Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
C(s) + O 2 (g) CO 2 (g) ε ν θ α λ π ί α Η ; C(s) + O 2 (g) CO 2 (g) ε ν θ α λ π ί α Η Συμπέρασμα.
Advertisements

ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ.
Νόμος (ή αρχή) Lavoisier - Laplace
ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ Βίαιοι στερητικοί θάνατοι από αποστέρηση οξυγόνου.
Δρ. Πολύκαρπος Ευριπίδου Η πρωτη βοηθεια είναι το συνολο των ενεργειων που θα παρασχεθουν σε ένα τραυματια η έναν ασθενη πριν την επεμβαση του.
Θερμοχημεία. ΟΡΙΣΜΟΙ:ΣΥΣΤΗΜΑ Στη Φυσική ως θερμοδυναμικό σύστημα επιλέγεται συνήθως η ποσότητα ενός αερίου. Στη Χημεία ως θερμοδυναμικό σύστημα ή απλά.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΟΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ ΕΚΡΟΗΣ.
ΚΟΡΕΣΜΕΝΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ (ΑΛΚΑΝΙΑ & ΚΥΚΛΟΑΛΚΑΝΙΑ)
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 10: Μεταβολισμός των θρεπτικών συστατικών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
Μεταβολισμός και θερμορύθμιση Φυσιολογία ΙΙ 2014.
Υδατάνθρακες C – H - O. ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΩΝ Παροχή ενέργειας Δίνουν ενέργεια στα κύτταρα αφού πρώτα μετατραπούν σε γλυκόζη στο ήπαρ. 4 Kcal(θερμίδες)
1 Μετασυλλεκτικοί Χειρισμοί Γεωργικών Προϊόντων Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες. Διδάσκων: Παπαιωάννου Χρυσούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια. Τμήμα Τεχνολόγων.
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
ΣΩΜΑΤΙΔΙΑΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΜΟΙΟΠΟΛΙΚΟΥ ΔΕΣΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
Επιχειρηματική Στρατηγική και Καινοτομία ΙΙ
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Για τη Β Λυκείου.
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΜΕ ΧΗΜΙΚΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προσαρμογή Το νεογνό προσαρμόζεται στην πρόσληψη τροφής από το στόμα
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
Με Δχ = 0  καθαρά ομοιοπολικός δεσμός με 0< Δχ 1,7  ιοντικός δεσμός.
Ενεργειακός Σχεδιασμός για Παραγωγή Ενέργειας Καβάλα 2017
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΜΘ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΤΕ Βιομάζα.
Διατροφή Ενότητα 22: Διατροφή και άθληση
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
Χημική αντίδραση.
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Άσκηση Ενεργειακά Ισοζύγια
πόσο γρήγορα γίνεται μια αντίδραση;
Διατροφή-Διαιτολογία
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Θερμοχημεία.
Όξινος χαρακτήρας καρβοξυλικών οξέων
Μακροσκοπική και μικροσκοπική αντιμετώπιση.
Για να γίνει το γεύμα σας πιο ισορροπημένο...
ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό
Τι είναι οι ΑΠΕ; 11/11/2018 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
التركيب الجزيئي للغازات
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
مديريت مالي 1 رشته هاي حسابداري و مديريت
العنوان الحركة على خط مستقيم
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
Ονοματολογία οργανικών ενώσεων
אנרגיה בקצב הכימיה – פרק ב
אנרגיה בקצב הכימיה הוראת פרק ב וייסלברג & כרמי.
الطاقة.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Αγωγή Καταναλωτή Τζίκα Ευαγγελία Υπεύθυνη Έρευνας & Ανάπτυξης ΚΡΙΚΡΙ
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
- Ηλίας Μπουναρτζής
ΕΕΕΕΚ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Ποιές είναι οι αμφίδρομες αντιδράσεις; Τι είναι η χημική ισορροπία;
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Με Δχ = 0  καθαρά ομοιοπολικός δεσμός με 0< Δχ 1,7  ιοντικός δεσμός.
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΦ.2:2.3 ΝΟΜΟΙ ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑΣ ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2:2.3 ΝΟΜΟΙ ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑΣ Οι υπολογισμοί των ποσών θερμότητας που εκλύονται ή απορροφώνται στις θερμοχημικές αντιδράσεις στηρίζονται στις εξής αρχές ή νόμους ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ 2.3.1 Από τη θερμοχημική εξίσωση 2 ΗCl(g)  H2(g) + Cl2(g), ΔΗο=+44kcal , προκύπτει ότι πρότυπη ενθαλπία σχηματισμού του HCl(g) είναι: α)-44kcal/mol, β) -88kcal/mol, γ) 22kcal/mol, δ) -22kcal/mol 2.3.2 Nα βρεθεί η πρότυπη ενθαλπία σχηματισμού του HCOOH από τα παρακάτω δεδομένα: ΔΗοc(C) = -94kcal/mol ΔHoc(H2) = -69kcal/mol ΔΗοc(HCOOH)= -66 kcal/mol Σύμφωνα με αυτό μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε τα μέλη μιας θερμοχημικής εξίσωσης με τον ίδιο συντελεστή. Π.χ. C + O2  CO2, ΔΗ= -393 kJ Άρα: 2C + 2O2  2CO2, ΔΗ=-786 kJ Επιτρέπει να αντιστρέφουμε μια θερμοχημική εξίσωση αλλάζοντας το πρόσημο στην ενθαλπία της ΔΗ. Π.χ. C + O2  CO2, ΔΗ= -393 kJ Άρα, CO2  C + O2, ΔH=393 kJ Μπορούμε επομένως να «προσθέσουμε» διαδοχικές θερμοχημικές εξισώσεις, προσθέτοντας αλγεβρικά και τις ενθαλπίες τους. Π.χ. C + ½ O2  CO, ΔΗ1= -200 kJ CO + ½ O2  CO2, ΔΗ2= -193 kJ Άρα: C + O2  CO2, ΔΗ= -393 kJ 1) Τα ποσά θερμότητας είναι ανάλογα των μαζών των αντιδρώντων 2) Νόμος (Αρχή) Lavoisier Το ποσό θερμότητας που εκλύεται ή απορροφάται για τη σύνθεση ενός mol ένωσης από τα στοιχεία της, είναι ίσο με το ποσό θερμότητας που απορροφάται ή εκλύεται κατά την αποσύνθεση 1 mol της ένωσης στα στοιχεία της, σε ίδιες συνθήκες. ΠΡΟΣΟΧΗ Για τις διαδοχικές αντιδράσεις όπως στο διπλανό παράδειγμα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε θερμοχημικούς κύκλους. 3) Νόμος του Hess: Το συνολικό ποσό θερμότητας που εκλύεται ή απορροφάται σε μια αντίδραση δεν εξαρτάται από τα ενδιάμεσα στάδια της αντίδρασης , αλλά από την αρχική και τελική κατάσταση (Καταστατική ιδιότητα)