ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Advertisements

Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΛΟΣΣΙΟΥ
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Πρόληψη Ατυχημάτων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Συμφωνίας Άμεσου Διακανονισμού Ζημιών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ
Α. Τ. Ε. Ι. Θεσσαλονίκης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμήμα Πολ. Έργων Υποδομής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2013.
Αρχή.
Μια πόλη για τους πεζούς
Νεανική οδηγική συμπεριφορά και ασφάλεια Η σημασία της ασφάλειας στην οδηγική συμπεριφορά Τα μέλη της Ομάδας: 1.Μουρελάτος Παναγής 2.Μπενάτος Μπάμπης.
 H λέξη νοοτροπία είναι ντεμοντέ- όταν, όμως, αυτή χρησιμοποιείται δίπλα στο επίθετο «κακή» (για να περιγράψει τον τρόπο που οδηγούν οι Ελληνες), τότε.
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Θέμα: ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΔΙΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Γνωρίζετε ότι… Το κινητό τηλέφωνο πρέπει να το χρησιμοποιούμε μακριά από το κεφάλι μας … ενδείκνυται η ανοιχτή ακρόαση ή η χρήση hands-free.
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΤΙΜΑ Κ.Ο.Κ.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Ιστορικη εξελιξη Κ.Ο.Κ-(ΣωστΗ οδικΗ συμπεριφορΑ)
Τροχοί κ΄ υγεία Εργασία: Οικιακής Οικονομίας Από τον μαθητή: Παναγιώτη Κάρκουλα.
Ο Δικυκλισμός και Ατυχήματα
Μαθήτρια:Ντανιέλα Τσομπανίκοβα
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΘΕΜΑ 2ο Τροχαία ατυχήματα –κυκλοφοριακή αγωγή
- Kάθε μέρα χάνεται μια πενταμελής οικογένεια ή μια ομάδα μπάσκετ. - Kάθε δύο μέρες μια ποδοσφαιρική ομάδα θυσιάζεται στην άσφαλτο. - Kάθε εβδομάδα.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Εργασία Οικιακής Οικονομίας Κυκλοφοριακή Αγωγή – Οδική Συμπεριφορά
Ζ. Καλαϊτζή Θέμα: Πρόληψη Ατυχημάτων Και Πρώτες βοήθειες
Εργασία Οικιακής Οικονομίας ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Διαδικασία Αναζωογόνησης για Ενήλικες-Παιδιά-Βρέφη
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ
Παραδείγματα για τον λόγο που υπάρχουν νόμοι
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Δημήτρης Σκέντζας Αντώνης Σταμάτης Στρατής Βαλάντης Υπερβολική ταχύτητα.
Σήματα οδικής κυκλοφορίας
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΤΟΣ
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΣΕ ΕΡΗΜΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ Προφυλάξεις και προστασία
1 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΙΑΣ Σχολ. Έτος Γνωρίζετε ότι… Το κινητό τηλέφωνο πρέπει να το χρησιμοποιούμε μακριά από το κεφάλι μας !!! Ενδείκνυται η ανοιχτή.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την σημαντικότητα του κοινωνικού προβλήματος: «τροχαία ατυχήματα». Να γίνει αντιληπτό σε όλους ότι η κύρια αιτία.
Άντρη Ορθοδόξου Μιχαήλ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ερευνητική εργασία 2 ου τετραμήνου Ο μάδα Τροχονόμοι Νίκος Πετράκης Θανάσης Τσιάμος Γιάννης Χατζόγλου Λουτσιάνο Σεριάνι.
Αποτελέσματα έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 14/2, 20/3, 27/3 του 2012 επί της Οδού Κων. Παλαιολόγου στην Σπάρτη. Στηρίχθηκε στην παρατήρηση της.
Κινητά Τηλέφωνα -Ασφάλεια-
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΤΑΞΗ : A’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: PROJECT ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΡΕΖΕΤΟΥ ΑΡΓΥΡΩ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΒΑΝΙΤΗ Ε. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ Χ. ΚΑΧΡΗ Ε. ΛΙΟΥΤΑΣ Ν.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Υπεύθυνος μαθήματος: Αμούτζας Κ. Επίκουρος Καθηγητής.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑ:Γ2 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΩ ΕΞΥΠΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ.
Πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων Το 1896 καταγράφηκε ο πρώτος θάνατος λόγω οδικού δυστυχήματος. Κατά τη διερεύνηση του δυστυχήματος, ο ιατροδικαστής είχε τότε.
ΜΑΘΗΜΑ PROJECT - Α ΤΡΙΜΗΝΟ Νικόλαος Καλιβόπουλος - ΤΑΞΗ Α1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια-Ρίγγα Ειρήνη ΠΕ15 Αποφεύγω το Αλκοόλ.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ - Ο∆ΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ!
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΕΛΛΗΝΑ ΟΔΗΓΟΥ
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
Ένα είδος επιβλαβούς ακτινοβολίας είναι αυτή του κινητού :
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Όνομα: ????????????????? Θέμα: Κυκλοφοριακή αγωγή
ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
ΚΑΡΠΑ Διαδικασία Αναζωογόνησης για Ενήλικες-Παιδιά-Βρέφη.
15 ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου Κόκκινο, πράσινο, … STOP! ο κύριος ΚΟΚ είναι εδώ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ. Έτος
ΓΕΝΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Θεμα: Τροχαια ατυχηματα
ΟΔΗΓΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ Όταν οδηγούμε αυτοκίνητο ανεξάρτητα από το εάν είναι προσωπικό ή εταιρικό, κατά την διάρκεια της υπηρεσίας ή εκτός αυτής, θα πρέπει να θυμόμαστε ορισμένες βασικές οδηγίες, όπως: Δεν οδηγώ ποτέ όταν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά Το οινόπνευμα μειώνει σημαντικά τα αντανακλαστικά του οδηγού ενώ ταυτόχρονα επιτείνει και το βαθμό κόπωσης. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος για την επιτάχυνση της αποβολής του οινοπνεύματος από τον ανθρώπινο οργανισμό. Σημειώνεται, ότι το 45% των θανάτων σε αναβάτες μοτοσικλετών οφείλεται στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Στατιστικά, η πιθανότητα σύγκρουσης είναι 3,5 φορές μεγαλύτερη όταν έχουμε πιει τόσο ώστε η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα μας να είναι στο ανώτατο επιτρεπόμενο όριο και 26 φορές μεγαλύτερη όταν είμαστε σε κατάσταση μέθης. Έτσι αν συμβεί, λόγω διασκέδασης, να περιέλθετε σε κατάσταση προχωρημένης ευθυμίας είναι προτιμότερο να κλειδώσετε το όχημά σας σε ένα χώρο στάθμευσης και να επιστρέψετε στο σπίτι σας με ταξί. Ας μην προκαλούμε την τύχη μας. Καλύτερα να πίνουμε λιγότερο μέχρι τα βαθιά γεράματα, παρά το ποτό να τερματίσει γρήγορα τη ζωή μας. Όπως άλλωστε αναφέρει και ο Σαίξπηρ, «Το αλκοόλ αυξάνει την επιθυμία, αλλά μειώνει την απόδοση….».

Είμαι συγκεντρωμένος και δεν χρησιμοποιώ κινητό τηλέφωνο Έρευνα από το Transport Research Laboratory, στη Μ. Βρετανία, απέδειξε ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά μας στην οδήγηση. Οι οδηγοί αδυνατούν να διατηρήσουν μία σταθερή ταχύτητα και να κρατήσουν απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της έρευνας, οι οδηγοί που μιλούν στο κινητό αντιδρούν κατά μέσο όρο με καθυστέρηση μισού έως ενός τρίτου του δευτερολέπτου, δηλαδή περίπου 50% πιο αργά από το κανονικό. Σας φαίνεται ασήμαντος ο χρόνος αυτός; Αν σκεφτείτε ότι όταν τρέχετε με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα, η καθυστέρηση αυτή συνεπάγεται 14 επιπλέον μέτρα πριν προλάβετε να αντιδράσετε, τότε ίσως αλλάξετε άποψη. Η απόσταση αυτή μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Δυστυχώς η χρήση car kit ή hands free μας δημιουργεί μια επίπλαστη αίσθηση ασφάλειας, αφού μελέτες δείχνουν ότι η προσοχή του οδηγού αποσπάται και στις περιπτώσεις που χρησιμοποιείται αυτός ο εξοπλισμός. Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την ώρα της οδήγησης είναι μια επικίνδυνη συνήθεια.

Χρησιμοποιώ τη ζώνη ασφαλείας Με απλά λόγια, αν στην Ελλάδα φορούσαμε τη ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό 95%, θα είχαμε περίπου 256 λιγότερα ανθρώπινα θύματα το χρόνο. Όταν δε φοράμε τη ζώνη ασφαλείας, υπάρχουν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθούμε ή να τραυματισθούμε, εάν εμπλακούμε σε τροχαίο ατύχημα. Και αυτό διότι οι ζώνες ασφαλείας μπορεί να μας προφυλάξουν από το να: α) «καρφωθούμε» πάνω στο παρμπρίζ, β) να εκσφενδονιστούμε εκτός οχήματος, γ) να πέσουμε στο έδαφος και να τραυματιστούμε άσχημα και δ) να χτυπήσουμε πάνω στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου μας. Η άποψη ότι δε χρειαζόμαστε ζώνη ασφαλείας όταν κινούμαστε με μικρές ταχύτητες ή όταν διανύουμε μικρές αποστάσεις δεν ευσταθεί. Το 80% των ατυχημάτων συμβαίνουν σε ταχύτητες μικρότερες από 64 χλμ/ώρα.

Θανατηφόρα ατυχήματα έχουν σημειωθεί ακόμη και σε ταχύτητες μικρότερες των 20 χλμ/ώρα. Επίσης, δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός ότι φορώντας τη ζώνη ασφαλείας μπορεί να παγιδευτούμε σε ένα αυτοκίνητο που πιάνει φωτιά ή βυθίζεται στο νερό. Στατιστικά, λιγότερο από 0.5% των συγκρούσεων αυτοκινήτων περιλαμβάνει φωτιά ή βύθιση. Όμως, ακόμη κι αν συμβεί κάτι τέτοιο, η ζώνη ασφαλείας είναι πάλι σωτήρια διότι μας προστατεύει από χτυπήματα που μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια των αισθήσεων. Ένα χτύπημα που οδηγεί σε απώλεια των αισθήσεων εκμηδενίζει τις πιθανότητες να καταφέρουμε να βγούμε από φλεγόμενο ή βυθιζόμενο όχημα. Η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι απαραίτητη και για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Σε περίπτωση ατυχήματος, η χρήση της προφυλάσσει τους ίδιους και τους εμποδίζει να τραυματίσουν με το σώμα τους, τους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων. Και φυσικά, δεν επιτρέπεται να εξαιρούμε από την υποχρέωση για χρήση ζώνης στα παιδιά.

Ακολουθώ τις …. εννέα εντολές: Σέβομαι τα όρια ταχύτητας Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων Τοποθετώ τα παιδιά σε ειδικό κάθισμα ανάλογα με την ηλικία τους, στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας Πριν ξεκινήσω για ταξίδι ελέγχω το όχημα που θα οδηγήσω Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Μαθαίνω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και τον εφαρμόζω. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε παραβάσεις όπως: παραβίαση προτεραιότητας, σήμανσης, ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας, φωτεινού σηματοδότη οφείλονται 8 στα 10 τροχαία ατυχήματα. Είναι αυτονόητο ότι η εκμάθηση των κανόνων του Κ.Ο.Κ. και η πιστή εφαρμογή τους θα έχει σαν αποτέλεσμα την προαγωγή του επιπέδου ασφάλειας στους Ελληνικούς δρόμους. Όπως σε πολλά πράγματα στη ζωή μας, έτσι και στην οδήγηση πρέπει να ξέρουμε τους κανόνες από πριν. Πόσο μάλλον όταν από την πιστή τήρηση των κανόνων αυτών εξαρτάται τόσο η ζωή μας όσο και η ζωή συνανθρώπων μας. Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας υπάρχει στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης: www.ydt.gr

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ Εάν, παρά την προσοχή σας, συμβεί να εμπλακείτε σε τροχαίο ατύχημα: Σταματήστε το όχημα! Οποιοσδήποτε εμπλακεί σε σύγκρουση πρέπει να σταματά. Η φυγή μετά από ατύχημα αποτελεί ποινικό αδίκημα ή κακούργημα, ανάλογα με την περίπτωση. Ελέγξτε αν υπάρχουν τραυματισμοί. Εάν υπάρχουν, προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με το 166. Αν δεν είστε τραυματισμένος, προσπαθήστε να βοηθήσετε τους τραυματίες αλλά μην προσπαθήσετε να τους μετακινήσετε (εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση τραυματιών σε όχημα στο οποίο έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά). Σε περίπτωση τραυματισμού πρέπει να ειδοποιηθεί η πλησιέστερη αστυνομική αρχή (100). Μη χάνετε την ψυχραιμία σας! Παραμείνετε όσο πιο ήρεμος γίνεται. Μην επιδιώξετε δυναμικές αντιπαραθέσεις με οδηγούς άλλων οχημάτων. Μην αποδεχτείτε ότι φταίτε. Ίσως υπάρχουν στοιχεία, που δεν τα γνωρίζετε, τα οποία να δείχνουν το αντίθετο. Το καλύτερο είναι να διερευνήσει η Τροχαία το σκηνικό του ατυχήματος.

Αν υπάρχει η δυνατότητα, φωτογραφίστε το σκηνικό του ατυχήματος Αν υπάρχει η δυνατότητα, φωτογραφίστε το σκηνικό του ατυχήματος. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να δοθούν στην ασφαλιστική σας εταιρία και να χρησιμοποιηθούν προς όφελος σας. Κρατήστε τα στοιχεία των οδηγών που εμπλέκονται στο ατύχημα όπως επίσης άδεια οδήγησης, ασφαλιστική εταιρία που είναι ασφαλισμένος κ.λ.π. Δώστε και εσείς τα στοιχεία σας. Το προβλέπει ο νόμος. Δείτε αν υπάρχουν μάρτυρες οι οποίοι θεωρούν ότι δεν φταίτε εσείς. Σημειώστε τα ονόματα και τα τηλέφωνά τους. Μην δεχθείτε συμβιβασμό και αποζημιώσεις της στιγμής. Τα έξοδα που προκύπτουν είναι δύσκολο να προϋπολογισθούν.

Σε συνεργασία με τον άλλο οδηγό μπορείτε να κάνετε φιλικό διακανονισμό Σε συνεργασία με τον άλλο οδηγό μπορείτε να κάνετε φιλικό διακανονισμό. Συμπληρώστε το έντυπο φιλικής δήλωσης τροχαίου ατυχήματος, υπογράψτε το (και οι δύο οδηγοί) και στείλτε το στην ασφαλιστική σας εταιρία. Έχετε υπόψη σας ότι κάποιες ασφαλιστικές εταιρίες παρέχουν τη δυνατότητα να στείλουν συνεργάτη τους στον τόπο του ατυχήματος για να σας εξυπηρετήσει με τα διαδικαστικά (ανταλλαγή στοιχείων, συμπλήρωση φιλικής δήλωσης, λήψη φωτογραφιών, συγκέντρωση στοιχείων). Στο αυτοκίνητό σας να έχετε πάντοτε: Εργαλεία και διαθέσιμο τροχό, κουτί Α' Βοηθειών, τρίγωνο σήμανσης κινδύνου και πυροσβεστήρα. Καλό είναι να έχετε επίσης κουβέρτα, κινητό τηλέφωνο και το συμβόλαιο οδικής ασφάλειας. Σε περίπτωση ατυχήματος με εταιρικό ή προσωπικό αυτοκίνητο εν ώρα υπηρεσίας ή κατά τη μετάβασή σας από και προς το χώρο εργασίας σας, ειδοποιείστε άμεσα τον προϊστάμενό σας και συμπληρώστε το κατάλληλο έντυπο.