρία της Γαίας’ (Gaian theory) - ολόκληρου του πλανήτη Γη.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Η θεωρία της Γαίας έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί δείχνει τη συσχέτιση της συστημικής θεώρησης της Οικολογίας με την έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Οι υποστηριχτές αυτής της θέσης, οι οποίοι μπορούν να ταξινομηθούν στην κατηγορία των οπαδών της «πολύ ισχυρής βιωσιμότητας», ή ‘βαθιάς Οικολογίας’ θεωρούν την επιβίωση κάθε ζωής στον πλανήτη και το παγκόσμιο περιβάλλον ως δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Το όλο σύστημα θα μπορούσε να παρουσιαστεί με έναν αυτορρυθμιζόμενο κλιματιστικό μηχανισμό τον οποίο τον έχουμε ρυθμίσει σε μια μέση θερμοκρασία (π.χ. 210C). Εάν ανοίξουμε τα παράθυρα και είναι χειμώνας, το κλιματιστικό θα δώσει θερμότητα στο χώρο ενώ σε μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα με κλειστά τα παράθυρα το κλιματιστικό θα δροσίσει το χώρο μειώνοντας τη θερμοκρασία.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Το σύστημα Γη, λοιπόν, θα μπορούσε να βρεθεί εκτός ισορροπίας, λόγω ανθρώπινης παρέμβασης και παρόλα αυτά να θεραπεύσει τον εαυτό της.

Οι σχολές της Βιώσιμης Ανάπτυξης Αυτή όμως η δυνατότητα αυτορρύθμισης του παγκόσμιου περιβάλλοντος, αφορά μόνο στο σύστημα Γη και όχι στην επιβίωση κάθε συγκεκριμένου είδους, ούτε φυσικά του ανθρώπινου. Οι οπαδοί της βαθιάς Οικολογίας υποστηρίζουν πως κάθε απόφασή μας, η οποία ενδέχεται να έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον, θα πρέπει να διέπεται από μια συστημική/συνολική/ ολοκληρωμένη ματιά των πραγμάτων αφού από τις πολύ μικρές και καθημερινές ενέργειες όλων μας, δημιουργείται μια κατάσταση Γήινης ανισορροπίας, από την οποία το ανθρώπινο είδος μπορεί να βγει χαμένο.