Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικά υλικά.
Advertisements

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
Οι Η/Υ στον κινηματογράφο
Animation Η παρουσίαση βασίζεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος που διαδραματίζουν.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
2 Η ΔΡΑΣΗ: Η ΤΑΙΝΙΑ. ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ Κατά την διάρκεια του πρώτου σταδίου:  Πραγματοποιήθηκε η συγγραφή του σεναρίου  Έγινε καταμερισμός των ρόλων και.
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
Πώς να γράψετε μια έκθεση
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Δημιουργία εκπαιδευτικού κόμικ
DLQ Βοήθημα για το μάθημα Ενότητα 2 – Παραγωγή Βοήθημα για τον εκπαιδευτή.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ Τάξης «Κινηματογράφος: Τέχνη και Τεχνική» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σαραντέα Μαρίνα ΠΕ19.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Μάρκετινγκ και Προώθηση Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Εισαγωγή στο σταδιο της παραγωγής-γυρίσματα Προετοιμαστείτε! Όποιος αποτυγχάνει να προετοιμαστεί, προετοιμάζεται για να αποτύχει!. Επιλογή κάμερας- Μη.
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΑΙΝΙΩΝ
Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Κινηματογράφος : Προβάλλοντας με δυο διαστάσεις τρισδιάστατα όντα και αλλάζοντας μέγεθος. Κινηματογραφιστές.
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Του Π. Θέματος 117 Ελλάδος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Άστρα και Κβάντα σε ένα Σχετικιστικό Σύμπαν Νίκη Μαματσή-Φυσικός Msc Φυσικής Περιβάλλοντος Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Η΄ Εξάμηνο Τμήματος Χρηματοοικονομικής.
3ΣΕ1 Syllabus μαθήματος.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
ΜΕΡΟΣ Ι.
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Δουλεύοντας στην ψηφίδα keimeno
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Slideshare.
Ψηφιακη διαφημιση Παρουσιαση μαθηματοσ
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
To Teach Curricular Subjects
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία Μαθητικός κινηματογράφος για αρχάριους … Ημέρα 2η

Το ζητήσατε … σας το προσφέρω Το ζητήσατε … σας το προσφέρω!!! Στο προσωπικό μου blog «Λόγος» https://babisvourlidas.wordpress.com/ στο μενού ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ εκθέτω τις παρουσιάσεις μου και εν καιρώ περισσότερο συμπληρωματικό υλικό

Γωνίες λήψης Ας παίξουμε με το ύψος (και με το υποσυνείδητο)

Γωνίες λήψης Ευθεία (στο ύψος του ματιού) Προσαρμοζόμαστε στο ύψος των ανθρώπων – ουδέτερη λήψη

Γωνίες λήψης Προς τα κάτω (plongée) Πλάνο φόβου, απειλής – ο άνθρωπος φαίνεται αδύναμος ή ασήμαντος

Γωνίες λήψης Προς τα πάνω (contre plongée) Ο άνθρωπος φαίνεται απειλητικός, επικίνδυνος, ισχυρός

Γωνίες λήψης Λοξή λήψη (oblique) Η μηχανή τοποθετείται λοξά – αίσθηση αστάθειας (ψυχολογικής, συναισθηματικής, φυσικής)

Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!!

Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!! Πανοραμική (panoramic) Κάθετη (vertical) Προς τα εμπρός ή πίσω (travelling) Παράλληλη (lateral) Το «βλέμμα του πουλιού»

Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!! Bonus: Κυκλική κίνηση Η κάμερα κινείται γύρω από το κεντρικό θέμα, π.χ. ένα ερωτευμένο ζευγάρι σε ένα παθιασμένο φιλί … !!!

Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!! Η κυκλική κίνηση μπορεί, για ευνόητους λόγους, να ονομαστεί και «πλάνο του Παπακαλιάτη»

Κινήσεις της κάμερας Ας παίξουμε … γενικώς!!! Tip: Αν έχουμε τη δυνατότητα, τραβάμε την ίδια σκηνή από δυο ή τρεις διαφορετικές θέσεις ή με διαφορετική κίνηση (μπορεί να μας χρειαστεί στο μοντάζ)

Και τώρα … … let’s practice!!!

Το σενάριο Ο λόγος συχνά “πρωταγωνιστεί” στον κινηματογράφο

Το σενάριο 1η περίπτωση: πρωτότυπο σενάριο. (κείμενο δικό μας – οπωσδήποτε πρέπει να διαμορφωθεί ή συνδιαμορφωθεί από τους μαθητές)

Το σενάριο 2η περίπτωση: μεταφορά λογοτεχνικού έργου (Προσοχή: ιδιαίτερη έμφαση στο σεβασμό του πρωτοτύπου, ιδίως αν προβούμε σε διασκευή / δύσκολη περίπτωση, δεδομένου ότι συνήθως οι μαθητικές δημιουργίες είναι μικρού μήκους, ενώ τα λογοτεχνικά κείμενα έχουν κατά κανόνα μεγάλη έκταση)

Το σενάριο 3η περίπτωση: διασκευή θεατρικού ή κινηματογραφικού σεναρίου (προσοχή στα πνευματικά δικαιώματα / επίσης δύσκολη περίπτωση λόγω διάρκειας)

Το σενάριο 4η περίπτωση: χωρίς κείμενο (αυτοσχεδιασμός πάνω σε μια κεντρική ιδέα / καλός ρυθμός και εύκολα γυρίσματα / η μέθοδος γοητεύει εύκολα τους μαθητές, οι οποίοι κατά κανόνα δεν αρέσκονται να διαβάζουν κείμενο)

Tip Η βασική δομή μιας ταινίας είναι τριμερής: 1ο μέρος: Setup – Διάταξη (introduction / exposition) Οι χαρακτήρες παρουσιάζονται και «χτίζονται» και η βασική υπόθεση κινητοποιείται.

Tip Η βασική δομή μιας ταινίας είναι τριμερής: 2ο μέρος: Confrontation – Σύγκρουση (rising action) Το κυρίως πιάτο της ταινίας. Η δράση κλιμακώνεται, η πλοκή εκτυλίσσεται, οι χαρακτήρες συγκρούονται / δοκιμάζονται.

Tip Η βασική δομή μιας ταινίας είναι τριμερής: 3ο μέρος: Resolution – Λύση (crisis – climax – falling action) Τελική δοκιμασία – σύγκρουση. Κλείνουν οι επιμέρους πτυχές της πλοκής (υπο-ιστορίες). Η δράση ξεθυμαίνει. Διαγράφεται το μέλλον των ηρώων.

Πλάνα filler Μπορείς κι εσύ να «τραβήξεις» ένα λιοντάρι για να γεμίσεις την ταινία σου …

Πλάνα filler Πάντα τραβάμε (και κρατάμε) δοκιμαστικά πλάνα και πλάνα εξοικείωσης (για να δοκιμάσουμε εμείς και για να συνηθίσουν τα παιδιά μας) Χαλαρές, casual λήψεις, με τα παιδιά να κάνουν τυχαία, αδιάφορα πράγματα στους χώρους των γυρισμάτων.

Μην ξεχνάτε τα bloopers * Τα λέμε στη σκηνή - backstage Πλάνα filler Τα «γεμίσματα» λειτουργούν συχνά ως σύνδεσμοι, δηλαδή μεσοδιαστήματα μεταξύ δυο σκηνών Μην ξεχνάτε τα bloopers * Τα λέμε στη σκηνή - backstage

Τρελοί συνδυασμοί Ο νέος … βωβός κινηματογράφος

Τρελοί συνδυασμοί Video, φωτογραφίες και καρτέλες κειμένου συνδυάζονται σε ευέλικτα μοντάζ και διηγούνται μια ιστορία. *Energy & Employability

Τρελοί συνδυασμοί Tip: κείμενο “to the point”, ευσύνοπτο, κατανοητό (στόχος είναι να καταλάβει ο δέκτης, όχι απλά να πούμε τις λέξεις που μας καρφώθηκαν στο μυαλό)

Τρελοί συνδυασμοί Tip: το κινητό μας τηλέφωνο είναι πάντα μαζί μας, οπότε ας το αξιοποιήσουμε … Τραβάτε ό,τι σας κατέβει, κάπου θα χρειαστεί … (ισχύει και για τα fillers)

Λίγη θεωρία Decoupage Storyboard Brake-down … και άλλες δύσκολες λέξεις

Λίγη θεωρία Decoupage Είναι το «σπάσιμο» (ή η σύνθεση, όπως το πάρει κανείς) της ταινίας μας σε δομικά μέρη. Εδώ οραματιζόμαστε και επιλέγουμε την τελική μορφή του προϊόντος μας.

Λίγη θεωρία Tip Η ταινία μας οργανώνεται σε sequenses (θεματικές ενότητες, αλληλουχίες σκηνών), οι sequences σε σκηνές (επιμέρους θεματικές ενότητες), οι σκηνές σε πλάνα (μεμονωμένες λήψεις).

Λίγη θεωρία Tip Φροντίστε οι λήψεις σας να είναι σύντομες. Οι μαθητές δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένοι για πολλή ώρα σε κάτι. Γελούν, χάνουν τα λόγια τους και γενικά ένα πλάνο μεγάλης διάρκειας μπορεί συχνά να διακοπεί από κάτι απρόοπτο.

Λίγη θεωρία Storyboard Πρόκειται για το σχεδιάγραμμα της ταινίας μας, αποτέλεσμα του decoupage. Με σύντομα σκίτσα αποτυπώνουμε χωριστά κάθε πλάνο και τα πρόσωπα που συμμετέχουν.

Λίγη θεωρία Brake-down (αποδόμηση) Είναι το τελικό στάδιο πριν το γύρισμα. Σε ένα σημειωματάριο καταγράφουμε τις υλικές και χωροταξικές ανάγκες κάθε γυρίσματος: υλικά, χώροι, τεχνικά ζητήματα

Λίγη θεωρία Tip Προσπαθήστε να αναθέσετε τα παραπάνω σε μαθητές. Εποπτεύστε το decoupage, αποφύγετε να εμπλακείτε στα υπόλοιπα. Απλά ελέγξτε το αποτέλεσμα.

Extra θεωρία: Casting (ο μεγάλος καυγάς) Η ανάθεση των ρόλων είναι πάντα μπελάς. Προσπαθούμε να επιλέγουμε με βάση εξωτερικά χαρακτηριστικά ή άλλα εμφανή δεδομένα (π.χ. φύλο, σωματική διάπλαση, κλπ). Αποφύγετε αναφορές σε «ταλέντο», «ικανότητα», «εμπειρία».