ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Advertisements

Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
ΤΣΕΛΣΙ ● Η Τσέλσι (Αγγλικά: Chelsea Football Club) είναι αγγλικός ποδοσφαιρικός σύλλογος που εδρεύει στο Λονδίνο. Ιδρύθηκε το 1905 και από τότε χρησιμοποιεί.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με προβλήματα.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΒΙΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ STRESS – Μάθημα 7ο Άσκηση και διαχείριση του stress 1.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΠΤΗΝΟ - ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ Για τον ποιοτικό προσδιορισμό του ρυπαντικού φορτίου οργανικής προέλευσης χρησιμοποιούνται.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Δίκαιο Ανταγωνισμού και Άρθρο 101 ΣΛΕΕ ( άρθρο 1 ν.3959/2011) Ιωάννης Κόκκορης Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Λονδίνου – Queen Mary Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος.
Ψυχαγωγία Πολυτέλεια ή ανάγκη ; Πολυτέλεια ή ανάγκη ;
Ομάδα 3: Δέσποινα Μ. Δανάη Α. Πέτρος Λ. Βασίλης Ου. Αδάμ Τ. Ομάδα 5: Ελένη Κ. Έφη Ν. Παναγιώτης Σ. Νίκος Ν. Ρεϊνάνντο Γ.
Επιδημιολογία και Πρόληψη Ατυχημάτων Ζωή Τσίμτσιου, MSc, PhD Επιμελήτρια Α΄ Γενικής Ιατρικής, Κ.Υ. Αστικού Τύπου Ευόσμου Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΝΟΥΚΛΕΙΝΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ, ΠΡΩΤΕΙΝΩΝ/ΛΙΠΙΔΙΩΝ Βιβλιογραφία: [1]
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Μπότσια Boccia.
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ
Χιροσίμα και Ναγκασάκι
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
…I.Σ.ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ Κεφ. 14: ΕΞΩΚΥΤΤΑΡΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Τα μαθηματικά στους δρόμους και στα σχολεία
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Επιμορφωτική Ενότητα 13 Χρήση ΤΠΕ για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στις φυσικές επιστήμες στην πρώιμη σχολική εκπαίδευση.
Επιμορφωτική Ενότητα 7 Ο ρόλος του παιχνιδιού και της εξερεύνησης στη διερεύνηση και τη δημιουργικότητα.
Επιμορφωτική ενότητα 9 Ο ρόλος του/της δασκάλου/ας
Γνωριμία με το Σχολικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών (μετρήσεις, αβεβαιότητα) Gastr CLUB α.
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιζηματογενή πετρώματα
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Βιώσιμη\Aειφόρο Ανάπτυξη
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
ΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ
Let’s create the biggest reading club in Europe
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου

ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος, που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων ζωής του παιδιού και οφείλεται σε εγκεφαλική βλάβη με δυσμενή επίδραση στη διαμόρφωσή του κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής του, (Little Club, 1959)

(Παπαβασιλείου & Παντελιάδης, 2002, Rosenbaum et al., 2007 ) ΟΡΙΣΜΟΣ Ομάδα συνδρόμων με κύριο χαρακτηριστικό την κινητική αναπηρία που οφείλεται σε μια μη προϊούσα βλάβη ή διαταραχή στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο. Συχνά παρατηρούνται συνοδά προβλήματα (στην αισθητηριακή - γνωστική λειτουργία, επικοινωνία, συμπεριφορά, επιληπτικές κρίσεις). (Παπαβασιλείου & Παντελιάδης, 2002, Rosenbaum et al., 2007 )

ΟΡΙΣΜΟΣ Κατάσταση σωματικής δυσλειτουργίας με μορφές: μυϊκή αδυναμία , έλλειψη συντονισμού στις κινήσεις, ανωμαλία στον μυϊκό τόνο και άλλες νευρομυϊκές διαταραχές λόγω μόνιμης εγκεφαλικής βλάβης (βλάβη εγκεφαλικών κέντρων στην κινητική περιοχή) κατά την περίοδο ανάπτυξης (από τη σύλληψη μέχρι και 2-3 χρονών), (Κ. Γκουτζιαμάνη-Σωτηριάδη, 1993)

Ε.Π. Τι ΔΕΝ είναι: Ε.Π. Τι είναι: Δεν είναι βλάβη στον νωτιαίο μυελό Δεν είναι το εγκεφαλικό επεισόδιο των ενηλίκων (γενικά μετά τα πρώτα 10 χρόνια ζωής, βλάβη στον εγκέφαλο δεν είναι Ε.Π.) Δεν είναι παράλυση (είναι δυσλειτουργία ή αχρησία) Η βλάβη δεν εξελίσσεται Δεν είναι ασθένεια Δεν μεταδίδεται Δεν είναι μόνο σπαστικότητα Ε.Π. Τι είναι: Νευρολογική διαταραχή (βλάβη ΚΝΣ) Εγκεφαλική βλάβη όχι νωτιαία Μόνιμη εγκεφαλική βλάβη (ή δυσλειτουργία) Μεταβλητές οι διαταραχές της κινητικότητας και των θέσεων

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Η ΕΠ είναι η πιο ετερογενής ομάδα με σύνθετη συμπτωματολογία Η εγκεφαλική βλάβη μπορεί να είναι μικρή η μεγάλη, προκαλώντας ελαφρά ή σοβαρή αναπηρία Η εγκεφαλική βλάβη είναι μόνιμη και μη εξελισσόμενη. Οι διαταραχές στη στάση και την κίνηση μπορεί να αλλάξουν μέσω παρεμβατικών ενεργειών Οφείλεται σε τοπική η διάχυτη βλάβη του εγκεφάλου Η ΕΠ συχνά συνοδεύεται και από άλλες διαταραχές όταν εκτός από τα κινητικά κέντρα υπάρχει βλάβη και σε άλλες περιοχές του εγκεφάλου (νοητική καθυστέρηση, διαταραχές της αντίληψης, κ.α.), (Κ. Γκουτζιαμάνη-Σωτηριάδη, 1993)

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Προγεννητικοί παράγοντες ποσοστό >50%: Συγγενείς λοιμώξεις, έρπης, τοξοπλάσμωση, ερυθρά,μεγαλοκυταροιός, σύφιλη, έλλειψη ιωδίου, αποκόλληση πλακούντα, πολλαπλή κύηση οικογενές ιστορικό ΕΠ, χρωμοσωμικές ανωμαλίες Περιγεννητικοί παράγοντες: Προωρότητα, επιπλοκές τοκετού, λοιμώξεις ΚΝΣ, τραύματα τοκετού, υπογλυκαιμία

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ Παράγοντες μετά τη γέννηση Υπερχολερυθριναιμία (ίκτερος) Λοιμώξεις (μηνιγγίτιδα) Υπογλυκαιμία Εγκεφαλική κάκωση Ενδοκράνια αιμορραγία Επίκτητη εγκεφαλοπάθεια Νεογνικοί σπασμοί

ΔΙΑΓΝΩΣΗ (γενικά) Ιστορικό Εκτίμηση της κινητικής ανάπτυξης Νευρολογική εξέταση Εκτίμηση μυϊκού τόνου Εργαστηριακός έλεγχος (Υπερηχοτομογραφία εγκεφάλου, Μαγνητική τομογραφία, Αξονική τομογραφία, Τομογραφία εκπομπής φωτονίου Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα)

ΔΙΑΓΝΩΣΗ Μυϊκός τόνος Για την νεογνική και βρεφική ηλικία ο μυϊκός τόνος δεν αποτελεί πάντα έγκυρο διαγνωστικό κριτήριο, εκτός από τις πού σοβαρές μορφές ΕΠ Πιο έγκυρο κριτήριο στην ηλικία αυτή είναι η αντανακλαστική συμπεριφορά, οι κινήσεις και οι θέσεις

ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ (γενικά) Η κλινική εικόνα ποικίλλει ανάλογα το είδος, τον βαθμό Ε.Π. και τα συνοδά προβλήματα Διαφορές υπάρχουν στην παρουσία, στη φύση, στη μορφή και στη βαρύτητα των συμπτωμάτων Τα κλινικά συμπτώματα εμφανίζονται συνήθως αργότερα (δηλαδή, όχι τους πρώτους μήνες ζωής, εκτός κι αν πρόκειται για πολύ σοβαρές περιπτώσεις) και δεν έχουν την ίδια σημασία στα διάφορα στάδια ανάπτυξης

ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ (γενικά) Πρώτοι μήνες: Ευερεθιστικότητα ή απάθεια Ξαφνικές μυοκλονικές συσπάσεις Κραυγές ή διαταραχές στον ύπνο Καθυστερημένη οπτική αντίδραση Μη έλεγχος της κεφαλής

ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ (γενικά) 4ο – 8ο μήνα: Απόκλιση κινητικής ανάπτυξης Σπαστικότητα (υπερτονία, κυρίως στα κάτω άκρα, αντί φυσιολογικού μυϊκού τόνου) Μετά τον 8ο μήνα: Τυπικά συμπτώματα κάθε μορφής Ε.Π. Καθυστέρηση στατικών και κινητικών λειτουργιών