Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Advertisements

Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Μέρη Α/Γ οριζόντιου άξονα
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
2.2 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας Σ.Ρ.
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Ο εναλλακτήρας και η αρχή λειτουργίας του
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
αναφέρει την ανάγκη ύπαρξης των μετασχηματιστών.
Ασύγχρονος τριφασικός τετραπολικός κινητήρας 380 V/50Hz με βραχυκυκλωμένο το δρομέα σε σύνδεση αστέρα έχει τις παρακάτω παραμέτρους ισοδύναμου κυκλώματος:
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 2: Ασύγχρονος Τριφασικός Κινητήρας Αρχή Λειτουργίας Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Άσκηση 1 η Ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει ονομαστική ισχύ, ρεύμα και τάση 30hp, 110 A και 240V αντίστοιχα. Η ονομαστική.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 8: Θεωρία των δυο Στρεφόμενων Πεδίων Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ Σ.Ρ. ΜΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΥΛΛΙΓΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ.
ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 1: Βασικές Αρχές Ηλεκτρικών Μηχανών Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #1
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ 1.Αναρτώμενο πλαίσιο με γαλβανόμετρο 2.Πείραμα Oersted με πλαίσιο 3.Ηλεκτρική γεννήτρια – Παλμογράφος 4.Ηλεκτρικός κινητήρας.
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. ΑΠΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΤΑΣΗ ΕΞ’ ΕΠΑΓΩΓΗΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΣΤΑΤΗΣ Τάση εξ’ επαγωγής στα άκρα.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Ορίζει και να υπολογίζει
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Ηλεκτρικός Κινητήρας Βαγγέλης Ηλιάδης.
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
δίνει το σχετικό τύπο που συνδέει τα πιο πάνω μεγέθη
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Ηλεκτρονικά Ισχύος Κωνσταντίνος Γεωργάκας.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ Οι μετασχηματιστές είναι ηλεκτρικές διατάξεις που μετατρέπουν (μετασχηματίζουν) την εναλλασσόμενη ηλεκτρική ενέργεια ενός επιπέδου τάσης.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει ότι η φορά περιστροφής εξαρτάται από :
Ηλεκτρική θερμάστρα τροφοδοτείται από το δίκτυο της ΔΕΗ μέσω ενός ρυθμιζόμενου διακόπτη εναλλασσόμενου ρεύματος. Ποια η ωμική αντίσταση R του φορτίου,
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 4: Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου.
Ηλεκτρικές Μηχανές Κωνσταντίνος Γεωργάκας.
Συγχροσύστημα εναλλασσομένου
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
2.2 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας Σ.Ρ.
Χαρακτηριστικά μεγέθη εναλλασσόμενου ρεύματος και εναλλασσόμενης τάσης
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
Δ. Κλιγκόπουλος Επιβλέπων: Β. Σπυρόπουλος, Καθηγητής
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι: Ανεμιστήρας Στάτης Καπάκι εμπρός Δρομέας Καπάκι πίσω Ρουλεμάν

Λειτουργία κινητήρων

Ηλεκτρικοί κινητήρες Στάτης: Είναι το ακίνητο μέρος του κινητήρα. Περιλαμβάνει τα τυλίγματα των 3 φάσεων που είναι εγκλωβισμένα σε ειδικές εσοχές. Κατασκευάζεται συνήθως από δυναμοελάσματα. Με την κατασκευή δημιουργείται το επιθυμητό πλήθος ζευγών πόλων.

Ηλεκτρικοί κινητήρες Κατασκευή του στάτη

Ηλεκτρικοί κινητήρες Λεπτομέρειες στάτη

Ηλεκτρικοί κινητήρες Δρομέας βραχυκυκλωμένου κλωβού

Ηλεκτρικοί κινητήρες Επαγωγικός Κινητήρας δακτυλιοφόρου δρομέα

Επαγωγικοί ή ασύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες Γενική συγκρότηση ενός ηλεκτρικού κινητήρα

Επαγωγικοί ή ασύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες Οι αρχές κινητήρων είναι δυο: Κινητήρας Σ.Ρ 2)Κινητήρας οδεύοντος στρεφόμενου πεδίου (Ε.Ρ.) Έχουν μεγάλο όγκο. Έχουν μικρό όγκο. Θέλουν μεγάλη συντήρηση. Κοστίζουν λίγο. Κοστίζουν πολύ (3-6 φόρες πιο ακριβοί). Έχουν ασήμαντη συντήρηση και με ηλεκτρονικούς ρυθμιστές Ρυθμίζονται εύκολα οι στροφές. συχνότητας υπερκαλύπτουν τα Έχουν σχεδόν εγκαταλειφθεί προτερήματα των κινητήρων στις μεγάλες ισχείς. Σ.Ρ.

Επαγωγικοί ή ασύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες Οι κινητήρες όμως είναι τρεις: Κινητήρας συνεχούς ρεύματος. Επαγωγικός ή ασύγχρονος κινητήρας. 3) σύγχρονος κινητήρας.

Σύγχρονη Ταχύτητα Περιστροφής: ns=2πf/p (rad/s), ns=3000/p (rpm) Ηλεκτρικοί κινητήρες Με την τροφοδότηση του τριφασικού τυλίγματος στο στάτη δημιουργείται ένα στρεφόμενο μαγνητικό πεδίο στο διάκενο. Η ταχύτητα περιστροφής του εξαρτάται αποκλειστικά από τη συχνότητα του δικτύου και το πλήθος των ζευγών των πόλων. Σύγχρονη Ταχύτητα Περιστροφής: ns=2πf/p (rad/s), ns=3000/p (rpm) p: Πλήθος ζευγών πόλων στάτη –δρομέα. Ns: σύγχρονη ταχύτητα περιστροφής (rad/s ή rpm) p 1 2 3 4 Ζεύγη πόλων ΓΙΑ f=50 Hz n 3000 1500 1000 750 rpm

Ηλεκτρικοί κινητήρες Ολίσθηση Η διαφορά ανάμεσα στη μηχανική ταχύτητα περιστροφής του δρομέα και στην σύγχρονη ταχύτητα μετριέται % και ονομάζεται ολίσθηση s Σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας η ολίσθηση είναι πολύ μικρή, συνήθως κάτω από το 1% για μεγάλους κινητήρες και κάτω από το 5% για μικρούς. Άρα, ο επαγωγικός κινητήρας περιστρέφεται με σταθερή ταχύτητα λίγο μικρότερη από την αντίστοιχη σύγχρονη και για το λόγω αυτό ονομάζεται και ασύγχρονος κινητήρας. Ολίσθηση

Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος Χαρακτηριστική ροπής – ταχύτητας επαγωγικού κινητήρα

· Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος ΜΚ ΜL ωr ω0 ω=0 ΜΚ= ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΚ ΜL =ΦΟΡΤΙΟ ΡΟΠΗ · ΣΗΜΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜL ωr nr sr ω0 n0 s=0 ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ω=0 n=0 s=1 Εκκίνηση, επιτάχυνση έχουμε όταν από n=0 μέχρι τις ονομαστικές στροφές π.Χ. 1450 σαλ ισχύει ΜK>ML

Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος ΡΟΠΗ ML ΔΥΣΚΟΛΟ ΦΟΡΤΙΟ ML ΕΥΚΟΛΟ ΦΟΡΤΙΟ Ολίσθηση s ,(ταχύτητα rpm) (0 rpm) (1500 rpm)

Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος Ο κινητήρας δεν ξεκινά διότι η αντίσταση του φορτίου είναι μεγαλύτερη από τη ροπή του κινητήρα 10,000 ΜΜ 9,000 8,000 7,000 ΡΟΠΗ ML 6,000 5,000 4,000 3,000 2,000 Ολίσθηση s ,(ταχύτητα rpm) 1,000 0,000 1,000 0,750 0,500 0,250 0,000 (0 rpm) (1500 rpm) Ολίσθηση s ,(ταχύτητα rpm)

Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος Ροπή και εκκίνηση επαγωγικού κινητήρα/3: Το ρεύμα του κινητήρα μεταβάλλεται σαν συνάρτηση της ολίσθησης. Όταν ο κινητήρας είναι ακίνητος (s=1) παίρνει τη μέγιστη τιμή και ονομάζεται ρεύμα εκκίνησης (blocked rotor current) . Το ρεύμα του κινητήρα είναι επίσης ανάλογο της τάσης και αντίστροφα ανάλογο της αντίστασης του δρομέα,

Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος 1 2 3 4 5 6 7 8 1.000 0.750 0.500 0.250 0.000 ΡΟΠΗ ΡΕΥΜΑ ΣΗΜΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ (1500 rpm) (0 rpm) Ολίσθηση s ,(ταχύτητα rpm)

Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος Το ρεύμα εκκίνησης είναι πολύ μεγάλο συνεπώς: Θέλουμε το χρόνο επιτάχυνσης Τα μικρό, γιατί μπορεί να καεί ο κινητήρας. Προσοχή! Ο Τα μεγαλώνει όταν η τάση μειώνεται, καθώς μειώνεται και η ροπή εκκίνησης!

Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρονική Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρονική Λειτουργία κινητήρα και ωm < ω, άρα 1>s>0 και συνήθως λιγότερο από 0.1.

Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρονική Τομέας Ηλεκτρικής Ενέργειας Ηλεκτροτεχνία - Ηλεκτρονική Λειτουργία γεννήτριας