Ο λογοθεραπευτής και η λογοθεραπεία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ιστορία και Δομή της Ελληνικής
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η διάγνωση της δυσλεξίας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ανάπτυξη λόγου σε παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο λογοθεραπευτής και η λογοθεραπεία Θεοδώρα Μπόντσιου, Λογοθεραπεύτρια M.A., M.Ed.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΣ; (CPLOL-LCSTL 1990 και 1994) Ο Λογοπεδικός είναι ο επιστήμονας που φέρει την ευθύνη της πρόληψης, αξιολόγησης, θεραπείας και επιστημονικής μελέτης της ανθρώπινης επικοινωνίας και των διαταραχών που συνδέονται με αυτή. CPLOL-LCSTL:Permanent Committee of EU Speech Therapists and Logopedists – Μόνιμη Ευρωπαϊκή Επιτροπή Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών. Ευρωπαϊκό Επαγγελματικό Προφίλ του Λογοπεδικού.

Η ανθρώπινη επικοινωνία περικλείει όλες τις λειτουργίες που έχουν σχέση με την κατανόηση και την έκφραση του προφορικού και γραπτού λόγου, καθώς επίσης και με όλες τις κατάλληλες μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας.

ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΥ (Ομάδα Πρόληψης ΠΣΛ 2003) ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΥ (Ομάδα Πρόληψης ΠΣΛ 2003) ΠΡΟΛΗΨΗ ◊ Εκπαίδευση ◊ Ενημέρωση ◊ Έγκαιρη διερεύνηση με σκοπό την έγκαιρη διάγνωση μιας διαταραχής ◊ Κατάλληλη παρέμβαση στο άτομο και στο περιβάλλον του Μπόντσιου Θ., Βλασσοπούλου Μ., Λαμπρινού Α., Χρυσομμάλλη Μ. (2003) Σημειώσεις για την πρόληψη διαταραχών λόγου και επικοινωνίας στην προσχολική ηλικία. Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Συνεχή διεργασία που απαιτεί την συνεργασία ειδικών από άλλους επιστημονικούς κλάδους. Ο Λογοπεδικός φτάνει στη διάγνωση με τη βοήθεια αντικειμενικών διαδικασιών και κλινικής παρακολούθησης και διατυπώνει τη θέση του για τη φύση και διάρκεια της παρέμβασης.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Είναι άμεση ή έμμεση. Έχει διαστάσεις τεχνικές, διαπροσωπικές και κοινωνικές. Ο Λογοπεδικός συγκεντρώνει επιστημονικές γνώσεις και αρμοδιότητες, ώστε να προσφέρονται οι καλύτερες συνθήκες, στο σύνολό τους, στο μαθητή για να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες στον λόγο και στην επικοινωνία.

Η Λογοπεδική επιστήμη, η λογοθεραπεία είναι ένα επάγγελμα στη διασταύρωση των ανθρωπιστικών και εφαρμοσμένων επιστημών.

Ο λογοπεδικός καλείται να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό και κυρίως να εδραιώσει μια συνεργασία μαζί του, να αποσαφηνίσει θέματα ορολογίας που σχετίζονται με τη λογοπεδική, αλλά και θέματα που αφορούν το λόγο, την επικοινωνία και τις διαταραχές τους. Όλα αυτά, βεβαίως, με τρόπο διακριτό, στο πλαίσιο της αναζήτησης μιας αποτελεσματικής συνεργασίας.

Η ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΥ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Ο λογοθεραπευτής καλείται να βοηθήσει το μαθητή να μεγιστοποιήσει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες προκειμένου να ενισχύσει τη διαδικασία της μάθησης.

Ο λογοθεραπευτής σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα για την πρόληψη των διαταραχών λόγου και επικοινωνίας Για συγκεκριμένο μαθητή Για ομάδα μαθητών Για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών Για την ανάπτυξη καλών εκπαιδευτικών πρακτικών Για την ενημέρωση των γονέων Για την ευαισθητοποίηση της κοινότητας Για τον έγκαιρο εντοπισμό και ανίχνευση

Η συμβολή του λογοθεραπευτή στο σχεδιασμό του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Οποιοσδήποτε τρόπος, λεκτικός ή μη λεκτικός, μέσω του οποίου ένα άτομο ανταλλάσσει / ανακοινώνει βιώματα, ιδέες, γνώσεις και συναισθήματα με/σε ένα άλλο.

ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΑΜΕ; Για να δώσουμε πληροφορίες Για να πάρουμε πληροφορίες Για να περιγράψουμε ένα γεγονός την ώρα που γίνεται Για να προτρέψουμε τον ακροατή να κάνει, να πιστέψει ή να αισθανθεί κάτι Για να εκφράσουμε τους σκοπούς μας, το τι πιστεύουμε ή τι αισθανόμαστε

Για να δείξουμε ότι έχουμε διάθεση για επικοινωνία Για να λύσουμε προβλήματα Για να διασκεδάσουμε τους άλλους Για τη μαγική σκέψη, για την ποίηση, για να πείσουμε τον εαυτό μας να κάνουμε κάτι Για να πούμε ποιοι είμαστε

ΜΟΝΤΕΛΟ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Πρόσληψη Μηνύματος (Ακοή) Ακουστική Επεξεργασία (Προσοχή, Μνήμη, Ακουστική Αντίληψη) Γλωσσολογική Επεξεργασία (Φωνολογική, Συντακτική, Σημασιολογική, Πραγματολογική) Γνωστική Επεξεργασία (Κατανόηση, Λεξιλόγιο)

(Σύνθεση, Ανάκληση Λέξεων, Σχηματισμός Προτάσεων, Κινητικός Παραγωγή Μηνύματος (Σύνθεση, Ανάκληση Λέξεων, Σχηματισμός Προτάσεων, Κινητικός Προγραμματισμός) Εκπομπή Μηνύματος (Άρθρωση)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΛΟΓΟΣ ΔΟΜΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΗ

ΔΟΜΗ ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ ΦΘΟΓΓΟΙ ΦΩΝΗΜΑΤΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΜΟΡΦΗΜΑΤΑ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΛΕΞΕΩΝ ΣΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΑ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΟΙΝΟΝΙΟΓΛΩΣΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ Βιολογικοί ◊ Να ακούει ικανοποιητικά το ακουστικό ερέθισμα. ◊ Να έχει τη δυνατότητα να παράγει λαρυγγικό ήχο και να μπορεί να τον μετατρέψει με τη βοήθεια των αρθρωτικών οργάνων στους φθόγγους της γλώσσας του. ◊ Να έχει τη γνωστική ικανότητα συμβολοποίησης και τη δυνατότητα επεξεργασίας.

◊ Να έχει ορισμένες ψυχογλωσσολογικές ικανότητες, όπως ακουστική μνήμη, διαφοροποίηση ήχων και ακουστικές ακολουθίες. ◊ Να έχει την ικανότητα να χειρίζεται τους κανόνες της γλώσσας, όπως φωνολογικούς, σημασιολογικούς και συντακτικούς κανόνες.

Συναισθηματικοί ◊ Να έχει κάποιους σημαντικούς ανθρώπους με τους οποίους να θέλει να επικοινωνήσει. ◊ Να υπάρχει ένα περιβάλλον που να ευνοεί και να ενθαρρύνει την επικοινωνία.

Εάν δεν υπάρχουν καλές ή κατάλληλες συνθήκες σε έναν ή περισσότερους Εάν δεν υπάρχουν καλές ή κατάλληλες συνθήκες σε έναν ή περισσότερους τομείς, τότε αυτό μπορεί να έχει συνέπειες στην φυσιολογική ανάπτυξη του λόγου, της ομιλίας και της επικοινωνίας.

ΠΩΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ; Η κατάκτηση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων στο παιδί εξαρτάται άμεσα από τη συμμαχία παιδιού-γονιού

◊ Ο γονιός συνειδητά ή ασυνείδητα τροποποιεί την ομιλία του ◊ Ο γονιός συνειδητά ή ασυνείδητα τροποποιεί την ομιλία του. ◊ Η μητέρα είναι ευαίσθητη στις επικοινωνιακές ανάγκες του παιδιού της. ◊ Η μητέρα απευθύνεται στο παιδί στο επίπεδο που βρίσκεται η γλωσσική του ικανότητα. ◊ Η μητέρα ερμηνεύει τις προσπάθειες του παιδιού, δίνοντάς του την ικανοποίηση ότι έγινε κατανοητό. ◊ Η μητέρα χρησιμοποιεί απλές καθημερινές δραστηριότητες για να «μάθει» στο παιδί της τη γλώσσα του.

ΠΩΣ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ Ο ΓΟΝΙΟΣ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ; ΠΩΣ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ Ο ΓΟΝΙΟΣ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ; Ονομάζει. Περιγράφει. Εξηγεί. Προβάλει.

Μιλάει συμβολικά. Μιλάει για το μέλλον. Μιλάει για συναισθήματα.

ΠΩΣ Ο ΓΟΝΙΟΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΟ «ΕΡΓΟ» ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ; ΠΩΣ Ο ΓΟΝΙΟΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΟ «ΕΡΓΟ» ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ; Όταν δίνει χρόνο στο παιδί να του δείξει τι το ενδιαφέρει. Όταν δίνει ευκαιρίες για επικοινωνία. Όταν δεν βομβαρδίζει το παιδί με ερωτήσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες www.logopedists.gr www.cplol.org www.ialp.info www.rcslt.org www.asha.org

Ευχαριστώ πολύ